• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozkład SKM stanie na głowie

Michał Jamroż
26 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 23:00 (26 lutego 2008)
Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem.

Od poniedziałku z Gdańska do Gdyni Głównej, zamiast sześciu pociągów na godzinę, będą jeździć tylko dwa. Niestety, jest to konieczne, jeżeli chcemy już w wakacje korzystać z nowoczesnego peronu na stacji w Gdyni.



Co sądzisz o organizacji ruchu związanej z remontem?

W ostatnich miesiącach na trójmiejskich torach remont goni remont. Od ponad trzech miesięcy SKM kursuje według tymczasowych rozkładów jazdy, w których częstotliwość kursowania pociągów jest ograniczona. Zamiast co 7,5 min, w godzinach szczytu kolejki jeżdżą co 10 min. Jednak utrudnienia, z jakimi zmagali się dotychczas pasażerowie, to tylko wstęp do tego, co ich czeka.

3 marca rozpocznie się drugi etap remontu przystanku Gdynia Główna, który potrwa do 31 maja.

- Wymieniona zostanie cała nawierzchnia, na całej długości peronu stanie nowoczesna wiata, zamontujemy też windę dla niepełnosprawnych - tłumaczy Andrzej Osipów, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.

Prace z tym związane wymuszają na wykonawcach robót zamknięcie na półtora miesiąca każdego toru. W tym czasie pociągi będą jeździć jednym torem. Z tego powodu w relacji Gdańsk - Wejherowo - Gdańsk będą one kursować co 30 min.

Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. I to właśnie na tym odcinku odstępy między kolejkami będą musiały wynosić aż 30 min.

Wszystkie pociągi do i z Wejherowa będą kursować po jednym torze, tym, który będzie akurat czynny na stacji w Gdyni. Drugi tor byłby nieużywany. Ale aby utrudnienia były jak najmniejsze, SKM postanowiło puszczać po nim pociągi do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana. Tu będą kończyć bieg, aby po chwili udać się w podróż powrotną do Gdańska. Dzięki temu, aż do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana będzie zachowana częstotliwość 15 min. Z tą różnicą, że po jednym torze będą jeździły pociągi z i do Wejherowa, a po drugim z i do Wzgórza Św. Maksymiliana, a od Orłowa powrócą na właściwe tory. Dodatkowo w godzinach szczytu na trasę Gdańsk - Sopot wyjadą kolejne składy, które zwiększą częstotliwość na tym fragmencie trasy SKM do 7,5 min.

Mniej skomplikowane zmiany czekają osoby podróżujące na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Tu pociągi w godzinach porannego szczytu będą jeździły co 15 min, a nie jak dotychczas co 10, a w pozostałym okresie co 30 min, zamiast co 15. Co ciekawe, w okresie popołudniowego natężenia ruchu co 15 min jeździć będą tylko pociągi w kierunku Chyloni.

SKM uruchomi też dodatkowe pociągi kursujące po torach dalekobieżnych na trasach Gdańsk - Wejherowo oraz Sopot - Wejherowo, z których część od stacji Gdynia Główna przejdzie na tory SKM.

- Wiemy, że utrudnienia będą duże, ale staraliśmy się tak ułożyć rozkład, aby zminimalizować je w jak największym stopniu. Z góry przepraszamy naszych pasażerów za wszelkie niedogodności - mówi Andrzej Osipów.

Dla większości osób podróżujących SKM zmieniony rozkład to same problemy i duży dyskomfort podczas podróży w zatłoczonych składach. Jednak osoby korzystające z SKM tylko na trasie Gdańsk - Sopot będą miały do dyspozycji więcej pociągów niż wcześniej. Muszą jednak uważać, aby nie trafić na skład jadący z lub do Wejherowa, bo ten na pewno będzie zatłoczony. Zmianie nie ulega rozkład pociągów do Tczewa i Słupska.

Szczegółowe rozkłady jazdy dostępne będą na przystankach, w serwisie Komunikacja oraz na stronie www.skm.pkp.pl

Częstotliwość kursowania SKM od 3 marca:

Gdańsk - Gdynia 30 min
Gdańsk - Wejherowo 30 min
Gdańsk - Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana 15 min
Gdańsk - Sopot 15 min (7,5 min w szczycie)
Gazeta WyborczaMichał Jamroż

Opinie (191) 4 zablokowane

  • Niestety, SKM uważa że za Gdynią Chylonia mieszka tak mało ludzi że nie musi być więcej kolejek niż jedna co 30 min. Przecież wszyscy sie pomieszcza.

    • 0 0

  • po co?

    Przecież nikt nie jeździ do arkistuw głupich

    • 0 0

  • NIECH SOBIE PREZYDENT POJEźDZI NASZą SKM'Ką .... PRZED CHWILKą PRZEJEżDżAł PRZEZ GDAńSK W TOWARZYSTWIE OK 30 AUT I PO CO ?

    ZBLOKOWALI WSZYSTKIE ULICE ZEBY MALUTKI CZłOWIEK MóGł PRZEJECHAć? NIECH WSIąDZIE W SKM !!!!

    • 0 0

  • NIEPOTRZEBNE STRASZENIE

    Tytuł napisaliście tak jakby miały po całej trasie jeździć co pół godziny a na stacjach ludzie staliby sobie na głowach. A na najbardziej ruchliwym odcinku czyli po stacjach pomiędzy sopotem a gdańskiem będzie normalnie więc piszcie jak będzie a nie zabarwiacie tragedią próbując uatrakcyjnić portal

    • 0 0

  • Zwrot pieniedzy

    Chailbym bardzo w zwiazku z tymi remontami moc zwrocic niedawno zakupiony bilet miesieczny bo z tego co widze i tak bede zmuszony jezdzic samochodem mysle ze t akie informacje powinny byc oglaszane duuuuzo wczesniej zeby kazdy mogl sie przygotowac. Tak tak Klient nasz pan ale tylko w teorii

    • 0 0

  • hmmm... ja nie chcę korzystac z nowego peronu na stacji w Gdyni

    • 0 0

  • 21 wiek (1)

    mysle ze kazdy chce korzystac z jak najnowoczesniejszych technologii i poruszac sie na dworcach ktore nie strasza szczegolnie jesli mowimy o dworcach głównych!! uwazam ze czas najwyzszy na remont mamy 21 wiek!! chwala za to ze cokolwiek sie modernizuje!!

    • 0 0

    • mieszkanka

      zgadzam sie z toba w 100% ale jeszcze sie taki nie narodzil, zeby wszystkim dogodzil:) peron w gdyni malo sie rozni od slynnego w katowicach. chwala za naprawe, ale z drugiej strony, wspolczuje wszystkim pasazerom-teraz sie ciesze ze nie musze skmka jezdzic,natomiast jezeli chodzi o autora artykulu, to chyba juz bardziej zakrecic nie mogl:)pozdrowka nie martwcie sie-kiedys bedzie lepiej:)

      • 0 0

  • Bardzo zły plan!

    Nie można było uruchomić więcej pociągów jadących między sopotem a grabówkiem po torach dalekobieżnych?! Przecież między grabówkiem a stocznią zamontowali zwrotnicę - teraz każdy pociąg z gdyni głównej z torów dalekobieżnych może wjechać na tor właściwy przed grabówkiem!

    Mój plan:
    Pociągi z Wejherowa jadą do grabówka normalnie, potem na dalekobieżne i tak do sopotu. Pociągi z gdańska od sopotu po czynnym torze i tak do grabówka. Takt co 10 minut jakby się postarali to by się udało. Dodatkowo wahadło sopot - wzgórze po nieczynnym dalej torze tak by ludzie wysiadający na przystankach SKM mogli dojechać ten jeden, góra dwa przystanki. I cała filozofia! Ale nie... SKM musiała przedobrzyć.

    • 0 0

  • Co z honorowaniem biletu SKM w ZKM?

    Przecież widzę, że z Grabówka do Wzgórza będę musiał dojeżdżać codziennie autobusem! Znając życie SKM wprowadzi jedną czy dwie pary 3xEN57 i powie że to dla dobra podróżnych zwiększyła składy. A na resztę da EN57. A przecież kilka lat temu WSZYSTKIE składy były potrójne!

    • 0 0

  • bezsens

    to nie mozna w nocy zbudowac rozjadu na torach przed Gdynią ??? proponuje zmniejszyc czestotliwosc kursowania równiez do Tczewa!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane