• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM na sprzedaż

M.W.
16 stycznia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Do końca marca można składać oferty na zakup trójmiejskiej kolejki elektrycznej. Polskie Koleje Państwowe dopuściły do rokowań z ewentualnymi inwestorami przedstawicieli samorządów miejscowości leżących na trasie SKM.

- Prywatyzacja SKM jest dla nas sprawą bardzo żywotną - powiedział "Głosowi" marszałek Jan Kozłowski. - Jeśli my będziemy znać oczekiwania inwestorów, a oni nasze możliwości pomocy kolejce, będzie to korzystne i dla nas, i dla nich. Uważamy że po prywatyzacji kolejka powinna stać się elementem zintegrowanego systemu komunikacji lokalnej. Chcemy też wiedzieć gdzie pójdą pieniądze z prywatyzacji. Powinny pozostać na Pomorzu, choćby dlatego, by przyczynić się do poprawy stanu naszych kolei. Uważam też, że kolej powinna przekazać dworce lokalnym samorządom. Najczęściej dworce kolejowe to najbardziej zaniedbane budynki w mieście.

Według władz PKP, to już ostatni dzwonek na sprzedaż. Jeśli kolejka nie zostanie sprzedana, za kilka lat będzie w takim stanie, że nikt nie będzie jej chciał nawet za darmo.
Głos WybrzeżaM.W.

Opinie (290)

  • ty gonzo
    daj głos, o co ci biega??
    szukasz czego nie posiałeś??
    ot, bambaryło i miękki pindolek:(

    • 0 0

  • Kiedyś upadła linia autobusowa bo pan kierowca nie dawał biletów, ale brał pieniądze do swojej kieszeni.
    Linia okazała się nierentowna i ją zamkneli.

    • 0 0

  • skm upada
    przez gonza dziada
    upada i upaść musi
    chyba że ktoś gada
    udusi:))

    • 0 0

  • Bez wyjścia.

    Sprzedaż jest korzystna bo sami nie umiemy sobie z tym poradzić a najlepiej pozbyć się jej i mieć problem z głowy.
    A pieniądzie gdzie pójdą tam pójdą nik nie wie gdzie POWINNY być ale nie muszą zaostać na pomorzu ale co się stanie jak nie będa na pomorzu??? Jak coś się robi to do końca kupujesz i dbasz o to a nie sprzedajesz innym a ci za kilka lat to sprzedadzą bo sami se nie poradza.Moze zaczniemy pożyczać?hehe Ludzie pomyślcie trzy razy nim zrobicie!!! Bo to może być wielka strata! Ale nie musi.

    • 0 0

  • Zyndram, no co ty,

    związek jest bardzo prosty i sprawa nie wymaga chyba dłuższego komentarza. Utrzymanie i remonty publicznych dróg oraz budowa nowych odbywają się ogólnie mówiąc ze środków budżetowych, a skąd one się biorą jak nie z podatków obywateli? Kierowcy aut płacą podatek tzw. drogowy, który włączony jest do kosztu paliwa. Piesi są w tym przypadku uprzywilejowani, bo nie kupują paliwa, ale też płacą inne podatki, a poza tym chodząc...trochę mniej niszczą drogi (chyba). To, co tzw. publiczne, to tak naprawdę nasze wspólne, zarządzane jedynie przez władze administrujące tymże majątkiem, oby zawsze należycie. Ja nie jestem żadną przeciwniczką prywatyzacji SKM, ja TYLKO MAM PEWNE WĄTPLIWOŚCI, ponieważ do tej pory prywatyzacja nie przebiegała zbyt dobrze, skutki jej były często opłakane, a mądre i sensowne ustawienie interesów prywatno-państwowych z korzyścią dla obu stron najczęściej się nie udawało. Może tym razem będzie inaczej....OBY!

    • 0 0

  • ja też żywię taką nadzieję...

    • 0 0

  • ?????????????????????

    porciaki i gabryjele wszystkich k.... nacji ŁĄCZCIE SIĘ !!

    • 0 0

  • czy oni juz wydzielili SKM ze struktur PKP ze chca ja prywatyzowac
    tez slyszalem ze przyniosla zysk w zeszlym roku ale to chyba razem z dotacjami
    bo wiekszosc przewozow pasazerskich nawet z dotacjami i tak przynosi straty

    • 0 0

  • Prywatyzować !

    To same plusy. Po pierwsze sprywatyzowana firma powinna płacić podatki w Gdańsku. Po drugie choć nie jest najgorzej to może być jeszcze lepiej. Po trzecie my na wybrzeżu dużo lepiej bedziemy gospodarować majątkiem niż Warszawiacy czy inni Ślązacy. Jestem pewnien, że to wyjdzie nam wszystkim na dobre !A najlepiej jak by zrobili konkurencję ! A i jeszcze żeby się jakoś dogadali z PKP na temat biletów !

    • 0 0

  • ja tam bym wolała żeby się dogadali z zkm w kwestii biletów

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane