• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozkopane Wały Jagiellońskie. Trwa budowa przejścia naziemnego dla pieszych

Maciej Korolczuk
25 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Od trzech tygodni trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka. W pierwszym etapie główne prace toczą się między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej. Drogowcy rozkopali tam Wały Jagiellońskie i zamknęli nawrotkę na wysokości Forum Gdańsk. Odwiedziliśmy plac budowy z naszą kamerą.



Tempo robót drogowych w Trójmieście jest:

Budowa naziemnego przejścia między Bramą Wyżynną a przystankami autobusowymi przy Forum Gdańsk trwa od trzech tygodni. Niestety, powoduje też spore korki w centrum Gdańska.

Cierpią głównie kierowcy jadący w kierunku Oruni i Pruszcza Gdańskiego, bo w pierwszym etapie robót drogowcy skupili się na jezdni między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej.

Aby uniknąć całkowitego paraliżu na Podwalu Grodzkim i wytyczonych objazdach przez tunel pod Forum Gdańsk i ul. 3 maja przejazd w miejscu robót odbywa się dwoma pasami. Przy czym drugi pas powstał z betonowych płyt na fragmencie pobocza.

Tak będzie wyglądać naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej. Tak będzie wyglądać naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej.
Dalej ruch odbywa się górą - przez węzeł Unii Europejskiej, bo przejazd pod węzłem przez ul. Okopową jest zamknięty. Po drodze kierowcy jadą po fragmencie wydłużonych zatok autobusowych.

Warto w tym miejscu zwolnić, nie tylko ze względu na pieszych i pasażerów oczekujących na przystanku, ale też fatalny stan nawierzchni z kamiennej kostki przypominającej bardziej progi zwalniające niż normalną brukowaną nawierzchnię.

W przeciwnym kierunku utrudnienia są zdecydowanie mniejsze. Jedyna zmiana w organizacji ruchu dla kierowców jadących w kierunku Huciska to zamknięta nawrotka na wysokości Forum Gdańsk.

Intensywne prace toczą się za to między jezdniami, które docelowo zostaną zwężone do trzech metrów szerokości.

Aktualnie wykonawca pracuje nad zabezpieczeniem i izolacją stropu podziemnego tunelu. Nad nim już wkrótce wytyczone zostaną chodniki, którymi piesi będą poruszać się z przejścia w kierunku peronów przystankowych i zejścia do tunelu.

  • Prace przy budowie przejścia powodują korki w centrum Gdańska.
  • Przejście ma być gotowe do końca grudnia 2021 r.
  • Zdaniem naszego czytelnika, tempo prac mogłoby być lepsze, a termin oddania inwestycji zdecydowanie krótszy.
  • Inwestycja kosztuje niespełna 6 mln zł.

Tempo prac mogłoby być lepsze?



Przyszłe korzyści z budowy przejścia i przede wszystkim tempo oraz termin prac nie wszystkich jednak satysfakcjonują. W Raporcie z Trójmiasta jeden z czytelników - podpisany jako ghost - twierdzi, że od dnia rozpoczęcia prac na terenie budowy niewiele się dzieje, a sama przebudowa nie powinna trwać zapowiadanych pięć miesięcy, a zdecydowanie krócej.

- Budowa przejścia czy nowego kosmodromu Polskiej Agencji Kosmicznej? Bo od dwóch tygodni prace ograniczyły się do zmiany lokalizacji przystanku, postawienia barier, wyznaczenia objazdu i zerwania wierzchniej warstwy ulicy - zauważa nasz czytelnik. - Standardowo nic się tam nie dzieje, zaangażowanie środków w tym newralgicznym miejscu dla komunikacji zarówno samochodowej, jak i autobusowej poniżej jakiejkolwiek krytyki (...). Taki remont powinien być prowadzony na dwie zmiany, w góra, ale to góra jeden miesiąc.
Warto jednak podkreślić, że organizacja pracy na tego typu budowach na kilka zmian zawsze wiąże się ze znacznym wzrostem kosztów. Musiałby ponieść je inwestor, czyli miasto.

Przejście gotowe do końca grudnia 2021 r.



Wykonawcą prac jest spółka Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł z czego 1,7 mln pochłonie budowa przejścia, a 4,6 mln remont Wałów Jagiellońskich.

W ich efekcie piesi nie będą już musieli schodzić do tunelu, bo zyskają wygodne dojście do przystanku tramwajowego z obu stron Wałów Jagiellońskich.

Prace mają zakończyć się do końca grudnia 2021 r.

  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.
  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.
  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.
  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.
  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.

Opinie (391) 10 zablokowanych

  • (1)

    Przejścia naziemne są niebezpieczne.

    • 14 8

    • !00%m racji , niebezpieczne bo za kierownicami polskich samochodów siedzą wariaci . W cywilizowanych krajach pieszy i rowerzysta są na uprzywilejowanej pozycji i tam wypadki w rejonie przejść dla pieszych należą do rzadkości . Ale i u nas to się zmieni jak mandaty będą sięgać 1,5 i wyżej to nauczą się poruszać po drogach szybcy i wściekli. Żeby była jasność czasami jestem kierowcą samochodu czasami jadę rowerem i często chodzę pieszo więc widzę co się dzieje.

      • 2 0

  • Fakt jest taki, że nie trzeba by pracować nawet na zmiany by termin wykonania prac skrócić.
    Wystarczyłoby, gdyby na placu budowy w standardowym czasie prace były rzeczywiście realizowane, jednak tam na miejscu mało co się dzieje.
    Tak jak przy budowie wiaduktu Biskupia Górka, realizacja tak samo mogła by trwać krócej, lecz jeśli pracownicy stoją w grupach dziesięcioosobowych i obserwują pracę jednej koparki, a nad nimi stoi kolejnych pięciu w białych kaskach to nic dziwnego że remonty i budowy tyle kosztują skoro tylu gapiów trzeba opłacić, a skoro zamiast pracować tylko stoją to też nic dziwnego że remonty czy budowy trwają w nieskończoność...
    W skrócie mówiąc, nadzór jest do niczego albo ktoś na tym korzysta...

    • 10 1

  • bardzo dobrze (3)

    musimy w końcu zacząć odchodzić od samochodów, na wzór np Kopenhagi. I tak nie za dużo czasu nam na tej planecie zostało ale lepiej robić cokolwiek niż nic

    • 8 18

    • czy widziałeś jaki jest układ drogowy w Kopenhadze? (2)

      raczej nie!
      po co porównanie?

      • 7 2

      • dużych różnic nie ma.

        centrum po którym fatalnie się samochodem jeździ. przy centrum jedna przelotowa droga z przejściami naziemnymi i światłami co 50m.

        • 2 1

      • w Kopenhadze od ponad pół wieku jest wdrażany konsekwentny program uwalniania

        kolejnych ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów. Dzięki temu m.in. Kopenhaga zajmuje czołowe miejsce w różnych rankingach jakości życia miejskiego. Gdańsk nieśmiało próbuje wprowadzać pewne elementy stosowane w dobrze zarządzanych miastach ale nie promuje wizji miasta przyjaznego dla ludzi wystarczająco wyraźnie.

        • 0 2

  • W takim miejscu gdzie jest przejście podziemne obok budować nadziemne żeby zwiększyć korki

    zatrzymać autobusy tramwaje samochody osobowe.... ktoś kiedyś budował przejścia podziemne żeby teraz budować obok nadziemne i tworzyć korki. To miasto się cofa zamiast rozwijać

    • 17 7

  • kto to wymyślił ,do ukarania !!!!marnowanie pieniędzy podatnika

    • 15 4

  • Kolejna chora decyzja

    Pani prezydent i jej świta do odwolania

    • 17 5

  • Co z wc ?

    Czy ktoś dzierżawi ta słynną drogą toaletę w przejściu podziemnym? Przecież teraz kot z kulawą nogą tam nie przyjdzie. Mam nadzieję że stoi pusta, bo jak ktoś zainwestował będzie zapewne teraz w plecy.

    • 2 1

  • Szczyt głupoty. (8)

    Proponuję włodarzom miasta budowę w tym miejscu jeszcze kładki nad ulicą. Będzie komplet wszystkich rodzajów przejść dla pieszych w jednym miejscu. Taka atrakcja turystyczna, jedyna w swoim rodzaju w Polsce a może w świecie ?

    • 333 47

    • Widać, że większość piszących komentarze na trojmiasto.pl nie wychyla nosa poza swoją okolicę, nie mówiąc o kraju. To nie wie (2)

      • 11 33

      • To, że coś jest za granicą (1)

        Nie znaczy, że ma być także u nas. Buc jesteś i tyle.

        • 18 10

        • Jeszcze niedawno to żę w Niemczech są zamknięte sklepy w niedziele znaczyło że ma być tak u nas.

          Serio możemy ściągać z każdego kraju UE tylko to co najgorsze?

          • 12 3

    • (1)

      E tam kładka. Niech wybudują przejazd kolejowy ze szlabanami. To bardzo upłynni ruch pojazdów :-/

      • 22 4

      • dodatkowy tor kolejowy do Pruszcza lub nawet dalej do Tczewa umożliwiłby wprowadzenie rytmicznego taktu

        połączeń SKM od Tczewa do Gdyni Chylonii. Znając życie, nawet gdyby takie rozwiązanie było wprowadzone, wielu internautów nadal by twierdziło, że jedynym sposobem przemieszczania się przez Trójmiasto to samochód, choć już teraz to nie jest prawda.

        • 2 0

    • bobo uważa, że napisał coś oryginalnego i mądrego

      podczas gdy dał tylko wyraz zdolności do tworzenia nudnych postów zawierających prymitywne przegięcia. Komfort ruchu pieszych w centrum miasta to podstawowy zapis wielu dokumentów strategicznych wielu dobrze zarządzanych miast.

      • 1 7

    • Kto nie rozumie tej potrzeby jest totalnym samolubem

      Autem będziesz szybciej wszędzie niż pieszy. Naprawdę te kilka minut Cię zbawi kierowco?
      Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów. W mieście mieszkają rodziny z dziećmi, starsi ludzie, niepełnosprawni. Dla nich pasy to jedyna możliwość czasem. Ciekawe jakby myśleli kierowcy gdyby mieli taką sytuację jak człowiek który nie może skorzystać z windy bo jest zepsuta. Na przykład wyrwa w jezdni tak średnio co 3 dni i naprawiana dopiero kolejnego dnia

      • 2 9

    • Kładka będzie ale zwodzona. Już niedługo rozpoczęcie prac projektowych które niestety wiąże się ze zwężeniem do jednego pasa ruchu.

      • 4 0

  • Dobre, dobre

    Obejrzałam filmik- muzyka dynamiczna coby roboty szybko się posuwały hehehe
    Sam pomysł przejścia naziemnego...
    Ach, no takich mamy decydentów, Ina to nie poradzimy!

    • 7 2

  • Podobno mamy wolność!

    Więc robią co chcą!
    Kto im zabroni?!

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane