• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ka - najlepsza firma na Pomorzu

(boj)
2 grudnia 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Popularna trómiejska SKM-ka zajęła 35. miejsce wśród stu najlepszych przedsiębiorstw w kraju - tak wynika z rankingu przeprowadzonego przez dziennik Rzeczpospolita. Dla tych, którzy mogliby mieć wątpliwości czy to duży sukces informacja: SKM to jedyna pomorska firma w pierwszej pięćdziesiątce tego rankingu.

Nasza kolejka uplasowała się jako druga firma z branży kolejowej i pierwsza spośród spółek Grupy PKP.

- Jestem zdumiony, ale jesteśmy pierwsi z Pomorza! - cieszy się Paweł Wróblewski, rzecznik prasowy SKM. - Chociaż patrząc na kryteria przyjęte przez "Rzeczpospolitą", to... wszystko się zgadza. Zyskaliśmy punkty za drobiazgi niezauważalne dla pasażerów.

Te "drobiazgi" to np. nowatorskie wkładki hamulcowe - bardzo twarde i wytrzymałe, dzięki którym łatwiej wyhamować, niż przy użyciu wkładek tradycyjnych. Podróżny nawet nie wie, że jedzie bezpieczniejszym pociągiem. Inny drobiazg to nakładki na pantografy (to łączniki między pociągiem, a trakcją elektryczną) - wszystkie wymieniono na takie, które nie zużywają sieci, a wręcz ją konserwują.

Dotychczas wdrożone nowości skupiały się na obniżeniu kosztów eksploatacji i wydłużeniu żywotności używanego taboru i infrastruktury. To wynik współpracy tutejszej spółki w dziedzinie innowacyjności z krajowymi uczelniami i ośrodkami badawczymi (m.in. uczelniami trójmiejskimi, Uniwersytetem Szczecińskim, Politechniką Warszawską). W SKM działa 5-osobowa grupa badawczo - rozwojowa.

- Jest mi przykro, że te wszystkie innowacje w małym stopniu dotyczą wprost pasażerów, ale mamy dalsze, śmiałe plany - mówi Paweł Wróblewski. - Niestety nie mogę zdradzić jakie, ponieważ najpierw kilka niezależnych czynników musi podjąć decyzje. Wtedy będzie można mówić głośno. Poza tym niestety na wszystko potrzebne są pieniądze. Jeśli uda się zdobyć finansowanie, to przełoży się to na wdrożenie projektów, które poprawią zauważalnie jakość naszych usług.

Plany to m.in. projekt kompleksowego monitoringu elektronicznego i zdalne sterowanie stacjami od Gdańska do Rumi. Wtedy zapewne jeszcze zwiększy się liczba pasażerów, która póki co wzrasta, i to systematycznie. Przez 10 miesięcy tego roku SKM w Trójmieście przewiozła 31 mln 333 tys. osób. W analogicznym okresie roku 2004 - 29 mln 431 tys. To oznacza wzrost przewozów o 6,46 proc. Przychody ze sprzedaży biletów wzrosły w tym czasie o 5 proc. mimo, że bilety nie zdrożały. Nasza SKM-ka to prawdopodobnie jedyny przewoźnik publiczny w kraju, który nie zmieniał cen biletów od roku 1999.

- Wzrost przychodów osiągnięty został głównie dzięki większej pracy przewozowej - wprowadzaniu nowych połączeń, także nowych rodzajów biletów okresowych i lepszemu wykorzystaniu posiadanego taboru - dodaje rzecznik. - W ostatnich 2 miesiącach obserwujemy dodatkowy przyrost liczby podróżnych związany prawdopodobnie ze wzrostem cen paliw.
(boj)

Opinie (127) 3 zablokowane

  • to nie dezinformacja

    EN 57 oznacza, że model powstał w 1957 roku - czyli że myśl techniczna jest z tego roku!! a rok produkcji to przeważnie lata 60 i 70, więc też żadna różnica.

    Składy się toczą ok.50km/h. wiem, bo czasem się "ścigam" z SKM na wysokości kolibek.
    naprawdę niech ktoś pojedzie zagranicę i dopiero zacznie wtedy chwalić SKM!!

    • 0 0

  • Wózki dzicięce

    Zastanawia mnie tylko dlaczego nie ma podjazdów dla wózków ??? Inwalidzkich i dzicięcych ....

    • 0 0

  • Hamulce pociągó SKM

    To bujda na resorach z tymi klockam, kto panu powiedział że nowee stawki hamulcowe są lepsze od żeliwnych gdy popada deszcz lub śnieg drog hamowania wydłuża się kilkakrotnie niż na klackach żeliwnych. Rzecznik Wróblewski nie ma zielonego pojęcia o pracy maszynisty EZT gdyż nigdy nie miał z tym doczynienia. Jest to stek pobożnych życzeń które nie mają pokrycia w rzzeczywistości. Jest nieprawdą że klocki nowego typu są lepsze od klocków żeliwnych po prostu droga hamowania jest wudłużona i nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem.

    PS Na kolei nie ma motorniczych :)

    • 0 0

  • SKM

    Więcej pasażerów, więcej pieniędzy, a w kolejkach tłoczno. dlaczego, skoro jadą co 15 minut, nie jadą zawsze 3 wagony. Jeżdżę z Gdyni do Żabianki i żadna radość stać w tłoku!

    • 0 0

  • ZASTANÓCIE SIĘ...proszę...

    Bosze... żałosne, że tak mało Wam (zadowolonym podróżnym) wystarczy do szczęścia... Nie widzicie wad SKM, czy nie chcecie widzieć?! Kiedy firma zaczyna nie mieć strat, bo trudno nazwać te pieniądze jakimiś "zyskami", to już jest taka z*******a, że złego słowa nie można powiedzieć... Jeżdzę SKM codzinnie i... klejki są przepełnione, jest w nich duszno i śmierdząco. Nie powiem, najczęściej przyjeżdzają punktualnie, ale nocą i w czasie kiedy jeżdżą co 15 minut dosłownie ciężko do nich wsiąść. Na automaty do biletów jak to ktoś wcześniej napisał wg mnie nie ma co liczyć... może za 10 lat... Wybieram SKM, bo jest szybsza i tańsza niż samochód, ale z pewnością nie jest komfortowym środkiem transportu. Dobrze że jest, ale jesze dużo czasu upłynie zanim będziemy mogli się nią szczycić... to był chyba falstart z tym artem. . .

    • 0 0

  • motornicza:)

    średnio zarabiam koło 1200, ale to zalezy, nocki i weekendy sa lepiej płatne, to jakbym robiła wiecej nocek, sobot i niedziel to moglabym miec na reke nawet 1600 zl, pozdrawiam i zapraaszam do skm, ze mna jazda zawsze jest bezpieczne :]

    • 0 0

  • fakt... przpełnienie skmek jest rzeczywiście znaczące a wysyłanie krótkich składów w godzinach szczytu też mnie dziwi... ale nadal nie jest z tą naszą skm-ką najgorzej.

    • 0 0

  • skandal !

    ten artykul to jakis niesmaczny zart !
    hihi

    • 0 0

  • Ilość pasażerów wzrasta, a miejsc w pociągach nie.

    W godzinach sztytu ludzie się tłoczą jak sardynki, dlaczego nie puszczają dłuższych składów?

    • 0 0

  • a gdzie lpp ???

    young digital, gwo, wirtualna polska i inne wielkie firmy trojmiejskie???

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane