- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (127 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (271 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
SKM anulowała mandat za zbyt drogi bilet
Szybka Kolej Miejska anulowała mandat nałożony na naszego czytelnika, który w ubiegłym miesiącu został ukarany opłatą dodatkową za skasowanie zbyt drogiego biletu, wycofanego kilka miesięcy wcześniej ze sprzedaży. Nasz czytelnik jednocześnie zwraca uwagę na potrzebę zmian w systemie dystrybucji biletów.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Mimo to kontrolerzy wręczyli mu wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej (mandat), ponieważ bilety za 6 zł wycofano ze sprzedaży wraz z kwietniową podwyżką cen wszystkich biletów (bilet za 6 zł zastąpiono nowym za 6,50 zł).
Nasz czytelnik złożył odwołanie do Szybkiej Kolei Miejskiej, zwracając uwagę m.in. na:
- brak informacji o ważności biletu w momencie kasowania (np. kasowniki w Warszawie informują o nieważnym bilecie)
- brak graficznego rozróżnienia między starymi a nowymi biletami (bilety nowe nie różnią się niczym od starych poza kwotą nominału)
- niedostateczną informację o zmianach cen biletów na przystankach i w pociągach
Kolejarze "w drodze wyjątku" przychylili się do argumentacji naszego czytelnika i zapowiedzieli zwrot opłaty za wystawiony mandat.
Ponadto poinformowali czytelnika, że wywiązują się z ustawowego obowiązku w zakresie umieszczania aktualnych cenników w kasach biletowych, siedzibie spółki, gablotach na przystankach oraz na stronie internetowej SKM, zaś komunikat o zmianie cen biletów podali do publicznej wiadomości 10 marca.
- Myślę, że publikacja na portalu Trojmiasto.pl bardzo pomogła mojej sprawie i cieszę się, że przewoźnik uznał moje argumenty. Uważam jednak, że tak istotna w Trójmieście firma, jaką jest SKM, mogłaby przeanalizować zawiłe regulaminy i sposób informowania o zmianach, a także unowocześnić sposób dystrybucji biletów oraz ich kasowania dla dobra pasażerów, budżetu spółki oraz jej wizerunku - podsumowuje nasz czytelnik.
Miejsca
Opinie (161) 7 zablokowanych
-
2017-07-11 15:13
Analfabetyzm
Panie Michale, napewno dodal Pan w swoim blagalnym pisemku, ze w portfelu posiadal Pan bilety o nominale zgodnym z aktualna taryfa?
Podpisuje sie pod ostatnim wynikiem badan doktorow, ze w spoleczenstwie pojawil sie analfabetyzm wtorny.- 4 2
-
2017-07-11 15:17
(3)
Skm = PRL
- 6 2
-
2017-07-11 15:45
bzdura - za PRL to byl podstawowy srodek transportu, ktory jezdzil czesto (1)
nie psul sie tak czesto jak obecnie a bilety nie drozaly tak czesto.
SKM zespula sie kompletnie tak naprawde ok wejscia do UE.
Zyje tu od urodzenia i od dziecka pamietam jak dziala kolejka. przez wszystkie szkoly jezdzilem i nie bylo takich problemow. Obecnie nie jezdze skm-ka bo to kpina z ludzi.- 5 0
-
2017-07-13 01:11
to chyba skleroza cie komuchu dopadla
..teraz jest afera jak pociag sie 10 min.spozni a za komuny spoznil sie 2 godziny a jak na peronie za duzo morde otworzyles z utyskiwaniem na kolej panstwowa to do pudla cie zawijali
- 0 0
-
2017-07-11 15:46
czuję, że nie pamietasz PRL, ani lat 90-tych zanim wymslono spolki i pousadzano prezesikow
- 5 0
-
2017-07-11 15:30
A co oni łaskę robią
że anulują mandat? Zyjeby dostali, to anulowali. Ta ich łaska na pstrym koniu chadza.
- 8 0
-
2017-07-11 15:39
Hah
- 1 0
-
2017-07-11 15:40
Łaskawcy (1)
Ja po 3 odwołaniach na email nie dostałem odpowiedzi ;/
- 7 0
-
2017-07-11 15:42
Trzeba napisać i wysłać poleconym.
Dowiodłem, że da się wygrać!
- 3 0
-
2017-07-11 15:57
SKM rozpatrzyła "w drodze wyjątku" pozytywnie reklamację naszego czytelnika.To znaczy ze trzeba zwolnic natychmiast tych
Bo to znaczy ze urzedasy uznają reklamacje w zależności od własnego kaprysu!
Niech podadzą jaka definicją wyjątku się kierują ??
Bo to oznacza ze tylko ci co na portalu zale napiszą maja reklamacje pozytywnie rozpatrzone!
I czy to nie jest zastanawiające ze pod pozytywnie rozpatrzonej reklamacji pojawia sie natychmiast pochlebny artykuł o PKM ?- 12 0
-
2017-07-11 16:28
Powinien ich pozwać za straty moralne i uszczerbek na zdrowiu
- 9 0
-
2017-07-11 17:04
Renoma sie boi teraz.. (4)
..po tym jak dobre chlopaki z Brzezna wylaly kwas na morde tej swini kanara ha ga teraz te swinie wiedza ze nie sa bezpieczni i dobrze
- 7 7
-
2017-07-11 17:08
? (1)
idż się leczyć na nogi, bo na głowę nie ma sensu, mózgu to ty nie masz, nie było po kim odziedziczyć
- 3 2
-
2017-07-13 01:17
A ty Miki
..dalej w d*pe bierzesz?
- 1 0
-
2017-07-11 22:37
(1)
Widac, ze jestes debilem. W skm renomy nie ma od dwoch lat.
- 2 1
-
2017-07-13 01:15
Sam jestes debilem
Renoma czy Rewizor to to samo scie*wo jest
- 1 1
-
2017-07-11 17:09
Naprawdę trzeba az kwasem oblewac kontrolerów by styali się ludźmi i zaczęli podejmować ludzkie decyzje?
Jak widać trzeba. Działa.
- 3 5
-
2017-07-11 17:22
To całe pkm, pkp i inne firmy panstwowe to do zakopania wszystko chłam, tam sięnie liczy gospodarność bo kasa od obywateli za free idzie z "góry". Mają nas w du..E do potęgi. Ku...A więcej pastwa jeszcze dajcie czerwone komunistyczne debile
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.