- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (67 opinii)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (64 opinie)
- 3 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (14 opinii)
- 4 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (216 opinii)
- 5 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (79 opinii)
- 6 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (85 opinii)
Sąd zdecyduje o autostradzie A1
14 września w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie spotkają się prawnicy reprezentujący: ministra transportu Jerzego Polaczka (PiS) oraz firmę Gdańsk Transport Company. Ci pierwsi uważają, że koncesja na budowę autostrady A1 wydana GTC w 1997 r. wygasła. Drudzy będą udowadniać, że koncesja jest ważna, a minister się myli.
O ile przyszłość odcinka Grudziądz-Toruń jest wciąż pod znakiem zapytania, to kłopotów nie ma na budowanym już przez GTC odcinku autostrady A1 pomiędzy Gdańskiem a Grudziądzem. Zgodnie z umową koncesyjną, ten 90-kilometrowy fragment ma być gotowy do końca 2008 r.
Umowa z 2005 r. nie przewidywała jednak budowy węzła autostrady w Warlubiu. Z powodu oszczędności miał być włączony do kontraktu na drugi odcinek A1, którego losy - jak pisaliśmy wyżej - pozostają niesprecyzowane. Teraz jednak Ministerstwo Transportu zmieniło zdanie. Chce, by GTC wybudowało węzeł w pierwszym etapie.
- Rozpoczęliśmy negocjacje z GTC w sprawie ceny i warunków realizacji węzła Warlubie - potwierdza Artur Mrugasiewicz z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Do 10 września dostarczymy GDDKiA naszą kalkulację kosztów - mówi Aleksander Kozłowski z rady nadzorczej GTC.
Nieoficjalnie eksperci wyceniają budowę węzła na ok. 10 mln euro. To dobra wiadomość dla około 100 tys. mieszkańców Grudziądza. - Gdyby nie było węzła w Warlubiu, musielibyśmy dojeżdżać do autostrady przez węzeł w Nowych Marzach. To by oznaczało drogę dłuższą o 20 km - informuje Rafał Chylewski, rzecznik prezydenta Grudziądza.
Powody do radości będą też mieć mieszkańcy Trójmiasta i Tczewa. Już wcześniej GTC zapowiadało, że otwarcie pierwszego odcinka autostrady A1 pomiędzy Rusocinem (skrzyżowanie z obwodnicą Trójmiasta) a Swarożynem (okolice Tczewa) będzie możliwe w tym roku. Udało nam się ustalić datę otwarcia. Jeśli szybkie nadejście zimy nie pomiesza szyków drogowcom, to na ten 25-kilometrowy odcinek A1 wjedziemy po raz pierwszy na trzy dni przed Wigilią - 21 grudnia. Choć minister transportu nie podjął jeszcze decyzji, wszystko wskazuje na to, że przejazd tym odcinkiem będzie bezpłatny.
Opinie (131) ponad 10 zablokowanych
-
2007-08-28 09:15
Rumun
Miliony mlodych, zacheconych przez wiece PO i ksiazeczki Kwasniewskiego zaglosowalo za przystapieniem Polski do UE i wyjechalo na studia i do pracy (pozniej poniewczasie dowiedzialo sie, ze uciekali z Polski przed dyktatura i faszyzmem). W zwiazku z tym te 2 miliony mieszkan dla mlodych, ktore wybudowal Kwasniewski stoja teraz puste, po co budowac nastepne 3 mln? Te z garazami mozna by zasiedlic bylymi poslami SLD, ktorzy po wyjsciu z wiezienia "pracuja u znajomych" za 1200 PLN i nie maja gdzie parkowac swoich mercedesow. Przeciez polonezem do Szwajcarii do bankomatu jezdzic nie beda...
- 0 0
-
2007-08-28 09:23
proponuje
zwołać tajną debatę nad utajnieniem ilości kilometrów autostrady mających powstać do euro 2012, najlepiej będzie jak zajmie się tym cba. padaka
- 0 0
-
2007-08-28 09:25
Oby wygrało GTC
Z doświadczenia wiemy jak wygląda budowa autostrad przez Państwo, dlatego lepiej dla nas wszystkich aby jednak GTC się za to zabrało, szczególnie że pierwszy etap już prawie skończyli.
- 0 0
-
2007-08-28 09:30
Znaczy w 1997 roku koncesję na budowę i eksploatowanie przez 30 lat otrzymał GTC. Pewnie oznacza to 29 lat budowy, znaczy do 2027, jesli nie zajdą dodatkowe okoliczności.
Na razie powody do radości będą mieli mieszkańcy Rusocina i Swarożyna, dokładnie na 3 dni przed Wigilią, jeśli nie zaskoczy ich zima. My też bardzo się cieszymy.- 0 0
-
2007-08-28 09:33
rozklapcior
A wiec to to mial na mysli Janek "prawie jak premier" Rokita mowiac, ze gdy zostanie szefem MSWiA po wyborach to rozszerzy kompetencje CBA.
No chyba, ze spoleczenstwo znow zrobi PO w balona i nie przeczyta sondazy GW...- 0 0
-
2007-08-28 09:45
Pytam z czystej ciekawości
Aleksander Kozłowski z rady nadzorczej GTC nie ma pokrewieństwa z naszym marszałkiem województwa??????
- 0 0
-
2007-08-28 09:49
Do Zenek
Wiesz,jak przeczytałam ten artykuł taka sama refleksja mnie naszłą...wielkie mi co 22 km autostrady.Jestesmy 100 lat za Murzynami.W Niemczech tysiące kilometrów autostrad a u nas hmmm...pewnie na cały kraj ze 150-200 będzie i wielkie halo,procesy sądowe i wielka niewiadoma,co dalej.Pożal się Boże, żal dupsko ściska.No ale skoro większość państwowych (czyli po części naszych podatków)pieniędzy jest rozkradana a kolejna większość idzie na pieprzone komisje śledcze, to na ważne rzeczy ich nie ma,bo i skąd....dopóki władzę dzierżyć będzie bidota, to lepiej w Polsce nie będzie...
- 0 0
-
2007-08-28 09:52
Te dwa pierwsze odcinki A1, 60 + 90 km, licząc tempo prac 7km/rocznie, to jakieś 21 i pół roku, czyli przed czasem.
- 0 0
-
2007-08-28 09:52
Brawo Sopocianko
byc moze,nie mozna tego wykluczyc,ze wykrylas UKLAD.Zglos do CBA.W nagrode dostaniesz wazny do konca roku karnet upowazniajacy ciebie wraz z najblizsza rodzina do bezplatnych przejazdow odcinkiem Rusocin-Swarożyn.Szerokiej drogi!
- 0 0
-
2007-08-28 09:56
MJ
a powiedz mi kto finansuje budowe czyli wypłaci wynagrodzenie firmie GTC ????? myslisz ,że wykonują to gratis ???? Jak mozna napisać cytuje ciebie :)"Z doświadczenia wiemy jak wygląda budowa autostrad przez Państwo, dlatego lepiej dla nas wszystkich aby jednak GTC się za to zabrało..." Widzisz i tu widac ,że masz zero wiadomości , a krzyczysz przeciw ministrowi transportu tylko dlatego ,że jest z PISu :) Ja mysle ,że tu chodzi miedzy innymi o sprawdzenie prawidłowości w przeprowadzonym przetargu w wyborze wykonawcy.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.