• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej

Rafał Borowski
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej. Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej.

Nową nawierzchnię, nowe przejścia dla pieszych, nowe pasy dla rowerzystów i przebudowany przystanek tramwajowy zyska skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie i Łąkowej w Gdańsku po kapitalnym remoncie. Prace rozpoczną się w poniedziałek, 10 lutego, ale przez pierwszy miesiąc organizacja ruchu nie ulegnie żadnej zmianie. Zakończenie inwestycji powinno nastąpić do czerwca tego roku.



Który rodzaj przejścia dla pieszych bardziej ci odpowiada?

Jak już wielokrotnie informowaliśmy w Trojmiasto.pl, gdański magistrat podjął w ostatnich latach decyzję o kompleksowej przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Ulica ma od wielu lat charakter miejskiej trasy, która nienaturalnie oddziela Stare Przedmieście i Dolne Miasto od Głównego Miasta.

Po zmianach Podwale Przedmiejskie ma odzyskać charakter typowo śródmiejskiej ulicy. Ma temu służyć m.in. zwężenie jezdni, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu. Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu.

Przez miesiąc bez utrudnień w ruchu



Przebudowa Podwala Przedmiejskiego została podzielona na kilka etapów. Jesienią 2018 r. zakończyła się realizacja pierwszego z nich, czyli przebudowy krzyżówki z ul. Chmielną. Drogowcy ogłosili właśnie przystąpienie do kolejnego etapu. Tym razem przebudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Łąkową.

Prace budowlane rozpoczną się w najbliższy poniedziałek, ale kierowcy nie muszą na razie obawiać się utrudnień. Przez najbliższy miesiąc nie zostaną wprowadzone żadne zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu.

Naziemne przejście przy Akademii Muzycznej



Skrzyżowanie przy gmachu Akademii Muzycznej będzie wyglądać podobnie do tego, jak od przeszło roku prezentuje się wspomniane już skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Elementem zasługującym na wyróżnienie jest budowa naziemnego przejścia dla pieszych, które umożliwi nie tylko pokonanie ruchliwej ulicy, ale również dotarcie na pobliski przystanek tramwajowy.

- Zmodernizowany zostanie 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane będą chodniki po obu stronach ulicy. Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Zostanie utworzone przejście naziemne. Przebudowane będą również zatoki autobusowe. Dodatkowo zadanie przewiduje wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej - wylicza Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wartość inwestycji to 10,5 mln zł



Przetarg na realizację inwestycji wygrała spółka MTM z Gdyni, a wartość podpisanego z nią kontraktu opiewa na kwotę 10,5 mln zł. Zgodnie z harmonogramem zakończenie prac budowlanych zostało wyznaczone na czerwiec tego roku.

W kolejnych latach drogowcy zamierzają przebudować kolejne skrzyżowania w ciągu Podwala Przedmiejskiego: z ulicami Okopową, Żabi Kruk oraz Długie Ogrody.

Miejsca

Opinie (398) ponad 10 zablokowanych

  • Aktualnych zdjec nie bylo?

    • 12 2

  • Te przejścia naziemne to nic dobrego , jak ktoś już tu wspomniał kiedy remont w stronę długich ogrodów bo tam śmierdzi jeszcze komunom

    • 13 13

  • Hotele (7)

    Tym razem odcinek w Małej Sycylii,- "aby żyło się lepiej hotelarzom". 45 minut droga z Elbląga do Gdańska, wjazd do niego 1 godzina w szczycie. Pani 0,7 już dziękujemy.

    • 34 9

    • (1)

      pociąg jedzie do centrum 70min z Elbląga

      • 5 3

      • Plus godzina dojścia do dworca

        I już jesteś w domu!

        • 0 3

    • Hotelarzom sr*rzom

      Wymyślacie sobie wrogów byle tylko stanąć bokiem do normalnych zmian. Banda nieuków, która nie rozumie że im więcej aut tym wolniej docierają do celu. + smród i hałas.

      • 4 5

    • Czyli chce się za gdańskie pieniążki po taniości w Elblągu mieszkać? (2)

      W sumie nie mam z tym problemu, chcesz januszować to twoja strata. Tylko nie truj, nie blokuj ulic naszego miasta i a już na pewno nie porzucaj tu na 8h swojego szrota.
      Innym komentującym zwracam uwagę - czy chcecie budować wygodne miasto dla Gdańszczan, czy dla ludzi z Elblągów, Nowych Dworów i Kaszub?

      • 4 5

      • To jest też problem mieszkańców Gdańska. (1)

        To jest też problem mieszkańców Gdańska. Do pracy dojeżdżam tramwajem akurat w tamtą stronę i każde kolejne,bezsensowne przejście naziemne to kolejne stracone minuty. Jako korzystający z komunikacji publicznej wolę przejść tunelem niż czekać na zielone. A jak działa GAIT każdy zdrowo myślący wie. Przejście naziemne na Chmielnej to już był pokaz wyjątkowego i**otyzmu i ignorancji.

        • 6 3

        • Tunelem ? Powiedz to starym ludziom,

          W niepelnosprawnym, rodzicom z wózkami itp.

          Bo ty masz w poważaniu mieszkańców Łakowej jaśnie panie tranzytowcu na trasie centrum - Stogi (?) ?

          • 1 1

    • Kto z Zachodu koleś przyjeżdża do Gdańska

      własnym autem ? Nieliczni.

      Po to w Gdańsku jest lotnisko i dworzec kolejowy.

      • 1 0

  • nic nie piszą o sygnalizacji na przejściach (1)

    będzie bez? to gratuluje dla wyjeżdząjących zza zakrętu i tych co będą na pasach

    • 12 8

    • Jak sie jedzie tam 90/ to nie jest bezpiecznie. Swiatla beda

      • 3 1

  • Chciałbyś zamieszkać przy tej drodze ? (4)

    Wątpie. Dlatego cieszmy się że przebudują ją na miejską ulicę z uspokojonym ruchem 50 km/h. Będą mogły powstawać nowe sklepy biura i domy wzdłuż podwala a ulica zmieni się w miejsce gdzie niejeden z nas chciałby zamieszkać.
    Teraz przecina ona śródmieście na pół powodując powolną degradację miasta po jej połudnowej stronie. Oby zmieniło się to jak najszybciej !!

    • 27 20

    • To jakaś schizofrenia

      Tutaj zwężają bo trzeba zintegrować Srodmiescie, a we Wrzeszczu kaszalota z tunelami i ekranami pierdykneli....

      • 9 1

    • teraz też tam obowiązuje 50km/h i jadą 2x tyle

      • 5 0

    • No teraz juz bym nie chcial

      Jak mam wyjezdzac prosto w korek

      • 1 0

    • To jeszcze nie czułeś smrodu korków

      • 1 0

  • Mam pytanie do UM wydział urabnistyki. (2)

    Czy ul.Łąkowa będzie nadal 3 pasy dla parkowania samochodów a czwarty też z przerwami dla ruchu wahadłowego raz w jedną a raz w drugą stronę ? ? ?

    • 21 2

    • Wyraźmy przyzwolenie na parkowanie na czterech pasach

      Wtedy problem korków trochę zmaleje bo nie będą mogli wyjechać.

      • 7 0

    • Oni nie mają takiego wydziału - bo by im przeszkadzał.

      • 4 0

  • Bardzo ważna i pożądana inwestycja. (1)

    Ola masz mój głos. Jestem na tak. Niezadowoleni, malkontenci potrzebują troszkę czasu i na pewno się przekonają, że było warto usprawnić to skrzyżowanie.

    • 16 23

    • wlasnie tacy glosowali a nie powinni!

      • 5 4

  • Szkoda, ze nie ma szans na tramwaj na Łąkowej

    • 11 2

  • O co chodzi? (10)

    Czy o to, żeby w kierunku Elbląga ludzie z cenyrum Gdańska jeżdzili przez obwodnicę nadkładając kilkadziesiąt kilometrów? Dodatkowe tony co2 i wydzielanego ciepła z silników jakoś robi się nieważne dla podejmujących decyzje. Z jednej strony wielkie akcje w stylu Gdańsk bez plastiku, z drugiej zmuszanie ludzi do wielokilometrowych objazdów pod dyktando developerów. Bo inaczej nie da się logicznie uzasadnić tej decyzji. Zróbcie jeszcze deptak z Grunwaldzkiej w Oliwie, żeby ułatwić korporacjom dojście do biurowców.

    • 31 15

    • jak taki ekolog z ciebie to zezłomuj szrota i problemu nie masz (5)

      • 7 6

      • Mózg sobie zezłomuj bo do niczego się nie nadaje (4)

        Ja tą drogą jeżdżę rzadziej niż co kilka miesięcy. Ale nie mam problemów, żeby przejść kilka stopni do tunelu. Nie jestem taki leniwy. Ale jak widzę takie pomysły pod dyktando developerów kiedy blokuje się ruch tysięcy samochodów i komunikację miejską do Sobieszewa to jest to sabotaż na bazie korupcji. I tyle w temacie.

        • 11 9

        • Niech tysiące samochodów zostaną w Wiślince. (3)

          Mówisz o lenistwie a autkiem wszędzie jeździsz? Chodź sobie po schodach w bloku, a nie stawiaj bariery setkom pieszych, bo ci się raz na czerwonym stanąć nie chce. Od tranzytu za miasto jest teraz tunel. Radzę się przyzwyczaić.

          • 6 4

          • Mój samochód 90% robi w trasie. Po mieście nie jeżdżę w ogóle. (2)

            No, chyba że z telewizorem do naprawy. Jako honorowy zasłużony dawca krwi od wielu lat jeżdżę komunikacją miejską za darmo. Mam garaż w centrum Wrzeszcza który kosztował mnie kupę kasy. Patrzę na kretyńskie decyzje okiem pieszego i rowerzysty, który robił po 5 tys km rocznie rowerem dopóki nie wysiadły mi stawy kolanowe. Co nie zmienia faktu, że przebudowa tej ulicy jest kretyństwem. Celowe byłoby przebudowanie tuneli i postawienie wind, a nie blokada miasta.

            • 5 6

            • Człowieku, jaka blokada? Poszerzanie ulic nie działa, zwężanie nie przeszkadza. Inni to potwierdzili już kilka dekad temu.

              • 4 5

            • Kwak, ty jesteś cham, bo widzę, że masz

              w poważaniu starych, niepełnosprawnych, rodziców z wózkami, ludzi z bagażami, kierowców z tej okolicy itp.

              I bogaty - zatem dawaj kasę na eksploatację licznych tuneli i kładek dla pieszych, na windy, postępujące uszkodzenia betonu wraz z uzbrojeniem, na farbę, monitoring, dezynfekcje po szczochach mebelki itp.

              • 2 2

    • Co się martwisz o ludzi z Elbląga? (3)

      Martw się o mieszkańców Dolnego Miasta, które przez tą autostradę się zdegradowało do poziomu Kutna. Teraz wreszcie czas na odzyskanie tej dzielnicy, to piękne miejsce z potencjałem.

      • 8 2

      • (2)

        Orunia ma jeszcze gorzej nie mówiąc już o Wrzeszczu - te dzielnice zostały podzielone przez linie kolejową. Wobec tego należy ją(linie kolejową) schować pod ziemią aby owe dzielnice ożywić?

        • 2 3

        • Linia kolejowa musi być. Komunikuje północ kraju, porty, z południem

          przenosi potężne ilości towarów i jest zelektryfikowana. Podwale powstało po wojnie także by komunikować port z Warszawą, w tej formie, bo nie było środków na tunel. Teraz tunel jest, porty podłączone. Po co na zatem ten relikt PRL w centrum miasta? Poza tym podwale zostaje, jedyna zmiana taka, ze będzie wygodniej dla pieszych. Przejechać wciąż się da.

          • 3 2

        • Nie porównuj koleś kolei do aut.

          • 1 1

  • hmm

    chorego pomysłu ciąg dalszy, Gdańsk developerski górą,szkoda słów .......

    • 24 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane