• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozkopane Wały Jagiellońskie. Trwa budowa przejścia naziemnego dla pieszych

Maciej Korolczuk
25 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Od trzech tygodni trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka. W pierwszym etapie główne prace toczą się między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej. Drogowcy rozkopali tam Wały Jagiellońskie i zamknęli nawrotkę na wysokości Forum Gdańsk. Odwiedziliśmy plac budowy z naszą kamerą.



Tempo robót drogowych w Trójmieście jest:

Budowa naziemnego przejścia między Bramą Wyżynną a przystankami autobusowymi przy Forum Gdańsk trwa od trzech tygodni. Niestety, powoduje też spore korki w centrum Gdańska.

Cierpią głównie kierowcy jadący w kierunku Oruni i Pruszcza Gdańskiego, bo w pierwszym etapie robót drogowcy skupili się na jezdni między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej.

Aby uniknąć całkowitego paraliżu na Podwalu Grodzkim i wytyczonych objazdach przez tunel pod Forum Gdańsk i ul. 3 maja przejazd w miejscu robót odbywa się dwoma pasami. Przy czym drugi pas powstał z betonowych płyt na fragmencie pobocza.

Tak będzie wyglądać naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej. Tak będzie wyglądać naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej.
Dalej ruch odbywa się górą - przez węzeł Unii Europejskiej, bo przejazd pod węzłem przez ul. Okopową jest zamknięty. Po drodze kierowcy jadą po fragmencie wydłużonych zatok autobusowych.

Warto w tym miejscu zwolnić, nie tylko ze względu na pieszych i pasażerów oczekujących na przystanku, ale też fatalny stan nawierzchni z kamiennej kostki przypominającej bardziej progi zwalniające niż normalną brukowaną nawierzchnię.

W przeciwnym kierunku utrudnienia są zdecydowanie mniejsze. Jedyna zmiana w organizacji ruchu dla kierowców jadących w kierunku Huciska to zamknięta nawrotka na wysokości Forum Gdańsk.

Intensywne prace toczą się za to między jezdniami, które docelowo zostaną zwężone do trzech metrów szerokości.

Aktualnie wykonawca pracuje nad zabezpieczeniem i izolacją stropu podziemnego tunelu. Nad nim już wkrótce wytyczone zostaną chodniki, którymi piesi będą poruszać się z przejścia w kierunku peronów przystankowych i zejścia do tunelu.

  • Prace przy budowie przejścia powodują korki w centrum Gdańska.
  • Przejście ma być gotowe do końca grudnia 2021 r.
  • Zdaniem naszego czytelnika, tempo prac mogłoby być lepsze, a termin oddania inwestycji zdecydowanie krótszy.
  • Inwestycja kosztuje niespełna 6 mln zł.

Tempo prac mogłoby być lepsze?



Przyszłe korzyści z budowy przejścia i przede wszystkim tempo oraz termin prac nie wszystkich jednak satysfakcjonują. W Raporcie z Trójmiasta jeden z czytelników - podpisany jako ghost - twierdzi, że od dnia rozpoczęcia prac na terenie budowy niewiele się dzieje, a sama przebudowa nie powinna trwać zapowiadanych pięć miesięcy, a zdecydowanie krócej.

- Budowa przejścia czy nowego kosmodromu Polskiej Agencji Kosmicznej? Bo od dwóch tygodni prace ograniczyły się do zmiany lokalizacji przystanku, postawienia barier, wyznaczenia objazdu i zerwania wierzchniej warstwy ulicy - zauważa nasz czytelnik. - Standardowo nic się tam nie dzieje, zaangażowanie środków w tym newralgicznym miejscu dla komunikacji zarówno samochodowej, jak i autobusowej poniżej jakiejkolwiek krytyki (...). Taki remont powinien być prowadzony na dwie zmiany, w góra, ale to góra jeden miesiąc.
Warto jednak podkreślić, że organizacja pracy na tego typu budowach na kilka zmian zawsze wiąże się ze znacznym wzrostem kosztów. Musiałby ponieść je inwestor, czyli miasto.

Przejście gotowe do końca grudnia 2021 r.



Wykonawcą prac jest spółka Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł z czego 1,7 mln pochłonie budowa przejścia, a 4,6 mln remont Wałów Jagiellońskich.

W ich efekcie piesi nie będą już musieli schodzić do tunelu, bo zyskają wygodne dojście do przystanku tramwajowego z obu stron Wałów Jagiellońskich.

Prace mają zakończyć się do końca grudnia 2021 r.

  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.
  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.
  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.
  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.
  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.

Opinie (391) 10 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trwa budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

    Przejście dla pieszych - na zamówienie centrum handlowego. Centrum handlowe - większościowy udział Niemcy,

    Dulkiewicz popiera Niemców. Proste wytłumaczenie tak i**otycznej decyzji władz miasta.

    • 14 4

  • Po co?

    Zróbcie jeszcze tunel dla aut z podziemnym przejsciem dla podziemnego tunelu i metro pod torami... i tak zapłacą za to podatnicy...

    • 7 2

  • (1)

    Dlatego ktoś kiedyś pomyślał o tunelach.

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Wbiegl-na-jezdnie-kierowca-nie-wyhamowal-n103633.html

    • 3 2

    • to ma być argument

      A może to samochody należałoby umieścić pod ziemią. Ich kierowcy podworują większość wypadków i kolizji z udziałem pieszych dodatkowo wjeżdżaj i niszczą w przystanki, znaki, budynki i zrywają sieci trakcyjne. I kto jest bardziej szkodzący?

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trwa budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

    Zrobić tam deptak! (1)

    Problem korków zniknie i urzędnicy będą szczęśliwi.

    • 10 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Trwa budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

      Przed wojną tam były ogrody więc można wrócić do tego rozwiązania

      • 1 0

  • Włodarze miasta są chorzy umysłowo lub skorumpowani.

    Urzędnicy odpowiedzialni za ten projekt powinni być przebadani przez specjalistę na okoliczność choroby umysłowej lub przez prokuratora na okoliczność świadomego wyrządzenia szkody wielkich rozmiarów. Jaki racjonalnie myślący włodarz miasta buduje trzy przejścia dla pieszych na odcinku około 100-tu metrów (dwa naziemne i jedno podziemne) ?

    • 19 3

  • pięknie roz..miasto..takie betonowe..

    • 6 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trwa budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

    Tunel. Co z nim??

    Nasuwa mi się pytanie. Jaki g..ł.....ek lub de....l na to się zgodził!!!! A co z tunelem,?? rybki i akwarium????

    • 11 4

  • Psychiczni

    • 9 1

  • używam przejscia podziemnego (2)

    nagle komuś zaczęło przeszkadzać. W imię utrudniania życia kierowcom.

    • 21 6

    • no tak. kierowcy to wielkie paniska są

      wszystkim utrudniają życie ale im nie można.

      • 0 3

    • przejście podziemne zostało wybudowane po II wojnie światowej

      komu to przeszkadzało, tyle czasu nie było przejścia i było dobrze. W imię utrudniania życia pieszym

      • 0 0

  • Po co komu to przejście, przecież tam nikt nie mieszka. PrezyDentka i tak ma służbowy samochód z kierowcą.

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane