- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (395 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (236 opinii)
- 3 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (50 opinii)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (42 opinie)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (139 opinii)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (57 opinii)
Są jeszcze rzetelni fachowcy
Czy właściciele firm robią wszystko, by z naszych portfeli wyssać ostatni grosz z usługę? Niekoniecznie. Przekonuje nas o tym pan Maciek, nasz wieloletni czytelnik, który w liście do redakcji dziękuje "swojemu fachowcowi" za uczciwość.
Zdajemy sobie sprawę, że pojawią się głosy, iż jest to artykuł sponsorowany. Pan Maciej jest jednak jednym z naszych najdawniejszych czytelników i mamy pewność, że napisał on ten list wyłącznie w swoim imieniu.
Chcę podzielić się z państwem swoją "przygodą" związaną z instalacją klimatyzacji, w której to sytuacji, na swoje nieszczęście, ale i szczęście, znalazłem się nie tak dawno.
Otóż po paru latach wahania, próbie rozwiązania problemu w sposób zastępczy, zdecydowałem się na tzw. ostateczne rozwiązanie. Rzecz dotyczy klimatyzacji poddasza. W lecie kiedy temperatura przekracza 30 stopni, egzystowanie na poddaszu równało się z masochizmem i desperacją. Nawet chodzenie w negliżu niewiele dawało.
Poprzez Internet zakupiłem klimatyzator znanej firmy na "S", koszt był niemały, bo 1600 zł. Przesyłka dotarła błyskawicznie.
Korzystając z katalogu firm Trojmiasto.pl (zakładka Sopot), wybrałem firmę AC Service Przemysław Wyrzykowski. Zadzwoniłem i umówiłem się na montaż. Najpierw był rekonesans, czyli wybranie drogi przebiegu rurek i zasilania. Termin, rzec by można, błyskawiczny.
W umówionym dniu i godzinie stawiło się trzech panów. Szef firmy, prawa ręka i pomocnik-uczeń. Montaż trwał około trzech godzin i przebiegał bardzo sprawnie. Przy pierwszym uruchomieniu wszystko grało, mruczało i chłodziło. Niestety była też przykra wiadomość. Szef oznajmił mi, że czynnik chłodzący, czyli freon, prawdopodobnie wycieka z instalacji. Według jego wiedzy aparatura powinna zawierać freon, którego w mojej klimie nie było. Pocieszył mnie, że jest to być może błąd lub przeoczenie, który nie musi łączyć się z nieszczelnością.
Po kilku dniach użytkowania klima jednak siadła i już nie chłodziła. Zadzwoniłem do firmy, szef pojawił się błyskawicznie, stwierdził ponownie brak freonu, zdemontował urządzenie, waga ok. 30 kg, i zabrał na warsztat. Tam przy pomocy azotu i ciśnienia (z 10 barów podniósł do 40) okazało się, że jest nieszczelność na kolanku skraplacza. Zadzwoniłem do dostawcy, a tam zasugerowano mi, że zapłacą 100 złotych i niech pan instalator lutuje kolanko.
Pan instalator okazał się jednak osobą odpowiedzialną, użył własnych kanałów, a także własnych dojść do producenta i poinformował mnie, że godząc się na takie załatwienie sprawy na 100% stracę gwarancję. Poinstruował mnie również, że dystrybutor ma 14 dni na naprawę/wymianę i żebym nie godził się na żadne pośrednie rozwiązania. Obiecał mi pomoc w reklamacji i wymianie jednostki zewnętrznej na nową.
Podsumowując: pan instalator przejął na siebie część obowiązków dystrybutora, bo nie musiał demontować urządzenia i brać go na warsztat, żeby sprawdzić przyczynę awarii. Również wykonanie instalacji było bez zarzutu. W trakcie montażu panowie sprzątali po sobie na bieżąco, a same urządzenia, które siłą rzeczy zabrudziły się, doprowadzili do takiego stanu w jakim je dostałem od producenta.
Godne polecenia.
Szukasz klimatyzacji do domu lub innego budynku? Zobacz wszystkie firmy branży klimatyzacyjnej w Trójmieście
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (126) ponad 10 zablokowanych
-
2012-07-09 23:56
Artykuł sponsorowany ;)
Artykuł sponsorowany to jest jak nic -
- 1 2
-
2012-07-09 23:58
To jest kraj geniuszy w każdej dziedzinie - patrz komentarze !
gospodarka ciągnie na pożyczkach i kasie z UE, a media ksztaltuja nowoczesnego geniusza i człowieka sukcesu który dzisiaj pracuje za darmo żeby jutro wziął wiekszy kredyt na mieszkanie czy samochód, a o którym dowiemy sie nawet o której chodzi do kibla choćby z facebooka
- 3 1
-
2012-07-10 01:13
hmmm (1)
Przeczytalem ten artukul dwukrotnie, zastanawiajac nad czym zachwyca sie jego autor. Z tego co widze, chodzi o to, ze instalator wykazal usterke po stronie dostwacy, a nie wine lezaca po stronie instalacji urzadzenia. Nie dziwie sie, ze firma instalujaca zaangazowala sie w sprawe, zeby udowodnic, ze nie ponosi winy za nie dzialajace urzadzenie. Czy to cos nadzwyczajnego?
- 2 0
-
2012-07-10 07:10
chyba nie do końca...
... firma mogła - jak wielu by to zrobiła - naciągnąć gościa wymyślając mu koszty. a najlepiej wymieniając całość na nowy sprzęt - nie napracuje się szukając usterki, nie musi błysnąć wiedzą... najłatwiej.
nie musieli udowadniac ze nie ponoszą winy za nie działające urządzenie - jak to ładnie napisałeś - bo nie oni je dostarczyli. z artykułu wynika że klient sam je kupił.- 2 1
-
2012-07-10 07:36
SPONSORING ???
W normalnym świecie jest to rzecz normalna a u nas trzeba się o tym zaraz rozpisywać.Piętnujmy bylejakość.
- 1 1
-
2012-07-10 07:50
A ja uwazam...
...ze fajnie jest kogos pochwalic.
Obojetnie - prywaciarza czy firme.
Jest tak malo rzetelnych uslugodawcow,ze wrecz
wskazane jest pochwalic,podziekowac a nawet zrobic reklame tym "dobrym".
Co w tym zlego?
A ci "zli"niech sie bujaja!- 3 1
-
2012-07-10 08:36
"Zadzwoniłem do dostawcy, a tam zasugerowano mi, że zapłacą 100 złotych i niech pan instalator lutuje kolanko. "
Dostawca - cwaniaczek.
- 1 0
-
2012-07-10 08:46
dobry artykuł, rzetelnych fachowców należy chwalić
Autorowi życzę powodzenia w załatwieniu sprawy z komputerem
- 1 1
-
2012-07-10 08:57
rzetelność
Ha ha ha, też mi wielkie halo.Sprzątać po sobie to obowiązek fachowca-przepisy BHP-przede wszystkim porządek na miejscu pracy,u mnie jest to na co-dzień.Moim zdaniem nie popisał się aż tak bardzo fachowiec aby go tu chwalić.
- 1 2
-
2012-07-10 09:02
Polecam hydraulika!
F.U.H Kurczewski
511-755-322
Interwencja w niedzielę, fachowiec/włąściciel pojawił się w ciągu godziny, sprawę ogarnął w 15 minut i skasował 3x mniej niż kilka innych obdzwonionych firm. O.- 2 0
-
2012-07-10 09:16
i co z tego, że reklama (1)
ktoś, kto nie miał okazji współpracować z wykonawcami różnych robót nie potrafi docenić jak ważne jest, aby prace były wykonane dobrze, w terminie (ile czasu trzeba czasem poświęcić na czekanie, umawianie i znowu oczekiwanie na wykonawcę). To jednak zazwyczaj dopiero początek, kłopoty zaczynają sie w momencie jak coś nie działa lub nie jest wykonane zgodnie z oczekiwaniami, czyli tzw serwis. To jest największa słabość kontrahentów (sprzedawców i wykonawców), zazwyczaj nie ma winnych i zostajemy w sytuacji "radź sobie sam". Również aspekt porządku w czasie wykonawstwa i po zakończeniu prac to słaba strona większości. Docenić sytuacje taka jak opisane można dopiero po iluś przejściach. Ja też mam kilku wykonawców godnych polecenia i robię to ilekroć ktoś takiego potrzebuje. W sytuacji napotkanej tu krytyki nie wymieniam ich nazw, ale nie widzę również nic złego w opisywaniu takich pozytywnych doświadczeń. Nie bądźmy tylko malkontentami, okazujmy również radość i dzielmy się nią.
- 2 1
-
2012-07-10 10:00
radujmy się, że ktoś wykonał swoją pracę rzetelnie
jak tu ma być normalnie, skoro rzetelność to ewenement
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.