• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM wspiera wyłącznie większe firmy

Krzysztof Koprowski
11 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Od przyszłego roku uprawnienia do tańszych biletów będą tylko w tych firmach, które wyrobią co najmniej pięć specjalnych poświadczeń. Od przyszłego roku uprawnienia do tańszych biletów będą tylko w tych firmach, które wyrobią co najmniej pięć specjalnych poświadczeń.

Szybka Kolej Miejska chciała zachęcić firmy do nabywania biletów dla swoich pracowników i przez sześć lat funkcjonowania oferty, nie było w tym zakresie limitów. Teraz ulga będzie wyłącznie dla większych przedsiębiorstw.



Czy SKM powinna znieść limit uprawnień do zniżki na firmę?

Ulga w ramach tzw. "legitymacji 33 proc." pozwala firmom na zakup specjalnego poświadczenia, które daje pracownikom możliwość nabycia biletów okresowych ze zniżką 33 proc. (oczywiście jeżeli ci nie posiadają innych uprawnień do ulg). Koszt nie jest wcale mały, bo wynosi 30 zł za kwartał, a to oznacza, że opłaca się dopiero przy biletach na dłuższe trasy. Mimo to oferta przez sześć lat funkcjonowania cieszyła się sporą popularnością.

- SKM wprowadzając nowe zapisy w promocji, od 2013 roku dyskryminuje wiele firm. Kolejarze wymagają, aby zamówić co najmniej pięć legitymacji na jedno przedsiębiorstwo. W efekcie wiele zakładów pracy nie może sprostać takim warunkom - skarży się pan Marcin, czytelnik Trojmiasto.pl

Szybka Kolej Miejska tłumaczy, że przyjęte ograniczenie nie wynikają wcale z prób wyłudzenia i korzystania z legitymacji np. przez osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Powodem jest po prostu przyjęty model biznesowy i analiza ekonomiczna, zgodnie z którą dopiero przy ponad pięciu dokumentach na firmę promocja ma uzasadnienie finansowe.

- Do 10 sierpnia br. z promocji skorzystało 418 firm, które nabyły 4956 poświadczeń. Oznacza to, że na jedno przedsiębiorstwo przypadło średnio ok. 12 legitymacji 33 proc. - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM Trójmiasto.

Warto zwrócić uwagę, że wydanie specjalnego dokumentu nie jest wcale łatwe, bo wymaga wysłania stosownych formularzy (na szczęście można to zrobić drogą elektroniczną), a następnie odbioru legitymacji wyłącznie w kasie na dworcu głównym w Gdyni.

Pierwsze wnioski na ulgę od 1 stycznia 2013 r. składać można od połowy grudnia. Szczegółowy cennik oraz procedura opisana jest na podstronie internetowej Szybkiej Kolei Miejskiej.

Miejsca

Opinie (129) 2 zablokowane

  • przepraszam, miało być 15:35

    • 0 0

  • Moim zdaniem jest to dyskryminacja i faworyzowanie większych firm. Bo jaki wpływ mam na to, ilu pracowników jest zatrudnionych w firmie, w ktorej pracuje, oraz ilu z nich będzie chciało skorzystać ze zniżki - nie mam żadnego wpływu. Dlaczego więc pracownicy liczniejszych firm są traktowani bardziej przychylnie, niż tych mniej licznych? Czy nie powinni oni mieć takiego samego prawa do zniżki, jak pracownicy większych firm?

    W końcu zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku są to nadal PRACOWNICY. !!!

    • 1 0

  • ludzie ja Was proszę (6)

    pamiętajcie o tym wszystkim w dniu wyborów... pamiętajcie o tym gdy będziecie głosować... Właścicielem tego złomu jest Marszałek Województwa... zapamiętajcie go i nie dajcie się drugi raz oszukać... jeszcze nigdy SKM nie cięło tak rozkładów jak teraz... jak tak dalej pójdzie to nowy rozkład w lutym będzie wyglądał tak "SKM z Gdyni do Gdańska co 20 min, SKM z Wejherowa do Gdyni co 40 min" oczywiście w godzinach szczytu...

    PANIE MARSZAŁKU DZIĘKUJEMY... mamy nadzieje, ze w rządowych autach jest wygodnie

    • 11 0

    • ak

      proponuję zbiorowy protest

      • 0 1

    • PKP SKM sp. z. o o. (4)

      Ponad 60% udziałów w SKM należy do PKP (44%) i Skarbu Państwa (20%). Marszałek posiada 12% udziałów w SKM. Niby zamawia i dopłaca do przewozów ale tak naprawdę to "guano" może. W ostatnim przetargu na obsługę linii zelektryfikowanych w województwie, SKM wystartowało w konsorcjum z PR i po wygranej podzielili się trasami. Stąd SKM jeździ do Słupska, kosztem obsługi aglomeracji trójmiejskiej. Pretensje proszę mieć do kierownictwa SKM. I zanim obrzuci się błotem marszałka to warto zajrzeć do BIP SKM i sprawdzić co on tak naprawdę może.

      • 1 2

      • (1)

        dokładnie (brawo Rogaczu, dobra analiza)

        a wyborca miał racje jeszcze do niedawna. SKM uciekla spod nadzoru marszałka i prezydentów przez to ze to co bylo przedtem 100% (50% wojewodztwo, 25% Gdańsk, 10%Gdynia, 5% Sopot, dokladnie nie pamietam, kopcie se w BIP) skurczono proporcjonalnie do 50 % a drugie 50% to KOMUNIZM czyli PKP

        można miec pretensje chyba tylko do rzadu centralnego, ale raczej do ustawodawcy, że umożliwił skubańcom taka ucieczkę. Sprawa ewidentnie nadawała się do NSA.

        • 0 1

        • to nie do końca tak...

          Dzięki za pochwały ale to nie do końca jest tak jak napisałeś. Do niedawna 100% udziałów miał Skarb Państwa i PKP. Dopiero od paru lat gminy i województwo zaczęły wykupywać udziały w SKM (z czego najwięcej ma Gdańsk bo 25%) a pozyskane tą drogą pieniądze poszły na m.in. na remonty przystanków i wkład własny SKM w modernizacje składów. Dopóki marszałek nie będzie miał większościowego pakietu udziałów w SKM dopóty nie będzie miał realnego wpływu na działania tej spółki. Inna sprawa, że PKP zawsze traktowało SKM Trójmiasto po macoszemu (bo SKM zawsze sobie jakoś radziło finansowo) i jakoś specjalnie w tą spółkę nie inwestowało.

          • 0 0

      • dziwne (1)

        to ciekawe czemu SKM tłumaczy się tym, ze to Województwo decyduje o tym ile ma być pociągów i karzą mieć pretensje do Województwa... Ty tymczasem karzesz mieć pretensje do SKM? Skoro SKM jest takie badziewiaste to może niech Marszałek nie dopłaca do SKM tylko dofinansuje PR... i niech PR obsługują trasę od Słupska do Gdańska... a SKM niech sobie jeździ bez dopłaty
        JA nie mam pretensji do Marszałka o to, że SKM jest stare i zdezelowane tylko właśnie o taką Postawę jak napisałeś... My nic nie możemy, mamy to w d... Od tego jest REPREZENTANTEM społeczeństwa, żeby nas reprezentować w rozmowach z np. SKM... i starać się wywalczyć dla nas możliwie najlepsze rozwiązanie...a nie mówić, ja nic nie mogę...pretensje do kogo indziej

        • 0 0

        • nic w tym dziwnego

          SKM jest spółką handlową, która prowadzi działalność stricte komercyjną, operuje w dużej części na własnej infrastrukturze (linia 250 Gdańsk - Rumia) i swoje usługi może tak naprawdę kształtować dowolnie wg własnego widzi mi się. Dopłaty bierze za obsługę Słupska. Nikt im nie kazał pchać się na tą trasę ale nikt też nie mógł im tego zabronić po wygranym przetargu. Napiszę jeszcze raz. Marszałek ma 12% udziałów w SKM i ma relatywnie niewielki wpływ na to jak ta spółka funkcjonuje.
          A teraz wyobraź sobie taką sytuację: marszałek ogłasza przetarg typu obsługa Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Kto do niego stanie? I jeśli nie SKM to naprawdę sądzisz, że SKM wpuści innego przewoźnika na swoej tory?

          • 0 0

  • mnie firma dała auto służbowe i olewam ciepłym moczem ofertę skm i ich brudne, stare i zdezelowane pociągi oraz awarie średnie raz w tygoniu

    • 0 0

  • ak

    w przypadku wykupienia tzw. ulgi handlowej jest jeszcze lepiej!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    za legitymację należy zapłacić około 500 zł

    przy założeniu , że wykupujemy bilet kwartalny

    z ulgą 37 % (niektórym przysługuje taka z mocy prawa)do interesu dokładamy około 300 zł !!!!!!!!!!!!!1
    całkowity brak logiki, rozeznania rynku

    ulga jest wykorzystywana tylko na dojazdy do pracy

    na dłuższe trasy nikt nie jeździ SKM, PKP - powodów jest kilka - super warunki panujące w naszych środkach komunikacji, czas przejazdu, bardzo dogodne połączenia, wielki wybór

    Szanowni pracownicy SKM/PKP - prosimy o rozwagę i przemyślenie sprawy jescze raz
    AK

    • 2 0

  • Nie krytykujcie SKM bo znowu im się przesuną perony i bedą większe koszta biletów.tak jak pare lat temu przystanki się latem przesuneły paranoja

    • 1 0

  • Nie korzystam z usług przewoźnika miernej jakości, jakim jest

    spółka: SKM, INTERCITY i Przewozy Regionalne.

    • 0 0

  • U mnie w pracy są 4 chętne osoby na tą legitymację... (1)

    I w tym roku jej nie kupimy. Trudno... Pewnie z tych 4 osób na samochó przesiadą sie 2 kolejne. W ciagu 5 ostatnich lat dzięki kretyńskim decyzjom, ciągłym opóźnieniom, partaczonym i przeciągającym się remontom, czystości składów i przede wszytskim coraz gorszej ofercie przewozowaj liczba osób korzystających z SKM spadła z 20 do 4. Brawa dla Zarządu! Jak dla mnie premia się należy! SKM powinna publikować miesiac w miesiac raporty ilu osobom obrzydziła słowo kolej.

    • 3 0

    • szkoda gadać

      Dziwisz się? Powód to przerażający SYF w pociągach, coraz gorszy rozkłąd (chciałbym poznać tego geniusza który układa rozkład), coraz dłuższy czas podróży. Jeszcze 2 lata temu z Grabówka do Głównego jechało się 40 minut, rok temu 41 a w nowym rozkładzie w szczycie standardwoy przejazd to 48 - 52 minuy rozkłądowo + 10 minut spóźnienia... łącznie ponad godzina! Do tego niskie siedzenia służące do łamania karku, brak wentylacji, wędzenie ludzi w smordzie... na zewnątrz -10, w środku mokra sauna + 30. Składy zbliżają isę już do 50 lat.

      Zaraz znów spadnie im ilość pasażerów więc podnosą ceny, ograniczą ilosc pociągów i ... będą się dziwić, że znów spada ilośc pasażerów. Koło się zamyka.

      • 2 0

  • Rozwiązanie na problemy SKM jest jedno (1)

    Zwolnić dyscyplinarnie zarząd. Zniżki to pikuś, zwolnić powinno się ich z tysiąca innych powodów.

    • 1 1

    • Zarzad ... bezmozgowcow. Wpuscic konkurencje, najlepiej niemieckich przewoznikow. Tylko czy oni beda w tym polskim balaganie w stanie sie odnalezc.
      Jakosc w dol, ceny w gore, to Polska wlasnie.

      • 1 0

  • ..... srednia Pana Gluszka...

    Średnia Pana Gluszka ma sie nijak - w przypadku gdy np jedna forma ( taka na przyklad Politechnika Gdańska) zamowi hutrowo 1000 takich zniżek.... wtedy okazuje się ze wiekszosc jaka Pana Głuszka firma obsluguje...to wlasnie firmy jednoosobowe.....

    ...juz rozumiem czemu niektórzy tu na trojmiescie maja alergie na to nazwisko ....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane