• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM płaci Renomie za dostęp do bazy gapowiczów

Krzysztof Koprowski
14 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
SKM-ka płaci za dostęp do elektronicznej bazy danych gapowiczów, mimo że ich rejestr posiada też w formie papierowej. SKM-ka płaci za dostęp do elektronicznej bazy danych gapowiczów, mimo że ich rejestr posiada też w formie papierowej.

Choć od początku roku Renoma nie zajmuje się kontrolą biletów w pociągach SKM, to kolejowa spółka co miesiąc przelewa na jej konto pieniądze. Chodzi o dostęp do elektronicznego rejestru pasażerów, którzy jechali "na gapę".



Czy SKM podjęła słuszną decyzję o zapłacie za dostęp do rejestru gapowiczów?

Renoma z trójmiejską Szybką Koleją Miejską związana była przez wiele lat. Dopiero w grudniu ub.r. przegrała przetarg na kontrolę biletów. Korzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Rewizor z Gdyni oraz Miejskiej Korporacji Komunikacyjnej z Lublina.

Wyniki przetargu nie oznaczają jednak, że SKM rozstała się z Renomą. Wręcz przeciwnie - od początku roku płaci jej za dostęp do licencji programu służącego do gromadzenia danych pasażerów podróżujących bez ważnego biletu.

Od 1 stycznia do 30 czerwca na konto Renomy co miesiąc z tego tytułu przekazywano 10 tys. zł brutto. Od lipca opłata uległa obniżeniu do 9,5 tys. zł brutto miesięcznie i będzie pobierana do 31 stycznia przyszłego roku.

- Zgodnie z umową zawartą z Zakładami Wielobranżowymi Renoma, dotyczącą kontroli biletów, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście jako zamawiający w okresie jej obowiązywania posiadała dostęp do stworzonej przez Renomę bazy danych prowadzonej w formie elektronicznej, stworzonej na podstawie dokumentacji w formie papierowej. Umowa obowiązywała do końca ub.r. i do tej daty obowiązywało też uprawnienie PKP SKM do posiadania dostępu do bazy danych. Zgodnie z umową zwrotowi zamawiającemu podlegała całość dokumentacji związanej z realizacją umowy w formie papierowej, z której wynikały wszystkie dane zawarte w elektronicznej bazie danych. Niemniej zasadne i celowe z punktu widzenia PKP SKM było przedłużenie prawa dostępu do bazy elektronicznej, dlatego też została zawarta umowa dotycząca nabycia licencji do korzystania z tej bazy - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
SKM podkreśla także, że oprócz dostępu do elektronicznego rejestru, Renoma przygotowała "dodatkowe funkcjonalności programu".

Po zakończeniu umowy z Renomą SKM planuje przejść na własny elektroniczny rejestr dłużników. Po zakończeniu umowy z Renomą SKM planuje przejść na własny elektroniczny rejestr dłużników.
Dlaczego kolejarze nie korzystają z papierowej wersji dokumentacji, którą - zgodnie z umową - otrzymali od Renomy? SKM tłumaczy to ogromem informacji. W bazie znajduje się obecnie ok. 70 tys. spraw. Każda z nich opisana jest pod kątem etapu postępowania czy spłaty zadłużenia.

- Po zakończeniu kontraktu wezwaliśmy SKM do usunięcia danych z serwera oraz zwrotu kodów dostępu do oprogramowania komputerowego. Otrzymaliśmy informację, że bez możliwości korzystania z oprogramowania SKM jest narażone na paraliż działań windykacyjnych. W wyniku przeprowadzonych negocjacji została zawarta terminowa umowa, której istotą jest wykupienie przez SKM licencji na korzystanie z oprogramowania - dodaje Łukasz Syldatk reprezentujący Renomę.
SKM zapewnia, że po wygaśnięciu umowy z Renomą nadal sprawnie będą prowadzone postępowania windykacyjne. Kolejowa spółka chce bowiem uruchomić własną bazę pasażerów, do której przeniesione zostaną dane od Renomy, a także będą wprowadzone nowe dane, w tym od zwycięzcy przetargu na kontrolę biletów od początku 2016 r.

Czytaj też: Zmiany w przetargu na kontrolę biletów w SKM

Miejsca

Opinie (128) 3 zablokowane

  • SKM płaciła firmie renoma za kontrolę ważnych biletów pasażerów.

    Więc to na firmie renoma spoczywa obowiązek ściągania wierzytelności od osób, które podróżowały bez ważnego biletu.
    Jeżeli umowa była skonstruowana inaczej to zachodzi podejrzenie przestępstwa przy wyborze oferenta.
    Pani Krzywonos pan Petru pan Kosiniak czy Kamysz koniecznie powinni stanąć na straży prawa, które jest gwałcone przez urzędników.

    • 5 0

  • a teraz Renoma będzie

    łupać kasę od Krakowa gdzie wygrała przetarg na prowadzenie kontroli w MPK

    • 2 0

  • Ż e n a d a....SKM podpisała głupią umowę i frajersko płaci ....

    Trzeba być albo głupim albo mieć w tym jakiś interes aby za dostęp do bazy własnych dłużników płacić ....

    • 11 0

  • RENOMA to UBecka firma, jak wszystkie firemki ochroniarskie w tym kraju.

    jeden syfi i malaria.

    • 12 0

  • Ahhh piękna firma Renoma. Na samą myśl o nich nerwica mnie łapie.
    Wiele razy jeżdżąc czy to SKM czy to PR(o ile dobrze wiem, to tam tez prowadzą kontrole na terenie trójmiasta) albo autobusami/tramwajami zawsze tak samo. Chlejacych i palących to w spokoju zostawiali, czasem nawet nie sprawdzali, a jak złapał dzieciaka, który przez korki jechał minutę za długo, to od razu spisywał.
    Ja rozumiem, że nie jest to wdzięczny zawód, ale bez przesady. Niech robią to porządnie, a nie robole i żule robią co chcą, a inni cierpią.
    Żeby nie było. Do ciężko pracujących nic nie mam, szanuje ich, ale są dla mnie ścierwem gdy kopcą tymi fajkami i chleją piwsko w zatłoczonym wagonie, najczęściej w upalne dni

    • 6 0

  • Kto uważa, że lotnisko nie powinno nosić nazwy "Lech Wałęsa Airport"?

    Tyle się mówi o tym, że L.W. był figurantem bezpieki. A może warto byłoby uczcić wszystkich ludzi Solidarności i uczciwie nazwać lotnisko: "Lotnisko Solidarności" - Solidarność Airport ?

    • 5 2

  • A dostep do danych osobowych?

    Ciekawe. Po wygaśnięciu umowy Renoma jest nadal w posiadaniu danych osobowych? Co na to GIODO?

    • 6 0

  • Bezprawie?

    Ciekawe czy Renoma ma prawo do udostepniania danych osob bez ich wiedzy i akceptacji.

    • 3 0

  • to jest zgodne z prawem?

    czy tworzenie takiej elektronicznej bazy i gromadzenie danych przez Renomę bez wiedzy "mandatowiczów" jest legalne ????

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane