• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozkopane Wały Jagiellońskie. Trwa budowa przejścia naziemnego dla pieszych

Maciej Korolczuk
25 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Od trzech tygodni trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka. W pierwszym etapie główne prace toczą się między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej. Drogowcy rozkopali tam Wały Jagiellońskie i zamknęli nawrotkę na wysokości Forum Gdańsk. Odwiedziliśmy plac budowy z naszą kamerą.



Tempo robót drogowych w Trójmieście jest:

Budowa naziemnego przejścia między Bramą Wyżynną a przystankami autobusowymi przy Forum Gdańsk trwa od trzech tygodni. Niestety, powoduje też spore korki w centrum Gdańska.

Cierpią głównie kierowcy jadący w kierunku Oruni i Pruszcza Gdańskiego, bo w pierwszym etapie robót drogowcy skupili się na jezdni między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej.

Aby uniknąć całkowitego paraliżu na Podwalu Grodzkim i wytyczonych objazdach przez tunel pod Forum Gdańsk i ul. 3 maja przejazd w miejscu robót odbywa się dwoma pasami. Przy czym drugi pas powstał z betonowych płyt na fragmencie pobocza.

Tak będzie wyglądać naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej. Tak będzie wyglądać naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej.
Dalej ruch odbywa się górą - przez węzeł Unii Europejskiej, bo przejazd pod węzłem przez ul. Okopową jest zamknięty. Po drodze kierowcy jadą po fragmencie wydłużonych zatok autobusowych.

Warto w tym miejscu zwolnić, nie tylko ze względu na pieszych i pasażerów oczekujących na przystanku, ale też fatalny stan nawierzchni z kamiennej kostki przypominającej bardziej progi zwalniające niż normalną brukowaną nawierzchnię.

W przeciwnym kierunku utrudnienia są zdecydowanie mniejsze. Jedyna zmiana w organizacji ruchu dla kierowców jadących w kierunku Huciska to zamknięta nawrotka na wysokości Forum Gdańsk.

Intensywne prace toczą się za to między jezdniami, które docelowo zostaną zwężone do trzech metrów szerokości.

Aktualnie wykonawca pracuje nad zabezpieczeniem i izolacją stropu podziemnego tunelu. Nad nim już wkrótce wytyczone zostaną chodniki, którymi piesi będą poruszać się z przejścia w kierunku peronów przystankowych i zejścia do tunelu.

  • Prace przy budowie przejścia powodują korki w centrum Gdańska.
  • Przejście ma być gotowe do końca grudnia 2021 r.
  • Zdaniem naszego czytelnika, tempo prac mogłoby być lepsze, a termin oddania inwestycji zdecydowanie krótszy.
  • Inwestycja kosztuje niespełna 6 mln zł.

Tempo prac mogłoby być lepsze?



Przyszłe korzyści z budowy przejścia i przede wszystkim tempo oraz termin prac nie wszystkich jednak satysfakcjonują. W Raporcie z Trójmiasta jeden z czytelników - podpisany jako ghost - twierdzi, że od dnia rozpoczęcia prac na terenie budowy niewiele się dzieje, a sama przebudowa nie powinna trwać zapowiadanych pięć miesięcy, a zdecydowanie krócej.

- Budowa przejścia czy nowego kosmodromu Polskiej Agencji Kosmicznej? Bo od dwóch tygodni prace ograniczyły się do zmiany lokalizacji przystanku, postawienia barier, wyznaczenia objazdu i zerwania wierzchniej warstwy ulicy - zauważa nasz czytelnik. - Standardowo nic się tam nie dzieje, zaangażowanie środków w tym newralgicznym miejscu dla komunikacji zarówno samochodowej, jak i autobusowej poniżej jakiejkolwiek krytyki (...). Taki remont powinien być prowadzony na dwie zmiany, w góra, ale to góra jeden miesiąc.
Warto jednak podkreślić, że organizacja pracy na tego typu budowach na kilka zmian zawsze wiąże się ze znacznym wzrostem kosztów. Musiałby ponieść je inwestor, czyli miasto.

Przejście gotowe do końca grudnia 2021 r.



Wykonawcą prac jest spółka Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł z czego 1,7 mln pochłonie budowa przejścia, a 4,6 mln remont Wałów Jagiellońskich.

W ich efekcie piesi nie będą już musieli schodzić do tunelu, bo zyskają wygodne dojście do przystanku tramwajowego z obu stron Wałów Jagiellońskich.

Prace mają zakończyć się do końca grudnia 2021 r.

  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.
  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.
  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.
  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.
  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.

Opinie (391) 10 zablokowanych

  • Juz widze te zmiane w wyborach :) (1)

    nie ma ratunku dla tego miasta, wiec sobie stojcie w tych korkach i buzka na klodke :D

    • 5 3

    • Może i przydałby się nowy gospodarz miasta ale na kogo wymienić panią Dulkiewicz na Płażyńskiego czy Brauna? Tak nam zorganizowali wybory ze nie mamy wyboru. Nikt z poza układów partyjnych nie ma szans.

      • 1 0

  • Beznadziejne wyrzucenie środków w błoto.

    1.Tak jak niektórzy zauważyli po co tam przejście, skoro jest dobre przejście tunelem.
    2. Jedyne co tam trzeba naprawić to poszerzyć przystanki tramwajowe ponieważ w godzinach szczytu jest bardzo dużo pasażerów, którzy się przeciskają między sobą do/z tramwaju.
    Jak to nie zostanie poprawione to kiedyś może dojść tam do wypadku - ktoś przechodząc bokiem może wpaść pod nadjeżdżający tramwaj... :/
    3. Koszty tej nietrafionej inwestycji (6 mln zł) to jakaś kpina rządzących tym miastem wobec mieszkańców.

    • 17 5

  • d**ilizm

    Czy ktoś w tym Mieście myśli, bo mam wrażenie, że rządzi nami banda d**ili... Przecież już teraz na zjeździe z Podwala Przedmiejskiego w Okopową tworzą się niekiedy korki. Po uruchomieniu kawałek dalej kolejnych świateł przepustowość w tym miejscu drastycznie spadnie. I korki będą jeszcze większe, a tym samym zwiększy się emisja spalin. Gdzie w tym wszystkim logika?

    • 11 3

  • Kilkadziesiąt metrów (2)

    Jest przejście naziemne przy Hucisku . Nawet z dojściami do przystanków . NIK powinien zająć się tą niegospodarnością społecznych pieniędzy !

    • 16 3

    • obwodnica też jest obok.

      tam zapraszamy. nie pchaj się gruchotem przez miasto.

      • 1 5

    • po co dworzec kolejowy kiedy 20 km dalej jest drugi?

      • 1 0

  • Skandaliczne przejscie (1)

    Będą ginąć ludzie

    • 15 4

    • Jeżeli na przejściu dla pieszych będą ginąć ludzie to czyja to będzie wina?

      • 2 0

  • Super sprawa

    Nie lubię schodzić do tuneli. A teraz będzie prosta droga z Forum na Długą.

    Cudowne miasto dbające o mieszkańców.

    • 4 16

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trwa budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

    absurd

    To jest kompletna abstrakcja budować przejście naziemne nad tunelem, nosz. Kto akceptuje takie projekty?

    • 13 3

  • organizacja pracy na tego typu budowach na kilka zmian zawsze wiąże się ze znacznym wzrostem kosztów. Musiałby ponieść je inwestor, czyli miasto.

    czyżby?

    • 5 1

  • (1)

    Uważam że bardziej potrzebne jest przejście naziemne na Dworcu Gł

    • 4 12

    • po co skoro wchodząc na perony i tak musisz zejść do tunelu

      • 2 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trwa budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

    Budowa przejścia naziemnego wymaga rozkopania ulicy... logiczne! xD

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane