- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (110 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (295 opinii)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (445 opinii)
- 4 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (54 opinie)
- 5 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (147 opinii)
- 6 3 tys. miejsc pochówków za 18,5 mln zł (12 opinii)
Rozkopane Wały Jagiellońskie. Trwa budowa przejścia naziemnego dla pieszych
Od trzech tygodni trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej. W pierwszym etapie główne prace toczą się między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej. Drogowcy rozkopali tam Wały Jagiellońskie i zamknęli nawrotkę na wysokości Forum Gdańsk. Odwiedziliśmy plac budowy z naszą kamerą.
Cierpią głównie kierowcy jadący w kierunku Oruni i Pruszcza Gdańskiego, bo w pierwszym etapie robót drogowcy skupili się na jezdni między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej.
Aby uniknąć całkowitego paraliżu na Podwalu Grodzkim i wytyczonych objazdach przez tunel pod Forum Gdańsk i ul. 3 maja przejazd w miejscu robót odbywa się dwoma pasami. Przy czym drugi pas powstał z betonowych płyt na fragmencie pobocza.
Dalej ruch odbywa się górą - przez węzeł Unii Europejskiej, bo przejazd pod węzłem przez ul. Okopową jest zamknięty. Po drodze kierowcy jadą po fragmencie wydłużonych zatok autobusowych.
Warto w tym miejscu zwolnić, nie tylko ze względu na pieszych i pasażerów oczekujących na przystanku, ale też fatalny stan nawierzchni z kamiennej kostki przypominającej bardziej progi zwalniające niż normalną brukowaną nawierzchnię.
W przeciwnym kierunku utrudnienia są zdecydowanie mniejsze. Jedyna zmiana w organizacji ruchu dla kierowców jadących w kierunku Huciska to zamknięta nawrotka na wysokości Forum Gdańsk.
Intensywne prace toczą się za to między jezdniami, które docelowo zostaną zwężone do trzech metrów szerokości.
Aktualnie wykonawca pracuje nad zabezpieczeniem i izolacją stropu podziemnego tunelu. Nad nim już wkrótce wytyczone zostaną chodniki, którymi piesi będą poruszać się z przejścia w kierunku peronów przystankowych i zejścia do tunelu.
Tempo prac mogłoby być lepsze?
Przyszłe korzyści z budowy przejścia i przede wszystkim tempo oraz termin prac nie wszystkich jednak satysfakcjonują. W Raporcie z Trójmiasta jeden z czytelników - podpisany jako ghost - twierdzi, że od dnia rozpoczęcia prac na terenie budowy niewiele się dzieje, a sama przebudowa nie powinna trwać zapowiadanych pięć miesięcy, a zdecydowanie krócej.
- Budowa przejścia czy nowego kosmodromu Polskiej Agencji Kosmicznej? Bo od dwóch tygodni prace ograniczyły się do zmiany lokalizacji przystanku, postawienia barier, wyznaczenia objazdu i zerwania wierzchniej warstwy ulicy - zauważa nasz czytelnik. - Standardowo nic się tam nie dzieje, zaangażowanie środków w tym newralgicznym miejscu dla komunikacji zarówno samochodowej, jak i autobusowej poniżej jakiejkolwiek krytyki (...). Taki remont powinien być prowadzony na dwie zmiany, w góra, ale to góra jeden miesiąc.
Warto jednak podkreślić, że organizacja pracy na tego typu budowach na kilka zmian zawsze wiąże się ze znacznym wzrostem kosztów. Musiałby ponieść je inwestor, czyli miasto.
Przejście gotowe do końca grudnia 2021 r.
Wykonawcą prac jest spółka Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł z czego 1,7 mln pochłonie budowa przejścia, a 4,6 mln remont Wałów Jagiellońskich.
W ich efekcie piesi nie będą już musieli schodzić do tunelu, bo zyskają wygodne dojście do przystanku tramwajowego z obu stron Wałów Jagiellońskich.
Prace mają zakończyć się do końca grudnia 2021 r.
Opinie (391) 10 zablokowanych
-
2021-08-25 08:48
Naród podobno chciał to przejście górą
Bo w tunelu się dusił i miał schody.
- 7 17
-
2021-08-25 08:48
Chore miasto (7)
Chciałbym poznać nazwisko tego.....urzędnika, który urabia władze na budowę przejść nad tunelami. Przecież ci co skorzystają z przejścia nie mieszkają tylko na Długiej. Do śródmieścia dojeżdżają samochodami, tramwajami i autobusami. Najpierw stracą czas stojąc w korku / tramwajem przed światłami / by potem znów poczekać na zielone światło dla pieszych i zyskać 10 sekund na nie korzystaniu ze schodów. To jakaś miejska choroba. O smrodzie z rur samochodów stojących w korkach już nie wspominam bo miejscy ekolodzy ich nie czują w biurach.
- 211 18
-
2021-08-25 08:55
Tunel
A wystarczyło zrobić ruchome schody dla niepełnosprawnych i efektowne zadaszenie wejścia do tunelu. Ja
- 32 1
-
2021-08-25 09:26
Teraz, wprowadzą przejścia naziemne na PKP po co tunel do peronu.
- 21 0
-
2021-08-25 16:49
(2)
Poneiwaz piesi sa wazniejsi niz samochody stojace w korku. Pora odsamochodowic Gdansk i mam nadzieje ze to pierwszy etap wywlania aut z miasta
- 5 20
-
2021-08-26 13:00
i na pieszo dostarczą ci towary do sklepów?
- 9 0
-
2021-08-27 23:36
Piesi mają tunel
Wtopiono kasę na tunel od strony Forum, połaczono z istniejącym tunelem i voile! teraz wyrzucamy tamtą kasę w błoto i robimy przejście dla pieszych. Czy nie można było tego zrobić w czasie budowy Forum??
- 5 1
-
2021-08-26 06:42
Dulkiewicz
- 7 0
-
2021-08-26 06:42
Niech się ujawni
Pomysłodawcy niech się przedstawią i pochwałą publiczne. Wyborcy mają prawo znać na kogo głosowali i czy warto lub nie ponownie zagłosować.
- 14 0
-
2021-08-25 08:55
Masakra (1)
Maskara po trzykroć!
- 33 4
-
2021-08-25 09:27
Trzykroć? Pomnóż to przez 1000000.
- 1 0
-
2021-08-25 09:00
No jak czytelnik ghost napisał
TO już drogowcy przyśpieszają prace i zamiast 5 miesięcy to zrobią w 5 tygodni.
Boją się konkurencji bo jak powszechnie wiadomo ten czytelnik by to ze szwagrem po godzinach za kratę Żubra w 5 dni zrobili.- 7 0
-
2021-08-25 09:03
"Dobra" wizja FRAG-u...
- 9 5
-
2021-08-25 09:05
po co? (1)
Nie rozumiem po co robić w takim miejscu przejście naziemne, skoro paręnaście metrów dalej jest już przejście i można swobodnie przejść i dostać się na tramwaj i na druga stronę ulicy. Robienie przejścia naziemnego w takim miejscu spotęguje korki, które i tak nigdy nie były małe !!! Widać, że nikt tego dobrze nie przemyślał i że miasto nie ma na co wydawać pieniędzy, tylko na bzdety. Zdecydowanie można dużo lepiej spożytkować te pieniądze.
- 50 10
-
2021-08-25 15:46
"skoro paręnaście metrów dalej jest już przejście" dokładnie to jest 300m do przejścia, powodzenia w poruszaniu się po takim "dostepnym" mieście, kiedy jesteś niepełnosprawny albo stary.
- 3 2
-
2021-08-25 09:12
ludzie.... po co to naziemne przejście!!!!!! i pasy wąskie dla kierowców niech mi ktoś powie jak np będzie się przeciskał autobus komunikacji miejskiej? Już nie wspomne o dodatkowych światłam na przejściu... To jest masakra co władze robią.... Zajęli by się lepiej modernizacją całego huciska bo na torach to można zęby wybić... A odnośnie zatoczki autobusowej przy budynku Lot-u to nawet nie pisze bo jej stan to szok.....
- 40 5
-
2021-08-25 09:18
Masakra
Lepiej zbudować ruchome schody w tunelu . Na koniec będzie pomysł z kładką bo może ktoś lubi przejście z pięknym widokiem na miasto:)
- 25 3
-
2021-08-25 09:22
Maseczki z nami zostaną przez smog w centrum a nie przez wirusa !!!!
- 18 1
-
2021-08-25 09:23
A ja zbieram i opiszę na koniec przed wyborami
Dla ,którego deweloper a co zrobiono. Jaka działaczka bez przetargu. Gdzie sprzedawał apartamenty zanim kupił grunt od miasta. Komu dano gratis działkę . Komu zmieniono trasę ulic. Komu zrobiono darmowa ulice zamiast wymagać od inwestora itp itd.
Polecam się pakować pani d. Wraz z wyrośniętym asystentem bez wiedzy. Będzie przy tym wycena !strat dla miasta.
Pozdrawiam z karocy. Rydwan to za mało- 32 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.