• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samoloty omijają Gdańsk

TN
22 stycznia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Na początek, już w kwietniu, tanio będzie można polecieć z Gdańska do Londynu. Większość planowanych na lato połączeń pierwszych polskich tanich linii lotniczych airpolonia.com do miast europejskich będzie jednak omijać Trójmiasto.

- Dla nas sezon letni zaczyna się już w kwietniu i wtedy planujemy uruchomić połączenia Gdańsk-Londyn dwa lub trzy razy w tygodniu - mówi Marek Sławatyniec, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu airpolonia.com. - Na razie potrzebne są jeszcze końcowe ustalenia ze stroną brytyjską.

Generalna zasada jest taka, że im wcześniej rezerwujemy bilet, tym mniej zapłacimy, cena zależy też od obłożenia linii. Najtańsze bilety na połączeniach zagranicznych kosztują 55,55 zł, a na krajowych 19,99 zł. Do tego dochodzą jeszcze podatki i opłaty lotniskowe. Ceny wylotów z Gdańska będą podobne do tych, obowiązujących obecnie z Warszawy - w praktyce do Londynu i z powrotem można polecieć nawet za mniej niż 300 złotych.

W tym roku będzie też można polecieć tanimi liniami m.in. do Kolonii, Frankfurtu, Brukseli, Sztokholmu, Paryża, Mediolanu, Rzymu, Aten, Barcelony i Madrytu. Połączenia będą jednak przede wszystkim z Warszawy, Katowic i Wrocławia.

- Nasze doświadczenia pokazują, że lepszą inwestycją jest rozwijanie połączeń zagranicznych - mówi Marek Sławatyniec. - Jeśli chodzi o kraj, to nie ma jeszcze takiego obyczaju podróżowania.

Na razie nie polecimy więc z Gdańska do Wrocławia czy Katowic. Nawet istniejące już połączenie Gdańsk-Warszawa jest deficytowe. Jeśli w najbliższym czasie nie uda się osiągnąć średniej 70-80 pasażerów na lot (samoloty Boeing 737-400 używane przez airpolonia.com mieszczą na pokładzie 168 pasażerów), to liczba lotów może zostać ograniczona. Dokładne ceny biletów można sprawdzić na stronie www.airpolonia.com. Internet jest główną platformą handlową linii. Tu można dokonać rezerwacji i kupić bilet - niestety tylko za pomocą karty kredytowej. Jeśli ktoś nie dysponuje tym środkim płatniczym, może zarezerwować bilet przez call center. Tu usługa kosztuje jednak dodatkowo 20 złotych.

- Chcemy zastanowić się, jak możemy wesprzeć rozwój tanich linii lotniczych - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, która była gospodarzem konferencji. - W każdej chwili jesteśmy też gotowi przywrócić linię autobusową z gdańskim lotniskiem.

Konkretne pomysły mają już za to hotelarze. Wspólnie powołali Polską Grupę Marketingową, zrzeszającą już kilkanaście hoteli z Trójmiasta i województwa.

- Do Trójmiasta będą przylatywać goście z zagranicy, na początku najprawdopodobniej z Anglii i Irlandii - mówi Henryk Piekoś, prezes PGM. - Nasza inicjatywa postała z myślą o tanich liniach. Trudno sobie wyobrazić połączenia z głównymi miastami Europy bez współpracy z bazą hotelową. Turysta przyleci, i co dalej? Skoro tanio przyleciał, to chce również taniego noclegu. Współpraca umożliwia stworzenie pakietów, w których hotele poważnie obniżają ceny i za np. 100 euro będzie można spędzić weekend w Trójmieście z zapewnionym przelotem i noclegami.
Głos WybrzeżaTN

Opinie (129)

  • Tow Winnicki

    A jeszcze jedno...
    Z tym mikołajem to się zgadzam. 14 lat mamy kapitalizm i to w wersji XIX wiecznej, a ludzie usłyszą w reklamie cenę 19.90 i łykają jak karp z otwartymi dziobami. Prowadzą dyskusję jakby w to wierzyli i nikomu siedzącemu za kompem przy necie do głowy nie przyjdzie sprawdzić.

    • 0 0

  • Masowa, wewnętrzna komunikacja lotnicza w Polsce nie ma żadnych sznas rozwoju. Przecież to wiadomo od kilkunastu lat. Tanie linie to jednie krótkotrwałe bicie piany. Na razie ustyowanie lotnisk i dojazd do nich sprawiają, że czas podróży do stolicy jest prawie równoznaczny z przejazdem pociągiem /nie mówiąc już o cenach/.
    Jak ukazał się pierwszy artykuł o airpoloni, to napisałem że jest robienie ludzi w konia. Głupota przemyślana. Sama oferta: bilet przez internet i karta bankomatowa już wskazywały na to że jest dla wąskiej grupy tzw. biznesmanów, którzy mają głęboko w d... koszty firmy i dla zaspokojenia własnej próżności polecą samolotem, bo nie splamią się jazdą pociągiem IC.
    A niech pan Szzcurek nie zastanawia się nad wspomaganiem taniej komunikacji lotniczej bo sobie pogorszy jakość komunikacji miejskiej.

    • 0 0

  • Porciak

    Potencjał gospodarczy Gdańska jak i całego Trójmiasta to w dalszym ciągu ścisła czołówka krajowa,w rankingu miast cała trójmiejska trójka w pierwszej piątce,inwestycji nie brakuje,mimo,że narzekamy,uczelnie też wcale nie takie najgorsze,w tym roku ruszają duże inwestycje w porcie gdańskim i rafinerii,duże przyciągają następne,jak ruszy budowa A-1,Trójmiasto będzie dynamicznie się rozwijać,najgorsi są kołtuni pokroju Porciaka,wiecznie niazadowoleni,narzekający,marudzący malkontenci.Tytuł artykułu to kompletna bzdura,mógłby brzmieć smoloty omijają Poznań,Kraków,Szczecin,Katowice itp.,bo tam nawet Polonia na dzień dzisiejszy nie lata.

    • 0 0

  • i macie rację z tym przyciąganiem :-))
    a Sopocie firma z Kielc wygrała przetarg na zarządzanie budynkami komunalnymi

    troche tego typu wygranych i może jakieś linie lotnice będą
    przydatne np. Sopot -Kielce

    • 0 0

  • nemo66

    mea culpa
    walnalem ten londyn jak psy pawlowa sline
    lecialem w styczniu z Amsterdamu i z tad ta cena.
    MAsz racje z londynu jest poltora tysiaca
    ale juz w lutym zmiana taryfy ceny nizsze .

    • 0 0

  • Porciak, nie aż takie zadupie! Popatrz na inne regiony, czy miasta. Taki np. Górny Śląsk, co oni mogą zaoferować potencjalnemu turyście? Hałdy i familioki? Z Katowic powodzeniem będą zapewne się cieszyć tylko połączenia z Reichem, bo przecież pół Hanysowa tam siedzi i udaje wielkich Niemców:)
    Fakt, ranga Gdańska w skali ogólnokrajowej zmalała, ale miasto ciągle nadrabia turystycznie. Jesteś zagranicą (choć Hiszpanie raczej nie należą do tych najwięcej podróżujących) to powinieneś wiedzieć co przez obcokrajowców jest najczęściej wymieniane jako atrakcja turystyczna w PL. Jeśli nie wiesz, podpowiem Tobie: Gdańsk, Kraków i Warszawa.
    Moi znajomi (rodowici Angole) już się zapowiadają, że będę miał gości przynajmniej raz w tygodniu. Oni poprosty chcą się tutaj tanio zabawić, napić dobrego i taniego piwka itp, a tanie linie lotnicze tylko w tym pomagają. Latali do Pragi, bo do stolicy Czech już od pewnego czasu są tanie połączenia, teraz czas na Polskę i Gdańsk.
    Ja mam nadzieję, że i właściciele pubów w 3mieście dostosują się do warunków i znikną z nich goście ala łyse łby w 3 paskach.

    • 0 0

  • do Jaco

    skad ten optymizm u ciebie z takim wzrostem pasazerow do 900tys w ciagu roku. Lotnisko w GDN nie ma nawet takiego zaplecza dla przyjecia takiej ilosci nie mowiac o tym ze brak drog kolowania dla statkow. Pas startowy sluzy jako droga kolowania przed startem i po wyladowaniu. Poza tym budynek odpraw jest wyjatkowo maly dla samolotow 150 miejscowych. Malo stanowisk odpraw i tylko jedno stanowisko do odprawy paszportowej. Na stronie lotniskowej rozbudowa jest przewidziana do 2015 roku ale ja w to nie wierze.

    • 0 0

  • Konkurencja

    Niezależnie od tego jak sensowne są połącznenia lotnicze na krótkich trasach i jaka jest ekonomiczna granica opłacalności ze względu na koszta relaizacji połączenia, jedno powiedzieć można na pewno. Realna, rzeczywista, konkurencja powoduje spadek cen do rozsądnego poziomu. I tak jak sądzę niskie ceny LOTu na loty do Londynu nie są bez związku z linią AIR Polonia i rozwojem innych tanich linii.
    I tak być może niższe, ale oczywiście nie takie jak w relkamach ceny połączeń lotniczych wewnątrz kraju w dłuższej pewrspektywie będą naciskać na kolej do inwestycji i poprawienie jakości usług. I w to, że z tej potyczki zwycięsko wyjdzie kolej nie wątpie, bo na dystansie do 500 - 1000 km wszędzie kolej będzie szybsza i wygodniejsza - ot jedzie z centrum do centrum i może jechać szybko. Biorąc pod uwage światowe standarty do do Warszawy powinna jechać nie dłużej niż 2 godziny co ma się nijak do lotu trwającego 40 minut i jak piszą na stronie AIR Polonia - zgłaszania się na lotnisko znacznie wcześniej przed odlotem, że o dojeździe na lotnisko nie wspomnę.

    • 0 0

  • kombatant
    firme można założyć se w pcimiu a usługi świadczyć w suwałkach:)
    bardziej ciekawe jest czy wygrała najlepsza oferta??

    • 0 0

  • do Manny-ego

    Nie ma co przejmować się wiecznie niezadowolonymi kołtunami typu porciak.
    Tego typu opinie świadczą o ich autorze a nie o Gdańsku.
    Co do samych lini na razie jest to taka sobie alternatywa
    w stosunku do kolei
    cenowo tak naprawde wychodzi podobnie o po zsumowaniu dojazdow i odpraw czasowo gorzej
    Rzeczywiscie lepiej niech pomysla o polaczeniach zagranicznych bo to moze byc przeboj

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane