- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Rozkopane Wały Jagiellońskie. Trwa budowa przejścia naziemnego dla pieszych
Od trzech tygodni trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej. W pierwszym etapie główne prace toczą się między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej. Drogowcy rozkopali tam Wały Jagiellońskie i zamknęli nawrotkę na wysokości Forum Gdańsk. Odwiedziliśmy plac budowy z naszą kamerą.
Cierpią głównie kierowcy jadący w kierunku Oruni i Pruszcza Gdańskiego, bo w pierwszym etapie robót drogowcy skupili się na jezdni między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej.
Aby uniknąć całkowitego paraliżu na Podwalu Grodzkim i wytyczonych objazdach przez tunel pod Forum Gdańsk i ul. 3 maja przejazd w miejscu robót odbywa się dwoma pasami. Przy czym drugi pas powstał z betonowych płyt na fragmencie pobocza.
Dalej ruch odbywa się górą - przez węzeł Unii Europejskiej, bo przejazd pod węzłem przez ul. Okopową jest zamknięty. Po drodze kierowcy jadą po fragmencie wydłużonych zatok autobusowych.
Warto w tym miejscu zwolnić, nie tylko ze względu na pieszych i pasażerów oczekujących na przystanku, ale też fatalny stan nawierzchni z kamiennej kostki przypominającej bardziej progi zwalniające niż normalną brukowaną nawierzchnię.
W przeciwnym kierunku utrudnienia są zdecydowanie mniejsze. Jedyna zmiana w organizacji ruchu dla kierowców jadących w kierunku Huciska to zamknięta nawrotka na wysokości Forum Gdańsk.
Intensywne prace toczą się za to między jezdniami, które docelowo zostaną zwężone do trzech metrów szerokości.
Aktualnie wykonawca pracuje nad zabezpieczeniem i izolacją stropu podziemnego tunelu. Nad nim już wkrótce wytyczone zostaną chodniki, którymi piesi będą poruszać się z przejścia w kierunku peronów przystankowych i zejścia do tunelu.
Tempo prac mogłoby być lepsze?
Przyszłe korzyści z budowy przejścia i przede wszystkim tempo oraz termin prac nie wszystkich jednak satysfakcjonują. W Raporcie z Trójmiasta jeden z czytelników - podpisany jako ghost - twierdzi, że od dnia rozpoczęcia prac na terenie budowy niewiele się dzieje, a sama przebudowa nie powinna trwać zapowiadanych pięć miesięcy, a zdecydowanie krócej.
- Budowa przejścia czy nowego kosmodromu Polskiej Agencji Kosmicznej? Bo od dwóch tygodni prace ograniczyły się do zmiany lokalizacji przystanku, postawienia barier, wyznaczenia objazdu i zerwania wierzchniej warstwy ulicy - zauważa nasz czytelnik. - Standardowo nic się tam nie dzieje, zaangażowanie środków w tym newralgicznym miejscu dla komunikacji zarówno samochodowej, jak i autobusowej poniżej jakiejkolwiek krytyki (...). Taki remont powinien być prowadzony na dwie zmiany, w góra, ale to góra jeden miesiąc.
Warto jednak podkreślić, że organizacja pracy na tego typu budowach na kilka zmian zawsze wiąże się ze znacznym wzrostem kosztów. Musiałby ponieść je inwestor, czyli miasto.
Przejście gotowe do końca grudnia 2021 r.
Wykonawcą prac jest spółka Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł z czego 1,7 mln pochłonie budowa przejścia, a 4,6 mln remont Wałów Jagiellońskich.
W ich efekcie piesi nie będą już musieli schodzić do tunelu, bo zyskają wygodne dojście do przystanku tramwajowego z obu stron Wałów Jagiellońskich.
Prace mają zakończyć się do końca grudnia 2021 r.
Opinie (391) 10 zablokowanych
-
2021-08-25 17:15
Przejście dla pieszych budują po to aby przy okazji zrobić ścieżkę rowerową, której tam brakuje.
- 0 2
-
2021-08-25 17:22
nareszcie nie będe chodził po tych cholernych schodach
- 1 7
-
2021-08-25 17:31
To przejście blokuje również ruch autobusow
Autobusy tramwaje tez sobie poczekają na pieszych !!!! To będzie koszmar !! zjada się 4 autobusy i 4 tramwaje i korek gotowy.
- 15 3
-
2021-08-25 17:33
Warto w tym miejscu zwolnić
hehe uśmiałem się, przeceż tam się zwykle stoi
- 8 1
-
2021-08-25 17:56
przejscie
a nie lepiej by bylo wyposazyc przejscie podziemne w dzialajace w dzien ruchome schody/chodnik ? Podobnie jak w Forum ?
- 10 1
-
2021-08-25 18:09
Kompletnie nie rozumiem
sensu dublowania przejścia dla pieszych skoro jest tunel. Czy ktoś wykonał jakieś badania w tym celu? Czy nie ma obecnie ważniejszych inwestycji w Gdańsku? Za chwilę PiS zakręci kurek z pieniędzmi dla samorządów i wtedy będzie bieda...
- 7 3
-
2021-08-25 18:20
Niecałe 150 metrów dalej na Hucisku, jest przejście naziemne i dojście/dojazd na przystanki (1)
Ludzie co wy robicie?
Dlaczego wydajecie tyle pieniędzy?
Jak ktoś nie wierzy że to tylko 150 metrów, proszę sprawdzić na mapach Google - jest tam bardzo prosta funkcja mierzenia odległości- 13 3
-
2021-08-25 21:12
Niecałe 150m dalej masz 3 Maja to po co tu jedziesz?
- 2 1
-
2021-08-25 18:24
głupota
Jest tunel, to po co przejście, żeby utrudnić przejazd tramwajom???? Co ci urzędnicy wąchają?
- 8 2
-
2021-08-25 18:36
To " inteligencja " Dulkiewicz !!1
- 11 2
-
2021-08-25 19:05
Marnotrawstwo pieniędzy.
Co za dureń podejmuje decyzję tutaj. Dla urzędników przydała by się Izba Dyscyplinarna. A podziemne napewno zakopią.
- 14 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.