• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył remont torów do stadionu w Letnicy. Na peron trzeba poczekać

Maciej Naskręt
30 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Przebudowa linii kolejowej do stadionu w Letnicy właśnie się zaczęła. Przebudowa linii kolejowej do stadionu w Letnicy właśnie się zaczęła.

Pierwsza łopata przy odbudowie dawnej linii SKM w stronę stadionu została wbita. Inwestycja potrwa do końca listopada tego roku. Kiedy ruszy budowa peronu przy sportowym obiekcie? Wciąż nie wiadomo.



Ruszyły prace remontowe nieczynnej linii SKM do Nowego Portu na odcinku od centrum Gdańska do stacji Gdańsk Zaspa-Towarowa. Przebudowę torowiska wykonuje firma Tor-Kar-Son z Elbląga. Za wykonanie zadania przedsiębiorstwo otrzyma nieco ponad 6 mln zł. Inwestycja finansowana jest z budżetu centralnego. Przebudowa linii ma być ukończona 30 listopada tego roku.

Wykonawca zmodernizuje torowisko o długości 3,5 km wraz z siecią trakcyjną oraz zbuduje rozjazd między torami tuż za stacją Gdańsk-Kolonia (patrząc od strony centrum Gdańska). Rozjazd umożliwi wymijanie pociągów. Ponadto wzmocni konstrukcję wiaduktu kolejowego w pobliżu Węzła Kliniczna zobacz na mapie Gdańska. Obiekt, choć powstał w 1983 roku, jest w krytycznym stanie.

Na zmodernizowaną linię w przyszłości mają wjechać pociągi z kibicami udającymi się na stadion w Letnicy. Kiedy dokładnie to nastąpi? Nie wiadomo, bowiem wciąż nie ma przetargu na budowę, niezbędnego do uruchomienia linii, peronu.

Czy kolejowe połączenie stadionu odkorkuje dojazd na mecze?

- Wciąż prowadzimy rozmowy z władzami Gdańska, w sprawie budowy przystanku tuż przy sportowym obiekcie - mówi Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału PKP PLK w Gdańsku.

Przypomnijmy: budowa peronu przy stadionie w Letnicy ma być finansowana z budżetu Gdańska. Jednak przetarg ogłosi spółka PKP PLK, czyli specjaliści rozbudowy infrastruktury kolejowej. Oba podmioty dogadują się w tej kwestii od kilku miesięcy.

Budowa peronu przy stadionie będzie m.in. tematem spotkania władz Gdańska z wiceministrem infrastruktury, sprawującym nadzór nad koleją - Andrzejem Masselem. Do wizyty dojdzie w ciągu kilku najbliższych dni. Wtedy zapewne zapali się zielone światło dla budowy przystanku Gdańsk-Stadion.

Co ciekawe, gdański oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK ogłosił przetarg na estetyzację, czyli zabezpieczenie dawnego peronu stacji kolejowej Gdańsk-Kolonia. Oprócz peronu zostanie tam wzmocniona wiata i odmalowany tunel pod torowiskiem. Wykonane zostanie też odwodnienie podziemnego przejścia, by zabezpieczyć go przed podtopieniami. Roboty mają zakończyć się w listopadzie tego roku.

Teoretycznie kibice mogliby wysiadać z pociągów na stacji Gdańsk-Kolonia i kierować się w stronę stadionu. Problem jednak tkwi w konstrukcji tunelu dla podróżnych. Jest on za wąski i za niski, przez co nie spełnia wymogów bezpieczeństwa. Podczas imprez masowych mogłoby dojść tam do nieszczęścia.

Opinie (121) 8 zablokowanych

  • Oto jak się rozwija nasza zielona wyspa:) (6)

    • 61 10

    • (1)

      Chyba raczej Zielony Trójkąt.

      • 14 4

      • Mi się marzy trójkąt z takimi dwoma zielonymi...

        • 2 3

    • Na mecz Lechii ostatnio jechałem tramwajem (3)

      a z powrotem z buta. PORAŻKA. Nie szukając sporu to powiem że z Arki z powrotami nie ma problemu(wiem że miej chodzi ludzi niż na PGE), z Openera też nie miałem problemu żeby wrócić, a z otwarcia Jarmarku Św.Dominika był ogromny problem żeby się wydostać z centrum. Gdańsk ma wylane na kibiców i ludzi wracających z imprez.

      • 20 13

      • nie chcę się spierać ale liczbka kibiców ma znaczenie. Powrót z Traugutta był np. łatwiejszy bo było mniej kibiców. Dlatego na Arce jest łatwie. Open'er to nie ta liga - przewyższa wszystkie chyba imprezy w Trójmieście. Tutaj racja.

        • 17 0

      • spacery to samo zdrowie (1)

        jw

        • 11 1

        • Tak i info dla fanów parkowania na całęj długości kochanowskiego.

          Ulica jest w remoncie i obecnie posiada nowe mega wysokie krawiężniki więc nie mając terenówki zapomnij o parkowaniu tam.

          • 2 1

  • POCIĄG ... (12)

    ZROBIĆ TORY DO NOWEGO PORTU. Z PROMU LUDZIE TEŻ CHCĄ DOJECHAĆ MYŚLEĆ PANOWIE

    • 158 12

    • Jak się zrobi z buta dzieśynć kilometry to korona ze łba nie spadnie.

      • 19 20

    • tramwaj masz pod bazą (7)

      myśleć a nie obserwować!

      • 14 19

      • (6)

        Tramwaj masz też koło stadionu. Myślec i obserwować.

        • 20 10

        • Ile ludzi jest na promie, a ile na meczu? 300 do 30.000 (5)

          Liczyć + myśleć + obserwować

          • 15 6

          • (4)

            Więc puścić do Nw.Portu szynobus skorelowany z przypłynięciem / wypłynięciem promu i wszyscy będą zadowoleni ( może za wyjątkiem taksówkarzy).

            • 16 1

            • (3)

              a po co wywalać parę milionów złotych na nowe tory na odcinku Zaspa-Towarowa-Nowy Port żeby raz na jakiś czas jeździł tam szynobus. Nie lepiej ugadać się z ZKM i podstawić jedną Pese, wyjdzie prawie tak samo a miliony zaoszczędzone.

              • 8 7

              • Na odcinku zaspa towarowa - nowy port nigdy nie pojedzie pociąg (1)

                A dlatego że wyjazd z promu jest początkiem drogi krajowej,a według przepisów taka droga nie może bezpośrednio krzyżować się z torami.No chyba że zbudują wiadukt lub tunek dla kilu ludzi jadących z falowca)))

                • 3 7

              • Nie do końca...

                Nie wiem, czy wiesz ale tory kolejowe już dawno nie krzyżują się z drogą krajową 91 (stara 1) gdyż tory do ostatniego peronu zlokalizowanego w Nowym Porcie od kilku lat są zdemontowane...

                • 0 0

              • Pojemność stadionu wynosi około 40.000 osób w Pesę wejdzie 200 osób. Za to w skład ET22+4Bhp+4Bhp już koło 1500.

                • 1 1

    • i tramwaj i taksówki, ha ha

      • 8 3

    • po co

      dla jednego promu

      • 6 5

    • Otóż to

      Poza tym myślę że nie tylko pasażerowie promu. Prawie codziennie jeżdżę tramwajem z, i do nowego portu. Tłumy przewalające się w tramwajach są straszne. Myśle że 11 tysięcy mieszkańców nowego portu też by na kolejce skorzystało :)

      • 1 0

  • (1)

    tory i krzaciory - oto PKP, 6 melonów na parę meczyków, jest dobrze

    • 16 43

    • Jest bardzo dobrze

      Pierwsze kalkulacje sięgały 70 mln.

      • 6 0

  • Miasto bogate. (6)

    6 mln wywala na coś co będzie potrzebne przez 2 tyg.

    • 29 99

    • nie miasto, czytaj ze zrozumieniem

      • 15 2

    • (3)

      Nie przez dwa tygodnie, a co dwa tygodnie na wieki. Pomyśl, 44 tysiące biało-zielonych kibiców co dwa tygodnie... Lechia to potęga.

      • 11 28

      • Lechia to dziady co dzisiaj udowodni GKS ..sprzedano 8 tys biletów na mecz ,licząc karnety i miejsca VIP ha ha ha ha ha (2)

        • 21 8

        • a tu sie mocno zdziwisz śledziu marynowany hahahahaa (1)

          • 10 17

          • Tyle będziesz miał na trybunach jak fife odplaisz na konsoli

            • 11 4

    • wy tam w tej Gdyni macie chyba jakiś problem

      • 12 5

  • przeceiz na stadion z węzła kliniczna idzie sie spacerkiem 15 minut... (1)

    jest tramwaj, jest droga.... po kij kolejka? Ano tak. zapomnałem, że ponoc przeceizod kazdej inwestycji idzie ok 5-10% łapówek

    • 22 72

    • ponoc przeceizod kazdej inwestycji idzie ok 5-10% łapówek

      jedyną przyczyną takiego przekonania ogółu społeczeństwa jest to, że nie ogół ten nie widzi niczego zdrożnego we wręczaniu łapówek.

      • 15 1

  • Peron będzie po wyborach! (2)

    Tzn kiedyś...

    • 27 22

    • To chyba oczywiste, że do 9.10 nie zdążą.

      • 8 3

    • taki sam jak we włoszczowej?

      • 6 2

  • to nie od centrum Gdańska (1)

    a od dworca głównego do przystanku Gdańsk Zaspa Towarowa a tak wogóle to w czym problem żeby zrobić całą linię do przystanku Gdańsk Nowy Pozrt

    • 68 5

    • problem leży w opłacalności tego. Skmki EN byłyby za drogie w użytkowaniu, a busów szynowych zbyt dużo nie ma.

      • 2 1

  • NA PERON TRZEBA POCZEKAC?

    chyba nastepne sto lat

    • 32 12

  • W tym wszystkim zapomniano o mieszkańcach Letnicy, którzy teraz gdy odbywa sie mecz nie maja mozliwości korzystania ze środków (16)

    komunikacji miejskiej bo miasto zakazało by w tym czasie tramwaje jeżdziły po torach to jak mamy sie dostać do centrum miasta.

    • 75 4

    • (12)

      tak sie zastanawiam jak rozwiążą ten problem na euro? Dadza jakies identyfikatory aby moc przejechac autem do centrum?

      • 11 1

      • rada dzielnicy narazie nic nie wie. Pewnie jak zwykle ktoc zwróci na to uwage w ostatniej chwili. NIe moze byc tak ze jestesmy (7)

        odcieci od komunikacji miejskiej i mozliwości dojazdu samochodem. Na euro w strefie 1km ruch pojazdów ma byc zamkniety, no nie wiem ale mysle że ktos w urzedzie juz wie i sie na ten temat wypowie :)

        • 10 1

        • to posrednio dotyczy tez mieszkańców Nowego Portu i Młyńskiej nie wspominam o tych dojeżdżających do pzakładów pracy (6)

          • 15 0

          • A oto przykład z dzisiejszego komunikatu ze strony ZTM /i jak my mamy dojechać? (5)

            "Uwaga! Zarówno na dojeździe jak i powrocie mogą wystąpić czasowe zatrzymania ruchu tramwajów linii 94, wynikające z dużego natężenia ruchu. Stąd, najlepiej skorzystać z tramwajów obsługujących główny węzeł Opera Bałtycka/Wyspiańskiego (2, 3, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 92)."

            • 7 0

            • (4)

              to jak mieszkańcy maja iść piechotą aż do opery? bo nie rozumiem

              • 9 2

              • (3)

                do tej pory szli i nie było problemu

                • 1 9

              • (1)

                I to jest właśnie idealna lokalizacja stadionu. Miejsce w środku miasta ale tam gdzie mieszka plebs i nikt znaczący kto by się pluł o brak przejazdu, tramwajów itp.

                • 4 4

              • a dlaczego ty nas obrażasz? nie czuje się gorszy od Ciebie... więć powstrzymaj się od nie mądrych komentarzy

                • 5 1

              • a z tobą jest wszystko ok???

                • 3 0

      • Dlatego budują pętlę w miejscu starej parowozowni, by stamtąd mogły autobusy rozwoić ludność po mieście. (3)

        • 4 1

        • ale jak ja mam z ulicy starowiejskiej albo szklana huta iść piechotą 2/3 kilometry do przystanku autobusowego we wrzeszczu ??? (2)

          nie wierzę, to chyba żart

          • 3 2

          • poprawiają krawężniki, żeby bylo dobrze, rozumiesz tępy PISmeju?? (1)

            wiesz co to odbiory i naprawy gwarancyjne??

            • 4 4

            • ale ty mi odpowiadasz tylko zarzucasz stronniczość polityczną, a ja politykę mam w d....

              • 7 0

    • spokojnie

      przed następnymi wyborami budyń obieca wam sterowce

      • 8 3

    • Zdradź mi sekret: Gdzie mieszkacie? W Letnicy widziałem góra 4 domy nieprzeznaczone do rozbiórki. Reszta to czynne lub (1)

      nieczynne zakłady przemysłowe. Mieszkacie jak Gumisie pod ziemią? Sekretne wejścia w drzewach i głazach? Poruszy się gałąź, wpadnie do Szybkich Tuneli? Sok z gumijagód istnieje?

      • 2 9

      • Zadaj to pytanie Radzie Dzielnicy to sie dowiesz

        mieszkańcami są też urzędnicy być może ich sygnały coś zmienią w tej sprawie

        • 1 0

  • Przecież peron jest. (5)

    Po co budować nowy? Odnowić GD Zaspa Towarowa i juz jest peron. Z tą budową nowego peronu to tak jak z remontem zjazdów z obwodnicy na Spacerową. Równe, bez dziur, ale do remontu.

    • 52 9

    • True! (3)

      Właśnie się nad tym zastanawiałem jakiś czas temu. Jakoś przez 30 lat ludzie używali tego peronu i nie było problemu. Teraz jakaś mania nowobudowania w narodzie nastała. Myślę, że skończą się dopłaty od podatnika europejskiego i zaczniemy myśleć logicznie. Znowu.

      • 17 3

      • Bo stary jest w złym miejscu.Wąskie gardło. (2)

        Trzeba się wdrapać po schodach na most,potem przejść przez jedną jezdnię nastepnie przejść jeszcze przez budowaną drogę(drugi most obok)A tak zbuduje się peron praktycznie pod samym stadionem.

        • 12 0

        • Na czas meczu można uruchomić przejście przez tory (1)

          Ominie sie schody i ulicę ;-)

          • 0 1

          • Stary peron był przeznaczony dla kilkuset mieszkańców nowy ma być do jakiś 30 tysięcy kibiców. Co do przejścia przez tory po meczu będzie to zbyt niebezpieczne i dodatkowo możliwe będzie wejście tylko do jednego zamiast dwóch pociągów.

            • 2 0

    • nie marozebrali

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane