• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ka - najlepsza firma na Pomorzu

(boj)
2 grudnia 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Popularna trómiejska SKM-ka zajęła 35. miejsce wśród stu najlepszych przedsiębiorstw w kraju - tak wynika z rankingu przeprowadzonego przez dziennik Rzeczpospolita. Dla tych, którzy mogliby mieć wątpliwości czy to duży sukces informacja: SKM to jedyna pomorska firma w pierwszej pięćdziesiątce tego rankingu.

Nasza kolejka uplasowała się jako druga firma z branży kolejowej i pierwsza spośród spółek Grupy PKP.

- Jestem zdumiony, ale jesteśmy pierwsi z Pomorza! - cieszy się Paweł Wróblewski, rzecznik prasowy SKM. - Chociaż patrząc na kryteria przyjęte przez "Rzeczpospolitą", to... wszystko się zgadza. Zyskaliśmy punkty za drobiazgi niezauważalne dla pasażerów.

Te "drobiazgi" to np. nowatorskie wkładki hamulcowe - bardzo twarde i wytrzymałe, dzięki którym łatwiej wyhamować, niż przy użyciu wkładek tradycyjnych. Podróżny nawet nie wie, że jedzie bezpieczniejszym pociągiem. Inny drobiazg to nakładki na pantografy (to łączniki między pociągiem, a trakcją elektryczną) - wszystkie wymieniono na takie, które nie zużywają sieci, a wręcz ją konserwują.

Dotychczas wdrożone nowości skupiały się na obniżeniu kosztów eksploatacji i wydłużeniu żywotności używanego taboru i infrastruktury. To wynik współpracy tutejszej spółki w dziedzinie innowacyjności z krajowymi uczelniami i ośrodkami badawczymi (m.in. uczelniami trójmiejskimi, Uniwersytetem Szczecińskim, Politechniką Warszawską). W SKM działa 5-osobowa grupa badawczo - rozwojowa.

- Jest mi przykro, że te wszystkie innowacje w małym stopniu dotyczą wprost pasażerów, ale mamy dalsze, śmiałe plany - mówi Paweł Wróblewski. - Niestety nie mogę zdradzić jakie, ponieważ najpierw kilka niezależnych czynników musi podjąć decyzje. Wtedy będzie można mówić głośno. Poza tym niestety na wszystko potrzebne są pieniądze. Jeśli uda się zdobyć finansowanie, to przełoży się to na wdrożenie projektów, które poprawią zauważalnie jakość naszych usług.

Plany to m.in. projekt kompleksowego monitoringu elektronicznego i zdalne sterowanie stacjami od Gdańska do Rumi. Wtedy zapewne jeszcze zwiększy się liczba pasażerów, która póki co wzrasta, i to systematycznie. Przez 10 miesięcy tego roku SKM w Trójmieście przewiozła 31 mln 333 tys. osób. W analogicznym okresie roku 2004 - 29 mln 431 tys. To oznacza wzrost przewozów o 6,46 proc. Przychody ze sprzedaży biletów wzrosły w tym czasie o 5 proc. mimo, że bilety nie zdrożały. Nasza SKM-ka to prawdopodobnie jedyny przewoźnik publiczny w kraju, który nie zmieniał cen biletów od roku 1999.

- Wzrost przychodów osiągnięty został głównie dzięki większej pracy przewozowej - wprowadzaniu nowych połączeń, także nowych rodzajów biletów okresowych i lepszemu wykorzystaniu posiadanego taboru - dodaje rzecznik. - W ostatnich 2 miesiącach obserwujemy dodatkowy przyrost liczby podróżnych związany prawdopodobnie ze wzrostem cen paliw.
(boj)

Opinie (127) 3 zablokowane

  • Czego brakuje w skmce?

    Moim zdaniem mimo wszystko nadal SKM pasażera traktuje jak cielę. Jakiś czas temu jechałem z Redy do Gdyni Głównej 1 godzinę! Najpirew pociąg stał sobie gdzieś między Rumią a Chylonią , po czym jak doturlał sie do Chyloni to było kompletne zamieszanie. Ludzie wsiadali i wysiadali, bo nie było informacji, czy jedzie dalej, czy przesiadać się do kolejki stojącej vis a vis. Po prostu żałosne widowisko. A wystarczyłoby zainstalować nagłośnienie w kolejkach, tak aby kierownik pociągu mógł poinformować pasażerów o zaistniałęj sytuacji i ewentualnych przesiadkach. Czy to kosztuje majątek? Taki drobiazg a zaświadczyłby o poważnym traktowaniu klientów przez przewoźnika. Pozostaje jednak mizerna szansa, że ktoś z SKM to przeczyta.

    • 0 0

  • automaty biletowe

    a czy SKM ma w planach wprowadzanie automatów sprzedających bilety (na wzór automatów z Colą)?
    często jeżdzę późnym wieczorem/nocą i zamiast spokojnie usiąść muszę czekać w koszmarnej kolejce do kierownika pociągu.

    • 0 0

  • Polityka naprawy wizerunku kolei skm przynosi właśnie skutki

    Dzięki bilboardom, zniżkom na podstawie biletu skm i reklamie nacechowanej motywem kolejki jako zachodniego "metra".Są powody do radości. Stojaki rowerowe, służba ochrony koleji to niewątpliwie sukces. Centrum informacyjne w Gdyni to już szczyt polityki wizerunkowej. SKM na prezydenta Kaszub!!!

    • 0 0

  • gratulacje i oby tak dalej, w miarę często jeżdżę skm i widzę poprawę (np. kilka zmodernizowanych składów - tylko zróbcie coś z dźwiękiem przed kolejną stacją - narazie jest koszmarny), tylko pozbądźcie się wreszcie "Renomy" kilkakrotnie byłem kontrolowany przez pracownika SKM i muszę przyznać, że zachowaniem tego Pana byłem bardzo mile zaskoczony, pełna kultura. Wizerunek firmy zależy również od osób przez nią zatrudnionych. Skończcie współpracę z "Renomą " i na ich miejsce zatrudnijcie kilku własnych kontrolerów.

    • 0 0

  • SKM trójmiejska

    Niestety mam zastrzeżenia co do kolejki, ktora wyjezdza z Gdyni po godzinie 18. Czy nikt nie sprawdza co robią pasażerowie. Pewnego dnia wsiadłam do ostatniego wagonu. a tam o zgrozo prawie sami mężczyźni i wszyscy z piwem albo piwami. Przeszłam przez wszystkie wagony. Wszędzie to samo. W pierwszym wqagonie nawet dwaj panowie pili wódkę. Ten "wesoły" pociąg jechal do Smętowa. Więcej do pijackiego pociągu nie wsiądę. Pociągi, ktore jadą w dzień mają trochę mniej panów popijających alkohol. Moja decyzja robię prawo jazdy. Nie będę żałowala, że likwidowane są połączenia kolejowe, skoro nie dba się o porządnych pasażerów. Powodzenia!

    • 0 0

  • do osskaa

    nie siej dezinformacji!
    EN57 to model lokomotywy/składu, a nie rok produkcji!

    • 0 0

  • niech Ci ochroniarze w SKMce zajma się pasażerami palącymi papierosy itp na końcach składów. Niby to przedział dla większego bagażu i rowerów, a wygląda tam zawsze, że chce się rzygać.

    • 0 0

  • brawo skm

    czesto korzystam z SKM chociaz nie regularnie i dlatego bardzo cenie sobie bilety 8 przejazdowe(placi sie za 7 przejazdow

    • 0 0

  • tak tak skm K zalazkiem nowej koleji

    co za bzdury ktos sugeruje przeciez to zalosne ze szostaly a tylko taka firma .

    • 0 0

  • analfabeta geograficzny..

    nie wiesz co to rozpad strategiczny transportu .

    spytaj sie tych co to autostrady nam pobudowali a obecnie widzac setki wypadkow z udzialem tirow . chocby ostatnie w okolicach bialegostoku

    mowiac prosto kraj jest zamieszany dokumentnie . tylko kompletne odwrocenie przywraca stan funkcjonalnosci wszytskiego na powrot .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane