• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM co 3 minuty i tramwaj wodny na Oksywie

Michał Sielski
21 lutego 2024, godz. 13:00 
Opinie (369)
Najnowszy artykuł na ten temat Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni

SKM jeżdżąca w szczycie co 3 minuty niczym metro, dodatkowe autobusy dowożące mieszkańców do węzłów i nowe przystanki PKM w Gdyni oraz tramwaj wodny między Oksywiem a Śródmieściem. Na to wszystko jeden bilet miesięczny - to pomysł Tadeusza Szemiota, kandydata PO i koalicji na prezydenta Gdyni na poprawę komunikacji w mieście. Skąd pieniądze na zmiany? - Z ustawy metropolitalnej, którą moje środowisko polityczne wprowadzi w życie - podkreśla Tadeusz Szemiot.



Czy SKM powinna jeździć co 3 minuty w szczycie?

Nikt nie ma wątpliwości, że problemem mieszkańców Gdyni jest brak szybkiej, punktualnej i niezawodnej komunikacji publicznej. To przekłada się na większy ruch samochodów, bo autem w wiele miejsc można dotrzeć prędzej, wygodniej, a czasem nawet taniej.

Samochodów przybywa, więc tworzą się korki, trzeba więcej wydawać na naprawę dróg, a czas podróży wszystkich - także wybierających komunikację publiczną - się wydłuża. I koło się zamyka.

Rozkład jazdy SKM



SKM co 3 minuty i więcej autobusów



Próby rozwiązania problemu są różne: jedni domagają się szerszych dróg, inni węższych. Jedni chcą buspasów, inni może nie są przeciwni, ale tylko wtedy, gdy nie są wydzielane na istniejących pasach, dostępnych dotąd dla wszystkich. Polityk PO ma swój pomysł.

- Rozwiązaniem może być wydajna, szybka i pewna komunikacja publiczna. Dlatego mamy pomysł na to, by SKM jeździła w szczycie co 3 minuty. Do stacji i węzłów przesiadkowych dojeżdżać będzie więcej autobusów - podkreśla Tadeusz Szemiot, kandydat KO i ruchów miejskich na prezydenta Gdyni.


Bilet miesięczny także na tramwaj wodny



Chce też, by jeden bilet miesięczny obejmował wszystkie publiczne środki transportu: ZKM, SKM, PKM, a nawet nowy pomysł, czyli tramwaj wodny, który miałby kursować pomiędzy Oksywiem a Śródmieściem. W przyszłości bilet miesięczny miałby też obejmować system roweru miejskiego Mevo.

Aby to wszystko się udało, konieczne będzie większe zaangażowanie kapitałowe choćby w spółkę SKM, która od lat ma być skomunalizowana, ale niewiele z tego wychodzi.

- To ważne, żeby samorządy stały się gospodarzem, właścicielem decydującym choćby o standardach usług, jakie są świadczone przez SKM. Gdynia nie może stać - jak dotąd - tyłem do kolei, bo nikt na tym nie korzysta. A już na pewno nie mieszkańcy miasta - dodaje Tadeusz Szemiot.
Skąd na to wszystko pieniądze? Samorządowiec ma odpowiedź: z ustawy metropolitalnej. Wedle jego wiedzy Platforma Obywatelska, z której się wywodzi, z pewnością przegłosuje ten czekający już od lat projekt. Da to Gdyni zastrzyk ok. 65 mln zł rocznie.

Więcej przystanków PKM. Miały już być



Dopełnieniem osi transportowej ma być budowa kolejnych przystanków PKM. I infrastruktury, która pozwoli na korzystanie z nich.

- Na pewno nie będziemy zajmować się takimi inwestycjami, jak "węzeł Karwiny", który z węzłem nie ma nic wspólnego oprócz nazwy. Będziemy musieli je jednak naprawić, by spełniały swoją rolę, a nie pozwalały jeździć sobie tylko w kółko bez większego celu - podkreśla Tadeusz Szemiot.

Opinie (369) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (15)

    I to jest słuszna koncepcja.Co 3 minuty i maksymalnie długie składy.Do tego obniżka cen biletów i darmowe parkingi przy dworcach.Mam nadzieję że wprowadzą to w życie.A nie jak pewien POlityk co obiecał paliwo po 5,19 a jest po 7,19...

    • 38 43

    • (2)

      Oczywiście muszą częściej jeździć ,ale co 3 minuty to chyba lekka przesada .Tak często to metro nie jeździ. Poza tym skąd tabor wyczarować ,tani nie jest ! Bądźmy realistami .Jak będzie jeździła SKM regularnie bez opóźnień co 8 minut to będzie ok.

      • 17 4

      • Jeżdzi co 3 minuty, ale cóż ty o tym możesz wiedzieć...

        • 2 1

      • Tylko peowski dzban ze zrytym beretem

        Będzie głosował na szemiota. Czyli ma szansę wygrać. Tu takich dzbanow multum.

        • 2 0

    • (3)

      Darmowe parkingi, żeby skończyło się jak z Redlowem? Otóż trzeba wprowadzić 10 zł za godzinę parkowania i 10 zł za wjazd do miasta. Dla kierowców żadnej taryfy ulgowej. Lawetowac każde auto na trawniku i chodniku. Wtedy dopiero będzie porządek!!!!

      • 5 14

      • (1)

        Zmien prace i kup sobie w końcu ten samochód frustracie!

        • 7 4

        • Kup sobie wreszcie miejsce parkingowe frustracie!

          • 3 8

      • Proponuję iść za ciosem i od razu zamknąć w centrum wszystkie: salony fryzjerskie, kosmetyczne i piercingu; restauracje i bary, małe sklepiki, halę targową, drobne usługi. Po co bawić się w półśrodki, nie?

        • 4 3

    • Jeden obiecał setki tysięcy mieszkań ,milion samochodów elektrycznych izera , nowe promy ............

      itd. i itp .

      • 11 2

    • Od koncepcji jestem tutaj ja...

      • 4 3

    • Duda obiecał pomoc frankowiczom, kulawy i Pinokio milion elektrycznych aut i 100 tys tanich mieszkań ......... (2)

      To są tylko wybory - na wsiach można obiecywać wszystko i ciemny lud to pewnie kupi - w miastach jak zwykle wygra kandydat PO - kandydat kulawego może nawet obiecać gruszki na wierzbie ale i tak nie wygra - od 30 kilku lat w 3 City nigdy nie wygrał kandydat kulawego i tak POzostanie :))))))))))))))))))))))))))))))))))

      • 7 7

      • Tu mieszkają tylko wyborcy tuska (1)

        Czyli dzbany wierzące w obietnice wyborcze PO. Jak na razie to żadnej obietnicy oprócz przejęcia posad i stanowisk nie zrealizowali

        • 2 5

        • Wy to od opłatka z majonezem + taca dla rąbasia w koloratce ?

          • 0 0

    • I średnia hawajska dla wszystkich! (2)

      • 5 2

      • Ale bez ananasa

        • 5 2

      • Z kiełbacha po 6,60 za kg ?

        • 0 0

  • Ja podbijam stawkę (9)

    PKM co minutę i wodolot zintegrowany z kolejką linową na kamienną górę

    • 107 6

    • (1)

      A z kamiennej tyrolką do Gdańska głównego..

      • 12 0

      • To by było coś!

        • 3 1

    • i metro do Bieszkowic (4)

      żeby nie wycinać drzew. A co jak szaleć to szaleć.

      • 9 1

      • I średnia hawajska dla wszystkich (3)

        • 10 1

        • I ciepłe wygazowane piwo ;)

          • 4 1

        • Domino Jahaś wziął miliony a średniej hawajskiej dla wszystkich dalej nie ma.

          • 2 0

        • Pizza hawajska siurpryza czyli podwójny czosnek zamiast ananasa.

          • 1 0

    • Zaorać Rivierę, dobudować drugie lotnisko, skupujemy Airbusy A380 bo nikt już ich nie chce i śmigamy co 3 minuty jak SKMka ze Wzgórza na Kosakowo, i pyk: problem korków na Kwiatkowskiego / Wiśniewskiego rozwiązany

      Skąd na to pieniądze? Z ustawy metropolitarnej, którą wprowadzi moje środowisko polityczne

      • 10 0

    • Tak jest.

      Został Pan prezydentem. Gratulacje :)

      • 2 0

  • Gdynia może się obudzić po zastoju szczurka

    • 31 13

  • Obiecywać obiecywać przed Wyborami a Suweren i tak wybierze kandydata KO :))))))))))))))) (4)

    PS. Szczurek który był w przeszłości społecznym doradcą Kaczyńskich nie ma szans - nikt już więcej nie da nawet cienia szansy kandydatowi od kulawego :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    • 25 37

    • (1)

      Obiecuje niczym Donald 100 obietnic,a 101 uroczyście odwołuję obietnice,wiecie to była lipa.Nawet rolników ma gdzieś.

      • 10 3

      • Towarzysz Premier zawsze obiecywał gruszki na wierzbie.

        Macie w to wierzyć na tym polega władza. :)))))))))))))))

        • 5 3

    • (1)

      A jak da to co wtedy ?

      • 2 3

      • To kościełki się rozświetlą .

        • 0 0

  • Pan Szemiot to ma wybujałą fantazję jednak (9)

    • 89 3

    • Kłamca (6)

      Jak rudy

      • 12 4

      • Kaczyński nie jest rudy (4)

        • 8 9

        • (3)

          jest łysy i bezzębny

          • 3 5

          • Ma włosy (2)

            ale w nosie

            • 4 3

            • (1)

              a między pośladkami? tylu mu tam włazi, powinni wiedzieć

              • 5 3

              • Od tego ełażenia tam też wyłysiał.

                • 3 2

      • Oj tam oj tam

        • 0 1

    • Protektor Aziewicz się nie dostał do sejmu, to musi się teraz żyć pali, bo partia wymaga

      • 2 1

    • Z PO

      No to co oczekiwać?

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Jeden bilet to powinien byc na wszystko od dawna i to na całe trojmiasto ktore jest de facto jednym miastem (52)

    Ale ciagle "nie da się"
    Przypomne ze bilet "na wszystko" kosztuje w Pradze, podobnej pod wzgledem powierzchni i liczby mieszkancow do trojmiasta, w przeliczeniu z czeskich koron 60 zl na miesiac, przy kupnie biletu na rok z góry.

    • 459 16

    • (22)

      Problemem jest tutaj wielkość Gdyni. Gdynia jest zbyt małym miastem by być równorzędnym miastem dla Gdańsk (wówczas przydał by się również przynajmniej trzeci podmiot tej wielkości) a jednocześnie zbyt dużym by móc się całkowicie podporządkować jak np. Żukowo. W związku z tym nigdy nie będzie dobrze w takich warunkach.

      • 5 26

      • Problemem jest to, ze transport w 3m obsluguje kila spolek, kazda ma swoje bilety, swoj zarzad, prezesa i wiceprezesa (19)

        i nikogo z nich nie obchodzi ujednolicanie systemu. Do tego gigantyczne pieniadze wydaje sie na absurdalne przedsiewziecia typu Mevo, Mevo 2 a przede wszystkim Fala. Za taką kase którą utoopiono w tych gniotach dawno mielibysmy wspolny tani bilet, bez tysiecy "falomatow", skomplikowanych taryf i autobusow na wodór.

        • 58 1

        • Wiecej, "nad tym" jest jeszcze MZKZG (16)

          Który był powołany właśnie po to, aby scentralizować zarządzanie zbiorkomem w 3M, a stał się tylko platformą do zatrudniania pociotków, emerytów i spadochroniarzy. No i nie zapominajmy, że SKM jest osobnym bytem, a PKM jeszcze innym. I tak od dziesięcioleci...

          • 36 0

          • sytuacja SKM - PKM to w ogole jakas paranoja, trzeba miec doktorat z biletologii zeby to ogarnac. (4)

            nagle PKM obsluguje polregio, inne bilety, w apkach trza zmienic na polregio, 4 min przed odjazdem nie da sie kupic biletu itd. Widzialem ostatnio turyste jadacego na lotnisko ktory zagubiony kompletnie nie wiedzial jaki bilet i w jakim automacie kupic

            • 30 2

            • (2)

              Jakie inne bilety, skoro i SKM i Polregio działają w Taryfie Pomorskiej? Jeśli wsiądziesz z biletem Polregio na trasę Gdańsk Główny - Sopot i pojedziesz SKM, to przy kontroli twój bilet będzie uznany tak samo jak ten na SKM.

              • 5 11

              • Kup bilet zkm Gdańsk i skasuj go w autobusie w Gdyni jadącym np na Obłuże. Zobaczymy czy zostanie to uznane mimo że cena jest ta sama. Podobnie z Polegio i SKM. Taryfa niby ta sama ale bilety inne

                • 9 0

              • to chodź przejedziemy się razem. wsiądziemy w pkm i popatrze jak uznają twój bilet.

                • 5 0

            • No to jest mistrzostwo i Polandia w pełnej krasie.

              Niemożność kupna biletu 4min przed odjazdem. Ile to juz razy sie gimnastykowalem aby w apce kupic od kolejnych stacji i jechac w stresie 2 stacje aby pochlonąc te 4 min :) to takie bolszewickie aby wlepic mandat w razie kontroli. Chore.

              • 11 0

          • (9)

            Od dawna korzystam z miesięcznego mzkzg. obejmuje skm, pkm, pr, autobusy i tramwaje (Gdańsk, Gdynia i Wejherowo) . Więc bilet już jest, mają kupić 20 nowych pociągów SKM, więc jest czym obsłużyć więcej połączeń.
            To nie tu są problemy. Problem to potrzeba wybudowania linii SKM na północ Gdyni, południe Gdańska i z Rumii do Wejherowa. A potem zintegrować z Istniejącą PKM bo obecne rozdzielenie pkm i skm to głupota.

            MZKZG ma czym się zajmować, trzeba po prostu zacząć tego wymagać.

            • 4 17

            • Cena? 270 zl... (8)

              • 25 1

              • Jakby ludzie się tak przejmowali ceną, to nikt by nie jeździł samochodem... (7)

                • 4 9

              • Przejmuja sie i jezdza autem bo jest taniej.. (6)

                • 18 0

              • Powiedz mi czym jeździsz, jeżeli w miejskich korkach palisz mniej niż bak paliwa miesięcznie na dojazdy do pracy... (5)

                • 4 6

              • Toyota Yaris HSD (4)

                Średnie spalanie 4 litry benzyny na 100 km. Z Wejherowa do Gdyni i z powrotem to około 50 km. 20 dni roboczych w miesiącu i mamy 1000 km czyli 40 litrów miesięcznie, razy 6.50 = 260 zł.

                • 11 2

              • Komfort, odpowiednie ciepło, wygoda i czas - gratis.

                • 4 0

              • A gdzie ubezpieczenie, przeglady, naprawy? (2)

                • 0 2

              • Zazwyczaj auto nie służy wyłącznie do dojazdów

                Tylko najczęściej już jest, a jeśli trzeba je kupić, to dodatkowo wykorzystuje się je do wożenia zakupów, wyjazdów na urlopy, do lekarza i w innych sytuacjach gdzie osoba bez samochodu musiałaby wezwać taksówkę albo stracić sporo więcej czasu. Ja od siebie dodam, że tylko trochę gorszy wynik mam w Focusie, 1.6 TDCI, średnie spalanie na podobnej trasie w skali miesiąca to 5.4 litra diesla, więc 350 zł. Jak ktoś może jechać jednym środkiem komunikacji typu - wyłącznie SKM bo dojście nie zajmuje dłużej niż 10 minut, to pewnie. Ale jak ktoś musi jeszcze dojechać autobusem, iść długie dystanse czy się przesiąść to zwłaszcza na niektórych odcinkach samochód wypada dużo korzystniej. Na ile to można nawet przy pomocy Google Maps porównać. Wejherowo - Gdynia to nawet dość daleko, ale weźmy coś bliższego. Rumia koło Auchan (sporo nowych osiedli) i dojazd do ulicy Łużyckiej w Gdyni. Samochodem 30 minut, dystans to 16 km. 640 km miesięcznie, przy spalaniu 5.5 litra to raptem 230 zł w kosztach paliwa. Zbiorkomem - godzina.

                • 3 0

              • Auto juz mam. Nie kupilem go by jezdzic

                tylko do pracy. A gdzie Twoje buty ktore zuzywasz na dojscie do przystanku? Glupi argument prawda?

                • 1 0

          • Od dziesięcioleci...

            PKM istnieje od 2015 r.

            • 0 1

        • i bardzo dobrze, dzięki temu mamy czystą i dobrą komunikację w Gdyni

          równanie jej w dół do śmierdzącego Gdańska to sabotaż

          • 3 22

        • komunikacja za darmo, po co bilet

          • 4 0

      • Zgadza się. (1)

        To jak z Niemcami. Za duże i silne, aby być jednym z wielu państw Europy, ale za małe aby być mocarstwem światowym.

        • 4 1

        • Niemcy są mocarstwem światowym.

          Nie supermocarstwem jak USA czy Chiny ale mocarstwem tak. Podobnie jak Japonia i UK. Niemcy to 4 gospodarka swiata.

          • 2 1

    • Zgoda

      • 7 0

    • A ten znowu z tą ściemą. (5)

      Przy kupnie odpowiednika naszego biletu metropolitalnego, płacisz za rok 22195CZK, czyli 3780PLN.
      315PLN za miesiąc.

      • 7 14

      • Doucz sie chlopie (3)

        • 4 4

        • Jaki problem wejść na stronę praskiej komunikacji? (2)

          Ciebie jak widać to przerosło i próbujesz zamaskować to, że się ośmieszyłeś chamstwem.

          • 7 7

          • Tak, wejdź io zobacz gdzie znajduje się 13 strefa. Na północnym wschodzie to Jicin, na południowym zachodzie Blatna

            Odległość miedzy tymi 2 miejscowościami to 200km !!!
            Naucz się czytać ze zrozumieniem zanim zarzucisz komuś kłamstwo.

            • 10 1

          • Nie masz racji. Bilet za 22195CZK to najszerszy bilet na wszystkie strefy, ktore obejmuja obszar mniej wiecej

            jak z Trojmiasta do Bydgoszczy i Koszalina.
            Bilet na obszar miejski Pragi (P, 0 , B) obejmujacy podobny teren co trojmiasto kosztuje 5 735 Kč / rok (obejmuje 2 strefy taryfowe) . I tu faktycznie autor oryginalnego posta sie pomylił. Po obecnym kursie to nie 60 zl / miesiac tylko 81zl / miesiac .
            Cytujac PID: Strefa P obejmuje wszystkie linie metra, tramwaje, autobusy miejskie i trolejbusy, promy i kolejkę linową do Petřína oraz wybrane stacje i przystanki kolejowe w centrum Pragi. Pasmo P ma podwójną wartość taryfową (tj. jest liczone jako dwa pasma taryfowe).
            Strefa 0 obejmuje odcinki dojazdowe linii autobusowych podmiejskich oraz wybrane dworce i przystanki kolejowe na szerszym obszarze wokół centrum Pragi.
            Strefa B obejmuje odcinki podmiejskich linii autobusowych oraz wybrane dworce i przystanki kolejowe na obrzeżach Pragi

            • 3 0

      • Polecam wszystkim czytelnikom udanie się na stronę pid . cz i własną ocenę faktów. To nie trudne

        PS - bilet za 22195 CZK o którym piszesz obejmuje wszystkie strefy zasięgu praskiej komunikacji do 13 strefy. Dla niezaznajomionych z tematem to obszar przypominający kwadrat o przekątnej 200 (dwieście!) km

        • 9 0

    • Brak możliwości technicznej (3)

      Na stacjach końcowych reiwdnet taboru nie jest w stanie zrobić próbę hamulca kończącej bieg na Śródmieściu. Nie. Ma takiej moziwoowsci natury technicznej. Urząd marszałkowski by się nie wypłacił za każdy kurs skm. Obietnice kandydatów są nieprzemyślane i nie skonsultowsne. Uważam za temat w ogóle nierealny. Pozdro dla skmowiczow.

      • 22 3

      • poszukaj rozwiązań (2)

        No to co druga SKM by mogła kończyć na IV peronie Gdańska Głównego. Przecież chyba jeszcze są tam rozjazdy?

        • 8 1

        • Esh (1)

          Rozjazdy są, ale nie ma Posterunku rewidentów i innych pracowników skm, aby dopuścić do ruchu nowy kurs skm co 3.min.wiazalo by się to z kosztami. Kiedyś jak nie było skm Śródmieścia to tak to funkcjonowało ale teraz jest to przeniesione..

          • 4 0

          • są koszty, to się płaci

            A płaci ten, kto tego chce.

            Kto jest jedynym klientem SKM?

            • 0 0

    • liczba mieszkańców (3)

      Praga - 1,3 miliona
      Trójmiasto - 900 tys.

      • 3 14

      • Nie jest to prawdę mówiąc jakaś szczególnie duża różnica

        • 17 1

      • Trojmiasto nie ma przeciez 900k. (1)

        Max 800k. Czyli podobnie do Krakowa, więcej od Wrocławia i Łodzi, mniej od Warszawy.

        • 2 3

        • ma nawet wiecej...

          Bo wielu niezarejestrowanych.
          Gdansk oficjalnie przyznawal sie do 650 tysiecy...

          • 4 0

    • Zaczyna się wciskanie mieszkańcom kitu i kiełbasy wyborczej w zamian za głos

      A po wyborach, wrócą do normalności i nic nie robienia. I tyle będzie z ich cudownych planów.

      • 25 1

    • szemiot, żynis od parodii Wiśniewskiego, piesiewicz, boczek deweloper.... (1)

      co to za zbieranina??

      • 8 2

      • do żłoba, panowie!

        do żłoba...

        • 1 0

    • co wy ciągle z tym jednym biletem jęczycie? przecież jest od chyba już 20 lat (1)

      bilet metropolitalny miesięczny lub dobowy można kupić w kilku wersjach np autobusy w Gdyni plus pociągi i nie kosztuje fortuny, no jasne że jest drożej niż same autobusy ale niby jak ma być? a chyba nikt nie liczy że jednorazówkę tę samą skasuje w pociągu i autobusie bo to by raczej było przegięcie żeby pociąg z Gdańska do Wejherowa miał kosztować tyle samo co autobus na kilka kilometrów

      • 3 32

      • jest ponad dwa razy drozszy

        Niz warszawski analog...
        I szczegolnie miesieczny nie jest "jednym biletem". Jego namiastka jest w wersji elektronicznej, dostepnej jedynie w internecie... Ale faktycznie sa to dwa bilety, dostajesz dwa potwierdzenia i zawiadomienia...
        Az dziw, ze sie dogadali co do wspolnego systemu odczytu karty.

        I na to jeszcze Fala...
        Rece i nogi sie lamna...

        • 13 0

    • Koncert obietnic przed wyborami nabiera tempa

      Ciekawe co jeszcze kandydaci wymyślą tym razem. Efekt za to będzie jak zawsze ten sam - po wyborach wszyscy zapomną co obiecywali, więc nie ma co się za bardzo w to wczuwać

      • 17 0

    • (1)

      I w dobrej cenie, bo jeden jeździ od czasu do czasu a drugi stałe wiec uśrednić to , bo teraz ten bilet jest nieopłacalny dla 70 proc ludzi

      • 9 0

      • znasz zasady?!

        Dwie pizze w cenie jednej...
        Jak jezdzisz malo, to placiaz drozej...

        • 3 0

    • (1)

      Przypomnę że Praga to jedno miasto a Trójmiasto to Gdańsk Sopot Gdynia. Niech będzie jeden bilet na wszystko ale w Gdańsku lub Gdyni

      • 3 33

      • no i sam potwierdzasz i wskazujesz...

        Potencjal zmiany.

        Czy ktos broni miastom sie dogadac?
        Przeciez nawet istnieje zwiazek miast Zatoki Gdanskiej i nawet wystawiaja bilety "metropolitalne"... Ale dlaczego 2,5 raza drozsze niz warszawski analog?

        • 14 0

    • Szemiot tak nadaje się na prezydenta Gdyni jak Tusk na premiera

      Szemiot przez ostatnie kilkanaście lat popierał Szczurka

      • 7 2

    • 60 zl?

      To kto dołoży 500? A przy SKM co 3 min i reszczie pomysłów to pewnie 1000 .

      • 1 9

    • po co szukać tak daleko?

      Geograficznie i mentalnie.

      Wystarczy porównać się do Warszawy.

      • 5 0

    • Hamburg dużo większy a ma jeden bilet

      • 3 0

  • SKM co 3 minuty (4)

    Fajnie tak obiecywać coś, czego samemu nie można dokonać. Bez dogadania się z chociażby włodarzami pozostałych miast Trójmiasta to można pomarzyć o jakichkolwiek zmianach w SKM, także jak zwykle obiecanki cacanki, może część "motłochu" uwierzy.

    • 129 4

    • Z kim oni sie

      .....na głowy pozamieniali
      Niech najpierw poczytaja jakie parametry musi miec linia kolejowa by prowadzic ruch z taka częstotliwoscią ze nie wspomne o taborze.

      • 21 1

    • dokładnie, udział miasta Gdyni w spółce SKM wynosi lekko ponad 7 % więc chcieć to sobie może. Decyzyjność leże po stronie PKP.

      • 11 1

    • A może

      najpier zaczną się dokładać do SKM w sposób proporcjonalny/adekwatny do wykorzystania przez mieszkańców ? Bo z tym jeszcze niedawno były spore problemy... Z drugiej strony... Kandydat PO, obietnice wyborcze... Wszystko jasne :D

      • 12 3

    • Nikt tyle nie da, ile polityk obieca ;-)

      • 1 0

  • I dla chętnych lot na Księżyc.

    Taka jest moja propozycja.

    • 78 5

  • Ale dekiel

    • 53 4

  • Obiecanki

    Ale obiecanki z baśni Andersena! Do żłobu wszyscy się pchają, z pomysłami nieba tego świata!!!!

    • 61 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane