• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM co 3 minuty i tramwaj wodny na Oksywie

Michał Sielski
21 lutego 2024, godz. 13:00 
Opinie (369)
Najnowszy artykuł na ten temat Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni

SKM jeżdżąca w szczycie co 3 minuty niczym metro, dodatkowe autobusy dowożące mieszkańców do węzłów i nowe przystanki PKM w Gdyni oraz tramwaj wodny między Oksywiem a Śródmieściem. Na to wszystko jeden bilet miesięczny - to pomysł Tadeusza Szemiota, kandydata PO i koalicji na prezydenta Gdyni na poprawę komunikacji w mieście. Skąd pieniądze na zmiany? - Z ustawy metropolitalnej, którą moje środowisko polityczne wprowadzi w życie - podkreśla Tadeusz Szemiot.



Czy SKM powinna jeździć co 3 minuty w szczycie?

Nikt nie ma wątpliwości, że problemem mieszkańców Gdyni jest brak szybkiej, punktualnej i niezawodnej komunikacji publicznej. To przekłada się na większy ruch samochodów, bo autem w wiele miejsc można dotrzeć prędzej, wygodniej, a czasem nawet taniej.

Samochodów przybywa, więc tworzą się korki, trzeba więcej wydawać na naprawę dróg, a czas podróży wszystkich - także wybierających komunikację publiczną - się wydłuża. I koło się zamyka.

Rozkład jazdy SKM



SKM co 3 minuty i więcej autobusów



Próby rozwiązania problemu są różne: jedni domagają się szerszych dróg, inni węższych. Jedni chcą buspasów, inni może nie są przeciwni, ale tylko wtedy, gdy nie są wydzielane na istniejących pasach, dostępnych dotąd dla wszystkich. Polityk PO ma swój pomysł.

- Rozwiązaniem może być wydajna, szybka i pewna komunikacja publiczna. Dlatego mamy pomysł na to, by SKM jeździła w szczycie co 3 minuty. Do stacji i węzłów przesiadkowych dojeżdżać będzie więcej autobusów - podkreśla Tadeusz Szemiot, kandydat KO i ruchów miejskich na prezydenta Gdyni.


Bilet miesięczny także na tramwaj wodny



Chce też, by jeden bilet miesięczny obejmował wszystkie publiczne środki transportu: ZKM, SKM, PKM, a nawet nowy pomysł, czyli tramwaj wodny, który miałby kursować pomiędzy Oksywiem a Śródmieściem. W przyszłości bilet miesięczny miałby też obejmować system roweru miejskiego Mevo.

Aby to wszystko się udało, konieczne będzie większe zaangażowanie kapitałowe choćby w spółkę SKM, która od lat ma być skomunalizowana, ale niewiele z tego wychodzi.

- To ważne, żeby samorządy stały się gospodarzem, właścicielem decydującym choćby o standardach usług, jakie są świadczone przez SKM. Gdynia nie może stać - jak dotąd - tyłem do kolei, bo nikt na tym nie korzysta. A już na pewno nie mieszkańcy miasta - dodaje Tadeusz Szemiot.
Skąd na to wszystko pieniądze? Samorządowiec ma odpowiedź: z ustawy metropolitalnej. Wedle jego wiedzy Platforma Obywatelska, z której się wywodzi, z pewnością przegłosuje ten czekający już od lat projekt. Da to Gdyni zastrzyk ok. 65 mln zł rocznie.

Więcej przystanków PKM. Miały już być



Dopełnieniem osi transportowej ma być budowa kolejnych przystanków PKM. I infrastruktury, która pozwoli na korzystanie z nich.

- Na pewno nie będziemy zajmować się takimi inwestycjami, jak "węzeł Karwiny", który z węzłem nie ma nic wspólnego oprócz nazwy. Będziemy musieli je jednak naprawić, by spełniały swoją rolę, a nie pozwalały jeździć sobie tylko w kółko bez większego celu - podkreśla Tadeusz Szemiot.

Opinie (369) ponad 10 zablokowanych

  • (9)

    "Skąd pieniądze na zmiany? - Z ustawy metropolitalnej"
    A jakies konkrety? Analizy z danymi finansowymi? Bo oczywiscie, swietnie, lepsza komunikacja bylaby super(no moze srednio widze praktycznosc tego tramwaju wodnego) ale z czegos te koszta trzeba pokryc. Obietnice w stylu "pieniadze sie znajda" zbyt godne zaufania nie sa.

    • 122 7

    • Jak to skąd? Z tego co odbierzemy od kulawego i jego grupy - przez 8 lat tyle nakradli że będzie co odbierać :))))))))))))))))

      • 9 7

    • Proponjuję obciążyć kierowczyków. Winiety.

      oni przechwalają się, że mają kuuupę kasy i zmieniają samochody z tych wartych jedynie 300 tys na te leps2ze, warte milion i więcej. A ludzi jeżdżących komunikacją nazywają frajerami. No więc źródło kasy jest. Będzie wreszcie sprawiedliwość.
      plus opłaty od kierowczyków za trucie środowiska. Np. 1000 zł za osobomiesiąc.

      • 3 8

    • np. nie budować kolejnych dróg wtłaczających ruch samochodowy do centrum (2)

      i jednocześnie powodujący wyprowadzkę ludzi z centrum, bo tu się nie da żyć - za głośno i za dużo spalin.

      • 7 6

      • a gdzie masz te nowe drogi, bo ja niedze zadnej, araczej są skracane, zwężane

        • 5 2

      • Janusze nie pojmuja tej oczywistosci

        caly Zachod juz to przerobil dawno.Poszerzanie drog przelotowych w miastach prowadzi do nikad. Centra miast pustoszeja a korki i tak sie tworza coraz wieksze.Alternatywa jest tylko rozwoj optymalnej i wydolnej komunikacji zbiorowej.Powietrz czystsze,ludzie zdrowsi bo sie ruszaja i nie wdychaja syfu z tysiecy blachosmrodow.Same korzysci.

        • 5 5

    • Nikt ci nie da tyle, ile POKO obieca (3)

      Skuteczność realizacji obietnic ze stu konkretów na pierwsze sto dni: 5%. Z lokalnymi obietnicami będzie podobnie.

      • 10 1

      • To Duda już zdążył 95% zawetować? (1)

        • 1 5

        • Nie, nie zdążył

          Nawet nie dostał okazji. Sejm aktualnie zajmuje się produkcją kabaretowych komisji śledczych, a nie produkcją ustaw i spełnianiem obietnic.

          • 6 2

      • Tak piszesz, ale ZP obiecywała dużo, ale tylko obiecywała.

        Przekrętów nie obiecywali, ale zrobili na grube miliardy.

        • 1 0

  • A ja się wczoraj urodziłem (1)

    i już umiem pisać. Ciekawe co będę umiał jutro.

    • 30 1

    • Daj znać w czwartek :)

      • 1 1

  • (2)

    Tramwaj wodny. Aha. Czyli najpierw trzeba dostać się w rejon dworca morskiego autobusem, co zajmie już z kilka - kilkanaście minut. Potem kolejne kilkanaście minut oczekiwania na tramwaj wodny, jego odbicie od brzegu itp. Następne minuty na przybicie do brzegu. I jesteśmy na Oksywiu, gdzie wokół nie ma nawet Zabki. Musimy zatem znowu przesiąść się na autobus. Łączny czas podróży wyjdzie dłuższy niż autobusem w korku przez Trasę Kwiatkowskiego. Lepiej zrobić buspas na Janka Wiśniewskiego i Kwiatkowskiego

    • 32 7

    • Można zrobić collab z żabką i za skorzystanie z tramwaju wodnego wpada ci sto żappsów.

      • 3 0

    • No wlasnie

      Przede wszystkim jednak gdzie ten tramwaj wodny na Oksy miałby dobijać? Na terenach portu czy planują dobudować na bulwarze port? Wtf

      • 0 0

  • A co tam, co 2 minuty! (5)

    • 37 3

    • (3)

      A ja bym zrobił aby skmki jeździły ciągiem jedna za drugą. Czy mam teraz szansę na wygranie wyborów?

      • 9 0

      • (2)

        A tam. Zrobić jeden długi skład od stacji Gdańsk Śródmieście aż do Wejherowa, nie będzie w ogóle musiał się ruszać, a pasażerowie będą przechodzić w środku i wysiadać na wybranej stacji.

        • 11 0

        • Geniusz (1)

          Masz mój głos, bracie! Salut!

          • 2 1

          • Dzięki

            • 0 0

    • Bawi mnie ten wątek :)

      • 2 0

  • Gdynię odkorkuje kolej na Oksywie. Tu bym widziała szansę na rozładowanie zatorów.

    • 33 4

  • albo postawmy jeden dlugi sklad od gdanska do gdyni i se ludzie przejda (1)

    • 34 0

    • najgenialniejsza mysl na tym forum.Przeciez to faktycznie likwiduje caly problem.

      • 0 0

  • Przecież już o tym wczoraj pisaliście!

    Kampania wyborcza w pełni? ;)

    • 28 0

  • Precz z Falą (1)

    A znajdą się pieniądze na co inne

    • 38 2

    • Fala jest ok!

      • 0 2

  • czas na ściemnianie

    • 22 0

  • Nie (2)

    Przepraszam ale Szemiot i jego gdyńskie środowisko nie przekonuje mnie do oddania głosu. Potrzebujemy zmiany ale na osoby, które nie miały jeszcze okazji się pokazać.

    • 48 0

    • Byle nie na lewaków

      • 3 4

    • Osoby

      Przede wszystkim osoby co będą myśleć o mieszkańcach i wiedzieć jak zarządzać. Osoby które tylko siedziały w polityce nie wiele wiedzą o tym jak to robić i jest jak jest. Gdynia w rozbiórce i podziurawiona jak sito,

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane