- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (92 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (284 opinie)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (129 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (60 opinii)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (46 opinii)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (135 opinii)
Rozkopane Wały Jagiellońskie. Trwa budowa przejścia naziemnego dla pieszych
Od trzech tygodni trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej. W pierwszym etapie główne prace toczą się między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej. Drogowcy rozkopali tam Wały Jagiellońskie i zamknęli nawrotkę na wysokości Forum Gdańsk. Odwiedziliśmy plac budowy z naszą kamerą.
Cierpią głównie kierowcy jadący w kierunku Oruni i Pruszcza Gdańskiego, bo w pierwszym etapie robót drogowcy skupili się na jezdni między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej.
Aby uniknąć całkowitego paraliżu na Podwalu Grodzkim i wytyczonych objazdach przez tunel pod Forum Gdańsk i ul. 3 maja przejazd w miejscu robót odbywa się dwoma pasami. Przy czym drugi pas powstał z betonowych płyt na fragmencie pobocza.
Dalej ruch odbywa się górą - przez węzeł Unii Europejskiej, bo przejazd pod węzłem przez ul. Okopową jest zamknięty. Po drodze kierowcy jadą po fragmencie wydłużonych zatok autobusowych.
Warto w tym miejscu zwolnić, nie tylko ze względu na pieszych i pasażerów oczekujących na przystanku, ale też fatalny stan nawierzchni z kamiennej kostki przypominającej bardziej progi zwalniające niż normalną brukowaną nawierzchnię.
W przeciwnym kierunku utrudnienia są zdecydowanie mniejsze. Jedyna zmiana w organizacji ruchu dla kierowców jadących w kierunku Huciska to zamknięta nawrotka na wysokości Forum Gdańsk.
Intensywne prace toczą się za to między jezdniami, które docelowo zostaną zwężone do trzech metrów szerokości.
Aktualnie wykonawca pracuje nad zabezpieczeniem i izolacją stropu podziemnego tunelu. Nad nim już wkrótce wytyczone zostaną chodniki, którymi piesi będą poruszać się z przejścia w kierunku peronów przystankowych i zejścia do tunelu.
Tempo prac mogłoby być lepsze?
Przyszłe korzyści z budowy przejścia i przede wszystkim tempo oraz termin prac nie wszystkich jednak satysfakcjonują. W Raporcie z Trójmiasta jeden z czytelników - podpisany jako ghost - twierdzi, że od dnia rozpoczęcia prac na terenie budowy niewiele się dzieje, a sama przebudowa nie powinna trwać zapowiadanych pięć miesięcy, a zdecydowanie krócej.
- Budowa przejścia czy nowego kosmodromu Polskiej Agencji Kosmicznej? Bo od dwóch tygodni prace ograniczyły się do zmiany lokalizacji przystanku, postawienia barier, wyznaczenia objazdu i zerwania wierzchniej warstwy ulicy - zauważa nasz czytelnik. - Standardowo nic się tam nie dzieje, zaangażowanie środków w tym newralgicznym miejscu dla komunikacji zarówno samochodowej, jak i autobusowej poniżej jakiejkolwiek krytyki (...). Taki remont powinien być prowadzony na dwie zmiany, w góra, ale to góra jeden miesiąc.
Warto jednak podkreślić, że organizacja pracy na tego typu budowach na kilka zmian zawsze wiąże się ze znacznym wzrostem kosztów. Musiałby ponieść je inwestor, czyli miasto.
Przejście gotowe do końca grudnia 2021 r.
Wykonawcą prac jest spółka Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł z czego 1,7 mln pochłonie budowa przejścia, a 4,6 mln remont Wałów Jagiellońskich.
W ich efekcie piesi nie będą już musieli schodzić do tunelu, bo zyskają wygodne dojście do przystanku tramwajowego z obu stron Wałów Jagiellońskich.
Prace mają zakończyć się do końca grudnia 2021 r.
Opinie (391) 10 zablokowanych
-
2021-08-26 22:21
kolejna bzdura!
- 2 0
-
2021-08-27 00:18
to jest miś na skalę naszych możliwości - dawno nie było korków w centrum
- 5 0
-
2021-08-27 06:52
mu
nazwe przejscia powinna upamietnic jego pierwsza ofiara
- 1 1
-
2021-08-27 08:41
a gdyby tak samochodziarzy schować do tunelu, a pieszym pozostawić powierzchnię?
- 1 1
-
2021-08-27 11:01
Nie wiem co trzeba mieć pod czaszką aby to wymyślić ? A może tu chodzi o wykorzystanie łapówek i premii dla niektórych radnych i (pani) prezydent.
- 3 0
-
2021-08-27 13:56
niestety
Skądinąd sympatyczna pani Dullkiewicz nie jest dobrym prezydentem.Zaczeło się jak dla mnie od opłaty parkingowej w wekendy,nie specjalnie walczyła o Westerplatte .Jak dla mnie w Gdańsku nic się nie dzieje na plus- drogi fatalne np.Rzeczpospolita,Kołobrzeska to są tory przeszkód.Jedynie co idzie sprawnie to betonizacja miasta.Jestem Gdańszczaninem od urodzenia ...
- 5 0
-
2021-08-27 19:44
Paraliżują ruch i zamulą na stałe, bo przejścia podziemne
są zbyt komunistyczne hahahaha
- 0 0
-
2021-08-27 20:25
Bez sensu wydajecie nie swoje pieniadze
Tunel dla pieszych w tym samym miejscu nie byl za darmo,a teraz nagle przejscie naziemne bardziel uzyteczne? To jest trwonienie naszych pieniedzy.
Nie macie umiejetnosci przewidywania ? to nie mozecie zarzadzac takimi instytucjami
Trzeba bylo od poczatku zbudowac tunel dla ruchu kolowego wzdluz calego podwala od BOR'u do zieleniaka a gorą posiac trawke i wypuscic owieczki.
Wasze pomysly nie daja spojzec w przHszlisc z nadzieja. Bo ja wciaz odbieracie jak demony dobe mysli- 1 0
-
2021-08-27 21:23
d**ilizm
Skąd te pomysły jest tunel, ale nie zróbmy alejkę dla rowerów!
- 1 1
-
2021-08-27 21:31
Grzegorz
Nie dowierzam! Budują przejście naziemne czyli będą dodatkowe światła i utrudnienie dla samochodów i autobusów? To czym się tu chwalić? Pogarszaniem sytuacji na drodze, nie nadążam.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.