• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył remont torów do stadionu w Letnicy. Na peron trzeba poczekać

Maciej Naskręt
30 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Przebudowa linii kolejowej do stadionu w Letnicy właśnie się zaczęła. Przebudowa linii kolejowej do stadionu w Letnicy właśnie się zaczęła.

Pierwsza łopata przy odbudowie dawnej linii SKM w stronę stadionu została wbita. Inwestycja potrwa do końca listopada tego roku. Kiedy ruszy budowa peronu przy sportowym obiekcie? Wciąż nie wiadomo.



Ruszyły prace remontowe nieczynnej linii SKM do Nowego Portu na odcinku od centrum Gdańska do stacji Gdańsk Zaspa-Towarowa. Przebudowę torowiska wykonuje firma Tor-Kar-Son z Elbląga. Za wykonanie zadania przedsiębiorstwo otrzyma nieco ponad 6 mln zł. Inwestycja finansowana jest z budżetu centralnego. Przebudowa linii ma być ukończona 30 listopada tego roku.

Wykonawca zmodernizuje torowisko o długości 3,5 km wraz z siecią trakcyjną oraz zbuduje rozjazd między torami tuż za stacją Gdańsk-Kolonia (patrząc od strony centrum Gdańska). Rozjazd umożliwi wymijanie pociągów. Ponadto wzmocni konstrukcję wiaduktu kolejowego w pobliżu Węzła Kliniczna zobacz na mapie Gdańska. Obiekt, choć powstał w 1983 roku, jest w krytycznym stanie.

Na zmodernizowaną linię w przyszłości mają wjechać pociągi z kibicami udającymi się na stadion w Letnicy. Kiedy dokładnie to nastąpi? Nie wiadomo, bowiem wciąż nie ma przetargu na budowę, niezbędnego do uruchomienia linii, peronu.

Czy kolejowe połączenie stadionu odkorkuje dojazd na mecze?

- Wciąż prowadzimy rozmowy z władzami Gdańska, w sprawie budowy przystanku tuż przy sportowym obiekcie - mówi Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału PKP PLK w Gdańsku.

Przypomnijmy: budowa peronu przy stadionie w Letnicy ma być finansowana z budżetu Gdańska. Jednak przetarg ogłosi spółka PKP PLK, czyli specjaliści rozbudowy infrastruktury kolejowej. Oba podmioty dogadują się w tej kwestii od kilku miesięcy.

Budowa peronu przy stadionie będzie m.in. tematem spotkania władz Gdańska z wiceministrem infrastruktury, sprawującym nadzór nad koleją - Andrzejem Masselem. Do wizyty dojdzie w ciągu kilku najbliższych dni. Wtedy zapewne zapali się zielone światło dla budowy przystanku Gdańsk-Stadion.

Co ciekawe, gdański oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK ogłosił przetarg na estetyzację, czyli zabezpieczenie dawnego peronu stacji kolejowej Gdańsk-Kolonia. Oprócz peronu zostanie tam wzmocniona wiata i odmalowany tunel pod torowiskiem. Wykonane zostanie też odwodnienie podziemnego przejścia, by zabezpieczyć go przed podtopieniami. Roboty mają zakończyć się w listopadzie tego roku.

Teoretycznie kibice mogliby wysiadać z pociągów na stacji Gdańsk-Kolonia i kierować się w stronę stadionu. Problem jednak tkwi w konstrukcji tunelu dla podróżnych. Jest on za wąski i za niski, przez co nie spełnia wymogów bezpieczeństwa. Podczas imprez masowych mogłoby dojść tam do nieszczęścia.

Opinie (121) 8 zablokowanych

  • PERON MOŻE BYĆ !! (1)

    JEST W STYLU PRL !!

    • 10 0

    • ehhe a oni wbili pierwszą

      łopatę i pewni przebili pierwszą rurę z woda :)

      • 1 0

  • Z Amsterdamu...

    ...do Keukenhof jeżdżą specjalne pociągi tylko w czasie wystawy kwiatów w tamtejszych ogrodach, zbudowano przy torach podesty dla wysiadających/wsiadających tylko po to żeby zmniejszyć ruch samochodowy.

    • 6 0

  • I co to da? Brak korków między Śródmieściem, a stadionem w czasie imprez. Ale wciąż nic a nic torów do lotniska. (1)

    Więc będzie sodomia i gomoria między lotniskiem, a Śródmieściem. A to przecież tak niedaleko jak na tory kolejowe. W Japonii coś taka linia powstałaby jeszcze przed obiadem. Od wielu lat nie powstała w Polsce ani jedna nowa linia kolejowa. A ta planowana od czasu Wikingów PKM nie będzie nowa. Lecz odbudowana niemiecka, którą wysadzili spierniczając przed Ruskimi. Wstyd. Brać przykład z Japonii we wszystkim.

    • 3 2

    • Mam lepsze pytanie: Jak kibic dostanie się z Gdańska do Doniecka?

      To prawie jak wyprawa na Księżyc. Dobrze, że EURO 2016 odbędzie się we Francji. Ludzie między meczami odpoczną sobie w TGV. Co samo w sobie jest atrakcją.

      • 2 1

  • REMONT

    TEN CAŁY REJON NADAJE SIĘ DO REMONTU . DO LUDZI RZĄDZĄCYCH W TYM MIEŚCIE ZRÓBCIE WRESZCIE PORZĄDEK Z TĄ KOLEJĄ BO JAK TO WYGLĄDA TO KAŻDY WIE .WSTYD-BRUD-ŻENADA .

    • 10 0

  • tylko czy ktoś nie nawalił. Może jeszcze nie ma na to projektu.

    • 2 0

  • A na cholerę nowy peron ???

    Są dwa przystanki SKM, Kolonia i Zaspa Towarowa. Małymi nakładami można je przywrócić do użytku. Szczególnie Gdańsk Kolonia ma swój klimat, peron z kostki, stara wiata i wejście do tunelu. W tej chwili w strasznym stanie, ale to tylko z powodu zaniedbań PKP. Jeździłem kolejką na Nowy Port i w czasach gdy tramwaj jechał po starych torach, podróż SKM-ką była o niebo lepsza. Gdyby tylko przywrócono kursowanie SKM-ki i w miarę pomyślano na skomunikowanie w okolicy przystanku na Brzeźnie z autobusami i tramwajami, to myślę że wielu mieszkańców by korzystało z tej formy transportu. A co do tunelu przy peronie na przystanku Gdańsk Kolonia, i tak trzeba go przebudować, w końcu gro mieszkańców Wrzeszcza będzie tą drogą wracać do domu po meczach czy innych imprezach na stadionie. Pozdrowienia dla czytelników Trojmiasto.pl ;-)

    • 6 2

  • (3)

    to jest tak zwana kolejowa paranoja, wyremontowano wiadukt na Letnicy i porobiono zejścia na peron na stacji Zaspa Towarowa, więc zapytuję po cholerę przebudowa na Kolonii, skoro na Zaspie Towarowej istnieją przejścia rozjazdowe umożliwiające wjazd pociągów bez kombinacji alpejskich, jeden z pociągów wjeżdża, czeka na drugi, gdy drugi wjedzie na przeciwną krawędź peronową ten pierwszy odjeżdża i gucio, nie trzeba żadnej przebudowy urządzeń, wystarczy wyremontować /odchwaścić/ peron na Zaspie, porobić porządne chodniki do stadionu i po sprawie, ale PKP i ten v-ce ministerek ds infrastruktury do podwładny Grabarczyka

    • 4 4

    • wiadukt wyremontowano ale zejścia i peron zaspa-towarowa są w rozsypce (1)

      a tak na marginesie to właśnie umiejscowienie wysiadania w tym miejscu powodowałoby poważne perturbacje.wejscie na wiadukt z peronu i przejście uczniowską to juz wąskie gardło a przypominam że zaraz będzie obok drugi wiadukt z jesdniami ijak go by piesi mieli ominąć?Peron naprzeciwko stadionu to jedyne słuszne rozwiązanie.

      • 2 0

      • Przed wakacjami był argument, że nie można przy stadionie zbudować peronu

        Pociągi miały dojeżdżać do stacji Kolonia. To miał być sposób na rozładowanie tłoku przez wydłużenie dojścia do pociągu. Teraz okazuje się że można przy stadionie?

        • 0 0

    • Dawno Cie tam nie bylo

      Z drugiej strony peronu tor jest rozebrany, a rozjazd to juz na wet nie wiem czy jeszcze istnieje...

      • 2 0

  • to dzięki nam gdańszczanom ta inwestycja jest realizowana.

    władza miała tą opcję w "D", ale nie daliśmy się uciszyć. jednak można ruszyć ten komuszy platfusowy beton.

    • 2 1

  • Peron jest

    Wystarczy przywieść ten z Włoszczowej

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane