• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM wspiera wyłącznie większe firmy

Krzysztof Koprowski
11 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Od przyszłego roku uprawnienia do tańszych biletów będą tylko w tych firmach, które wyrobią co najmniej pięć specjalnych poświadczeń. Od przyszłego roku uprawnienia do tańszych biletów będą tylko w tych firmach, które wyrobią co najmniej pięć specjalnych poświadczeń.

Szybka Kolej Miejska chciała zachęcić firmy do nabywania biletów dla swoich pracowników i przez sześć lat funkcjonowania oferty, nie było w tym zakresie limitów. Teraz ulga będzie wyłącznie dla większych przedsiębiorstw.



Czy SKM powinna znieść limit uprawnień do zniżki na firmę?

Ulga w ramach tzw. "legitymacji 33 proc." pozwala firmom na zakup specjalnego poświadczenia, które daje pracownikom możliwość nabycia biletów okresowych ze zniżką 33 proc. (oczywiście jeżeli ci nie posiadają innych uprawnień do ulg). Koszt nie jest wcale mały, bo wynosi 30 zł za kwartał, a to oznacza, że opłaca się dopiero przy biletach na dłuższe trasy. Mimo to oferta przez sześć lat funkcjonowania cieszyła się sporą popularnością.

- SKM wprowadzając nowe zapisy w promocji, od 2013 roku dyskryminuje wiele firm. Kolejarze wymagają, aby zamówić co najmniej pięć legitymacji na jedno przedsiębiorstwo. W efekcie wiele zakładów pracy nie może sprostać takim warunkom - skarży się pan Marcin, czytelnik Trojmiasto.pl

Szybka Kolej Miejska tłumaczy, że przyjęte ograniczenie nie wynikają wcale z prób wyłudzenia i korzystania z legitymacji np. przez osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Powodem jest po prostu przyjęty model biznesowy i analiza ekonomiczna, zgodnie z którą dopiero przy ponad pięciu dokumentach na firmę promocja ma uzasadnienie finansowe.

- Do 10 sierpnia br. z promocji skorzystało 418 firm, które nabyły 4956 poświadczeń. Oznacza to, że na jedno przedsiębiorstwo przypadło średnio ok. 12 legitymacji 33 proc. - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM Trójmiasto.

Warto zwrócić uwagę, że wydanie specjalnego dokumentu nie jest wcale łatwe, bo wymaga wysłania stosownych formularzy (na szczęście można to zrobić drogą elektroniczną), a następnie odbioru legitymacji wyłącznie w kasie na dworcu głównym w Gdyni.

Pierwsze wnioski na ulgę od 1 stycznia 2013 r. składać można od połowy grudnia. Szczegółowy cennik oraz procedura opisana jest na podstronie internetowej Szybkiej Kolei Miejskiej.

Miejsca

Opinie (129) 2 zablokowane

  • Sorry, ale gdyby ze zniżki mógł korzystać każdy (1)

    to straciłaby ona sens i swoją istotę.

    • 2 3

    • Sorry,ale gdyby...

      w tych warunkach w jakich przemieszczamy się SKM to powinna być zniżka na bilety okresowe 60 procent.Jeżdżę każdego dnia SKM.Własna działalność,biletu nie odliczam,bo to nie paliwo tylko skm.WE Wrzeszczu po trzech dniach przerwy pojawiło się wczoraj światło nad schodami,peron koślawy - ok remont,ale czy ja mam przemieszczać się z walizką,w której oprócz latarki(nigdy nie wiadomo czy zjadę ze schodów na d... czy twarzy),będziemy zabierać szufelkę,pojemnik z piaskiem i kilogram soli,by posypywać sobie pod nogami?! Dlatego bilety okresowe POWINNY być rabatowane na czas remontu.SKM by zarobiła,remont by się szybciej skończył(od dawna nie widziałam robotnika,nawet budka ochraniarza gdzieś się zawieruszyła,a pręty pod nowe schody - zejście do hali dworcowej jak leżały tak leżą pod chmurką ,a właściwie pod śniegiem.Panie głuszek zrabatować za niedogodności bilety miesięczne,pogonić firmę remontową i zaoszczędzi Pan kupę kasy,

      • 0 0

  • a to cała SKM (6)

    najśmieszniejsze jest to, że co news o SKM to coś złego... kurcze czy tylko Marszałek Województwa jest taki ślepy, że nie widzi ile złych opinii jest o tej firmie? Szkoda, że Marszałek nie mieszka w Wejherowie i nie wraca od znajomych SKM... jakby sobie raz postał na dworcu od np. 0.30 do 5 rano... to może by się wziął za tą firmę

    • 10 1

    • rozwiązanie jest proste (2)

      No to zróbmy akcję pisania maili do Marszałka czy Ministra Infrastruktury, żeby się przyjrzał. Niech ktoś napisze przykładowy list w którym wymieni największe wady SKM, których od lat nie można rozwiązać, podrzucić temat do mediów i Głuszek wyleci.

      • 3 0

      • (1)

        O'Głuszek to parawan. Od niedorzecznika prasowego nic nie zależy.

        Trzeba by wywalić caluteńki zarząd i zmienić strukturę własności na tę poprzednią gdzie Wojewoda miła 50 % a nie marności 25% jak terazki. Teraz uderzać trzeba by do Pięknego Bruneta Nowaka. Który jak Śliczna Mucha, prędzej nadał by się na pornomodela niż na ministra.

        • 1 0

        • mylisz się

          Głuszek to chyba jedyny rzecznik prasowy... który jest członkiem Zarządu :) On jako rzecznik jest... wicedyrektorem ds. marketingu :) W SKM można awansować

          • 0 0

    • ..... (1)

      proste, nie jezdzi sie do Wejherowa, wogole wstyd miec tam jakichkolwiek znajomych...

      • 1 1

      • a z jakiej dzielnicy

        z jakiej dzielnicy jesteś Gdyni?

        • 0 0

    • Bo dobrych wiadomości o SKM nie publikują. Polityka dyskryminacji. Co chwilę tramwaje nie jeżdżą ale jakoś o tym nie piszą... dlaczego? Nie zdziwię się jak po tych wszystkich remontach zrobią z SKm to co zrobili z kolejami śląskimi. Pan marszałek zostanie współwłaścicielem nowej spółki zwanej np. "kolej metropolitarna" swoją polityką zrujnuje skm i przejmie sobie wyremontowane peroniki jednostki i tory. I będzie trzepał kasiorę mówiąc że to jego zasługa.

      • 0 0

  • Zniżka dla krwiodawców (1)

    A ja się pytam, dlaczego honorowi krwiodawcy jedynie w SKM nie mają zniżek, podczas gdy trójmiejskie ZKM/ZTM i wszyscy przewoźnicy w innych miastach dają takie zniżki krwiodawcom (zwykle od 6 litrów)? Jak póldyrektor Głuszek wyjaśni to, że rodziny kolejarzy mają zniżki za nic (a jak coś chcą zmienić to grożą strajkiem) podczas gdy my, którzy oddajemy własną krew dla dobra innych nie możemy w ramach podziękowania płacić nieco mniej za bilety? W sumie chyba jako jedyni w kraju.

    • 13 2

    • Kolej jest bardzo kosztowna w utrzymaniu.

      Tabor nieszynowy to przy tym barszcz.

      • 0 0

  • Oddajcie SPRINTERA (4)

    Komu przeszkadzał Sprinter 15.47 z Gdyni do Słupska? To była jedyna szansa żeby tą trasę pokonać we w miarę cywilizowanych warunkach.

    • 19 1

    • WSZYSTKIM PRZESZKADZAŁO! (2)

      SKM TRÓJMIASTO, a nie SKM POMORZE! Za dużo hajsu płacą za możliwość przejazdu torami dalekobieżnymi do Słupska, a Słupsk nie ma nic wspólnego z Trójmiastem. Szkoda że pozostałych połączeń jeszcze nie zlikwidowali.

      • 9 5

      • to po kij się pchali

        to po co się pchali do przetargu skoro nie chcą obsługiwać tej trasy? Było się nie pchać do przetargu nie dawać niższej ceny to by wygrały Przewozy Regionalne i nie robiłyby takiej łaski, ze wyjadą poza Cisową?

        • 0 1

      • SKMKI MAX DO WEJHEROWA!

        • 1 0

    • wszystkie sprintery

      niech oddadzą wszystkie sprintery... co za dziadowska firma... Wszędzie w cywilizowanym świecie ilość połączeń się zwiększa... tylko w SKM się zmniejsza, mimo dynamicznego rozwoju Wejherowa,Redy,Rumi hehe co za dziady

      • 0 0

  • pasażerom

    przysługują : spóźnienia ścisk bród smród chaos bez ograniczenia gratis. im więcej ludzi będzie jeździć tym ceny będą wyższe

    • 8 0

  • Za dużo pieniędzy mają od firm...

    Od jutra rozkłady w brylantowych gablotach!

    • 3 0

  • na tak ekstremalne atrakcje dla swoich pracowników, jak podróż skm może sobie pozwolić tylko bogata korporacja

    a wszystko to w zamian za mało atrakcyjne obecnie obozy przetrwania, peinbol, parki linowe, skoki na bandzi itp

    • 3 0

  • Ja bardzo chetnie przesiąde się z auta na skm nawet bez zniżek, ale wtym celu potrzebuję parkingu w najbliższej okolicy dworca (7)

    podpowiem że chodzi o parking bezpłatny

    ot taki model biznesowy... analiza ekonomiczna... jak im wybudujemy parking to może beda się przesiadac na SKM-ke

    • 12 1

    • (3)

      Taka argumentacja zadziałała w przypadku rowerzystów. SKMka zrezygnowała z tych fistaszków za przewóz rowerów i teraz rowerzyści jeżdżą SKMką, którą bez tego nie jeździli by wcale. Czysty zysk.

      Tylko że parking to większa forsa, większa inwestycja. Ale dla nie kupujących biletów cena za parking mogła by być wyższa, parking mógł by się zwrócić... Co więcej SKM mogła by dać jakeś swe tereny firmie prywatnej, która by mogła sobie kroić dowolne ceny za parking, ale dla ludzi z biletami musieli by być za darmo, tak jak działa P&R w Warszawie...

      • 2 2

      • Fajnie że sie zgadzamy w taj kwestii (2)

        tylko problem w tym że to co dla nas jest tak proste i szybkie do skalkulowania, mózgowcom z SKM wpadnie do głowy wtedy gdy auta będą zasilane wodą...

        • 1 0

        • caeterum censeo skm delendam esse

          zarząd wywalony na bruk
          masa upadłościowa wcielona do jednej firmy
          wraz z ZKM i ZTM,
          wycieczki poza 3m ukrócone do minimum, może do zera, a taryfa żywcem zerżnięta z warszawskiej.Może SKM+ZTM+ZKM powinny byc przejęte przez warszawski ZTM, wspólny bilet dla dwóch miast byłby arcywygodny...

          ulga dla rowerzystów to trwająca okrągły rok PROMOCJA
          wynik szantażu na najwyższym szczeblu
          a nie rozsądnej polityki cenowej tej "firmy"

          • 0 0

        • BMW i Honda opracowały technologie zasilania samochodu wodorem (BMW - spalanie jak zwykłej benzyny w lekko zmodyfikowanym silniku spalinowym, Honda - zamiana wodoru w energię elektryczną do zasilania silnika elektrycznego). Produkcja paliwa jest dość prosta, ale wymaga chemikaliów (nowy wynalazek, trwają prace wdrożeniowe) zapobiegających silnemu parowaniu wodoru pod niskim ciśnieniem. Paliwo najlepiej produkować z energii słonecznej (dostępnej w wielkiej ilości u Arabów). To jest jedno z lepszych rozwiązań związanych z kurczeniem się światowych zasobów ropy. Innym rozwiązaniem jest wykorzystanie klatratów metanowych zamiast ropy naftowej, choć wymaga to stosowania zbiorników wysokościśnieniowych w autach.

          • 0 0

    • Znaczy: od czasu do czasu lubisz się umartwiać, ale w końcu normalniejesz?

      Chętnie byś pomęczył się w kamieniołomie, byle obok był pięciogwiazdkowy hotel?

      • 0 2

    • (1)

      a dlaczego bezpłatny

      ak

      • 0 1

      • 1. by zaoszczędzić na kosztach obsługi administracyjnej fistaszkowej ceny, jaką by musiał mieć dla ludzi z biletami SKM, żeby ci te bilety zechcieli kupić i skasować i rezygnować z aut dla kolejki

        2. bo tak to działa w wielu miastach, np w Wawie

        tc2

        • 0 0

  • GŁUSZEK GNOMIE (1)

    statystyki wsadź sobie w d..e Jaki marketing taki cały SKM

    • 4 1

    • Marketing w Skm jest tylko z nazwy:) Nie ma w tym dziale ani jednej kreatywnej osoby.

      • 0 0

  • SKM= Skostniały Komunistyczny Moloch

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane