• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM na sprzedaż

M.W.
16 stycznia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Do końca marca można składać oferty na zakup trójmiejskiej kolejki elektrycznej. Polskie Koleje Państwowe dopuściły do rokowań z ewentualnymi inwestorami przedstawicieli samorządów miejscowości leżących na trasie SKM.

- Prywatyzacja SKM jest dla nas sprawą bardzo żywotną - powiedział "Głosowi" marszałek Jan Kozłowski. - Jeśli my będziemy znać oczekiwania inwestorów, a oni nasze możliwości pomocy kolejce, będzie to korzystne i dla nas, i dla nich. Uważamy że po prywatyzacji kolejka powinna stać się elementem zintegrowanego systemu komunikacji lokalnej. Chcemy też wiedzieć gdzie pójdą pieniądze z prywatyzacji. Powinny pozostać na Pomorzu, choćby dlatego, by przyczynić się do poprawy stanu naszych kolei. Uważam też, że kolej powinna przekazać dworce lokalnym samorządom. Najczęściej dworce kolejowe to najbardziej zaniedbane budynki w mieście.

Według władz PKP, to już ostatni dzwonek na sprzedaż. Jeśli kolejka nie zostanie sprzedana, za kilka lat będzie w takim stanie, że nikt nie będzie jej chciał nawet za darmo.
Głos WybrzeżaM.W.

Opinie (290)

  • MODRAK

    Pare tygodni temu byla mowa o cenach biletow gdzie ruszylem temat wymiany tych starych pociagow. Calkowicie popieram, wiecej powiem jastem ZA. Wjedzmy w 21 wiek z czyms godnym pokazaniu swiatu. Praecz z SYFEM, precz z galluxowymi przeplatankami. I tak nie byl kozakiem. Ja przewaznie robilem caly peron. Ale to byla durna zabawa!

    • 0 0

  • A ponoć pudle, to mędre pieski, mam wątpliwości...może pieski tak....

    • 0 0

  • pudel
    cmoknij mnie w hejnał jak ci mało podrap mi akselbanty a jeżeli nie masz satysfakcji skocz mi na pukiel
    może i coś kiedyś tam robiłeś:)) ale w nachy, "bułczanko" albo "mortadelo panierowana"

    • 0 0

  • prywatyzować

    prywatne zawsze jest lepiej zarządzane niż państwowe

    • 0 0

  • Nie jestem całkowitym przeciwnikiem prywatyzacji

    Ale zastanawiam się, czy nie lepiej by było gdyby SKM pozostało w PKP i zostało wcielone do projektu Regio+ czyli przyspieszonego pociągu na trasie Lębork - Tczew. Tzn. po Trójmieście by jeździł jak dotąd, ale poza nim w kierunku Lęborka i Tczewa jechał by jak np. pociągi do Bydgoszczy czyli zatrzymywałby się tylko na większych stacjach (np. Pruszcz Gdański), a cennik byłby według taryfy osobowej. Z tego co wiem PKP przerobiło sporo pośpiechów na Regio+ i przynoszą spory zysk. Pociągi są obsługiwane oczywiście składem EN57-1718+EN57-880 (czyli żołty zestaw trakcyjny), ale wiadomo - będzie zyk, bedą i pieniądze na modernizacje tak jak to jest z takimi skladami z ZNTK w Bydgoszczy, które już coraz mniej przypominają to co kiedyś w nich było.

    • 0 0

  • na tym portalu nie można normalnie albo na poważnie pogadać, tylko robić bekę albo p********* frazesy. A to dzięki takim galluxom, mamom i innym pierdzielom, dla których świat bez www.trojmiasto.pl legł by w gruzach.

    pierdolę to i c*** wam wszystkim w dupę!!!

    • 0 0

  • Panaceum na niegospodarność

    Wydaje mi się, że w naszej polskiej rzeczywistości zapanował powszechnie dziwny automatyzm. Jak coś kuleje i trzeba pogłówkować co i jak zrobić żeby nie kulało to z lenistwa wybiera się najwygodniejsze rozwiązanie: sprywatyzować,a niech nowy właściciel coś z tym zrobi. I to się nawet czasami sprawdza ale tylko czasami gdyż prywatyzacja nie jest panaceum na wszystko i czasami nawet przynosi katastrofalne wyniki. Swego czasu pani Tacher miała taki przepis i prywatyzowała masowo, z kolejami i służbą zdrowia włącznie. Po latach Tony Blair był zmuszony część tych przedsięwzięć odkręcać bo opinia publiczna, a nie jakieś partyjne głosy kolegów, zaczęła się głośno tego domagać gdyż kondycja pacjentów zdrowia stała się nieznośna. Podobnie było z koleją, gdy nagle niepokojąco wzrosła liczba wypadków, jak ocenili niezależni eksperci, wynikających z wprowadzonych oszczędności aby uczynić przewozy pasażerskie rentownymi. I przykłady takie można z pewnością mnożyć. Chcę przez to powiedzieć, że nie wszystko da się szczęśliwie sprywatyzować, że w niektórych dziedzinach nie warto nawet próbować gdy pozna się rezultaty otrzymane już przez innych. Natomiast moża i należy cały czas kombinować jak usprawnić, zmodernizować przekształcić itp. aby nie przynosiły takie np. koleje strat a bilans wyszedł conajmniej na zero. A że jest to możliwe przekonują przykłady z podobnie niby burdelicznie zarządzanej Francji gdzie tamtejszy SNCF czyli PKP co kilka lat jakiś nowomianowany szef wyciąga z długów, czy inny z kolei minister zdrowia poprzez wprowadzenie pakietu dobrze skrojonych i owszem, niepopularnych zwłaszcza wśród lekarzy, reform wyciąga francuską służbę zdrowia z zapaści. A u nas? Nikt mnie nie przekona, nawet sam były minister Lewandowski, co do sensu prywatyzacji panstwowych zakładów spirytusowych. Trzeba mieć wyjątkowe zdolności aby sprawić by gorzelnie nie były w tym kraju dochodowymi zakładami produkcyjnymi. Tu wystarczyłaby dobra wola i odrobina racjonalnego myślenia a państwo miałoby zapewnione stałe dochody i dopływ żywej gotówki, której tak stale brak. Teraz nadal Polacy piją, państwo pobiera wprawdzie akcyzę ale gros zysków odpływa zagranicę. Może mi ktoś wyjaśni: po jaką cholerę? I temu podobne bzdury i bzdurki. Na koniec tylko dodam, że mam także wątpliwości co do słuszności prywatyzacji naszej gdańskiej elektociepłowni czy planom sprzedaży elektrowni, a to z wyżej wymienionych powodów.

    • 0 0

  • zgadzam się z anonimowym przed-przedmówcą:)))

    • 0 0

  • Kochane anonimy!!! Z takim słownictwem jakie wy posiadacie w swoim repertuarze rzeczywiście nie będziecie tutaj mogli ani normalnie i ani poważnie porozmawiać. Tu nie jest wasz poziom, a nikt nie będzie się do waszego poziomu zniżać. Jest tyle przeróżnych portali w internecie. Poszukajcie sobie gdzie indziej coś dla was , gdzie znajdziecie pełne zrozumienie:)

    • 0 0

  • A wy znowu sie klucicie o szczegoly!

    Moze jakies pomysly? Ja np. podam jakis pomysl, moze nie najlepszy ale zawsze cos. Czemu nie utorzyc firmy w kturej wklad mialy by wszystkie trzy miasta? Dworce tez mozna by bylo przekazac miastu bo co prawda gdanski dworzec z zewnatrz wyglada ladnie ale peronami straszy, gdynski tez nie jest za piekny. Czemu oddawac SKM-ke w obe rece jak mozna nia zarzadzac w taki sposob w jaki "my" chcemy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane