- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (513 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (146 opinii)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (115 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (93 opinie)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (59 opinii)
- 6 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (35 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/24/300x0/24244__kr.webp)
O uruchomieniu przez nowego przewoźnika bezpośrednich połączeń krajowych mówiło się od dwóch miesięcy. Wczoraj plotki zostały potwierdzone - nowy przewoźnik to obecna na rynku przewozów czarterowych firma Sky Express, która będzie latać pod nazwą Direct Fly.
- Nowa linia uruchomi 11 kwietnia połączenia z Gdańska do Warszawy, Krakowa, Wrocławia i Berlina - mówi Adam Skonieczny, dyrektor ds. marketingu Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. To tylko część siatki Direct Fly, w której znajdą się też Bydgoszcz i Kopenhaga, ale do tych miast nie będzie bezpośrednich lotów z Rębiechowa. Mimo wszystko, to Gdańsk będzie głównym lotniskiem nowej linii. Ceny wahają się w zależności od daty zakupu między 149 a 549 złotych (nie zawierają opłat lotniskowych, które mają wynosić około 70 złotych).
- Liczymy szczególnie na popularność połączenia do Berlina - mówi Skonieczny. - W Gdańsku jest duże zapotrzebowanie na ten kierunek, a mimo to wcześniej żaden przewoźnik nie zdecydował się wejść na tę trasę - dodaje.
Direct Fly swoje loty wykonywać będzie samolotami Saab 340 z 34 miejscami na pokładzie, z których jeden będzie nocował na gdańskim lotnisku. Co ważne, wszystkie fotele reprezentują standard klasy biznesowej, a na pokładzie podczas lotu przewidziano bezpłatny catering. Sprzedaż rozpocznie się we wtorek o godzinie 8 na nowo otwartej stronie www..
Opinie (75) ponad 20 zablokowanych
-
2006-03-13 09:29
DAreck
Pociąg IC z Gdańska Głównego do Krakowa - cena biletu 1. kl - 139 zł /z miejscówką/, 2. kl. - 105 zł.
Czas jazdy 7 godzin.
Proponowany samolot:
Czas do jazdu z Gdańska do Rębiechowa - min. 50 min.
Odprawa - min. 40 min.
Przelot - pow. 1 godz. /przy tym typie samolotu/
Odprawa na lotnisku w Krakowie - 20 min.
Dojazd do centrum - 40 min.
Co daje ok 3,5 godziny.
Bilet - 300 zł.- 0 0
-
2006-03-13 09:35
Ala to fachowiec, że ho ho
Olis czyta i nadziwić się nie może. Ala taka mądra jest, że staremu olisowi gęba od wczoraj jak się rozdziawiła tak i zamknąć się nie może. Co prawda admin tnie zajadle teksty, ale trudno.
O ile olis rozumie, że malkontenctwo i cynizm to sposób na życie, o tyle rachunek ekonomiczny co go Ala "rach-ciach" przygotowała, wzrusza starego olisa do łez. Olis rozumie, że w dobie lepperyzowania ekonomii i wiesznia za jajca Balcerowicza, któren odejść musi i już, nawet sprzątaczka może zostać premierem.
Ale olis lubi Alę (lub Alego), bo z jajcem pisze. Byle nie sprowadzała wszystkiego do poziomu Pani Kazi z magla.- 0 0
-
2006-03-13 09:38
Ala się domyśla, że to nie są tanie linie, choć Ala pamięta, że nawet tanie linie dla gołodupców z Trójmiasta też padły z hukiem. Ala się tylko zastanawia gdzie są w Trójmieście ci burżuje??
Chyba, ze są nimi stoczniowcy po wypłacie, no, to wtedy co innego, Ala obiecuje, że się nie będzie śmiała.- 0 0
-
2006-03-13 09:41
poprawcie mnie jeśli się mylę
Saab 340 to 33 pasażerów. Dystans 500 km. Wpływy bez opłat lotniskowych 200 zł/pasażera. Obładowanie średnie 80% co daje wpływ w wysokości 5280 zł/lot. Zużycie paliwa dla tej klasy samolotów to ok 4 litry/100 pasażerów/km. Czyli dla jednego przelotu będzie to ok 600-800 litrów. Paliwo na Rębiechowie kosztuje 1,25USD/dm3, czyli 4,07zł/dm3. Koszt zakupu paliwa na przelot to ok 2800 zł. Uposażenie pilotów: 1x 300 zł i 1x 200 zł brutto = 500 zł. Zryczautowany koszt obsługi technicznej to ok 500 zł/cykl. Nie uwzględniam amortyzacji samolotu i narzutu kosztów wewnętrznych firmy.
Podsumowując:
5280 - 2800 - 500 - 500 = 1480 zł. Po odprowadzeniu podatku mamy ok 1000 zł/lot na utrzymanie administracji, zarządu, wynajmu samolotów i wypracowanie jakiegoś zysku. Ryzyko zwrotu inwestycji oceniam jako duże ;-)- 0 0
-
2006-03-13 09:43
mleche...
jedno połączenie lotnicze w ciągu doby!
i tak dopasuj godziy aby ów fantastic airplane na 34 osoby /to już sowietski An-24 zabierał 48 ludków/ miał zapełnienie na przynajmniej 80%.
34 osoby na trasie Gdańsk - Kraków w ciągu doby.
fajne latanie - skończy się jak AirPolonia za 7 dych do Warszawki...
hłe, hłe, hłe
a wy tu Olis nie banalizujcie sytuacji: Balcerowicz musi odejść a lepper na szeryfa NBP coby opłacił swych wyborców!
No i zapamiętnijcie se to raz na jutro!- 0 0
-
2006-03-13 09:45
Przynajmniej wygodna podróż do Wrocławia
Fajnie, że nareszcie będzie można latać nie tylko do Niemiec i Wawy, ale też innych polskich miast. Szkoda, że tak PóźNO! Przez 2 lata traciłam pół dnia, żeby dostać się z Gdyni do Wrocławia, a potem traciłam całą noc, zeby dostać się z powrotem do Gdyni. W fatalnych warunkach, w syfnym pociągu, a gdy akurat nadszedł dłuższy weekend albo wakacje - to bijąc się o wolne miejsce. Podróż pociągiem zabiera ponad 7 godzin. Wolałabym wybulić na samolot, tyle, że tych samolotów nie było. Może jak to połączenie ruszy, to PKP coś zrobi, żeby pociągi do Wrocławia jeździły SZYBCIEJ.
- 0 0
-
2006-03-13 09:47
300 zł do Krakowa z Gdańśka???
No chyba, że w obie strony to jeszcze można znieść.. Jak zwykle szukają frajerów!! 100 zł to już jest zadużo a oni bredzą tu coś o 300. ZŁODZIEJE!! PS- a IC PKP śmierdzi szczynami i jest drogi.. PZDR!!
- 0 0
-
2006-03-13 09:49
Bolo
Nie jest mi do śmiechu Bolo. Nie tym razem
- 0 0
-
2006-03-13 09:50
bolo, a nie chciałbyś przewidywać pogody i od razu ją komentować?? łatwiej sprawdzić wyniki:-P
- 0 0
-
2006-03-13 09:55
Bolo
Taka dyskusja jest trochę bez sensu, ale skoro chcesz.. :) Umówmy się, że dojazdy nie są wliczone do czasu podróży, bo tak:
- w sumie mało kto mieszka na dworcu PKP, więc jakiś czas na dotarcie tam trzeba przyjąć
- dodatkowo - nikt nie wpada na peron w ostatniej chwili
- dworzec główny w Krakowie też zwykle nie stanowi ostatecznego celu podróży
Zostaje zatem odprawa, ale w ruchu krajowym może byc znacznie krótsza niż 40min, a poza tym samolot zabiera maksymalnie 34 osoby, a nie 120. I tak dalej.
Podsumowując, 300zł nie wydaje się ceną wygórowaną w porównaniu z jazdą PKP (poza tym nie wiadomo, czy nie jest to cena za lot w obie strony), a sądzę, że dla wielu osób komfort i krótszy czas podróży jest bardziej istotny niż zaoszczędzone 100 czy 200zł...
A tak w ogóle - to nawet jeśli nie mam zamiaru teraz korzystać z oferty tych linii, to dobrze wiedzieć, że jest jakaś alternatywa. Jak dla mnie, to im więcej możliwości połączeń komunikacyjnych, tym lepiej...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.