- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (145 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (502 opinie)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (190 opinii)
- 4 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (208 opinii)
- 5 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (195 opinii)
- 6 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (211 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/21/300x0/21050__kr.webp)
- Prywatyzacja SKM jest dla nas sprawą bardzo żywotną - powiedział "Głosowi" marszałek Jan Kozłowski. - Jeśli my będziemy znać oczekiwania inwestorów, a oni nasze możliwości pomocy kolejce, będzie to korzystne i dla nas, i dla nich. Uważamy że po prywatyzacji kolejka powinna stać się elementem zintegrowanego systemu komunikacji lokalnej. Chcemy też wiedzieć gdzie pójdą pieniądze z prywatyzacji. Powinny pozostać na Pomorzu, choćby dlatego, by przyczynić się do poprawy stanu naszych kolei. Uważam też, że kolej powinna przekazać dworce lokalnym samorządom. Najczęściej dworce kolejowe to najbardziej zaniedbane budynki w mieście.
Według władz PKP, to już ostatni dzwonek na sprzedaż. Jeśli kolejka nie zostanie sprzedana, za kilka lat będzie w takim stanie, że nikt nie będzie jej chciał nawet za darmo.
Opinie (290)
-
2004-01-16 13:27
jac
ale to jest właśnie szansa
oddzielić skm od pkp i przekonać inwestora do integracji komunikacji w trójmieście
(jeśli nie spartolą negocjacji)- 0 0
-
2004-01-16 13:45
A może podpatrzyć jak inni rozwiązali problem integracji przewozów? Tylko nie szukać rozwiązań w USA, model berliński jest trochę bliższy, ala tam mają dużo pieniędzy (miasto Berlin) na dokładanie do komunikacji. Może zobaczyć jak takie sprawy rozwiązują Czesi lub Słowacy? Jedno jest pewne - Jak dłużej SKM będzie w strukturach PKP to szybko tabor rozleci się ze starości. To samo będzie z infrastrukturą (torowiska, sygnalizacja, dworce itp.).Nigdy też nie uda się zgrać rozkładów jazdy w całej aglomeracji.
- 0 0
-
2004-01-16 13:47
no dobra Hans
tylko czy jest ktos kto nam może powiedziec jak to działa i nie rozsypuje sie w Czechach czy Słowacji?- 0 0
-
2004-01-16 13:58
Hans alez Berlin jest plajte,niemiecka kolej stoi tez na krawedzi i dostali wczoraj zapewnienie od kanclerza ze rzad wesprze kolej finansowo.
- 0 0
-
2004-01-16 14:00
Poczytałem i miałem rację - pieprzenie
Gadulstwo o tzw. prywatyzacji toczy się wszędzie: w sejmie i w mordowni.
jeżeli ktoś myśli, że uda się, przynajmniej w najbliższym dziesięcioleciu wydzielenie SKM z PKP, to jest w wielkim błędzie. Na razie jest to wspólny technicznie i organizacyjnie mechanizm. Nie porównujmy SKM do berlińskiego S-bahnu, który w dalszym ciągu jest w strukturach kolei niemmieckich /DB/ i nikt nie myśli zmieniać tego stanu rzeczy.
Odbyła się tylko jeszcze jedna nasiadówa władz, na której sobie pogadano i inwestorów wirtualnych poszukano.- 0 0
-
2004-01-16 14:07
Była Gdańszczanko litości !!!
Też bym chciał, żeby PKP były takim bankrutem jak DB. Może taką wieść podał niemiecki odpowiednik polskiego LPR-u.
Oglądam też niemiecką TV i widzę jaki tam "krach" na kolei, koniec świata, brudne pociągi, złe tory, przekupni kolejarze..- 0 0
-
2004-01-16 14:34
Bolo ty jestes chyba zmeczony co,albo cos do mnie masz!!! ja mam na mysli to, ze panstwo dofinansowuje kolej i to samo powinien polski rzad zrobic.:)))
- 0 0
-
2004-01-16 14:44
tak Gdańszczanko
z pustego i Salomon nie naleje.
A z czego rzad ma dolozyć/ toz by zabrakło na firmowe samochody , na diety poselskie itp.- 0 0
-
2004-01-16 14:46
na całym świecie kolej się rozwija,
tylko w Polsce bankrutuje...
ciekawe dlaczego, a próbowaliście kiedyś niemieckiemu konduktorowi dać w łape, żeby was puścił jak nie macie biletu :)))
grzecznie wyprasza z pociągu na najbliższej stacji, nie jak te psy z Renomy twu...- 0 0
-
2004-01-16 15:04
PKP
Nie popelniam rarzacyh bleduw ortograwicznyh
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.