• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM wspiera wyłącznie większe firmy

Krzysztof Koprowski
11 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Od przyszłego roku uprawnienia do tańszych biletów będą tylko w tych firmach, które wyrobią co najmniej pięć specjalnych poświadczeń. Od przyszłego roku uprawnienia do tańszych biletów będą tylko w tych firmach, które wyrobią co najmniej pięć specjalnych poświadczeń.

Szybka Kolej Miejska chciała zachęcić firmy do nabywania biletów dla swoich pracowników i przez sześć lat funkcjonowania oferty, nie było w tym zakresie limitów. Teraz ulga będzie wyłącznie dla większych przedsiębiorstw.



Czy SKM powinna znieść limit uprawnień do zniżki na firmę?

Ulga w ramach tzw. "legitymacji 33 proc." pozwala firmom na zakup specjalnego poświadczenia, które daje pracownikom możliwość nabycia biletów okresowych ze zniżką 33 proc. (oczywiście jeżeli ci nie posiadają innych uprawnień do ulg). Koszt nie jest wcale mały, bo wynosi 30 zł za kwartał, a to oznacza, że opłaca się dopiero przy biletach na dłuższe trasy. Mimo to oferta przez sześć lat funkcjonowania cieszyła się sporą popularnością.

- SKM wprowadzając nowe zapisy w promocji, od 2013 roku dyskryminuje wiele firm. Kolejarze wymagają, aby zamówić co najmniej pięć legitymacji na jedno przedsiębiorstwo. W efekcie wiele zakładów pracy nie może sprostać takim warunkom - skarży się pan Marcin, czytelnik Trojmiasto.pl

Szybka Kolej Miejska tłumaczy, że przyjęte ograniczenie nie wynikają wcale z prób wyłudzenia i korzystania z legitymacji np. przez osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Powodem jest po prostu przyjęty model biznesowy i analiza ekonomiczna, zgodnie z którą dopiero przy ponad pięciu dokumentach na firmę promocja ma uzasadnienie finansowe.

- Do 10 sierpnia br. z promocji skorzystało 418 firm, które nabyły 4956 poświadczeń. Oznacza to, że na jedno przedsiębiorstwo przypadło średnio ok. 12 legitymacji 33 proc. - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM Trójmiasto.

Warto zwrócić uwagę, że wydanie specjalnego dokumentu nie jest wcale łatwe, bo wymaga wysłania stosownych formularzy (na szczęście można to zrobić drogą elektroniczną), a następnie odbioru legitymacji wyłącznie w kasie na dworcu głównym w Gdyni.

Pierwsze wnioski na ulgę od 1 stycznia 2013 r. składać można od połowy grudnia. Szczegółowy cennik oraz procedura opisana jest na podstronie internetowej Szybkiej Kolei Miejskiej.

Miejsca

Opinie (129) 2 zablokowane

  • Dochodzi jeszcze opóźnianie wydawania tych legitymacji

    Wnioski można składać w połowie grudnia - tak
    Legitymacja jest zawsze ważna od stycznia do grudnia - TAK
    to dlaczego co roku chol.ra trzeba czekać do połowy stycznia bądź 1 lutego aby ją otrzymać?
    Nie ma legitymacji, więc pracownik musi i tak na miesiąc kupić miesięczny bez zniżki!!!
    OSZUSTWO i NACIĄGACTWO

    • 5 0

  • Chrzanię te badziewie.

    Wolę swój ciepły,wygodny i tani blachosmrodzik na lpg :)

    • 5 2

  • brawo trojmiasto

    kolejny skandal wykryty! rozumiem jeszcze 4, ale 5! toz to skandal!

    • 2 0

  • Drodzy - a co na to Norbert D. Potocki, malarz, pisarz i coś tam jeszcze

    Może to Hitler w temacie zabranych zniżek zawinił? Albo czerwonoarmiści? A już na pewno ci w 15-letnich golfach... :)

    • 2 0

  • przykręcić im śrubę!

    Zarząd SKM bronił się przed połączeniem z ZTM i ZKM przez absurdalne wydłużenie tras poza Trójmiasto.

    Wojewoda i Prezydenci powinni zagrozić natychmiastowym wstrzymaniem dotacji, wycofaniem udziałów, naliczeniem karnych opłat za użytkowanie terenów, jeśli SKM nadal będzie sabotowała MZKZG.

    • 3 0

  • ankieta - a gdzie opcja:

    "Nie jeśli z punktu widzenia SKM jest to nieopłacalne".

    • 5 1

  • mam ich głęboko w tyle - skm, pkp i innych porąbańców

    • 4 1

  • SKM (2)

    Moim zdaniem SKM powinna jeździć w obrębie Trójmiasta czyli Pruszcz Gdański-Wejherowo, trasy Pruszcz-Tczew, Wejherowo-Lębork i Lębork-Słupsk to zadania dla Przewóz Regionalnych. Z mojego punktu widzenia kursy do Lęborka i Słupska są nierentowne.

    • 6 5

    • (1)

      Dziecko, wróć do podstawówki i skup się jeszcze raz na nazwie "Trójmiasto". Trójmiasto = Gdańsk, Gdynia, Sopot. Już? Do trzech doliczyłeś?

      Z czyjegoś innego punktu widzenia, kursy do Pruszcza i Wejherowa są nierentowne.

      • 2 2

      • Gdynia Cisowa - Gdańsk Główny/Śródmieście/Orunia

        Wtedy byłyby pieniądze na nowe składy, wyremontowanie peronów i infrastrukturę.

        • 0 0

  • Szkoda, że legitymacji nie może wykupić grupa pracowników

    U nas w pracy byłoby ponad 20 chętnych ale nasz pracodawca (sektor publiczny) nie chce podpisać umowy z skm :(

    • 2 0

  • To co się dzieje, naprawdę nie istnieje... (1)

    Wracam kolejką z Gdyni o 16:35 w kierunku Słupsk. Nie mogę się nadziwić ile osób można upchnąć do 2 składów. Ludzie jak sardynki, w zimowych kurtkach i butach przy ogrzewaniu na maksa. Nawet nie ma jak zdjąć kurtki. Jak w Bangladeszu :/

    • 2 0

    • To proszę jeździć TLK w kierunku Słupska jak się nie podoba.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane