• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM na sprzedaż

M.W.
16 stycznia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Do końca marca można składać oferty na zakup trójmiejskiej kolejki elektrycznej. Polskie Koleje Państwowe dopuściły do rokowań z ewentualnymi inwestorami przedstawicieli samorządów miejscowości leżących na trasie SKM.

- Prywatyzacja SKM jest dla nas sprawą bardzo żywotną - powiedział "Głosowi" marszałek Jan Kozłowski. - Jeśli my będziemy znać oczekiwania inwestorów, a oni nasze możliwości pomocy kolejce, będzie to korzystne i dla nas, i dla nich. Uważamy że po prywatyzacji kolejka powinna stać się elementem zintegrowanego systemu komunikacji lokalnej. Chcemy też wiedzieć gdzie pójdą pieniądze z prywatyzacji. Powinny pozostać na Pomorzu, choćby dlatego, by przyczynić się do poprawy stanu naszych kolei. Uważam też, że kolej powinna przekazać dworce lokalnym samorządom. Najczęściej dworce kolejowe to najbardziej zaniedbane budynki w mieście.

Według władz PKP, to już ostatni dzwonek na sprzedaż. Jeśli kolejka nie zostanie sprzedana, za kilka lat będzie w takim stanie, że nikt nie będzie jej chciał nawet za darmo.
Głos WybrzeżaM.W.

Opinie (290)

  • Mam wątpliwości...

    Pewnie, że najlepszym gospodarzem jest prywatny właściciel i to chyba oczywiste. Tylko są takie gałęzie przemysłu i gospodarki, że nie bardzo to wychodzi na zdrowie. No bo jak to będzie : prywatny tabor SKM, a co z infrastrukturą? Dworce? Torowiska? SKM jest wprawdzie oddzielną linią, jednak dworce są dla wspólne... Na przykładzie prywatnych linii autobusowych widać, że jest to sporna kwestia pomiędzy właścicielami przystanków a przewoźnikami, którzy jakoby jedynie korzystają z gotowych przystanków. Oby ta prywatyzacja nie była zwykłą zagrywką mającą na celu jedynie napchanie kieszeni jakiemuś "królikowi" kosztem nas wszystkich.

    • 0 0

  • baja

    drogi i ulice też są państwowe (publiczne), a samochody prywatne i jakoś to działa

    • 0 0

  • kasa

    Podobno SKM w 3mieście odnotowała dodatni wynik finansowy, jako nieliczna a może i jedyna firma z tego sktora.
    Uważam, że nie powinno się tego zmieniać. Tylko prowadzić to z głową i kontrlować - ale czy to możliwe w PL?
    Z jednej strony czy to ważne kto nas okrada: tz. prywatny biznes czy kolesie w państwowych firmach.
    Czy ktoś słyszał o złej sytucji prezesów zadłużonych firm?

    • 0 0

  • Zyndram,

    a o podatkach chyba zapomniałeś. Podatek drogowy, podatek od nieruchomości (choć nieruchomość prywatna) ?

    • 0 0

  • Widzę, że Naród Niemiecki ma sporo fanów wśród "polaków".
    Gratuluje wzorców do naśladowania.
    Może podziękujemy im za 3 rozbiory i II wojna światową.
    Swoją drogą ciekawe ilu jest jeszcze rodowitych aryjczyków, a ile niemieckich turków i polaków.

    • 0 0

  • Trbant

    nareszcie ktos prawde powiedział.

    • 0 0

  • baja

    nie rozumiem związku

    • 0 0

  • Gallux, Ty durniu:-)

    • 0 0

  • Trabant

    Ty nazisto szwabski!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

  • Mard

    i właśnie dlatego wydzielenie dobrze by jej zrobiło
    nie szło by wszystko do wspólnego kotła PKP
    może by starczyło na utrzymanie porządku na peronach...?
    może łatwiej byłoby sie dogadać z samorządami, które by weszły w ten interes chopć po części...?
    pewnie się nie dowiemy póki sprawa nie będzie przesądzona
    a obawiam się że wtedy bedzie "po ptokach" a wybiorą najmniej kozystny wariant :(

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane