- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (109 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (286 opinii)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (439 opinii)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (147 opinii)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (22 opinie)
- 6 Port nie radzi sobie z pyłem nad Gdańskiem (288 opinii)
Są jeszcze rzetelni fachowcy
Czy właściciele firm robią wszystko, by z naszych portfeli wyssać ostatni grosz z usługę? Niekoniecznie. Przekonuje nas o tym pan Maciek, nasz wieloletni czytelnik, który w liście do redakcji dziękuje "swojemu fachowcowi" za uczciwość.
Zdajemy sobie sprawę, że pojawią się głosy, iż jest to artykuł sponsorowany. Pan Maciej jest jednak jednym z naszych najdawniejszych czytelników i mamy pewność, że napisał on ten list wyłącznie w swoim imieniu.
Chcę podzielić się z państwem swoją "przygodą" związaną z instalacją klimatyzacji, w której to sytuacji, na swoje nieszczęście, ale i szczęście, znalazłem się nie tak dawno.
Otóż po paru latach wahania, próbie rozwiązania problemu w sposób zastępczy, zdecydowałem się na tzw. ostateczne rozwiązanie. Rzecz dotyczy klimatyzacji poddasza. W lecie kiedy temperatura przekracza 30 stopni, egzystowanie na poddaszu równało się z masochizmem i desperacją. Nawet chodzenie w negliżu niewiele dawało.
Poprzez Internet zakupiłem klimatyzator znanej firmy na "S", koszt był niemały, bo 1600 zł. Przesyłka dotarła błyskawicznie.
Korzystając z katalogu firm Trojmiasto.pl (zakładka Sopot), wybrałem firmę AC Service Przemysław Wyrzykowski. Zadzwoniłem i umówiłem się na montaż. Najpierw był rekonesans, czyli wybranie drogi przebiegu rurek i zasilania. Termin, rzec by można, błyskawiczny.
W umówionym dniu i godzinie stawiło się trzech panów. Szef firmy, prawa ręka i pomocnik-uczeń. Montaż trwał około trzech godzin i przebiegał bardzo sprawnie. Przy pierwszym uruchomieniu wszystko grało, mruczało i chłodziło. Niestety była też przykra wiadomość. Szef oznajmił mi, że czynnik chłodzący, czyli freon, prawdopodobnie wycieka z instalacji. Według jego wiedzy aparatura powinna zawierać freon, którego w mojej klimie nie było. Pocieszył mnie, że jest to być może błąd lub przeoczenie, który nie musi łączyć się z nieszczelnością.
Po kilku dniach użytkowania klima jednak siadła i już nie chłodziła. Zadzwoniłem do firmy, szef pojawił się błyskawicznie, stwierdził ponownie brak freonu, zdemontował urządzenie, waga ok. 30 kg, i zabrał na warsztat. Tam przy pomocy azotu i ciśnienia (z 10 barów podniósł do 40) okazało się, że jest nieszczelność na kolanku skraplacza. Zadzwoniłem do dostawcy, a tam zasugerowano mi, że zapłacą 100 złotych i niech pan instalator lutuje kolanko.
Pan instalator okazał się jednak osobą odpowiedzialną, użył własnych kanałów, a także własnych dojść do producenta i poinformował mnie, że godząc się na takie załatwienie sprawy na 100% stracę gwarancję. Poinstruował mnie również, że dystrybutor ma 14 dni na naprawę/wymianę i żebym nie godził się na żadne pośrednie rozwiązania. Obiecał mi pomoc w reklamacji i wymianie jednostki zewnętrznej na nową.
Podsumowując: pan instalator przejął na siebie część obowiązków dystrybutora, bo nie musiał demontować urządzenia i brać go na warsztat, żeby sprawdzić przyczynę awarii. Również wykonanie instalacji było bez zarzutu. W trakcie montażu panowie sprzątali po sobie na bieżąco, a same urządzenia, które siłą rzeczy zabrudziły się, doprowadzili do takiego stanu w jakim je dostałem od producenta.
Godne polecenia.
Szukasz klimatyzacji do domu lub innego budynku? Zobacz wszystkie firmy branży klimatyzacyjnej w Trójmieście
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (126) ponad 10 zablokowanych
-
2012-07-09 16:25
Co to za lipa ??????????????????????????????????????? (2)
Fajnie że ma Pan sprawną klime ale kogo to obchodzi. Każdy codziennie spotyka uczciwych fachowców ale nie wypisuje o tym opowiadań. LIPA LIPA Napewno nie skorzystam z tej firmy skoro podejmują się takich chwytów.
- 5 7
-
2012-07-09 16:28
Na pewno piszemy osobno i na pewno dziecko jeszcze długo nie będzie cię stać na skorzystanie z czyichkolwiek usług (1)
- 3 1
-
2012-07-09 16:32
Widze że Pan super monter Przemek Wyrzykowski pisze. buhe he he he
- 1 3
-
2012-07-09 16:35
a słyszeliście że kiedyś dwóch skinheadów uratowało życie punkowi
przestali go kopać
- 11 1
-
2012-07-09 17:03
a ja miałam podobną sytyłację z firmą remontową
http://www.fabianduszynski.pl
okazali się bardzo pomocni i uczciwi wobec mnie
dziekuje za szczerość- 2 4
-
2012-07-09 17:19
Może czas zacząć wyszukiwać uczciwych zleceniodawców... (2)
bo wielu jest takich, którzy za porządnie wykonany remont nie chcą zapłacić, albo płacą grosze!
- 6 2
-
2012-07-09 19:10
nie to że płacą grosze....
tylko płacą nie odnosząc się do umowy tylko do własnego uznania. Ba jeszcze często okazuje się że to prawnik, policjant osoba publiczna i co można zrobić? ...... 1 strata, druga strata gdzieś wreszcie trzeba dojść do pionu i tu sytuacja tworzy historię nieuczciwego wykonawcy. Bo uczciwego wykonawcę nieuczciwy zlecający bije w głowę. Niestety. To standart w Polsce. Słowem w Polsce trwa tzw moralność Pani Dulskiej
- 5 0
-
2012-07-09 19:51
Otóż ja, dołożyłem do ustalonej z góry, ceny 100
Dziwi to was? Jasne, że tak. Ale ja, w swoim poczuciu sprawiedliwości, uznałem, że zrobili to super i to im się należy. Klima w końcu zadziała. Liczy się to co powstanie na styku klient - wykonawca. Otóż ja wolę z uczciwym stracić, niż z chytrusem ugrać. KPW?
- 4 1
-
2012-07-09 18:19
How Sweet (2)
W następny weekend żona upiekła ciasto. Zaprosiliśmy pana Przemka na herbatkę. Przyszedł z żoną i dziećmi. Dzieciaki poszły się bawić na górę, a my otworzyliśmy zimne piwo na tarasie.
Po kilku godzinach okazało się, że dzieci są strasznie cicho. Żona poszła na górę. Szok, dzieciaki zamarzły. Klima zrobiła na poddaszu Antarktydę. Wkurzona krzyczala mówiłam ci, że sople na dachu latem to nie jest normalna sprawa. Ale ty wolales pic piwo. Uczciwy pan Przemek zadzwonił do znajomego fachowca od zamrażania ludzi...- 10 4
-
2012-07-09 21:18
...
hahhaha
- 3 0
-
2012-07-09 21:32
pocieszające jest, że są ludzie z dystansem do "WIRTUALNEJ RZECZYWISTOŚCI"
:))))))))))))))
- 1 0
-
2012-07-09 19:08
Czy ja też mogę?
Czy ja też mogę sobie o taką reklamę w trójmieście pozwolić? Najlepiej raz na tydzień taki artykuł o mnie.
- 1 2
-
2012-07-09 19:15
co do uczciwości
żądzi cena. A najtańszy kombinuje. Nikogo już nie interesuje jakość, słowo, opinia.... Najważniejsza cena. Ciężko jest o dobrego wykonawcę. Ale jeszcze ciężej o zdrowego psychicznie inwestora. Niestety, prawdą jest że większość ludzi w Polsce ma poczucie o autoucziwości. Ot tak postawa moralności Pani Dulskiej.
- 1 1
-
2012-07-09 19:16
Freon (9)
"Szef oznajmił mi, że czynnik chłodzący, czyli freon, prawdopodobnie wycieka z instalacji. Według jego wiedzy (???) aparatura powinna (?) zawierać freon, którego w mojej klimie nie było. Pocieszył mnie, że jest to być może błąd lub przeoczenie, który nie musi łączyć się z nieszczelnością."
Byl tam freon, czy go nie bylo? I jak fachowiec moze powiedziec, ze wedlug jego wiedzy powinien tam byc freon? A jednoczesnie tam freonu nie bylo. I stwierdzil, ze to byl blad lub przeoczenie?
Nie bylo zadnej instrukcji montazu tej klimy?
Wszystko nie trzyma sie kupy.- 4 4
-
2012-07-09 19:32
Szczelność instalacji sprawdzano azotem. (2)
Jestem laikiem w montażu klimy, a pan jest Jasiem Czepialskim. Przy minimum złośliwości mógłbym wysnuć wniosek, że pisze pan w imieniu konkurencji. Na całe szczęście trafiłem na pana Wyrzykowskiego.
- 2 3
-
2012-07-09 19:48
@Autor (1)
Zaraz Pan Czepialski. Nie jestem z konkurencji, po prostu nie rozumiem co tam sie dzialo. Dlaczego nie bylo freonu w instalacji? Za 1600 zl? Skandal!
- 2 0
-
2012-07-09 20:05
1600 kosztowała klima mój Jasiu
O cenie jej montażu nie wspomniałem ani na jotę. To kolejny przykład braku zrozumienia czytanego tekstu
- 2 1
-
2012-07-09 19:34
(5)
PS
Instrukcja była we wszystkich językach, oprócz języka polskiego. Fajne, co nie? My, członek UE, nie mamy instrukcji w języku polskim. Mam wskazać winnego? Pewnie nie podobałoby się to RTL37- 1 1
-
2012-07-09 19:51
instrukcja (4)
Bedzie mi sie podobac. Prosze zapodac winnego braku instrukcji.
- 1 0
-
2012-07-09 19:58
(3)
Jawisz mi się jako cieć Turecki. Od czasu wejścia do UE, wymagane prawem jest dołączanie instrukcji w języku kraju, na terenie którego, dany towar się sprzedaje. Brak takowej skutkuje konkretnymi sankcjami np. takimi, że jak źle wykonam przyłącze, a w specyfikacji nie ma instrukcji w moim języku, to mam z góry wygraną sprawę reklamacii.
Sęk w tym, że JA NIE CHCĘ SIĘ PIERNICZYĆ O INSTRUKCJE, ALE MIEĆ SPRAWNĄ KLIMĘ!!
Obawiam się, że do ciebie i tak moje przesłanie nie dotrze.- 2 2
-
2012-07-09 20:04
(2)
Prosze sie nie denerwowac. Najwazniejsze, ze klima dziala.
Skoro nie bylo instrukcji w jezyku polski, nalezalo nie kupowac.
I do kiedy jestesmy na "TY"?- 2 2
-
2012-07-09 20:06
(1)
Na razie nie działa!!! Stoi w pokoju i czeka na reklamację! Gdyby działała, to ten artykuł nigdy by nie powstał. Odmul się!!!
- 1 2
-
2012-07-09 20:16
Czemu Pan jest tak negatywnie nastawiony do mnie? Jest tu mnostwo ironicznych opinii, ale to ja dostaje po glowie.
Na spokojnie. Powodzenia w rozwiazaniu problemu.- 3 1
-
2012-07-09 19:17
odp na tytul
sa np taki FROTKOWSKI MAREK od grafikow w pimpelu pada sie na ryj i grafik zrobiony
- 1 2
-
2012-07-09 19:19
JA PROTESTUJĘ ! (1)
kryptoreklama !
- 3 6
-
2012-07-10 14:11
protestuję przeciwko protestom
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.