• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozkład SKM stanie na głowie

Michał Jamroż
26 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 23:00 (26 lutego 2008)
Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem.

Od poniedziałku z Gdańska do Gdyni Głównej, zamiast sześciu pociągów na godzinę, będą jeździć tylko dwa. Niestety, jest to konieczne, jeżeli chcemy już w wakacje korzystać z nowoczesnego peronu na stacji w Gdyni.



Co sądzisz o organizacji ruchu związanej z remontem?

W ostatnich miesiącach na trójmiejskich torach remont goni remont. Od ponad trzech miesięcy SKM kursuje według tymczasowych rozkładów jazdy, w których częstotliwość kursowania pociągów jest ograniczona. Zamiast co 7,5 min, w godzinach szczytu kolejki jeżdżą co 10 min. Jednak utrudnienia, z jakimi zmagali się dotychczas pasażerowie, to tylko wstęp do tego, co ich czeka.

3 marca rozpocznie się drugi etap remontu przystanku Gdynia Główna, który potrwa do 31 maja.

- Wymieniona zostanie cała nawierzchnia, na całej długości peronu stanie nowoczesna wiata, zamontujemy też windę dla niepełnosprawnych - tłumaczy Andrzej Osipów, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.

Prace z tym związane wymuszają na wykonawcach robót zamknięcie na półtora miesiąca każdego toru. W tym czasie pociągi będą jeździć jednym torem. Z tego powodu w relacji Gdańsk - Wejherowo - Gdańsk będą one kursować co 30 min.

Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. I to właśnie na tym odcinku odstępy między kolejkami będą musiały wynosić aż 30 min.

Wszystkie pociągi do i z Wejherowa będą kursować po jednym torze, tym, który będzie akurat czynny na stacji w Gdyni. Drugi tor byłby nieużywany. Ale aby utrudnienia były jak najmniejsze, SKM postanowiło puszczać po nim pociągi do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana. Tu będą kończyć bieg, aby po chwili udać się w podróż powrotną do Gdańska. Dzięki temu, aż do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana będzie zachowana częstotliwość 15 min. Z tą różnicą, że po jednym torze będą jeździły pociągi z i do Wejherowa, a po drugim z i do Wzgórza Św. Maksymiliana, a od Orłowa powrócą na właściwe tory. Dodatkowo w godzinach szczytu na trasę Gdańsk - Sopot wyjadą kolejne składy, które zwiększą częstotliwość na tym fragmencie trasy SKM do 7,5 min.

Mniej skomplikowane zmiany czekają osoby podróżujące na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Tu pociągi w godzinach porannego szczytu będą jeździły co 15 min, a nie jak dotychczas co 10, a w pozostałym okresie co 30 min, zamiast co 15. Co ciekawe, w okresie popołudniowego natężenia ruchu co 15 min jeździć będą tylko pociągi w kierunku Chyloni.

SKM uruchomi też dodatkowe pociągi kursujące po torach dalekobieżnych na trasach Gdańsk - Wejherowo oraz Sopot - Wejherowo, z których część od stacji Gdynia Główna przejdzie na tory SKM.

- Wiemy, że utrudnienia będą duże, ale staraliśmy się tak ułożyć rozkład, aby zminimalizować je w jak największym stopniu. Z góry przepraszamy naszych pasażerów za wszelkie niedogodności - mówi Andrzej Osipów.

Dla większości osób podróżujących SKM zmieniony rozkład to same problemy i duży dyskomfort podczas podróży w zatłoczonych składach. Jednak osoby korzystające z SKM tylko na trasie Gdańsk - Sopot będą miały do dyspozycji więcej pociągów niż wcześniej. Muszą jednak uważać, aby nie trafić na skład jadący z lub do Wejherowa, bo ten na pewno będzie zatłoczony. Zmianie nie ulega rozkład pociągów do Tczewa i Słupska.

Szczegółowe rozkłady jazdy dostępne będą na przystankach, w serwisie Komunikacja oraz na stronie www.skm.pkp.pl

Częstotliwość kursowania SKM od 3 marca:

Gdańsk - Gdynia 30 min
Gdańsk - Wejherowo 30 min
Gdańsk - Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana 15 min
Gdańsk - Sopot 15 min (7,5 min w szczycie)
Gazeta WyborczaMichał Jamroż

Opinie (191) 4 zablokowane

  • skandal

    Nie wierzę, że nie można ruszyć głową i utrzymać w miarę normalne funkcjonowanie SKM, tam gdzie nie są prowadzone żadne roboty torowe, przynajmniej na odcinku Sopot-Gdańsk.
    Poza tym w całym cywilizowanym świecie takie prace wykonuje się nocą, powiedzmy od 22 do 6 rano.
    To jest tylko i wyłącznie kwestia dobrej woli i logistyki. Wjeżdża sprzęt, kupa luda, wiadomo dokładnie co kto robi i w jakiej kolejności. Stoper włączony i jazda. Przed 6 rano wszystko znika. A nocą, na czas robót podstawia się dodatkowe pociągi na takcji PKP, co 1 godz. lub co 30 minut, które pozwalają na dojazd przynamniej do stacji Gdańsk Gł., Wrzeszcz, Oliwa, Sopot, Redłowo, Gdynia Gł., Wejherowo. Tam dodatkowo czekają "nocniki" czyli nocne autobusy na trasie między stacjami, podążające Grunwaldzą, Niepodległości itp.

    Tylko trzeba chcieć. Bo chcieć to znaczy móć - jak mówi stare przysłowie francuskie. Problem w tym, że panom z dyrekcji SKM się niechce.
    I co na to marszałek Kozłowski?

    • 0 0

  • W gdańsku W związku z remontem błędnika zadbali o klientów i zamontowali przed wrzeszczem zwrotnice... dlaczego w Gdyni nie można? z jednej strony stacji są, gdyby dobudować z drugiej to mając jeden peron i jeden tor ale na odcinku tylko tych 300 m można by puszczać składy co 10 minut w obu kierunkach... no kurcze - możliwości jest na prawdę wiele... to czemu SKM z żadnej nie skorzystała?!

    • 0 0

  • "Niestety, jest to konieczne, jeżeli chcemy już w wakacje korzystać z nowoczesnego peronu na stacji w Gdyni."

    a jeżeli ja nie chce??

    • 0 0

  • bez paniki jak wszystko da sie jakos zorganizowac

    • 0 0

  • bilety na SKM powinny byc teraz ważne również na pociągi osobowe

    Ja właśnie kupiłam bilet kwartalny, który kończy się w połowie maja! Uważam,że bilety miesieczne, a na pewno kwartalne powinny być akceptowane w pociągach osobowych na czas remontu. Nie wyobrażam sobie komunikacji z taką częstotliwośćią! Dojeżdżam z Gd.Oliwy do Gdyni Gł. w godzinach 7.30-8.00 rano i już teraz jest tłok w kolejce! Co prawda to różni przewoźnicy, ale może sie dogadają? (zanim skończy sie remont? :)

    • 0 0

  • DRAMAT

    Pytanie do SKM - jezeli juz muszą jeździc co pół godziny to czy nie można puścic dwóch kolejek w odstepie 3 minut po sobie co pół godziny. jak bedą jezdzic co pół godziny jedna to nie ma szans żeby się dopchac. Wiec będzie się sterczec 2 godziny na wstretnym zimnym peronie z nadzieją że może do nastepnej wejdę...
    Przeslijcie ta sugestię do SKM - może ktoś weźmie to pod uwagę
    !!!

    • 0 0

  • hehehe (2)

    ...a u nas w Norwegii drogi buduja i remontuja w nocy-za dnia wszystko jest cacy....jezdzi sie naormalnie bez wiekszych utrudnien, podobnie jest z remontem tuneli, ktorych tu setki.
    A musze wspomniec ze tereny norweskie do latwych nie naleza, nigdzie tu bez detonacji zadna budowa sie nie odbywa bo wszedzie granity,ciezkie skaly a i tak wyprzedzaja Polske w precyzji, szybkosci budowy.Jakie tu sa czadowe boiska do pilki noznej-w Polsce mimo ze tereny rowninne i wystarczy je zrownac,to i tak sa problemy, drogi buduja od wojny.wszystko idzie tam wolno, topornie, brak na wszystko pieniedzy.Porazka!Moze ten glupi gdynski dworzec wkoncu zrobia bo to juz wogole jest zenada i niezla wizytowka i tak ladniej Gdyni:)

    • 0 0

    • exgdynianka

      Czemu porownujesz Polske do Norwegii?
      Moze porownaj z Kuwejtem?
      Troche obiektywizmu jeszcze nikomu nie zaszkodzilo.

      • 0 0

    • A byłaś w Burkina Faso?

      Nie. Więc nie porównuj.

      • 0 0

  • nareszcie!!!! (1)

    Boze! wkoncu biora sie za ten dworzec! Ufff !Przeciez to cos strasznego! Smrod, brud i biedota.Widzialam tam rok temu latem z moim dzieckiem jak pakowali spod dworca jakas menelke w czarny worek.Smrod byl niemozliwy.tam dworcowe ciecie s****-a po krzakach, odor nie do wytrzymania i te obrazki....kal, syf, malaria....budy niczym nie przypominajace sklepow, meliniarskie budki.I tam sie stolowac, kurczaki kupowac? tam strach za dnia przebiec w tunelu a coz dopiero noca? przeciez tam tyle kradziezy, bezrobotnych cwaniaczkow, pseudo-Rumunow z cala familia zebrzacych.

    Cos strasznego! Chociaz kocham Gdynie i mam do niej wielki sentyment, bo to wkoncu moje rodzinne miasto-to za dworzec zawsze bylo mi wstyd-zekoma wizytowka miasta.Moze teraz cos sie zmieni na lepsze a czlowiek bedzie sie czul jak na ziemi a nie w piekle gdzie brod, choroby,kradzieze i denaty sie pokladaja...jeszce powinni zabrac sie za elewacje Szpitala Miejskiego w Gdyni-postawili jakis pomnik (Kosciuszki?)i co po nim? nie ma miejsc do parkowania pod szpitalem bo pomnik postawiono-zeby on jeszcze jakis ladny byl1 no i ta elewacja szpitala-straszy! Czlowiek jesze w szpitalu nie wyladowal a juz sie czuje bardziej chory niz jest bo to przypomina prosektorium z lat PRL a nie nowoczesny szpital.

    • 0 0

    • Jolka

      ..." pseudo-Rumunow z cala familia zebrzacych"...
      Kto to taki pseudo- Rumuni? Jakas nowa grupa etniczna?
      Indianie?

      • 0 0

  • stara bieda (1)

    Z Wejherowa do Gdańska i spowrotem pociągi zawsze kursowały co 30 minut, więc tu się za wiele nie zmieni...

    • 0 0

    • Z Wejherowa do Gdańska pociągi zawsze kursowały co 30 minut

      Nieprawda. Pamiętam że ok 1998 kursowaly w godzinach szczytu nawet co 7 minut a normalnie co 20 minut. Wraz z wydłużaniem tras poza Gdańsk-Wejherowo ilość kolejek malała drastycznie. Przy jednej ze zmian z rozkładu zniknęło bodajże 12 albo 14 kolejek

      • 0 0

  • a czy jakiś rozkład SKM czy PKP stał kiedyś na nogach?

    przecież to jest chora firma zarządzana przez stado baranów bez jakichkolwiek kwalifikacji!
    prezesi, dyrektorzy ze związkowego nadania okopali się na dożywotnich stołkach i palą równomiernego głupa!
    rozwalające się dworce, perony, tory wagony - to norma!
    PKP nie wiele różni się od swego odpowiednika w Bangladeszu czy w Indiach - chyba tylko tym że u nas nas jest zakaz jeżdzenia na dachach wagonów!
    2 miechy remont peronu!
    No tak ale robole przyjdą na 7.00 do pracy o 8 może zaczną a przed 14 już nikogo nie będzie na placu budowy!
    Ciekawy jestem jaka firma wygrała przetarg na remont peronu - chyba ta, w której bonzowie PKP mają swoje udziały!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane