• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszają konsultacje w sprawie Kolei Metropolitalnej

ms
30 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 15:06 (15 września 2010)
Urzędnicy wierzą, że pierwszy odcinek Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Rębiechowa powstanie do 2015 roku. Urzędnicy wierzą, że pierwszy odcinek Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Rębiechowa powstanie do 2015 roku.

Po kilku miesiącach ciszy wokół budowy Kolei Metropolitalnej, coś drgnęło. Urzędnicy rozpoczynają cykl spotkań z mieszkańcami, by dzięki ich podpowiedziom jak najlepiej skomunikować linię z dzielnicami Gdańska.



Planowany przebieg KM na terenie Gdańska. Planowany przebieg KM na terenie Gdańska.
- Chcemy poznać opinie mieszkańców dotyczące lokalizacji przystanków i rozwiązań komunikacyjnych w okolicy, np. parkingów dla aut i rowerów - mówi Krzysztof Rudziński, prezes samorządowej spółki Pomorska Kolej Metropolitalna w rozmowie z Gazetą Wyborczą, która opisuje sprawę.

Spotkania (pierwsze z nich odbędzie się 14 września w Osowej, pozostałe: patrz ramka pod tekstem) są organizowane także dlatego, by zakończyć prace nad raportem środowiskowym opisującym ostateczny przebieg kolei. Jest on niezbędny do realizacji inwestycji.

- Chcemy, by ludzie byli maksymalnie świadomi tego, jak oraz czy zmieni się ich otoczenie. Osoby, których tereny sąsiadują z inwestycją, mają pełne prawo dostępu do informacji, zgłaszania uwag, a zadaniem projektantów jest przedstawienie kilku wariantów inwestycji - zapewnia Rudziński.

Czy i w jaki sposób będziesz głównie korzystać z Kolei Metropolitalnej?

Najnowsze szacunki kosztów budowy PKM mówią o 860 mln zł, z czego 85 proc. miałaby sfinansować Unia Europejska. Decyzję w tej sprawie poznamy na przełomie września i października.

Konsultacje będą dotyczyć odcinka z Wrzeszcza do Rębiechowa, który ma powstać do 2015 roku. Na tej trasie planowane są przystanki:

- Gdańsk Wrzeszcz (przy istniejącej stacji zobacz na mapie Gdańska)

- Gdańsk Abrahama (przy ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska)

- Gdańsk VII Dwór (na wysokości ul. Gomółki zobacz na mapie Gdańska)

- Gdańsk Niedźwiednik (na nasypie przy ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w rejonie nieistniejącego wiaduktu kolejowego)

- Gdańsk Rakoczego (zbieg ul. Rakoczego i ul. Dolne Migowo zobacz na mapie Gdańska)

- Gdańsk Myśliwska (w okolicy Wróbla Staw zobacz na mapie Gdańska)

- Gdańsk Kiełpinek (między ul. Szczęśliwą a ul. Sąsiedzką, w pobliżu nieczynnej bazy paliw Orlen zobacz na mapie Gdańska)

- Gdańsk Matarnia (równolegle do Obwodnicy Trójmiasta, naprzeciw Centrum Handlowego Matarnia zobacz na mapie Gdańska, z którym będzie połączony dojściem pieszym - kładka)

- Gdańsk Dolina Krzemowa i Bocznica Petrolot (w pobliżu miejsca odgałęzienia bocznicy od linii nr 235, w rejonie skrzyżowania z ulicą Słowackiego zobacz na mapie Gdańska)

- Gdańsk Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy (przy budowanym Terminalu nr 2 zobacz na mapie Gdańska)

- Banino (w trakcie przygotowywania)

- Gdańsk Osowa (na terenie istniejącej stacji zobacz na mapie Gdańska).

Z Osowej do Gdyni pociągi pojadą po zmodernizowanej linii kolejowej. PKP Polskie Linie Kolejowe już otrzymały 117 mln zł z UE na modernizację trasy Gdynia-Kościerzyna, której fragmentem jest odcinek Osowa-Gdynia.

Kolejne spotkania z mieszkańcami w sprawie skomunikowania poszczególnych przystanków gdańskiego przebiegu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej


Banino - 27 września, godz. 18, w sali Remizy Strażackiej,
Osowa - 28 września, godz. 18, w Szkole Podstawowej nr 81, ul. Siedleckiego 14,
Piecki-Migowo - 29 września, godz. 18, w Zespół Kształcenia, Podstawowego i Gimnazjalnego nr 21, ul. Marusarzówny 1,
Wrzeszcz - 30 września, godz. 18, w II LO, ul. Pestalozziego 7/9,
Strzyża - 1 października, godz. 18, aula nr 43 UG, al. Grunwaldzka 238 A (wejście od ul. Chopina)
Niedźwiednik - 4 października, godz. 18, Zespół Szkół im. Św. Jana de la Salle, ul. J. Słowackiego 101
Matarnia - 5 października, godz. 18, SP nr 7, ul. Mjr M. Słabego 6
Firoga - 6 października, godz. 18, w SP nr 82, ul. Radarowa 26
ms

Opinie (147) 7 zablokowanych

  • Tramwajolej nie powstanie nigdy (1)

    Widzę, że gdańskie urzędasy wciąż upierają się przy chorym pomyśle połączenia w jedno tramwaju i kolei. Ciekawe, jak to się będzie nazywać? Tramwajolej? Jest to świetna metoda na sparaliżowanie całej koncepcji kolei metropolitalnej na lata. A jakby ten pomysł się wyczerpał, to proponuję połączenie kolei z samolotem. Taki to kolejolot lądowałby od razu na szynach, zwijał skrzydła i przejeżdżał przez wszystkie przystanki Wrzeszcza, Sopotu i Gdyni, po czem na lotnisku w Gdyni znów unosił by się w powietrze i odlatywał w siną dal. Piękna wizja, nieprawdaż. I jaka znakomicie nierealna. Ale tłuc pianę można w nieskończoność.

    • 15 2

    • debil jesteś i tyle

      Pewnie z Gdyni co ? Tramwaje mają być i basta.

      • 1 10

  • gallux doradza: jak wybudować KM

    po pierwsze primo: powołać spółkę KM 2015
    po drugie primo: zatrudnić znajomych i krewnych królika, wszyscy na stanowiskach kierowniczych i z premiami po pół bańki po pierwszym miesiącu istnienia s-ki
    po trzecie primo: tłuczeń pod tory brać z zamknietej linii SKM do nowego portu
    satysfakcja gwarantowana
    i kto w 2015 bedzie pamietał o tych krotochwilach i dyrdymałach waszego koszałka opałka o wiele mówiącym skrócie "ms":-)
    czyżby miłośnik sopotu wrócił ze szwedzkiego odwyku??

    • 2 4

  • Potokowa

    Tu będzie potrzebny wiadukt o długości około 100 m. Ile czasu buduje się coś takiego?

    Generalnie ta linia kolejowa jest potrzebna.
    Jej jedyny minus to ograniczenie ilości pięknych terenów spacerowych, ale korzyści zdecydowanie przeważają.

    • 3 0

  • KM ma jeździć po torach KM od stacji Wrzeszcz do Głównego. Puszczanie KM po torach dalekobieżnych mija się z celem, po trzeba by polować na wolne tory, a to sprzeczne z ideą kolejki o dużej częstotliwości. Do 2015 tory SKM powinny już pozwalać na częstotliwość 30/h co spokojnie wystarczy dla SKM i KM razem.

    • 2 0

  • HAHAHAHA

    D0 2015 roku ......... dobre !!
    Euro mamy za 2 lata czyli 2012 roku..... ciekawe czy kibice dojadą z lotniska ?!
    Chyba na piechotę bo Słowackiego do stadionu też powstanie za 4lata !!
    Barwo Budyń Town !!

    Stadion za 700 mln zł to nie wszystko Panie Adamowicz !!

    Wybory już w grudniu !!

    • 8 0

  • Stację Gdańsk VII Dwór należy wykreślić z planu: zbyt małe odległości między stacjami, miejsce słabo zaludnione i nie będące celem podróży dla nikogo innego niż mieszkańcy, dzielnica dobrze skomunikowana (tramwaj i autobusy). Nie ma co mnożyć stacji a przez to wydłużać podróż, to ma być kolej a nie tramwaj. 4 stacje na odcinku 2,5km to stanowczo za dużo.

    Pójdę na spotkanie i podzielę się powyższym.

    • 6 1

  • Gdyby obietnica budowy owej kolei okazała się przedwyborczą kiełbasą

    to byłoby to najgorsze świństwo Budynia i jego cyrku.

    • 10 0

  • Jeżdżę tą trasą rowerem (z Moreny do Oliwy). Chciałabym, aby zachowała zachowana ścieżka rowerowa wzdłuż torów kolejki.

    A poza tym, to szkoda mi lasu - hałas, śmieci, nic fajnego.

    • 4 3

  • Powinien być przystanek na Owczarni.

    Koło Renka i Selgrosa. Mieszkańcom Osowy bardzo odpowiadałaby ta lokalizacja.
    Zresztą za ogrodkami działkowymi na Galaktycznej biegnie jakaś linia kolejowa łącząca Matarnię z Osową.

    • 5 0

  • Ta,a wĄskotorówkę na żuławy do sobieszewa i stegny zlikwidowali...

    ...by teraz wrócić do łask kolei i transportu szynowego.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane