• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył remont torów do stadionu w Letnicy. Na peron trzeba poczekać

Maciej Naskręt
30 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Przebudowa linii kolejowej do stadionu w Letnicy właśnie się zaczęła. Przebudowa linii kolejowej do stadionu w Letnicy właśnie się zaczęła.

Pierwsza łopata przy odbudowie dawnej linii SKM w stronę stadionu została wbita. Inwestycja potrwa do końca listopada tego roku. Kiedy ruszy budowa peronu przy sportowym obiekcie? Wciąż nie wiadomo.



Ruszyły prace remontowe nieczynnej linii SKM do Nowego Portu na odcinku od centrum Gdańska do stacji Gdańsk Zaspa-Towarowa. Przebudowę torowiska wykonuje firma Tor-Kar-Son z Elbląga. Za wykonanie zadania przedsiębiorstwo otrzyma nieco ponad 6 mln zł. Inwestycja finansowana jest z budżetu centralnego. Przebudowa linii ma być ukończona 30 listopada tego roku.

Wykonawca zmodernizuje torowisko o długości 3,5 km wraz z siecią trakcyjną oraz zbuduje rozjazd między torami tuż za stacją Gdańsk-Kolonia (patrząc od strony centrum Gdańska). Rozjazd umożliwi wymijanie pociągów. Ponadto wzmocni konstrukcję wiaduktu kolejowego w pobliżu Węzła Kliniczna zobacz na mapie Gdańska. Obiekt, choć powstał w 1983 roku, jest w krytycznym stanie.

Na zmodernizowaną linię w przyszłości mają wjechać pociągi z kibicami udającymi się na stadion w Letnicy. Kiedy dokładnie to nastąpi? Nie wiadomo, bowiem wciąż nie ma przetargu na budowę, niezbędnego do uruchomienia linii, peronu.

Czy kolejowe połączenie stadionu odkorkuje dojazd na mecze?

- Wciąż prowadzimy rozmowy z władzami Gdańska, w sprawie budowy przystanku tuż przy sportowym obiekcie - mówi Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału PKP PLK w Gdańsku.

Przypomnijmy: budowa peronu przy stadionie w Letnicy ma być finansowana z budżetu Gdańska. Jednak przetarg ogłosi spółka PKP PLK, czyli specjaliści rozbudowy infrastruktury kolejowej. Oba podmioty dogadują się w tej kwestii od kilku miesięcy.

Budowa peronu przy stadionie będzie m.in. tematem spotkania władz Gdańska z wiceministrem infrastruktury, sprawującym nadzór nad koleją - Andrzejem Masselem. Do wizyty dojdzie w ciągu kilku najbliższych dni. Wtedy zapewne zapali się zielone światło dla budowy przystanku Gdańsk-Stadion.

Co ciekawe, gdański oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK ogłosił przetarg na estetyzację, czyli zabezpieczenie dawnego peronu stacji kolejowej Gdańsk-Kolonia. Oprócz peronu zostanie tam wzmocniona wiata i odmalowany tunel pod torowiskiem. Wykonane zostanie też odwodnienie podziemnego przejścia, by zabezpieczyć go przed podtopieniami. Roboty mają zakończyć się w listopadzie tego roku.

Teoretycznie kibice mogliby wysiadać z pociągów na stacji Gdańsk-Kolonia i kierować się w stronę stadionu. Problem jednak tkwi w konstrukcji tunelu dla podróżnych. Jest on za wąski i za niski, przez co nie spełnia wymogów bezpieczeństwa. Podczas imprez masowych mogłoby dojść tam do nieszczęścia.

Opinie (121) 8 zablokowanych

  • Gdańsk Kolonia.....ech..... (2)

    młode lata,najpierw się jeździło do szkoły,potem do pracy.Teraz tam nie mieszkam,ale jak wracałem ostatnio tamtędy z meczu Lechii to okolica nadaje się do kręcenia filmów grozy.

    • 28 0

    • Dołożył bym

      horrory i filmy wojenne !!!

      • 5 0

    • A tuż obok była "Karczma kuźnia" i słynne w latach osiemdziesiątych golonki.

      • 2 0

  • he

    taki juz jest nasz piękny Wrzeszcz, jakgby niebyło

    • 3 4

  • budować

    ale zapłaca mieszkańcy :)

    • 3 4

  • Tunel za niski ? (2)

    Tunel na stacji Gdańsk - Kolonia był budowany kilkadziesiąt lat temu. Ja rozumiem że każde kolejne pokolenie jest wyższe ale żeby aż tak?

    • 4 11

    • (1)

      A byłeś i widziałeś ten tunel?Przypomina sztolnię w kopalni ...

      • 11 0

      • Ale co? W kapeluszu się nie przejdzie?

        • 1 1

  • pan prezydent... (3)

    lekka reka wydaje 6 baniek na cos co jest nikomu nie potrzebne tymczasem w gdansku zamyka sie szkoly jezdnie w miescie sa w oplakanym stanie dziura na dziurze sluzba zdrowia ledwo zipi ale zasada jest znana juz od starozytnego rzymu dla plebsu jest najwazniejsze wino i igrzyska......

    • 10 19

    • pan prezyden robi pożądek w mieście (2)

      po co utrzymywać szkołę dla kilku dziesięciu uczniów?raczej lepiej połączyć kilka w jedną i już można zaoszczędzić,miasto w remoncie a ty masz dziurę we łbie,tylu remontów i budów nie było od lat,słuzba zdrowia to nie działka pana prezydenta miasta,widzę ze mamy doczynienia z roszczeniową łajzą zamieszkująca zapewne w lokalu komunalnym

      • 6 5

      • (1)

        Zgadzam sie z ograniczaniem kosztów, jednak trzeba pamietac ze przy likwidacji szkoł cierpią dzieci. Dwa że do dalej oddalonych szkół rodzice będą dowozić dzieciki, wiec znowu korki. Trzy to sporo osób pójdzie na bezrobocie, których utrzymywać będziemy my. Teraz pytanie czy to wszystko sie opłaca. Jesli nie to trzeba zadać dodatkowe pytanie czy strata jest aż tak duza żeby przenosić dzieciaki w dalej oddalone placówki.Ograniczajmy koszty, i likwidujmy szkoły które nie są rentowne i nie wprowadzą za dużego zamieszanie przy zamknięciu placówki. Jednak nech ktoś nad tym usiadzie i przemyśli, anie będzie kierował sie układami dyrektów. Koszty mozna też ograniczyć w UM

        • 3 3

        • Jeśli jest niewystarczająca ilość dzieci na szkołe by ta funkcjonowała choćby na skraju opłacalności to się niestety ją zamyka.

          Zwłaszcza w momentach niżu demograficznego.

          • 3 0

  • a czemu nie z od n. portu albo brzeźna-połączenie z pasażerami promów itd..!!!!!! (2)

    • 12 3

    • Z Brzeźna to tylko jeden przystanek, przejdą się dla zdrowia (1)

      • 3 0

      • Yhm

        Ciekawe czy ty przeszedłbyś się dla zdrowia jakbyś wyszedł z promu z 2 walizkami...

        • 0 0

  • "przedsiębiorstwo otrzyma nieco ponad 6 mln zł. Inwestycja finansowana jest z budżetu centralnego" (4)

    - są jeszcze inne tory prowadzące prawie pod PGR Arene a kończą się przed ul. Żaglową, może by też je zelektryfikować i przywrócić do ruchu na czas meczy? A co tam budżet centralny wytrzyma, a Pan Tusk może to sprezentować swojemu ukochanemu klubowi za nasze pieniądze.

    • 7 4

    • spadaj śledziu na swoje łowiskio. Od naszego Gdańska trzymaj się daleko (2)

      • 4 3

      • Riposta godna prawdziwego gdańszczanina (1)

        tylko gratulować

        • 1 4

        • jak na bezstronnego to strasznie stronniczy jeseś

          • 4 1

    • I to jest BARDZO DOBRY !! pomysł - brawo !

      Ta linia kolejowa jest doskonałym rozwiazaniem i pomysłem na usprawnienie ruchu kibiców czy uczestników innych imprez na tym obiekcie. Jest bardzo udany i reprezentacyjny, więc i infrastruktura (dojazd) niech tez będą ... z górnej półki !Tylko zyskaja na tym i inne obiekty powstające nieopodal stadionu. Nie chce "truć", ale ta linia powinna być dwutorowa - podkreślam - jest na to miejce i pomysł jak to zrobić - trzeba sie tylko sprężyć i CHCIEĆ ! to zrobić. A w polandii tylko sie wszystko krytykuje.... A hoj!

      • 4 0

  • W Gdyni jest to samo (2)

    kiedy jest mecz zamykana jest ulica Małokacka - powinny być zorganizowane objazdy a nikogo to nie obchodzi.

    • 6 0

    • no widzisz Gdynia nigdzy nie dostanie kasy z budżetu CENTRALNEGO

      choć masz racje, bo są plany z dobudowaniem tak potrzebnego jeszcze jednego wiaduktu i zwiększenie prześwitu pod istniejącym. Obecnie pod istniejącym nawet nie masz właściwego do minięcia sie dwóch osób przejścia. Taka to jest POlska układów i układzików i dysponowania kasą centralną.

      • 2 3

    • Tępy

      Stępa , tego nie widzi , ale znowu naobiecuje "gruszek na wierzbie" i będzie trochę spokoju .

      • 1 1

  • "Przysłowiowa "pierwsza łopata" " (1)

    Jakie to przysłowie mówi o pierwszej łopacie?

    • 18 0

    • Kto pierwszą łopatę wbije na bankiecie się napije :))

      • 6 0

  • Zrównoważony rozwój ! (1)

    Ale my potrzebujemy transportu szynowego z południowych części miasta. Mieszka nas tu bardzo dużo i 90% to ludzie pracujący i uczący się.

    • 8 1

    • ja Wam tam nie kazałem się sprowadzać

      Nakupowali tanich (bo źle skomunikowanych z resztą miasta) mieszkań a teraz oczekują, że podatnicy zrzucą się na transport dla nich ;) a tak bardziej na poważnie to kolej miejska w tamte rejony jest potrzebna ale w najbliższej przyszłości mało realna (to zupełnie inny poziom trudności i kosztów niż przywrócenie do używalności krótkiej istniejącej linii o której mowa w artykule) więc trzeba się zadowolić powoli przedłużanym tramwajem i nie marudzić jeśli samemu, dobrowolnie wybrało się mieszkanie w takiej lokalizacji.

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane