- 1 Były senator PiS trafił do więzienia (135 opinii)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (158 opinii)
- 3 Opóźnione wodowanie z historycznej pochylni (85 opinii)
- 4 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (39 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (230 opinii)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
SKM będzie nas wozić przez kolejny rok? Jest jedno "ale", warte 4 mln zł
Czy Szybka Kolej Miejska będzie przez kolejny rok wozić pasażerów na liniach SKM i PKM? Spółka jako jedyna złożyła ofertę, ale chce niemal 4 mln zł więcej niż daje marszałek, który ogłosił ten przetarg. - Siądziemy do stołu i porozmawiamy - mówi Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Zamówienie regularnie dzielone jest na dwie części: aglomeracyjną i regionalną.
Pierwsza, najważniejsza z perspektywy mieszkańców Trójmiasta, została dodatkowo podzielona na dwa podzadania:
- linie Gdańsk - Gdańsk Port Lotniczy - Gdańsk Osowa / Gdynia, Kościerzyna / Kartuzy - Gdańsk Port Lotniczy - Gdańsk oraz Kościerzyna-Gdynia (czyli obsługa trasy PKM)
- linia Lębork - Wejherowo - Gdynia Główna - Gdańsk Śródmieście (obsługa głównej linii SKM)
Na obsługę tych tras od 12 grudnia 2017 do 8 grudnia 2018 roku samorząd przeznaczył 50 mln zł.
Zgodnie z przewidywaniami zgłosił się tylko jeden przewoźnik, który chciałby wozić na tych trasach pasażerów: Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. Wyceniła ona swoje usługi na blisko 54 mln.
To oznacza, że w kasie brakuje blisko 4 mln zł. Co teraz?
- Siadamy do stołu i rozmawiamy. My wyłożyliśmy tyle, ile mamy. Wierzę, że władze SKM to zrozumieją i zweryfikują swoje oczekiwania - przyznaje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Negocjacje mogą być o tyle ciekawe, że samorząd województwa posiada ponad 10 proc. udziałów w spółce SKM.
Przy okazji nowego kontraktu i rozkładu, które zaczną obowiązywać od grudnia, zwiększy się częstotliwość kursowania pociągów na linii SKM między Gdańskiem a Gdynią. Dotyczy to okresu poza godzinami szczytu, w którym składy zaczną jeździć co 10, a nie co 15 min.
Czytaj też: Od grudnia więcej kursów SKM
Warto też odnotować, że na drugą część zadania, obejmującą trasy regionalne Gdynia - Słupsk/Ustka, Gdynia - Hel, Gdynia - Tczew - Smętowo Gr. - granica województwa - Laskowice Pom. / Bydgoszcz Gł., a także Gdynia - Malbork - Elbląg / Olsztyn, ofertę złożyły jedynie Przewozy Regionalne.
Na te połączenia marszałek województwa przeznaczył 36 mln zł, co zbiegło się z oczekiwaniami PR, które zaoferowały kwotę niewiele ponad 35,9 mln zł.
Miejsca
Opinie (167) 4 zablokowane
-
2017-10-19 16:46
Znów Stare składy będą jeździć
Brud smród. .....- 32 2
-
2017-10-19 16:47
A jakość usług spada na twarz!
W październiku skm ma wieczne opóźnienia, mam wrażenie
- 46 1
-
2017-10-19 16:53
kiedy wreszcie wejdzie niemiecki przewoznik ? tam maja super tabor i rozklad idealnie dopasowany do potrzeb podroznych. (9)
- 33 21
-
2017-10-19 17:12
bylam kiedys w Niemczech u corki co ma meza niemca.
Maja fajne pociagi. Nie to co u nas, stare i zjezdzone.
- 13 4
-
2017-10-19 17:17
Janusz to kiepska ironia dlatego ze to jest akurat prawda.SKM od niemieckiej kolei miejskiej dziela lata świetlne. (2)
- 10 4
-
2017-10-19 18:06
(1)
Chyba mial na mysli arrive. Arriva startowala do obslugi pkm, marszalek ich pogonil. Ustawil przetargi pod skm. Teraz niech placze i placi i tlumaczy sie przed pasazerami i wyborcami z wizerunkowej porazki do jakiej przyczynia sie ten kolejowy neton. Nowoczesna linia a obsluga jak w latach 70tych...
- 9 2
-
2017-10-20 06:17
neton
Bzdeton
- 1 2
-
2017-10-19 17:17
(1)
jak ci nie pasi to się wyprowadź do szwabków
- 10 9
-
2017-10-19 17:26
jak ci nie pasi to zyj w zacofanym swiecie PO.
PiS pomalu juz sie bierze za te zaleglosci. Najgorsze ze Budyn blokuje w Gdansku ale i za niego sie wezmie nasza ekipa.
- 7 10
-
2017-10-19 17:55
(1)
arriva ma średnio super tabor. z tego co mi wiadomo nie mają nawet swojego elektrycznego.
- 4 3
-
2017-10-19 18:10
Tu i tak nie ma druta. A wszystkie szynobusy na pkm i tak sa marszalkowskie. To skm nie ma zadnego spalinobusu i jak padnie jeden z marszalkowskich to sa luki w rozkladach. Arriva podstawilaby wtedy swoj.
- 6 2
-
2017-10-20 23:34
Siedzisz w domu, po co komentarz chory niedorajdo?
Po co?
- 0 0
-
2017-10-19 17:02
SKMka i PKMka i tak wozi powietrze, po co takie duże składy jak z tego korzysta tylko kilka osób?
- 9 29
-
2017-10-19 17:18
Przedewszystkim powinni w przetragu zaznaczyc ze obsługe mają zapewnic tylko nowymi skladami a nie tym złomem co ma skm (2)
- 31 6
-
2017-10-19 17:56
ale umowa jest na rok. kupią, a za rok przegrają (1)
- 4 4
-
2017-10-19 19:54
z kim przegrają?
Skoro tylko skm staje do przetargu...
- 4 1
-
2017-10-19 17:19
A co z Gdynią i nowymi przystanki? (1)
Wygląda na to, że władze Gdyni mają w nosie mieszkańców, którzy mogliby korzystać z nowych przystanków, a marszałek też nie da kasy.
- 14 5
-
2017-10-20 23:34
Ten znowu..
- 0 0
-
2017-10-19 17:19
To dziennie daja na to (1)
148 tysiecy zlotych. Niezle, niezle, te SKM zra tyle pradu, czy o co chodzi?
- 13 5
-
2017-10-19 22:59
jak marnują energię na wariackie ogrzewanie to tyle to kosztuje...
- 3 1
-
2017-10-19 17:32
Przetarg? (2)
A ja się pytam po co w ogóle przetarg skoro wiadomo że nikt inny niż SKM nie jest wstanie podstawić chodź jednego pociągu bo po prostu takich innych firm nie ma, hmm?
Bzdurny przepis w tym przypadku.
Z drugiej strony jak SKM nie dostanie 4mln więcej czy ile tam się dogadają to co, przestaną jeździć i nie zarobią nic?- 29 2
-
2017-10-19 18:13
(1)
Na starej skm wiadomo. Ale linie pkm moglaby obslugiwac prywatna firma jesli juz nie mamy kolei pomorskich- wyszloby wszystkim na zdrowie a i rozmowy z skm gdyby poczula oddech konkurencji, przebiegalyby inaczej. Pomorski marszalek struk i swilski sa zbyt leniwi zeby szerzej, perspektywicznie zajac sie koleja w regionie. Efekt to przefluzanie rok w rok agonii na tych samych zasadach co sprawia ze i pod wzgl taboru i organizacyjnym stajemy sie zywym skansenem kolejowym
- 14 0
-
2017-10-20 00:27
i tak i nie...
Problem jest taki że marszałek od dawna przejął by SKM Trójmiasto z całym inwentarzem, ale nasze kochane drugie PKP (czyli nikt inny jak Warszawa) nie chce się na to zgodzić...
Co ciekawe przez 8 lat rządów PO nic nie udało się z tym zrobić to teraz tym bardziej się w tej kwestii nie dogadają... ;/
Marszałek nie podpisze długoterminowej umowy z podmiotem który nie jest w jego posiadaniu. Proste i logiczne ;-)
Dlatego z wojenki na górze cierpi nikt inny jak tylko MY... Pasażerowie ;-)- 5 0
-
2017-10-19 17:36
Hóra, Głószek nie opószcza nas :) (3)
- 16 3
-
2017-10-19 17:46
(2)
Jego już nie ma od2 miesięcy Teraz jest Złoty
- 9 0
-
2017-10-20 07:37
Jak to nie ma już Głuszka-Kłamczuszka???:O (1)
- 1 1
-
2017-10-20 20:16
niestety......teraz złoty bedzie pier.....głupoty
- 1 0
-
2017-10-19 17:37
Skm
Fajna komuna 1 oferta i jeden chętny
- 30 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.