• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej

Rafał Borowski
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej. Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej.

Nową nawierzchnię, nowe przejścia dla pieszych, nowe pasy dla rowerzystów i przebudowany przystanek tramwajowy zyska skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie i Łąkowej w Gdańsku po kapitalnym remoncie. Prace rozpoczną się w poniedziałek, 10 lutego, ale przez pierwszy miesiąc organizacja ruchu nie ulegnie żadnej zmianie. Zakończenie inwestycji powinno nastąpić do czerwca tego roku.



Który rodzaj przejścia dla pieszych bardziej ci odpowiada?

Jak już wielokrotnie informowaliśmy w Trojmiasto.pl, gdański magistrat podjął w ostatnich latach decyzję o kompleksowej przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Ulica ma od wielu lat charakter miejskiej trasy, która nienaturalnie oddziela Stare Przedmieście i Dolne Miasto od Głównego Miasta.

Po zmianach Podwale Przedmiejskie ma odzyskać charakter typowo śródmiejskiej ulicy. Ma temu służyć m.in. zwężenie jezdni, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu. Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu.

Przez miesiąc bez utrudnień w ruchu



Przebudowa Podwala Przedmiejskiego została podzielona na kilka etapów. Jesienią 2018 r. zakończyła się realizacja pierwszego z nich, czyli przebudowy krzyżówki z ul. Chmielną. Drogowcy ogłosili właśnie przystąpienie do kolejnego etapu. Tym razem przebudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Łąkową.

Prace budowlane rozpoczną się w najbliższy poniedziałek, ale kierowcy nie muszą na razie obawiać się utrudnień. Przez najbliższy miesiąc nie zostaną wprowadzone żadne zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu.

Naziemne przejście przy Akademii Muzycznej



Skrzyżowanie przy gmachu Akademii Muzycznej będzie wyglądać podobnie do tego, jak od przeszło roku prezentuje się wspomniane już skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Elementem zasługującym na wyróżnienie jest budowa naziemnego przejścia dla pieszych, które umożliwi nie tylko pokonanie ruchliwej ulicy, ale również dotarcie na pobliski przystanek tramwajowy.

- Zmodernizowany zostanie 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane będą chodniki po obu stronach ulicy. Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Zostanie utworzone przejście naziemne. Przebudowane będą również zatoki autobusowe. Dodatkowo zadanie przewiduje wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej - wylicza Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wartość inwestycji to 10,5 mln zł



Przetarg na realizację inwestycji wygrała spółka MTM z Gdyni, a wartość podpisanego z nią kontraktu opiewa na kwotę 10,5 mln zł. Zgodnie z harmonogramem zakończenie prac budowlanych zostało wyznaczone na czerwiec tego roku.

W kolejnych latach drogowcy zamierzają przebudować kolejne skrzyżowania w ciągu Podwala Przedmiejskiego: z ulicami Okopową, Żabi Kruk oraz Długie Ogrody.

Miejsca

Opinie (398) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    Utworzone zostaną pasy dla rowerzystów. Hmm i to pomiędzy pasami. Czuję wypadki. Jakby nie mogły być prowadzone chodnikiem, a jest szeroki :/

    • 17 19

    • sam sobie jezdzij chodnikiem. bardzo dobrze ze w koncu jakas porzadna infrastruktura rowerowa zaczyna sie pojawiac w miescie

      • 11 4

    • gdzie między pasami? Są po prawej stronie drogi. A logiczne, że pas do skrętu w prawo je przecina.

      • 5 0

  • ankieta znów do bani

    A gdzie odpowiedź "naziemne, bez świateł". Albo np. kładka ?

    • 4 10

  • Zastanawiam sie

    Nad ty czy kto kolwiek pytał mieszkańców tych "drogich gdańszczanek i gdzńszczan " czy poprostu tylko szłyszą szelest kasy od deweloperów!!! ja naprawde nie jestem pisowcem czy innym oszołomem z po ale te władze nalezało by zmnienic na co kolwiek innnego aby uciac szereg powiązań biznesowych kture mają wpływ tylko na dobrobyt władz . Wychowałem sie w tej okolicy i pamiętam jak były wyburzane piekne kamienice pod tą droge dzisiaj jest sytuacja odwrotna paranoja

    • 32 14

  • Rowery na jezdni to ogółem poroniony pomysł, ale tu już szczególnie... (2)

    W stronę Okopowej jest dla roweru sporo pod górkę na wysokości akademii muzycznej- podjeżdża się tam pod wiadukt (z wizualizacji niby wynika że ścieżka wejdzie tam na chodnik już na wiadukcie). Jak to będzie wyglądało jak się któryś rower zachwieje przy podjeździe, a obok bez problemu śmigają pod górkę auta?

    W stronę Elbląga- dla samochodów tam jest długa prosta od okopowej właśnie, aż do akademii/łąkowej, gdzie następnie mają zakręt w lewo... w który wchodzą na niezłym speedzie, do tego w dół wiaduktu... trochę ich tam nosi w prawo na tym zakręcie... Akurat po prawej oczywiście pas dla rowerów! Obok pusty 4 metrowy chodnik, ale nie, bo tam rowerom nie wolno, bo logika.

    Nie lepiej puścić jedną ścieżkę rowerową po południowej stronie podwala przedmiejskiego? W sensie- tam gdzie chodnik? Czyli tak jak i tak wszyscy rowerami jeżdżą...? Kiedyś tak właśnie by zrobiono, obserwując jak ludzie jeżdżą (coś jak słynne wydeptywanie ścieżek pod blokami).
    A tak to mamy takie typowe urzędnicze kombinowanie na siłę.

    • 20 14

    • To nie kombinowanie na siłę tylko korupcja. (1)

      Stracą wszyscy dojeżdżający do Sobieszewa, w tym autobusami. Stracą dojeżdżający do rafinerii, Makro, giełdy kwiatowej, hurtowni i zakładów przemysłowych i usługowych w tym rejonie. Zyskają właściciele i przyszli właściciele terenów Lastadii i okolicy

      • 4 10

      • A co Kwak ? Mieszkańcy tych okolic to

        jacyś gorsi są, że mają ustępować takim lalusiom jak ty, wożący pupkę tranzytem z domku do miejsca pracy ?

        Może zażądaj wprost od władz autostrady dla siebie !

        • 1 1

  • śnieg spadł?

    • 6 1

  • tunele kontra przejścia naziemne (2)

    ciekawe jest tłumaczenie władz miasta ,że tunele są niebezpieczne i lepiej jest gdy są przejścia naziemne . I tu pytanie dlaczego więc zlikwidowano przejście naziemne przy Toruńskiej ( to na przeciw kościoła i muzeum) a wybudowano tunel ??? Jedynym argumentem przeciw tunelom jest koszt budowy i utrzymania ale niech nikt nie próbuje nam wmówić ,że tunele są niebezpieczne .Nie bezpieczne mam na myśli aspekt ruchu pieszo drogowego a nie ciemności i możliwość napadu lub kradzieży .

    • 18 14

    • (1)

      jakbyś odkleił tyłek od fotelu auta i spróbował przejść 100 metrów (wiem, to może być trudne - może najpierw jakaś maska gazowa i przenośny respirator), to byś odkrył, że to przejście podziemne prowadzi na peron SKM. A przejścia naziemne będą niebawem, jak skończą roboty budowlane.

      • 6 4

      • Skonczą niebawem to oksymoron

        Trudne słowo

        • 2 2

  • (4)

    Powinno być wyremontowane torowisko na całej długości podwala Przedmiejskiego, a nie że potem znowu cała trasa na Stogi będzie zamknięta

    • 17 2

    • ta trasa od kilkudziesięciu lat jest ciągle zamykana

      Bo dłubie się jakiś jej kawałek.

      • 2 1

    • (2)

      Tam był niedawno remont , co chcesz remontować ?

      • 1 1

      • tylko doraźny, a mi chodzi o zmianę całego torowiska i trakcji na odcinku od Okopowej do Bramy Żuławskiej (Elbląskiej)

        • 0 0

      • Na pewno nie na całej długości od Okopowej do Elbląskiej

        • 0 0

  • za tą kasę mogli wyremontować drugą część Łąkowej

    • 13 5

  • i kolejne światła

    i komunikacją miejską znowu dłużej

    • 18 8

  • Kto na tym zyska a kto straci? (6)

    Stracą wszyscy jadący do Sobieszewa także autobusami, jadący do Rafinerii, Makro, giełdy kwiatowej, do zakładów usługowych i hurtowni w tym rejonie, wszyscy jadący z Gdańska w kierunku Elbląga, Cedrów itp. Zyskają właściciele i przyszli właściciele terenów w okolicy Lastadii. Bo gdyby chodziło o wygodę mieszkańców dzielnic za Podwalem to wystarczyłaby przebudowa tuneli i montaż wind

    • 32 17

    • (2)

      To nie jest autostrada do jazdy za miasto.

      • 8 13

      • Czy w Gdańsku jest jakakolwiek autostrada? (1)

        Ja takiej nie widzę.

        • 5 4

        • Panie Kwak. Piszesz pan że nie poruszasz się po mieście autem

          A masz pan jakies problemy poznawcze :) Pewnie ma pan ponad 50 lat i sie pan przyzwyczaiłeś, że te samochody wszędzie muszą stać, a miasto musi być pocięte szerokimi drogami i przeszkodami dla pieszych. Otóż nie musi. Pojedź pan do Hamburga, Amsterdamu, Kopenhagi czy Zurychu. Zmienisz pan zdanie.

          • 2 3

    • Liczne tunele i kładki dla pieszych koleś ?

      To się pożegnasz z tanimi podatkami miejskimi.

      Czyżby laluś Kwak myślał, że budowa i eksploatacja tych obiektów jest darmowa ?

      • 0 5

    • I windy, które często nawalają (przez

      zlomiarzy), a naprawy trwają miesiącami.

      • 2 0

    • Ale ile stracą ? 1 minutę maksymalnie w przypadku kiedy trafią na czerwone światło. A naprawdę będzie się mieszkańcom tamtych okolic łatwiej żyło. Przykładem jest skrzyżowanie przy Chmielnej nawet jak przejedzie się przez nie gładko to stos się na kolejnych światłach przy Okopowej bo to tam jest wąskie gardło.

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane