• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: remont Wzgórza daje się we znaki pasażerom

Filip, czytelnik Trojmiasto.pl
24 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Utrudnienia spowodowane remontem na Wzgórzu św. Maksymiliana spowodowały, że pasażerowie SKM muszą od kilku dni pogodzić się z mniejszą liczbą kolejek, nawet w godzinach szczytu. Utrudnienia spowodowane remontem na Wzgórzu św. Maksymiliana spowodowały, że pasażerowie SKM muszą od kilku dni pogodzić się z mniejszą liczbą kolejek, nawet w godzinach szczytu.

To, co wyprawia SKM w związku z trwającym właśnie remontem na Wzgórzu Św. Maksymiliana, to prawdziwy skandal. Włodarze SKM dobrze wiedzą, że między godz. 6 a 8 mnóstwo ludzi jeździ do pracy i nie zmieni tego nawet okres wakacyjny. Tymczasem oni dają w tym czasie po... dwie kolejki na godzinę - pisze nasz rozżalony czytelnik, pan Filip.



Efekt jest taki, że ludzie jeżdżą w strasznym tłoku. Sam osobiście byłem dziś świadkiem, jak kliku osobom zrobiło się słabo. Dodatkowo SKM daje składy, w których większość okien nie otwiera się. Zupełnie, jakby ktoś zapomniał, że mamy lato.

Nie można w ten sposób traktować swoich klientów. To się nadaje wręcz do kryminału. Ja sam dojeżdżam do pracy z Gdyni do Gdańska i, w związku z tym, nie mam żadnej alternatywy dla kolejek Czy włodarzom SKM tak ciężko zrozumieć, że w podobnej sytuacji jest wielu ludzi i w godzinach szczytu dwie kolejki na godzinę nie wystarczą?

Niech sobie zmniejszają ilość pociągów w godzinach, gdy z ich usług korzysta mniej osób. Jeśli ktoś ma wątpliwości co do "komfortu" jazdy w godzinach porannych to zapraszam go do kolejki, którą sam jeżdżę o godzinie 7:18 z dworca na Wzgórzu św. Maksymiliana. Wygląda na to, że włodarze SKM głos swoich klientów (od dłuższego czasu, miesiąc w miesiąc, kupuję bilet miesięczny) mają w głębokim poważaniu... No chyba, że czekamy na jakąś tragedię czyli stratowanie kogoś w kolejce, czy coś w tym rodzaju. Wtedy może komuś wreszcie otworzą się oczy...

Marcin Głuszek, dyrektor ds.marketingu i sprzedaży SKM:

Proszę przyjąć moje przeprosimy za ten czas utrudnionych warunków w podróży. Apeluję jednak o wyrozumiałość, ponieważ prowadzenie modernizacji na obiektach kolejowych to bardzo trudne zadanie logistyczne. Dla porównania remontując ulicę możemy ją całkowicie wyłączyć z ruchu lub zamknąć jeden pas jezdni. Na torach nie poradzimy sobie w ten sposób, a dodatkowo, np. w trakcie modernizacji peronu, musimy zapewnić pasażerom bezpieczne warunki do wsiadania i wysiadania z pociągów.

Okres od 20 do 30 sierpnia to rzeczywiście trudny czas dla naszych pasażerów. Częstotliwość kursowania pociągów SKM pomiędzy Gdynią Główną a Gdynią Orłowem wynosi 30 minut - na tym odcinku pociągi poruszają się jednym torem. Wynika to z konieczności prowadzenia prac remontowych, które dotyczą obszaru Węzła F. Cegielskiej oraz szlaku Gdynia Główna - Gdynia Orłowo.

Równocześnie wykonywane są roboty utrzymaniowo-przeglądowe w torach SKM oraz kończone są prace w obszarze nowo budowanego tunelu na wzgórzu Św. Maksymiliana. Ponadto w trakcie tych zamknięć rozpoczynamy przygotowania do modernizacji peronu SKM Wzgórze św. Maksymiliana.

Nagromadzenie prac wynika z możliwości wykorzystania sytuacji i przeprowadzenia niezbędnych remontów w jednym terminie, co zapobiegnie tak dużym zamknięciom w przyszłości. Poza technicznymi przesłankami do wykonania tych robót w miesiącu sierpniu, powodem był zbliżający się koniec okresu wakacyjnego i duży wzrost ilość przewożonych pasażerów w początkach września. Koniecznie chcieliśmy zakończyć prace przed tym terminem. Przypomnę, że w okresie utrudnień honorujemy wzajemnie bilety w pociągach Przewozów Regionalnych i SKM.
Filip, czytelnik Trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (237) ponad 20 zablokowanych

  • Skandal (30)

    Powinni polozyc tymczasowo drugi tor na czas remontu. W cywilizowanym swiecie to normalne rozwiazanie. Np w Niemczech, kladzie sie specjalna maszyna tor, ktorego rozlozenie i zwiniecie zajmuje 4h (przy dlugosci toru 1km).
    Ale u nas niestety pracuje sie w technologiach rodem z lat 80-tych ciagle.
    Polecam wziac przyklad z Zachodu, a najlepiej zaczac od szkolenia DOBREJ kadry inzynierskiej, ktorej w Polsce nie ma W OGOLE.

    • 54 143

    • tor w 4 godziny :D (1)

      bajki to ty możesz opowiadać

      • 32 6

      • no co ty. W Wąchocku to codziennie na noc asfalt zwijają.

        • 29 0

    • kadra inzynierska (5)

      w polsce jest lepsza niż w niemczech bo tam poziom nauczania stoi na kiepskim poziomie

      • 18 14

      • Dawno ciebie na uczelni nie było. (2)

        Dzisiaj uczelnia dostaje przydział z budżetu na "łebka", więc kryteria zaliczeń są ustawicznie obniżane. Nie wspominając o narybku, który pojawia się na politechnikach bez znajomości matematyki. Po czym stara się ich poduczyć matematyki w jeden semestr. Eh.

        • 10 0

        • kadra dawnych lat (1)

          ja mowie o inzynierach konczacych studia kilkanascie lat temu i pozniej

          • 4 1

          • z tamtych lat ci naprawde dobrzy sa za granica...

            • 7 1

      • nic dziwnego, skoro wszyscy idą na pedagogikę, ekonomię albo politologię...

        • 5 4

      • chyba piszesz o szkole podstawowej...

        wytlumasz mi dlaczego niemiecy swoja technologie od chin po stany sa w stanie sprzedac..???

        • 0 0

    • u nas w Niemczech....

      • 15 1

    • rychu z klanu czy z klaumów czy może kosmosu się urwałeś?

      nowy tor na czas remontu?? To nawet w erze sie nie uda, masz koleje regionalne to sobie podjedź do gdyni głównej i tam sobie pojedź dalekobieżną, i to tylko przez 10 dni!!

      • 8 4

    • skandal jak skandal (2)

      ale o godzinie 7 to nikt nie pracuje na modernizowanym odcinku co to za problem puszczać normalnie kolejki do godziny 8 ??albo jak jest remont to niech działają od tej godziny 7 do 19 troszke przyśpieszy to prace

      • 4 4

      • To ze ich nie widzisz nie znaczy ze ich tam nie ma (1)

        • 3 1

        • dziś przejezdzałem tam około godziny 17 i nikogo nie widziałem to znaczy ze schowali się ?? specjalnie bo ja jadę?? no coś mi się w to nie wierzy

          • 1 0

    • dłuższy skład

      Kiedyś jeździły składy złożone z 3 ezt. Czy tak trudno wrócić do nich na czas remontu? Nie sądzę. Odrobina dobrej woli. Na peronach na pewno się zmieszczą.

      • 24 1

    • OMG!

      No to ci się prowokacja udała

      • 6 2

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Rysiek to inteligentny facet. Obserwuje go od jakiegoś czasu. (2)

      Mówię wam.

      • 5 2

      • Dziekuję serdecznie :)

        Pytam sie jednak: Chryste, skad takie zdanie o mnie?

        • 2 1

      • ja też go obserwuje od dłuższego czasu

        dla mnie to marny prowokator żerujący na intelektualnej prostocie osób odwiedzających ten portal...

        • 4 5

    • ktorego rozlozenie i zwiniecie zajmuje 4h (przy dlugosci toru 1km).

      bo Rysio kolejkę PIKO TT zna na wylot, i jest "gównym" inżynierem w swoim pokoiku

      • 7 1

    • Tory H0, 1:87 to tak

      Najdłuższy tor ma 92 cm... to wychodzi jakieś 1100 torów. Wymaga to trochę wparwy by je ułożyć w tempie jeden na 3 sekundy... ale skąd wziąść kilometr dywanu?!

      • 9 0

    • stary - powiedz skád masz dealera - tez chcé od niego brac

      takich idiotyzmów jak ty napisales to dawno nie czytalem :) :) :) ...az mi kawa po brodzie ze smiechu cieknie!

      • 2 0

    • gdzie?

      • 1 0

    • gdzie?

      gdzie mądralo na czas remontu polozyc drugi tor??

      • 4 0

    • hahaha

      ja jeżdżę codziennie rano około 7:30 z Gdańska głównego do Gdyni Redłowo i wracam o 16:04 na tej samej trasie (dla niekumatych napiszę że w odwrotną stronę) i jakoś nie odczuwam skutków remontu :) ale to wina ludzi którzy np w Redłowie pchają się do kolejki o 15:55 (lub coś koło tego) która jest cała zapchana a ja sobie czekam 9 minut i jadę niemalże pustą kolejką :)

      • 2 1

    • (1)

      to ciekawe gdzie ty masz taki cyilizowany swiat :)
      a jesli chodzi o SKM TO JEST PO PROSTU CYRK NA KUŁKACH ...dosc czesto jezdze kolejkami i strasznie rzucaja mi sie w oczy dwa plakaty pierwszyz tym ze w korku stoi sie samochodem 40 min drugi o komfortowej i taniej podrozy skm ..a wiec smiac mi sie chce bo wole 40 minut w korku postac ale siedziec niz jak sledz gdniesc sie w kolejkach ... ale to nic ze jkest ten remont to jeszcze da sie wytlumaczyc ale ja sie pytam jak mozna wytlumaczyc ostatni popis skm jesli chpdzi o przejazd do gdanska i powrot z niego w dniu kiedy trwal koncert możdżera saMA JECHALAM I WRACALAM KOLEJKA I GDYBY NIE TO ZE JEDEN MILY PAN SCISNA POZOSTALYCH TO BYSMY NIE WESZLI ... GOZINA 12 W NOCY A ONI PUSZCZAJA 1 SKLADOWY WAGON GDZIE PO DRUGIREJSRONIE PERONU STALA PUSA KOLEJECZKA DWU SKLADOWA... LUDZI NA TA KOLEJKE CZEKALO OGROM. A I DO TEGO PROSZE MI POWIEDZIEC SKAD ONI BIORA TYCH CHAMOW KONDUKTORÓW ... TO CO SIE DZIEJE W POLSCE NIE MIALO BY RACJI BYTU.... PRZYPOMNIJCIE CO SIE DZIALO W NIEMCZECH JAK TSAM POCIAG STAL ....NORMALNIE KOLEJ ODSZKODOWANIE PLACILA A U NAS TO WOZA LUDZI JAK BYDLO....

      • 4 0

      • a znasz coś takiego jak przecinek ?

        • 2 0

    • wystarczylyby dluzsze sklady

      • 1 0

    • a sfinansujesz to ćwierćinteligencie,

      kraje zachodu mają troche wieksze fundusze niz Polska , musimy sobie radzic z tym co mamy - ciesz sie ze jest kasa na remont i bedziesz mial lepszy komfort jazdy w przyszlosci

      • 0 1

    • tymczasowy tor :)

      Rychu, jesteśmy w Polsce, a nie w Niemczech :), a kadrę inżynierską mamy dobrą, tylko że jak już wspomniałam - jesteśmy w Polsce :)
      Pozdrawiam, korzystam codzienne z Skm, jest ciężko, ale daję radę

      • 0 0

  • Bo caly SKM to skandal (8)

    Do czego to podobne, by do pcimiów dolnych jeździły nowoczesne, klimatyzowane Pesy i Newagi, a po Trójmiescie ZŁOM Z LAT 70TYCH!!!

    Proszę spojrzeć co wozi pasażerów po Warszawie
    http://2.bp.blogspot.com/_JcJttg3qihM/S8DfT8AQa0I/AAAAAAAAEwo/ZmTPHPdGhd8/s1600/Nowa+SKM+na+Dworcu+Wschodnim.jpg

    i jaki złom wozi ludzi po "metropolii" Trójmiescie.
    Władze Gdańska, Sopotu i Gdyni MAJA GDZIES LUDZI.

    Jaki wstyd także przed turystami.

    • 147 14

    • Po miesiącach oczekiwań w trasę rusza 19WE - supernowoczesny pociąg linii Szybkiej Kolei Miejskiej (1)

      Warszawa: Nowy pociąg ma 84,5 m długości. W przełożeniu na dzisiejsze standardy odpowiada to czterem wagonom, jednak skład będzie jednoprzestrzenny (pasażer będzie w stanie przejść podczas jazdy z przodu na tył i odwrotnie). W środku zmieści się 700 osób przy zastosowaniu normy: pięć osób na metr kwadratowy. W praktyce pasażerów może być ponad tysiąc.Każdy pojazd wyposażono oczywiście w klimatyzację i monitoring. Nowością w pociągach SKM jest ustawienie foteli. Większość z nich umiejscowiono na wzór tych z warszawskiego metra- wzdłuż okien. Wielu pasażerów ucieszą też automaty biletowe, zamontowane po dwa na środku wagonu.

      Kolejne trzy pociągi 19WE powinny dotrzeć do stolicy do czerwca. Koszt całej inwestycji to 87,2 mln zł.

      CO TO JEST 87 mln zlotych dla samego Gdanska z budzetem ponad 2 mld zlotych?!

      • 16 1

      • te pociągi nowe były tak awaryjne że pożyczali od nas te starocie

        • 2 2

    • Nowoczesny pociąg SKM od piątku na trasie Pruszków-Sulejówek

      Pierwszy nowoczesny pociąg stołecznej Szybkiej Kolei Miejskiej od piątku kursuje na linii Pruszków-Sulejówek. W pierwszą podróż w kierunku Pruszkowa pociąg wyruszył z Warszawy Wschodniej, a wśród pasażerów była prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.
      "Pociąg jest bardzo wygodny, można powiedzieć, taki XXI wiek, niczym się nie różni od tych, które kursują w okolicy Ile-de-France, a nawet jest może nowocześniejszy, bo nowszy. Jest monitoring, wiec będzie bezpieczny" - mówiła dziennikarzom podczas pierwszej przejażdżki nowym pociągiem Gronkiewicz-Waltz.

      Jak podkreślił Zbigniew Konieczek, prezes firmy NEWAG S.A., która wyprodukowała pociąg, został on zrobiony dokładnie tak, jak życzył sobie zamawiający: układ siedzeń jest taki jak w metrze, a w skrajnych wagonach - tradycyjny, w każdym wagonie są trzy pary drzwi, dzięki czemu pasażerowie będą mogli szybko się wymieniać, są miejsca na rowery, przy wejściach zamontowano platformy dla osób na wózkach inwalidzkich. Pociąg jest w pełni klimatyzowany, na drzwiach są specjalne fotokomórki liczące wsiadających i wysiadających pasażerów, co pozwala zbierać informacje przydatne np. przy układaniu rozkładów jazdy. "Myślę, że to wszystko spowoduje, że standard podróżowania zacznie piąć się w górę, wyznaczymy nowy standard pojazdów aglomeracyjnych" - mówił.

      Miasto kupiło cztery elektryczne zespoły trakcyjne typu 19WE, które będą służyć pasażerom linii S2 Szybkiej Kolei Miejskiej Pruszków-Sulejówek. Kolejny dostarczony będzie jeszcze w kwietniu, a następne w czerwcu.

      "Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Wszystko robimy w ramach możliwości finansowych. SKM-ka skorzystała z umowy leasingu finansowego i kupiła tyle, na ile ją stać. To są nasze spółki, które trzeba doposażyć stopniowo i wymyślać takie konstrukcje finansowe, żeby miały zdolność kredytową, bo jak wiemy, mamy aż ponadto naszych inwestycji takich jak metro czy Most Północny, ale także kulturalnych i innych" - mówiła Gronkiewicz-Waltz.

      TAM SIE DA, A U NAS ROZSYPUJĄCY SIĘ ZŁOM WOZI LUDZI a caly rejon władze nazywaja sobie "metropolia". to kpiny.

      • 14 1

    • pomyśl krecie... (1)

      skm w Trójmieście należy do PKP.
      skm w Warszawie... do Warszawy.

      trol zielonym pieprzem.

      • 4 8

      • Sam jestes kret

        W dodatku typowy polak, dla ktorego problem jest problemem, a nie problemem do rozwiazania!

        Rozsprzedac i won. Kupic nowe Newagi przez miasto, zaplacic za tory i jezdzic!
        osobna spolka!

        • 2 2

    • A co mają do tego władze Gdańska, Sopotu i Gdyni? SKM jeszcze do nich nie należy.

      • 2 1

    • Pojazdy szynowe są długowieczne. Jeśli o niego dbasz

      będzie świetnie sprawował się 100 lat. A samochód? Choćby nie wiem jak bardzo dbać, nie będzie radził sobie dłużej niż 30 lat. W pociągu zwykle wystarczy wymienić wyposażenie wnętrz i pomalować zewnętrzne ściany. Czasem wymienić okna. A reszta, przez dziesiątki lat, jak nówka!! Szkielet się nie starzeje. W Warszawie nie mają na co forsy wydawać.

      • 3 4

    • w WarżaFFce to na te kolejki mówiła "kaczozłomy", u nich też nie jest za różowo.

      • 0 1

  • nawet (1)

    bez remontu jeździ się w ścisku bo składy pociągów w czasie gdy np ludzie wracają z pracy są bardzo krótkie i każdy depcze sobie po nogach nie mówiąc o panującej duchocie...

    • 95 4

    • na rowerze nie ma takiej duchoty, a do tego masz dawke ruchu !

      do pracy tempem kapelusznika tez mozna dojechac - co moze zdziwic wygodnisiow czesto gesto szybciej.

      • 0 1

  • Bo to bardzo piękne zdjęcie jest... (6)

    ...i miło się na nie patrzy :))
    Więcej cierpliwości i wyrozumiałości życzę Wam drodzy użytkownicy SKM.
    Ja też korzystam, ale te 10 dni jakoś przetrwam. Zamieniłam SKM na rower na czas remontu :))

    • 45 20

    • (1)

      moja siostra jest niepełnosprawna i nie może "zamienić SKM na rower"

      • 14 1

      • Moj tTata ma 64lata i nie moze zmienic skm na rower.

        Musi jakos dotrwac do 65tki

        • 6 1

    • nie kazdy moze jechac rowerem 20 km w te i spowrotem codziennie (1)

      niestety dojezdzam z Gdanska Glownego do Gdyni Glownej i przy najszczerszych checiach nie dojade tam rowerem...

      • 2 1

      • To może znajdziesz coś marudo w przewozach regionalnych.

        • 0 2

    • z sopotu do rumi nie dam rady :( i nie tylko ja jeżdżę na tej trasie...

      • 1 1

    • To dam CI rykszę i zawieź mnie z Sopotu na Cisową.. w te sierpniowe burze..

      • 1 0

  • W niemczech nie do pomyślenia (6)

    tam pociągi nie spóźnią się więcej niż o 4 minuty a w czasie remontu jeżdżą punktualnie według normalnego rozkładu a jeśli nie jest to mozliwe, to wszystkim pasażerom przysługują darmowe taksówki, dwie frankfurterki i dwa piwa!

    • 26 24

    • ja z Frankfurtu;) (1)

      Co do taksowek to zgadza sie i w odnosni do tramwajow i autobusow.
      Jednak na dworcu Frankfurt Hbf nie raz widzialem spoznione super szybkie ICE o 20 minut;) Tyle ze to miedzynarodowe pociagi np z Holandii itd.

      • 8 0

      • Wiadomo,

        że większe spóźnienia są możliwe tylko na trasach międzynarodowych bo w niemczech pociągi się nie spóźniają i nie psują. Szczytem nierzetelności i braku profesjonalizmu były doniesienia prasowe jakoby to w niemczech ludzie dusili się w pociągach bo klimatyzacja się popsuła i niemożna było otworzyć ani okien ani drzwi...

        • 6 3

    • Prawda

      Powiedz to naszym wlodarzom - starym prykom po 35 lat i wiecej, ktorzy wychowali sie w prl-u i ciagle w nim mentalnie siedza. O kliencie nie mysla.

      • 7 2

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • ICE....było głośno ,fala upałów,ten cud techniki nie dawał sobie rady z temperaturą ,mianowicie klimatyzacja, jedna kobieta niewytrzymała i wybiła szybę.

      • 2 0

    • to się przenieś granice są otwarte

      • 0 2

  • A jak by tak jeżdziły po 3 składy a nie dwa? (1)

    Z tego co wiem kiedyś po 3 składy jeździły, a teraz już takich nie puszczają

    • 107 1

    • 3 składy ? ja marzę o 2

      dziś o 7:14 z żabianki jechałem SKM-ka do gdyni - i był tylko jeden (tak jeden) wagon - masakra!!!

      • 22 0

  • litości to tylko 10 dni (8)

    sama dojeżdżam SKM, akurat do Wzgórza, ale to zrozumiałe dla mnie, że są utrudnienia
    niedługo się skończą i będzie OK
    czy my, jako naród, zawsze musimy jęczeć i narzekać?

    • 47 51

    • Niestety Polakowi nigdy nie dogodzisz

      Gdy nie remontują źle, gdy remontują jeszcze gorzej. Taka już natura naszego narrodu. Zawsze niezadowoleni
      A przecież czasem, warto się kilka dni pomęczyć, żeby później wszystkim było lepiej!!!

      • 11 4

    • głupia jesteś na prawdę czy tylko udajesz? (3)

      utrudnienia mogą być zrozumiałe, ale nie tak karygodne perturbacje! Jeden EZT raz na 30 min w szczycie to powinna być sprawa dla prokuratury - ktoś może stracić życie w takim tłoku. A ten buc z SKM potrafi tylko przeprosić... i myśli ze to wystarczy.

      • 7 5

      • (1)

        koleś co się burzysz taka jest infrastruktura że nie da się zrobić tego inaczej.Zwrotnicy przed wzgórzem nie ma zatem pociągi zmieniają tory przed Gdynią Gł a zjeżdżają na właściwy tor przed Orłowem i odwrotnie to jest kolej muszą być zachowane odstępy dla bezpieczeństwa nie może jechać jeden pociąg na zderzaku drugiego.

        • 5 1

        • to niech te pociągi raz na 30 min jadące mają po 3 EZT a nie po 1

          dotarło o co chodzi? czy dalej rżniesz głupa i bronisz tego badziewu?

          • 4 2

      • no ale jak sie NIE DA inaczej to co byś zrobił?:)

        • 2 1

    • Mamy powód, bo wychodzę z domu godzinę wcześniej i i tak jestm spóźniona. Powrót popołudniu to jeszcze większa masakra, bo nie dość, że krótki skład to jeszcze ludzi od .... nie powiem czego. Jest sezon, godziny szczytu, a składy mega krótkie i co pół godziny!!! Pierdzielę taki tylko tydzień!

      • 7 1

    • To zwykle ma być tylko kilka dni

      a potem sa tygodnie, miesiące...

      • 0 2

    • Widać, że masz samochód

      Ale nie bądź bez serca dla niezaradnych.

      • 0 1

  • Po miesiącach oczekiwań w trasę rusza 19WE - supernowoczesny pociąg linii Szybkiej Kolei Miejskiej (11)

    SKM Warszawa:
    http://d.wiadomosci24.pl/g2/27/a8/65/132627_1270753643_18a2_p.jpeg

    Nowy pociąg ma 84,5 m długości. W przełożeniu na dzisiejsze standardy odpowiada to czterem wagonom, jednak skład będzie jednoprzestrzenny (pasażer będzie w stanie przejść podczas jazdy z przodu na tył i odwrotnie). W środku zmieści się 700 osób przy zastosowaniu normy: pięć osób na metr kwadratowy. W praktyce pasażerów może być ponad tysiąc.

    Każdy pojazd wyposażono oczywiście w klimatyzację i monitoring. Nowością w pociągach SKM jest ustawienie foteli. Większość z nich umiejscowiono na wzór tych z warszawskiego metra- wzdłuż okien. Wielu pasażerów ucieszą też automaty biletowe, zamontowane po dwa na środku wagonu.

    Kolejne trzy pociągi 19WE powinny dotrzeć do stolicy do czerwca. Koszt całej inwestycji to 87,2 mln zł.

    CO TO JEST 87 mln zlotych dla samego Gdanska z budzetem ponad 2 mld zlotych?!

    • 49 5

    • 1, 3mld zł kosztowało by kupienie nowych składów (8)

      a to już potężna kwota wyremontowane SKMki nie są takie złe i są 3 razy tańsze. co jest lepsze mieć 10 nowych i 55 rozpadających się starych czy połowę zmodernizowanych sensownie wyglądających i działających i połowę nie...

      • 3 4

      • Nowe składy nie kosztowały by 1.3 mld! (3)

        Te nowe powinne jezdzic po głownej trasie Gdańsk-Gdynia, gdzie jest 90% ruchu.
        W dalsze rejony moga jezdzić zmodernizowane SKMki.

        Miasto powinno kupic 20 nowych SKM i to smieszna suma jak rozłożona na lata.

        • 5 0

        • (2)

          435 mln za 20 pociągów to śmieszna suma? za tyle to można stadion zbudować! albo wyremontować i zmodernizować wszystkie składy SKM

          • 3 5

          • przerób traktor na pociąg

            "zmodernizuj"

            Rozumu to ty nie masz za grosz. Złom z lat 70tych chce modernizowac marnując pieniądze, zamiast kupić od początku dobrze zrobione, najnowocześniejsze składy.

            Budowa stadionu to akurat czysto zmarnowane pieniądze.

            • 10 0

          • śmieszna, bo Warszawa kupuje za miliard 35 szt.

            a modernizacja obecnego chłamu to cofanie się w czasie. I nabijanie kabzy znajomym z dawnych ZNTK

            • 6 0

      • Nie wziąłeś też pod uwagę, ze nowe Newagi jeżdzą szybciej (3)

        a więc mogło by ich byc znacznie mniej...

        • 3 0

        • (2)

          musiało by być dokładnie tyle samo bo tory i automatyka nie pozwalają na częstsze kursy i większą prędkość-tak przynajmniej kiedyś tu pisali. jesli przed takim newagiem jedzie stare padło to i tak on musi jechać tak szybkością starego padła... jechałeś kiedyś zmodernizowana kolejką w szczycie z nowymi impulsowymi silnikami(nieprzyjemnie piszczącymi)?? to pewnie zauważyłeś, że czasami stoi ona dłużej na peronach

          • 4 0

          • Właśnie miałem to napisać :) Zgadzam się całkowicie, prędkość wszystkich będzie taka jak najwolniejszego składu. W najbliższej przyszłości miała być modernizacja pozwalające na dwuminutowe odstępy między składami, ale teraz o niech cicho.

            • 3 0

          • nie tak

            stare padla by nie jezdzily miedzy Gdanskiem a Gdynia.
            automatyke wymienic i tory wymienic.

            W Chinach sie da to i w Polsce.

            • 2 1

    • My mamy złomy udające metro, w których nikt nie sprząta (1)

      i megalomańskie aspiracje władz SKM aby zainstalować bramki na stacjach skm... wystarczy jeszcze całą trasę przykryć tunelem foliowym i będziemy mieli prawdziwe metro! :)
      Zastanawiam ile jeszcze będą te złomy remontowe? Za 5 lat znowu modernizacja wątpliwej jakości?
      Nie dawniej niż 2 lata temu składy były remontowane, m. in. z Sektorowego Programu Operacyjnego Transport i co, jak teraz wyglądają? To jest modernizacja? Co z trwałością projektu, kto beknie za zdezelowane i skrzypiące gruchoty w które zostały władowane miliony?
      Nikt w SKM się chyba tym nie przejmuje bo niby po co skoro i tak dostaną pieniądze jak nie z Regionalnego Programu Operacyjnego to z innego..
      Niesety pozostaje nam pomarzyć o nowoczesnych składach i mieć nadzieję, że na EURO 2012 kolejki zostaną chociaż posprzątane.

      • 7 0

      • tunel foliowy - to dopiero będzie massakra latem

        jeszcze gorsza niż teraz

        • 5 0

  • O znowu moje ulubione foto :) (1)

    • 27 2

    • normalnie szybszy od ICE

      • 5 0

  • Rozkład, rozkład i jeszcze raz rozkład (1)

    fakt, scisk jest, ale pojawiło się wiecej Sprinterów i wcale nie jest tak zle.
    Wystarczy wyjs 10 min wczesniej i dojeżdzasz bez problemu.
    to tylko tydzien czasu, nie spodziewjmy sie u nas cudów, cieszmy sie ze nie robia tego w zimie!

    • 18 10

    • Zauważ tylko, że sprinter nie staje na każdej stacji, taki mały szczególik. Poza tym sprintery są puszczane tak, że zwykła skm musi stać i czekać. Zamiast 45minut do domu, jadę 55 min :/

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane