• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozkopane Wały Jagiellońskie. Trwa budowa przejścia naziemnego dla pieszych

Maciej Korolczuk
25 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Od trzech tygodni trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka. W pierwszym etapie główne prace toczą się między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej. Drogowcy rozkopali tam Wały Jagiellońskie i zamknęli nawrotkę na wysokości Forum Gdańsk. Odwiedziliśmy plac budowy z naszą kamerą.



Tempo robót drogowych w Trójmieście jest:

Budowa naziemnego przejścia między Bramą Wyżynną a przystankami autobusowymi przy Forum Gdańsk trwa od trzech tygodni. Niestety, powoduje też spore korki w centrum Gdańska.

Cierpią głównie kierowcy jadący w kierunku Oruni i Pruszcza Gdańskiego, bo w pierwszym etapie robót drogowcy skupili się na jezdni między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej.

Aby uniknąć całkowitego paraliżu na Podwalu Grodzkim i wytyczonych objazdach przez tunel pod Forum Gdańsk i ul. 3 maja przejazd w miejscu robót odbywa się dwoma pasami. Przy czym drugi pas powstał z betonowych płyt na fragmencie pobocza.

Tak będzie wyglądać naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej. Tak będzie wyglądać naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej.
Dalej ruch odbywa się górą - przez węzeł Unii Europejskiej, bo przejazd pod węzłem przez ul. Okopową jest zamknięty. Po drodze kierowcy jadą po fragmencie wydłużonych zatok autobusowych.

Warto w tym miejscu zwolnić, nie tylko ze względu na pieszych i pasażerów oczekujących na przystanku, ale też fatalny stan nawierzchni z kamiennej kostki przypominającej bardziej progi zwalniające niż normalną brukowaną nawierzchnię.

W przeciwnym kierunku utrudnienia są zdecydowanie mniejsze. Jedyna zmiana w organizacji ruchu dla kierowców jadących w kierunku Huciska to zamknięta nawrotka na wysokości Forum Gdańsk.

Intensywne prace toczą się za to między jezdniami, które docelowo zostaną zwężone do trzech metrów szerokości.

Aktualnie wykonawca pracuje nad zabezpieczeniem i izolacją stropu podziemnego tunelu. Nad nim już wkrótce wytyczone zostaną chodniki, którymi piesi będą poruszać się z przejścia w kierunku peronów przystankowych i zejścia do tunelu.

  • Prace przy budowie przejścia powodują korki w centrum Gdańska.
  • Przejście ma być gotowe do końca grudnia 2021 r.
  • Zdaniem naszego czytelnika, tempo prac mogłoby być lepsze, a termin oddania inwestycji zdecydowanie krótszy.
  • Inwestycja kosztuje niespełna 6 mln zł.

Tempo prac mogłoby być lepsze?



Przyszłe korzyści z budowy przejścia i przede wszystkim tempo oraz termin prac nie wszystkich jednak satysfakcjonują. W Raporcie z Trójmiasta jeden z czytelników - podpisany jako ghost - twierdzi, że od dnia rozpoczęcia prac na terenie budowy niewiele się dzieje, a sama przebudowa nie powinna trwać zapowiadanych pięć miesięcy, a zdecydowanie krócej.

- Budowa przejścia czy nowego kosmodromu Polskiej Agencji Kosmicznej? Bo od dwóch tygodni prace ograniczyły się do zmiany lokalizacji przystanku, postawienia barier, wyznaczenia objazdu i zerwania wierzchniej warstwy ulicy - zauważa nasz czytelnik. - Standardowo nic się tam nie dzieje, zaangażowanie środków w tym newralgicznym miejscu dla komunikacji zarówno samochodowej, jak i autobusowej poniżej jakiejkolwiek krytyki (...). Taki remont powinien być prowadzony na dwie zmiany, w góra, ale to góra jeden miesiąc.
Warto jednak podkreślić, że organizacja pracy na tego typu budowach na kilka zmian zawsze wiąże się ze znacznym wzrostem kosztów. Musiałby ponieść je inwestor, czyli miasto.

Przejście gotowe do końca grudnia 2021 r.



Wykonawcą prac jest spółka Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł z czego 1,7 mln pochłonie budowa przejścia, a 4,6 mln remont Wałów Jagiellońskich.

W ich efekcie piesi nie będą już musieli schodzić do tunelu, bo zyskają wygodne dojście do przystanku tramwajowego z obu stron Wałów Jagiellońskich.

Prace mają zakończyć się do końca grudnia 2021 r.

  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.
  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.
  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.
  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.
  • Rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.

Opinie (391) 10 zablokowanych

  • Kto to wymysla?? Kto za to placi???

    Obok jest tunel dla pieszych. Zakorkowanie ulic siega zenitu.
    Zamiast usprawniac infrastrukture drogowa jest coraz gorzej!!!

    • 14 3

  • Tunel powinien być dla samochodów aż do dworca

    Tunel dla aut od dworca do tunelu pod Forum to już dawno powinien powstać zwolniłby dużo miejsca na tramwaj i ruch pieszych u góry hucisko byłoby bardziej przejezdne do Głównego i Starego Miasta

    • 8 1

  • A nie prościej by było namalowac pasy na asfalcie? (1)

    To taki znak poziomy - jakby kto nie wiedział.
    No i co z tunelem? Czy zostanie przeznaczony na magazyn bursztynu, wykopanego na Mierzei Wiślanej?

    • 4 2

    • Jak będziesz miał 70 lat to zrozumiesz po co przejście naziemne

      • 1 3

  • (1)

    Dla wszystkich kierowców którzy teraz są poirytowani budową przejścia naziemnego sugeruję wizytę w Gdańskim Centrum Profilaktyki Uzależnień, zapraszam na terapię.
    Jeśli nie wiecie dlaczego to wam powiem, że jesteście uzależnieni od jazdy samochodem jak alkoholik od alkoholu czy palacz od nikotyny...
    Z nałogami należy walczyć a nie być biernym...
    Dla tych których z tego powodu nerwy ponoszą, sugeruję konsultację u specjalisty lub podjęcie leczenia w szpitalu dla osób nerwowo chorych.
    To nie żart, lecz troska o wasze zdrowie.
    Dodać należy także, że ruch to zdrowie stąd zasadne jest przemieszczanie się pieszo, zaś budowa przejść naziemnych jest ważnym elementem w wyznaczaniu pieszych szlaków.

    • 2 23

    • Natomiast na terapię bez zaproszenia mogą liczyć wszelkiej maści amatorzy przebiegania na "bardzo późnym" zielonym do tramwaju, narcystyczni osobnicy wiecznie wgapiający się w telefon i włażacy bezmyślnie pod samochody. Ewentualną opcją zakończenia terapii lub bezpośrednio od razu jest transport do "parku sztywnych". W tym przypadku także zaproszenia nie trzeba.
      Dodać należy także, że ruch to zdrowie stąd zasadne jest przemieszczanie się pieszo, Dlatego też osobnik "walący z buta" codziennie do roboty z Oruni do Gdyni Oksywie może praktycznie liczyć na nieśmiertelnośc.

      • 6 1

  • "Nie mogę się doczekać" pierwszych potrąceń na tych przejściach (1)

    Ciekawi mnie też o ile wydłuży się przejazd pojazdów uprzywilejowanych przez ten odcinek drogi
    :///

    • 15 4

    • Ty masz jakieś rozdwojenie jaźni?

      tworzysz korek i ubolewasz że może on wydłużyć przejazdy pojazdów uprzywilejowanych?

      • 1 6

  • "Intensywne prace toczą się..." - daleko idące stwierdzenie nie mające związku z sytuacją na placu budowy. Szczególnie w weekendy oraz codziennie po 16.00

    • 2 1

  • Monty python cdn huehue

    • 7 1

  • Tunel jest potrzebny!

    Ale tunel dla aut od węzła do zieleniaka.
    Pozostałe pomysły to półśrodki. Dezorganizujące ruch komunikacji miejskiej, samochodowy i pieszy ( w tym rowerowy).
    Gdańsk powinien wystąpić o dofinansowanie ze środków unijnych i rządowych na projekt tunelu i nowej infrastruktury drogowej w centrum zmniejszając zanieczyszczenia i niwelując bariery w ruchu pieszych.
    -1 auta
    0 tramwaje i piesi

    • 1 4

  • Dulkiewicz (4)

    Dulkiewicz to chyba najgorszy prezydent jakiego Gdańsku miał w ostatnich latach

    • 17 4

    • No przez 25 lat miał dwóch prezydentów

      • 2 4

    • (1)

      Tak bardzo jej nie lubię, dziwne i niezrozumiałe dla mnie decyzje ta Pani podejmuje.... do tego ten tandetny lans w mediach społecznościowych :( Nienawidze Pis i martwie sie o wynik ale bardzo czekam na wybory bo takiego gospodarza to ja na swoim podwórku nie chce

      • 1 1

      • nie zagłosuję na jakiegokolwiek kandydata na prezydenta Gdańska

        który będzie twierdził, że zlikwiduje korki przez budowę kolejnych dróg pseudoszybkiego ruchu. A było takich wielu. Nie będę także głosował na kandydata, który obieca, że zlikwiduje wszelkie opłaty za parkowanie samochodów i będzie budował "darmowe" wielopoziomowe parkingi w centrum miasta. Jak wiadomo, takie inwestycje zwiększają korki na dojazdach do niego.

        • 0 1

    • kogo proponujesz

      • 1 0

  • Dodawanie na pałę

    "Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł z czego 1,7 mln pochłonie budowa przejścia, a 4,6 mln remont Wałów Jagiellońskich." A mnie uczono że 1,7+4,6=6,3 a to więcej niż 6

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane