- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (147 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (507 opinii)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (190 opinii)
- 4 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (209 opinii)
- 5 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (195 opinii)
- 6 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (211 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/21/300x0/21050__kr.webp)
- Prywatyzacja SKM jest dla nas sprawą bardzo żywotną - powiedział "Głosowi" marszałek Jan Kozłowski. - Jeśli my będziemy znać oczekiwania inwestorów, a oni nasze możliwości pomocy kolejce, będzie to korzystne i dla nas, i dla nich. Uważamy że po prywatyzacji kolejka powinna stać się elementem zintegrowanego systemu komunikacji lokalnej. Chcemy też wiedzieć gdzie pójdą pieniądze z prywatyzacji. Powinny pozostać na Pomorzu, choćby dlatego, by przyczynić się do poprawy stanu naszych kolei. Uważam też, że kolej powinna przekazać dworce lokalnym samorządom. Najczęściej dworce kolejowe to najbardziej zaniedbane budynki w mieście.
Według władz PKP, to już ostatni dzwonek na sprzedaż. Jeśli kolejka nie zostanie sprzedana, za kilka lat będzie w takim stanie, że nikt nie będzie jej chciał nawet za darmo.
Opinie (290)
-
2004-01-16 15:14
Mam wątpliwości...
Pewnie, że najlepszym gospodarzem jest prywatny właściciel i to chyba oczywiste. Tylko są takie gałęzie przemysłu i gospodarki, że nie bardzo to wychodzi na zdrowie. No bo jak to będzie : prywatny tabor SKM, a co z infrastrukturą? Dworce? Torowiska? SKM jest wprawdzie oddzielną linią, jednak dworce są dla wspólne... Na przykładzie prywatnych linii autobusowych widać, że jest to sporna kwestia pomiędzy właścicielami przystanków a przewoźnikami, którzy jakoby jedynie korzystają z gotowych przystanków. Oby ta prywatyzacja nie była zwykłą zagrywką mającą na celu jedynie napchanie kieszeni jakiemuś "królikowi" kosztem nas wszystkich.
- 0 0
-
2004-01-16 15:19
baja
drogi i ulice też są państwowe (publiczne), a samochody prywatne i jakoś to działa
- 0 0
-
2004-01-16 15:21
kasa
Podobno SKM w 3mieście odnotowała dodatni wynik finansowy, jako nieliczna a może i jedyna firma z tego sktora.
Uważam, że nie powinno się tego zmieniać. Tylko prowadzić to z głową i kontrlować - ale czy to możliwe w PL?
Z jednej strony czy to ważne kto nas okrada: tz. prywatny biznes czy kolesie w państwowych firmach.
Czy ktoś słyszał o złej sytucji prezesów zadłużonych firm?- 0 0
-
2004-01-16 15:22
Zyndram,
a o podatkach chyba zapomniałeś. Podatek drogowy, podatek od nieruchomości (choć nieruchomość prywatna) ?
- 0 0
-
2004-01-16 15:23
Widzę, że Naród Niemiecki ma sporo fanów wśród "polaków".
Gratuluje wzorców do naśladowania.
Może podziękujemy im za 3 rozbiory i II wojna światową.
Swoją drogą ciekawe ilu jest jeszcze rodowitych aryjczyków, a ile niemieckich turków i polaków.- 0 0
-
2004-01-16 15:34
Trbant
nareszcie ktos prawde powiedział.
- 0 0
-
2004-01-16 15:34
baja
nie rozumiem związku
- 0 0
-
2004-01-16 16:01
Gallux, Ty durniu:-)
- 0 0
-
2004-01-16 16:06
Trabant
Ty nazisto szwabski!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2004-01-16 16:11
Mard
i właśnie dlatego wydzielenie dobrze by jej zrobiło
nie szło by wszystko do wspólnego kotła PKP
może by starczyło na utrzymanie porządku na peronach...?
może łatwiej byłoby sie dogadać z samorządami, które by weszły w ten interes chopć po części...?
pewnie się nie dowiemy póki sprawa nie będzie przesądzona
a obawiam się że wtedy bedzie "po ptokach" a wybiorą najmniej kozystny wariant :(- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.