- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (398 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (240 opinii)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (44 opinie)
- 4 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (51 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (145 opinii)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (58 opinii)
Rozkopane Wały Jagiellońskie. Trwa budowa przejścia naziemnego dla pieszych
Od trzech tygodni trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej. W pierwszym etapie główne prace toczą się między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej. Drogowcy rozkopali tam Wały Jagiellońskie i zamknęli nawrotkę na wysokości Forum Gdańsk. Odwiedziliśmy plac budowy z naszą kamerą.
Cierpią głównie kierowcy jadący w kierunku Oruni i Pruszcza Gdańskiego, bo w pierwszym etapie robót drogowcy skupili się na jezdni między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej.
Aby uniknąć całkowitego paraliżu na Podwalu Grodzkim i wytyczonych objazdach przez tunel pod Forum Gdańsk i ul. 3 maja przejazd w miejscu robót odbywa się dwoma pasami. Przy czym drugi pas powstał z betonowych płyt na fragmencie pobocza.
Dalej ruch odbywa się górą - przez węzeł Unii Europejskiej, bo przejazd pod węzłem przez ul. Okopową jest zamknięty. Po drodze kierowcy jadą po fragmencie wydłużonych zatok autobusowych.
Warto w tym miejscu zwolnić, nie tylko ze względu na pieszych i pasażerów oczekujących na przystanku, ale też fatalny stan nawierzchni z kamiennej kostki przypominającej bardziej progi zwalniające niż normalną brukowaną nawierzchnię.
W przeciwnym kierunku utrudnienia są zdecydowanie mniejsze. Jedyna zmiana w organizacji ruchu dla kierowców jadących w kierunku Huciska to zamknięta nawrotka na wysokości Forum Gdańsk.
Intensywne prace toczą się za to między jezdniami, które docelowo zostaną zwężone do trzech metrów szerokości.
Aktualnie wykonawca pracuje nad zabezpieczeniem i izolacją stropu podziemnego tunelu. Nad nim już wkrótce wytyczone zostaną chodniki, którymi piesi będą poruszać się z przejścia w kierunku peronów przystankowych i zejścia do tunelu.
Tempo prac mogłoby być lepsze?
Przyszłe korzyści z budowy przejścia i przede wszystkim tempo oraz termin prac nie wszystkich jednak satysfakcjonują. W Raporcie z Trójmiasta jeden z czytelników - podpisany jako ghost - twierdzi, że od dnia rozpoczęcia prac na terenie budowy niewiele się dzieje, a sama przebudowa nie powinna trwać zapowiadanych pięć miesięcy, a zdecydowanie krócej.
- Budowa przejścia czy nowego kosmodromu Polskiej Agencji Kosmicznej? Bo od dwóch tygodni prace ograniczyły się do zmiany lokalizacji przystanku, postawienia barier, wyznaczenia objazdu i zerwania wierzchniej warstwy ulicy - zauważa nasz czytelnik. - Standardowo nic się tam nie dzieje, zaangażowanie środków w tym newralgicznym miejscu dla komunikacji zarówno samochodowej, jak i autobusowej poniżej jakiejkolwiek krytyki (...). Taki remont powinien być prowadzony na dwie zmiany, w góra, ale to góra jeden miesiąc.
Warto jednak podkreślić, że organizacja pracy na tego typu budowach na kilka zmian zawsze wiąże się ze znacznym wzrostem kosztów. Musiałby ponieść je inwestor, czyli miasto.
Przejście gotowe do końca grudnia 2021 r.
Wykonawcą prac jest spółka Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł z czego 1,7 mln pochłonie budowa przejścia, a 4,6 mln remont Wałów Jagiellońskich.
W ich efekcie piesi nie będą już musieli schodzić do tunelu, bo zyskają wygodne dojście do przystanku tramwajowego z obu stron Wałów Jagiellońskich.
Prace mają zakończyć się do końca grudnia 2021 r.
Opinie (391) 10 zablokowanych
-
2021-08-27 22:09
Pomyślano o niepełnosprawnych i matkach wnoszących wózki z dzieckiem po schodach
Zamiast przejścia naziemnego mogły być zamontowane windy zarówno na przystankach jak też przy bramie wyżynnej i forum. Pokonanie tylu schodów przez niepełnosprawnych czy z wózkami dziecinnymi to koszmar.
- 2 1
-
2021-08-28 13:45
głupi pomysł
trzeba było dać ruchome schody dla osób, które mają kłopoty ze schodami
- 3 0
-
2021-08-28 13:48
obecne władze Gdańska to porażka
tylu bezdennie głupich decyzji żadne wladze nie podjęły co te tutaj
- 2 0
-
2021-08-28 14:42
To jest POczątek dramatu!
Zobaczycie niedługo ten wieczny paraliż miasta!
- 2 0
-
2021-08-28 14:48
Obowiązkowo należy,,
wybudować przejście na skrzyżowaniu Podwale Przedmiejskie i Okopowej, to jest skandal, aby pieszy przechodził w tym miejscu tunelem, przypominam o obietnicy wyborczej dla mieszkańców Dolnego Miasta, o przejściu na Zabim Kruku, obydwa przejścia ułatwia udrożnia zatłoczone centrum,,,,
- 1 0
-
2021-08-28 16:07
Czy miasto już założyło fundusz odszkodowawczy.
Bo jak tylko zamkną przejście podziemne to Oni będą odpowiedzialni za potrąconych tam imprezowiczów.
- 2 0
-
2021-08-28 18:49
dlaczego dulkiewicz robi wszystko źle?
- 2 0
-
2021-12-02 17:04
Brama wyzynna
Po co takie przejście skoro są pasy dla pieszych i ten tunel w stronę forum
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.