• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszają konsultacje w sprawie Kolei Metropolitalnej

ms
30 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 15:06 (15 września 2010)
Urzędnicy wierzą, że pierwszy odcinek Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Rębiechowa powstanie do 2015 roku. Urzędnicy wierzą, że pierwszy odcinek Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Rębiechowa powstanie do 2015 roku.

Po kilku miesiącach ciszy wokół budowy Kolei Metropolitalnej, coś drgnęło. Urzędnicy rozpoczynają cykl spotkań z mieszkańcami, by dzięki ich podpowiedziom jak najlepiej skomunikować linię z dzielnicami Gdańska.



Planowany przebieg KM na terenie Gdańska. Planowany przebieg KM na terenie Gdańska.
- Chcemy poznać opinie mieszkańców dotyczące lokalizacji przystanków i rozwiązań komunikacyjnych w okolicy, np. parkingów dla aut i rowerów - mówi Krzysztof Rudziński, prezes samorządowej spółki Pomorska Kolej Metropolitalna w rozmowie z Gazetą Wyborczą, która opisuje sprawę.

Spotkania (pierwsze z nich odbędzie się 14 września w Osowej, pozostałe: patrz ramka pod tekstem) są organizowane także dlatego, by zakończyć prace nad raportem środowiskowym opisującym ostateczny przebieg kolei. Jest on niezbędny do realizacji inwestycji.

- Chcemy, by ludzie byli maksymalnie świadomi tego, jak oraz czy zmieni się ich otoczenie. Osoby, których tereny sąsiadują z inwestycją, mają pełne prawo dostępu do informacji, zgłaszania uwag, a zadaniem projektantów jest przedstawienie kilku wariantów inwestycji - zapewnia Rudziński.

Czy i w jaki sposób będziesz głównie korzystać z Kolei Metropolitalnej?

Najnowsze szacunki kosztów budowy PKM mówią o 860 mln zł, z czego 85 proc. miałaby sfinansować Unia Europejska. Decyzję w tej sprawie poznamy na przełomie września i października.

Konsultacje będą dotyczyć odcinka z Wrzeszcza do Rębiechowa, który ma powstać do 2015 roku. Na tej trasie planowane są przystanki:

- Gdańsk Wrzeszcz (przy istniejącej stacji zobacz na mapie Gdańska)

- Gdańsk Abrahama (przy ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska)

- Gdańsk VII Dwór (na wysokości ul. Gomółki zobacz na mapie Gdańska)

- Gdańsk Niedźwiednik (na nasypie przy ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w rejonie nieistniejącego wiaduktu kolejowego)

- Gdańsk Rakoczego (zbieg ul. Rakoczego i ul. Dolne Migowo zobacz na mapie Gdańska)

- Gdańsk Myśliwska (w okolicy Wróbla Staw zobacz na mapie Gdańska)

- Gdańsk Kiełpinek (między ul. Szczęśliwą a ul. Sąsiedzką, w pobliżu nieczynnej bazy paliw Orlen zobacz na mapie Gdańska)

- Gdańsk Matarnia (równolegle do Obwodnicy Trójmiasta, naprzeciw Centrum Handlowego Matarnia zobacz na mapie Gdańska, z którym będzie połączony dojściem pieszym - kładka)

- Gdańsk Dolina Krzemowa i Bocznica Petrolot (w pobliżu miejsca odgałęzienia bocznicy od linii nr 235, w rejonie skrzyżowania z ulicą Słowackiego zobacz na mapie Gdańska)

- Gdańsk Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy (przy budowanym Terminalu nr 2 zobacz na mapie Gdańska)

- Banino (w trakcie przygotowywania)

- Gdańsk Osowa (na terenie istniejącej stacji zobacz na mapie Gdańska).

Z Osowej do Gdyni pociągi pojadą po zmodernizowanej linii kolejowej. PKP Polskie Linie Kolejowe już otrzymały 117 mln zł z UE na modernizację trasy Gdynia-Kościerzyna, której fragmentem jest odcinek Osowa-Gdynia.

Kolejne spotkania z mieszkańcami w sprawie skomunikowania poszczególnych przystanków gdańskiego przebiegu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej


Banino - 27 września, godz. 18, w sali Remizy Strażackiej,
Osowa - 28 września, godz. 18, w Szkole Podstawowej nr 81, ul. Siedleckiego 14,
Piecki-Migowo - 29 września, godz. 18, w Zespół Kształcenia, Podstawowego i Gimnazjalnego nr 21, ul. Marusarzówny 1,
Wrzeszcz - 30 września, godz. 18, w II LO, ul. Pestalozziego 7/9,
Strzyża - 1 października, godz. 18, aula nr 43 UG, al. Grunwaldzka 238 A (wejście od ul. Chopina)
Niedźwiednik - 4 października, godz. 18, Zespół Szkół im. Św. Jana de la Salle, ul. J. Słowackiego 101
Matarnia - 5 października, godz. 18, SP nr 7, ul. Mjr M. Słabego 6
Firoga - 6 października, godz. 18, w SP nr 82, ul. Radarowa 26
ms

Opinie (147) 7 zablokowanych

  • Konsultacje społeczne w Gdyni?

    Wiadomo może czy będą planowane konsultacje społeczne dotyczące gdyńskiego odcinka? Głównie mi chodzi o umieszczenie stacji przesiadkowej (autobus-kolejka) na Karwinach.

    • 2 0

  • Skorelować a nie skomunikować

    bo skomunikowują tylko komuniści!!!!

    • 0 2

  • Dobra kiełbaska wyborcza taka zzieleniała

    ale po wytarciu olejem roślinnym towarzycho się nażre i zapaskudzi izbę. Byle do wyborów troszkę gęgania miliony analiz konsultacji i wystawionych faktur dla "expertów" na koszt kasy miasta i wszyscy szczęśliwi w urzędzie . Kolej taka będzie wtedy kiedy podbiją nas Niemcy . Na razie Adamowicze , Budynie promują bryczki i wozy drabiniaste oraz grube onuce dla pieszych bo jak drogi się rozpadną to oni zrobią fetę i milion analiz dla oceny zdrowego trybu życia jaki prowadzą ich poddani

    • 5 0

  • Przystanek Kielpinek ... (3)

    ... juz dzis mozna nazwac przystanek Auchan. Usytulowanie wogole nie sprzyjajace do transportu mieszkancow WO.

    • 4 2

    • (2)

      A jak chciałbyś go usytuować, aby "sprzyjało do transportu mieszkancow WO"

      • 0 1

      • Tam gdzie byla stara stacja kolejowa

        Przeciez to "naturalne" usytuowanie.

        • 2 0

      • wysil sie, spójrz na mape i sam sobie odpowiedz!

        • 0 0

  • a na stogi tez cos bedzie??

    • 0 0

  • Banino? Chyba Rebiechowo...

    Banino jest juz przeciez za torem linii kolejowej Gdynia-Koscierzyna... Przystanek Banino?

    • 0 0

  • urzednicy wierza

    coz przeca Polska jest panstwem katolickim wiec urzednicy sa wierzacymi

    • 1 0

  • Metropolia

    Lepiej nazwać Metropolia wsi. Ludzie zamiast myslec o Metropolii pomyślcie o dziurach w drogach, Znowu komuś sni się dom psychiatryczny.
    Prezydenci Gdańska,Gdyni, Sopotu i ich dupo lizusy zróbcie sobie wycieczkę naukową do takich miast jak Amsterdam, Rotterdam, Lubeka, Berlin
    Może zrozumiecie co nieco.
    Metropolia wsi wam się sni.
    Wstydzę się brudnego Gdańska i rządzących nieudaczników.
    Wstydzę się chorych architektów budujących bunkry nad Motławą.
    Wstydzę się ruin II wojny światowej i odpowiedzi na pytanie turystów z zachodu że tu nie film kręcą.

    • 8 0

  • Karczemki ??? (3)

    Wszystko fajnie tylko jak mają się dostać ludzie z osiedla np. Karczemki do stacji Gdańsk Kiełpinek, w linii prostej nie jest to daleko ale nie ma tam drogi, czy ktoś się zastanawiał nad tym aby połączyć to jakimś chodnikiem, mieć tak blisko przystanek i musieć chodzić na około przez Auchon to była by paranoja

    • 5 0

    • właśnie... (1)

      wygląda na to że robią przystanek dla centrum handlowego, a nie dla mieszkańców wielkiego i ciągle rozrastającego się osiedla...

      • 2 0

      • i dlatego...

        jak dam rade to się przejdę na któreś z tych spotkań właśnie o to zapytać - chyba na Matarnię. bo też mnie to bardzo ciekawi

        • 2 0

    • totalnie bez sensu, oczywiste ze przystanek powinieni byc blizej osiedla a nie supermarkietu, bo to ma byc przeciez udogodnienie dla mieszkancow WO, no chyba ze sie myle...

      • 2 0

  • KTO WYMYŚLA TAK BZDURNE NAZWY PRZYSTANKÓW!!!

    W całym Trójmieście nie ma ani jednej stacji podmiejskiej czy osobowej która w drugim członie ma nazwę ulicy. Istniejące nazwy obecnych stacji kiedyś brane były pod uwagę od nazw dzielnic czy większych osiedli będących w pobliżu czy tez na ich terenie. Dlatego uważam że korona by z głowy nikomu nie spadła gdyby zamiast przystanku Gdańsk Abrahama widniała w przyszłości nazwa Gdańsk Strzyża i podobnie zamiast Gdańsk Rakoczego - Gdańsk Brętowo, zamiast Gdańsk Myśliwska - Gdańsk Jasień i zamiast Gdańsk Dolina Krzemowa - Gdańsk Firoga. W końcu przystanek Gdańsk Brzeźno nie leżał i nie leży w dzielnicy Brzeźno tylko w Nowym Porcie, Gdańsk Zaspa Towarowa nie leżała i nie leży na Zaspie tylko administracyjnie w Brzeźnie a uniwersytet jest usytuowany w Oliwie a nie na Przymorzu i też nikomu się z tego powodu nie rozchorowało! Poza tym jestem ciekawa czy przyszła PKM pojedzie przez Kokoszki i dalej do Kartuz? Przecież tutaj ludzie tez mieszkają i będą chcieli mieć lepsze i szybsze połączenie z Gdańskiem czy Gdynią. Tym bardziej że infrastruktura kolejowa w Kokoszkach jest i to całkiem niezła po ówczesnej linii kolejowej więci trochę bzdurnym pomysłem byłoby mieć pod nosem stację którą miasto będzie miało w du**e odrestaurować i tym samym będzie zmuszało mieszkającą tam ludność do przetransportowania się pierw na przykład busem do stacji/przystanku który znajdował się będzie jakiś spory kawałek drogi od miejsca zamieszkania aby stamtąd móc się dostać do swojego wybranego celu.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane