• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa przejścia przy dworcu

Maciej Korolczuk
30 lipca 2024, godz. 11:00 
Opinie (228)

We wtorek rano rozpoczęła się budowa naziemnego przejścia przy dworcu Gdańsk GłównyMapka. Oprócz nowego udogodnienia dla pieszych nowy przejazd przez Podwale Grodzkie zyskają też rowerzyści, a z dłuższych i wygodniejszych peronów będą korzystać pasażerowie komunikacji miejskiej. Koszt inwestycji to 12 mln zł.



Budowa nowego przejścia ma potrwać cztery miesiące i na dobre odczarować przestrzeń przed dworcem, którą dziś przecinają dwie szerokopasmowe nitki Podwala Grodzkiego.

Naziemne przejście nie tylko ułatwi dostęp do peronów tramwajowych, ale ma być też impulsem dla rozwoju ul. Elżbietańskiej i Garncarskiej.

Pierwsza z nich została wyremontowana w 2020 r. Wkrótce tętnić życiem ma też Garncarska. Miasto wykonało tam już pierwszy krok wspólnie ze spółką MTG, wskrzeszając dawnego Rudego Kota.

Zobacz Kota! Tak wygląda dawny Rudy Kot po remoncie Zobacz Kota! Tak wygląda dawny Rudy Kot po remoncie

  • Budowa przejścia ruszyła we wtorek 30 lipca.
  • Budowa przejścia ruszyła we wtorek 30 lipca.
  • Budowa przejścia ruszyła we wtorek 30 lipca.
  • Budowa przejścia ruszyła we wtorek 30 lipca.
Sama budowa rozpoczęła się we wtorek rano. W pierwszym etapie drobne utrudnienia spodziewane są na lewym pasie w kierunku Zieleniaka. Przejazd w tym miejscu został zwężony z trzech do dwóch pasów.

W drugim, który rozpocznie się na przełomie sierpnia i września, z trzech do dwóch pasów zostanie zwężona jezdnia w kierunku Bramy Wyżynnej. Na czas robót, na buspasie w kierunku Huciska, zostanie dopuszczony ruch zwykłych samochodów.

Koszt budowy przejścia z przejazdem rowerowym, montażu sygnalizacji świetlnej oraz wydłużenia przystanków i budową nowych wiat wyniesie 12 mln zł.

W I etapie zwężono do dwóch pasów przejazd w kierunku Zieleniaka. W I etapie zwężono do dwóch pasów przejazd w kierunku Zieleniaka.

Miejsca

Opinie (228)

  • Dlaczego pasy dla autobusów nie są prowadzone w torowiskach? (7)

    Teraz gdy wszędzie powstają przejścia naziemne aż się prosi o wrzucenie autobusów na środek. Zwolni się w ten sposób jeden pas dla samochodów, które nie będą stać w korkach.

    • 44 13

    • bo to za dużo kosztuje (2)

      w wykonaniu i w utrzymaniu.
      Poza tym, za dużo autobusów i tramwai w tym miejscu...

      • 5 4

      • (1)

        Ale 12 baniek za namalowanie pasów i postawienie świateł to jest XD

        • 11 4

        • Nie przeczytałeś nawet co składa się na inwestycję, co? :D

          • 5 6

    • Tam co minutę coś podjeżdża. to wszystko by się zapchało

      • 5 3

    • Nie będą stać tu to staną krzyżówkę dalej.

      Korki nie wynikają z niedostatku pasów tylko z przepustowości skrzyżowań i nadmiaru aut.

      • 6 7

    • Chodzi o to by korki byly

      To wszystko ma na celu przymuszenie kierowców na jazdę komunikacją. Tak tą komunikacją, która jest wolna i wymaga wielu przesiadek...

      • 5 1

    • dołożenie dodatkowego pasa nie zmniejszy korków w mieście. po prostu przyjedzie więcej samochodów i będą stały dłużej w korku na następnych światłach. praw fizyki pan nie zmienisz.

      • 1 0

  • widać los Szczurka

    nikomu nie dał do myślenia.

    • 3 1

  • kolejna bzdura komunikacyjna! (2)

    Bardziej i**otycznego pomysłu nie mógł wymyślić inżynier infrastruktury Gdańska? W najbardziej newralgicznym miejscu o ruchu kołowym w centrum miasta! kilka lat temu odebrano pasy w obu kierunkach dla Bus-pasów, teraz zabiera się kolejne pasy dla ruchu pieszego i rowerowego tworząc tym samym jeszcze węższe gardło a miliony złotych wyrzucone na zupełnie jeszcze niedokończony remont tuneli pod dworcem i przejścia do przystanków oraz do PKS jakby nikogo nie interesowały!
    Uzasadnienie, że ma to ożywić dawno wymarłe ulice jak Garncarska i Elżbietańska i to właśnie z tej samej winy i**otycznego pomysłu kolejnego inżyniera o zamknięciu ich dopływu do Podwala Grodzkiego poprzez zaślepienie tych wjazdów obecnie nic nie wniesie a jeśli, to tylko ożywi tę przestrzeń jako sztuczny twór jakim staną się korki i zamieszanie w ruchu pieszym ,nie wspominając o zagrożeniu i być możliwe realnych wypadkach i kolizjach w tych rzekomych ulepszeniach!

    • 8 5

    • Cosik i**otyczny wpis bodek509.

      • 0 0

    • W obu kierunkach? A ten w drugim to gdzie?

      • 0 0

  • Ruszył paraliż miasta w sezonie turystycznym . (2)

    Ta władza w Gdańsku zupełnie na głowę upadła .

    • 10 4

    • Nie będzie mniej dokuczliwego momentu.

      Nie dość że ruch mniejszy dzięki wakacjom to centrum zamknięte na czas Jarmarku. Do tego pogoda pozwala używać roweru jako alternatywy.
      Mniejszego ruchu niż teraz nigdy nie będzie.

      • 1 0

    • Bynajmiej ma głowę w przciwieństwie do ciebie.

      • 0 0

  • centra miast się zmieniają (1)

    Na całym świecie trwają wielkie zmiany w centrach miast. W miejsce ruchliwych ulic powstają jakieś deptaki, place, przejścia dla pieszych, ograniczany jest ruch samochodowy. Widać, że jest to zorganizowana akcja bo podobnie dzieje się w bardzo wielu miejscach, pomimo sprzeciwów wielu mieszkańców. Mnie się te zmiany nie podobają, uważam że do tej pory przy dworcu w Gdańsku była komunikacja dobra i sprawna (zwłaszcza przed powstaniem buspasów), ale pani prezydent i tak ma raczej niewiele do powiedzenia i robi to co robi cała reszta, a zwłaszcza Trzaskowski. Trzeba się przyzwyczaić, że będzie coraz gorzej, przemieszczanie się będzie coraz trudniejsze, a prywatny samochód stanie się luksusem dla nielicznych.

    • 4 9

    • Makary co ty pleciesz pleciugo.

      • 0 3

  • Jak zwykle (1)

    Sezon w pełni a Gdańsk musi stwarzać utrudnienia w centrum. Jakby mało było korków

    • 10 3

    • Jakie utrudnienia. Nie zmyślaj.

      • 0 0

  • Ale inwestycja!

    Oj jak to trojmiasto sie rozwija.Tempo takie ,ze nie wie czlowiek gdzie i jakie inwestycje startuja.

    • 4 0

  • Jest przejście naziemne na Hucisku! (1)

    mniej lub bardziej, ale jednak pośrodku Forum i Dworca. Wniosek --> ani to przy Forum, ani to przy Dworcu nie jest potrzebne. Skutkiem będą gigantyczne korki w centrum. Nic więcej.

    • 7 5

    • To nie jeździj autem przez centrum

      • 1 0

  • prostackie i nieprzemyślane rozwiązanie - najtaniej będzie wymalować pasy i zatrzymywać ruch na głównej arterii miasta

    zdecydowały tęgie głowy ełropojskiego miasta, jednak dzbany tu rządzą, można było dać podziemne (jak w ełropejskich miastach), można było dać naziemne, ale nie, nie, lepiej po prostu dać kolizyjne, jak wszędzie w tym kierowanym przez zacofanych planistów miasteczku

    • 4 1

  • Kiedy poidla dla koni w Miescie Gdansk

    Chciałbym wyprzedzic trend uspokajania ruch, niewicinania traw, ekologicznie podnieść standard miasta i móc skorzystać z jazdy wierzchem konno do centrum miasta i dalej nad morze. Czy miasto planuje instalować poidła dla konii i stojaki na siano i owies? Czy wybuduje drogi z lekka nawierzchnią dla konii?
    By uniknac hejtu , ze konie są nieeko, dodam, że moje konie zostały mi podarowane i już są, jeżdżą do 5 km max, potem przerwa...

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane