• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozkład SKM stanie na głowie

Michał Jamroż
26 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 23:00 (26 lutego 2008)
Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem.

Od poniedziałku z Gdańska do Gdyni Głównej, zamiast sześciu pociągów na godzinę, będą jeździć tylko dwa. Niestety, jest to konieczne, jeżeli chcemy już w wakacje korzystać z nowoczesnego peronu na stacji w Gdyni.



Co sądzisz o organizacji ruchu związanej z remontem?

W ostatnich miesiącach na trójmiejskich torach remont goni remont. Od ponad trzech miesięcy SKM kursuje według tymczasowych rozkładów jazdy, w których częstotliwość kursowania pociągów jest ograniczona. Zamiast co 7,5 min, w godzinach szczytu kolejki jeżdżą co 10 min. Jednak utrudnienia, z jakimi zmagali się dotychczas pasażerowie, to tylko wstęp do tego, co ich czeka.

3 marca rozpocznie się drugi etap remontu przystanku Gdynia Główna, który potrwa do 31 maja.

- Wymieniona zostanie cała nawierzchnia, na całej długości peronu stanie nowoczesna wiata, zamontujemy też windę dla niepełnosprawnych - tłumaczy Andrzej Osipów, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.

Prace z tym związane wymuszają na wykonawcach robót zamknięcie na półtora miesiąca każdego toru. W tym czasie pociągi będą jeździć jednym torem. Z tego powodu w relacji Gdańsk - Wejherowo - Gdańsk będą one kursować co 30 min.

Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. I to właśnie na tym odcinku odstępy między kolejkami będą musiały wynosić aż 30 min.

Wszystkie pociągi do i z Wejherowa będą kursować po jednym torze, tym, który będzie akurat czynny na stacji w Gdyni. Drugi tor byłby nieużywany. Ale aby utrudnienia były jak najmniejsze, SKM postanowiło puszczać po nim pociągi do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana. Tu będą kończyć bieg, aby po chwili udać się w podróż powrotną do Gdańska. Dzięki temu, aż do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana będzie zachowana częstotliwość 15 min. Z tą różnicą, że po jednym torze będą jeździły pociągi z i do Wejherowa, a po drugim z i do Wzgórza Św. Maksymiliana, a od Orłowa powrócą na właściwe tory. Dodatkowo w godzinach szczytu na trasę Gdańsk - Sopot wyjadą kolejne składy, które zwiększą częstotliwość na tym fragmencie trasy SKM do 7,5 min.

Mniej skomplikowane zmiany czekają osoby podróżujące na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Tu pociągi w godzinach porannego szczytu będą jeździły co 15 min, a nie jak dotychczas co 10, a w pozostałym okresie co 30 min, zamiast co 15. Co ciekawe, w okresie popołudniowego natężenia ruchu co 15 min jeździć będą tylko pociągi w kierunku Chyloni.

SKM uruchomi też dodatkowe pociągi kursujące po torach dalekobieżnych na trasach Gdańsk - Wejherowo oraz Sopot - Wejherowo, z których część od stacji Gdynia Główna przejdzie na tory SKM.

- Wiemy, że utrudnienia będą duże, ale staraliśmy się tak ułożyć rozkład, aby zminimalizować je w jak największym stopniu. Z góry przepraszamy naszych pasażerów za wszelkie niedogodności - mówi Andrzej Osipów.

Dla większości osób podróżujących SKM zmieniony rozkład to same problemy i duży dyskomfort podczas podróży w zatłoczonych składach. Jednak osoby korzystające z SKM tylko na trasie Gdańsk - Sopot będą miały do dyspozycji więcej pociągów niż wcześniej. Muszą jednak uważać, aby nie trafić na skład jadący z lub do Wejherowa, bo ten na pewno będzie zatłoczony. Zmianie nie ulega rozkład pociągów do Tczewa i Słupska.

Szczegółowe rozkłady jazdy dostępne będą na przystankach, w serwisie Komunikacja oraz na stronie www.skm.pkp.pl

Częstotliwość kursowania SKM od 3 marca:

Gdańsk - Gdynia 30 min
Gdańsk - Wejherowo 30 min
Gdańsk - Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana 15 min
Gdańsk - Sopot 15 min (7,5 min w szczycie)
Gazeta WyborczaMichał Jamroż

Opinie (191) 4 zablokowane

  • zarządzanie projektem

    w Stanach taki projekt planuje się dwa lata a realizuje dwa dni, u nas planuje sie dwa dni a realizuje dwa lata; dlatego nie wszyscy mogą wyjechać na zachód do pracy, zwłaszcza na wysokie stanowiska menadżerskie. U nas takie patałachy przeżyją spokojnie do emerytury i do łopaty nie trafią, choć powinni

    • 0 0

  • odp

    a co na kaczskiego jeszcze gozej !!!11

    • 0 0

  • sorrrrrrrrryyyyyyyyyyy

    Bajka! Marzyłama o tym by jeżdzić zatłoczonymi pociągami do Wejherowa, stać i marznąć na peronach i jeszcze za to PŁACIĆ!!! Ludzi mieszkających na trasie Rumia-Reda-Wejherowo jest bardzo dużo!!! I poruszamy się TYLKO SKMka!!! Jak sobie wyobrarzacie upychanie tych ludzi w dwóch SKMkach na godzinę??? W godzinach szczytu??? Rano i popołudniu??? Smiechu warte!!! A co z weekendami? Niektórzy pracują w soboty i niedziele, a nawet studiuja i dojeżdżaja do Gdańska np.: z Redy... Co wtedy? Może jedna SKMka na godzinę w liczbie 2 wagonów???
    BRAK MI SŁÓW!!!
    Wątpię by do lata został przywrócony normalny rozkład jazdy!!! NAwet gdyby to od max września znów zacznie się KOLEJNY remont!!!
    Totalna masakra!!!

    • 0 0

  • Ciekawi mnie, czy naprawdę nie dało się tego inaczej zrobić?

    np. zamknąć tylko krótki odcinki torów wzdłuż peronu
    w stronę gdańska , a tory skm połączyć z tym środkowym na zdjęciu i robić tu mijankę. Słowem zamknąć cały peron Gdyński, a doprowadzić więcej komunikacji do wzgórza maksymiliana bądź stoczni. Byle nie zmieniać drastycznie częstotliwości kolejek, a dać budowlańcom cały peron do remontu na raz, wtedy trwa to zdecydowanie szybciej.

    • 0 0

  • remont goni remont" - prawda jest taka że tępo powalająco wolne

    a prace na torach dalekobieżnych prowadzi 7 pracowników . Jak tak dalej bedzie to do euro niezdążymy

    • 0 0

  • macie cos z glowa chyba.. ciekawe jak mam do szkoly jezdzic barany jedne... zastanowiliscie sie ???? ogolnie nie wybacze wam tego i przesiadam sie na autobusy:PPPPPPPPP
    BEZ POWAZANIA
    XXX

    • 0 0

  • A dlaczego

    do cholery nie potraficie dogadać się z Przewozami Regionalnymi czy nawet z TLK, aby były tam honorowane bilety SKM? No, ale tak tylnymi drzwiami wprowadzono do Polski kapitalizm: najpierw wszystkich podzielono - potem sklócono - kiedy się osiągnie swoje cele, trzeba będzie połączyć. Niech się kolej nie daje!!!

    • 0 0

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • (1)

    ciekawe, czy takie zdjęcie będzie niedługo na reklamie SKM:):)
    Dobrze, że remontują, i cieszę się, że już nie jeżdżę codziennie skm, ale współczuję pasażerom.

    • 0 0

    • co to, linków nie można podawać? kiepskie to forum

      dodaj http://www.obrazky.pl/tloczny-pociag

      • 0 0

  • Chyba jakieś żarty

    To zwyczajna kpina. Już to widzę - wieczne spóźnienia, wieczne problemy, bo cholerne SKM kombinuje jak koń pod górkę. Róbcie sobie remonty na wakacje, a nie wtedy, kiedy trzeba dojechać do szkoły.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane