• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozkład SKM stanie na głowie

Michał Jamroż
26 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 23:00 (26 lutego 2008)
Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem.

Od poniedziałku z Gdańska do Gdyni Głównej, zamiast sześciu pociągów na godzinę, będą jeździć tylko dwa. Niestety, jest to konieczne, jeżeli chcemy już w wakacje korzystać z nowoczesnego peronu na stacji w Gdyni.



Co sądzisz o organizacji ruchu związanej z remontem?

W ostatnich miesiącach na trójmiejskich torach remont goni remont. Od ponad trzech miesięcy SKM kursuje według tymczasowych rozkładów jazdy, w których częstotliwość kursowania pociągów jest ograniczona. Zamiast co 7,5 min, w godzinach szczytu kolejki jeżdżą co 10 min. Jednak utrudnienia, z jakimi zmagali się dotychczas pasażerowie, to tylko wstęp do tego, co ich czeka.

3 marca rozpocznie się drugi etap remontu przystanku Gdynia Główna, który potrwa do 31 maja.

- Wymieniona zostanie cała nawierzchnia, na całej długości peronu stanie nowoczesna wiata, zamontujemy też windę dla niepełnosprawnych - tłumaczy Andrzej Osipów, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.

Prace z tym związane wymuszają na wykonawcach robót zamknięcie na półtora miesiąca każdego toru. W tym czasie pociągi będą jeździć jednym torem. Z tego powodu w relacji Gdańsk - Wejherowo - Gdańsk będą one kursować co 30 min.

Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. I to właśnie na tym odcinku odstępy między kolejkami będą musiały wynosić aż 30 min.

Wszystkie pociągi do i z Wejherowa będą kursować po jednym torze, tym, który będzie akurat czynny na stacji w Gdyni. Drugi tor byłby nieużywany. Ale aby utrudnienia były jak najmniejsze, SKM postanowiło puszczać po nim pociągi do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana. Tu będą kończyć bieg, aby po chwili udać się w podróż powrotną do Gdańska. Dzięki temu, aż do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana będzie zachowana częstotliwość 15 min. Z tą różnicą, że po jednym torze będą jeździły pociągi z i do Wejherowa, a po drugim z i do Wzgórza Św. Maksymiliana, a od Orłowa powrócą na właściwe tory. Dodatkowo w godzinach szczytu na trasę Gdańsk - Sopot wyjadą kolejne składy, które zwiększą częstotliwość na tym fragmencie trasy SKM do 7,5 min.

Mniej skomplikowane zmiany czekają osoby podróżujące na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Tu pociągi w godzinach porannego szczytu będą jeździły co 15 min, a nie jak dotychczas co 10, a w pozostałym okresie co 30 min, zamiast co 15. Co ciekawe, w okresie popołudniowego natężenia ruchu co 15 min jeździć będą tylko pociągi w kierunku Chyloni.

SKM uruchomi też dodatkowe pociągi kursujące po torach dalekobieżnych na trasach Gdańsk - Wejherowo oraz Sopot - Wejherowo, z których część od stacji Gdynia Główna przejdzie na tory SKM.

- Wiemy, że utrudnienia będą duże, ale staraliśmy się tak ułożyć rozkład, aby zminimalizować je w jak największym stopniu. Z góry przepraszamy naszych pasażerów za wszelkie niedogodności - mówi Andrzej Osipów.

Dla większości osób podróżujących SKM zmieniony rozkład to same problemy i duży dyskomfort podczas podróży w zatłoczonych składach. Jednak osoby korzystające z SKM tylko na trasie Gdańsk - Sopot będą miały do dyspozycji więcej pociągów niż wcześniej. Muszą jednak uważać, aby nie trafić na skład jadący z lub do Wejherowa, bo ten na pewno będzie zatłoczony. Zmianie nie ulega rozkład pociągów do Tczewa i Słupska.

Szczegółowe rozkłady jazdy dostępne będą na przystankach, w serwisie Komunikacja oraz na stronie www.skm.pkp.pl

Częstotliwość kursowania SKM od 3 marca:

Gdańsk - Gdynia 30 min
Gdańsk - Wejherowo 30 min
Gdańsk - Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana 15 min
Gdańsk - Sopot 15 min (7,5 min w szczycie)
Gazeta WyborczaMichał Jamroż

Opinie (191) 4 zablokowane

  • :D

    prima aprilis ??

    • 0 0

  • od 1 marca przesiadam się na samochód.

    • 0 0

  • DLACZEGO BUSY NIE SĄ PODSTAWIONE ????

    DLACZEGO NIE PODSTAWIĆ BUSÓW, BY ROZŁADOWAĆ PRZEPEŁNIENIE I ZWIĘKSZYĆ CZĘSTOTLIWOŚĆ.
    PRZECIEŻ TAKIE (JAK TO WYMYŚLONO ) PODRÓŻOWANIE
    DO PRACY JEST PONIŻEJ KRYTYKI. KAŻDY ROZUMIE, ŻE REMONTY TORÓW SĄ KONIECZNE, ALE TRZEBA TEŻ POMYŚLEĆ O GODNYM PRZEWOŻENIU PASAŻERÓW !!!

    • 0 0

  • Zmiana rozkładu jazdy

    Nareszcie coś pozytywnego się dzieje! Dobrze, że wzięli się za remonty i oby było ich jak najwięcej. Pomysł takiej organizacji ruchu pociągów SKM jest jak najbardziej trafiony. Wychodzi, że najgorzej będzie na odcinku Gdynia Wzg. Św. Maks. - Gdynia Grabówek (ale tu jest przecież pełno alternatywnych połączeń gdyńskiej komunikacji miejskiej, np. co 5 minut linia "R" i dodatkowo "S" i inne linie). Jedyne co istotne przy tej organizacji ruchu to składy 2-3 wagonowe, kursujące z Gdańska do Wejherowa (w pełnej relacji), 2 wagonowe z Gdańska do Gdyni Wzg. Św. Maks. i krótkie w godzinach szczytu z Gdańska do Sopotu.
    Przedmówcom zwracam uwagę na fakt wprowadzenia Sprinterów na odcinku Gdańsk - Gdynia Grabówek, jadących do Wejherowa, więc będziecie krócej jechać!
    No to czekamy na rozkład jazdy. Oby był logicznie ułożony i spełniał warunki, określone w tym artykule.

    • 0 0

  • Fajnie, ze cały czas sie remontuje

    idzie ku dobremu :)

    • 0 0

  • Wiata i remont peronu - bardzo fajnie, wiaty powinny stanąć na wszystkich peronach SKM jakie osłony od wiatru, wszystko oczywicie pod okiem kamery, bo inaczej idioci zniszczą.
    Remonty przeprowadzać w trybie ciągłym 24h/dobe i 7dni w tygodniu.
    Przed podjęciem decyzji o remoncie mozna było np. zrobić rozjazdy przed samym peronem w Gdyni Glownej
    Na pewno nie bylyby wtedy potrzebne az tak duze odstepy miedzy kursami.

    • 0 0

  • może ktoś pomyśli

    mam nadzieję że ktoś pomyśli i chociaż wydłuży składy pociągów do Wejherowa biorąc pod uwagę tłok jaki bedzie panował w SKM!

    • 0 0

  • Skandal

    Brak mi kulturalnych słów. Proszę sobie dopowiedzieć sto słów powszechnie uznanych za obelżywe.

    • 0 0

  • tempo remontów (1)

    W Nowym Jorku prace remontowe metra, dróg, mostów trwają cały czas, o ile to możliwe to w nocy i weekendy. Natomiast u nas przez 10 lat nic nie remontują i potem nagłe przebudzenie i paraliż patrz
    Błędnik 2 lata

    • 0 0

    • Heh

      Tak samo jest w Londynie. Mało tego, były (3 lata temu) takie fajne tablice informujące o tym, kiedy oni pracują, w jakich porach, warunkach, i że przepraszają za utrudnienia. Bardzo eleganckie.

      • 0 0

  • skm (1)

    hmmm super 2 pociogi to ludzie do pracy bedom sie spuznac dajcie hociasz ze 3 skm i doteko nowe

    • 0 0

    • prawda

      włąśnie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane