• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samoloty omijają Gdańsk

TN
22 stycznia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Na początek, już w kwietniu, tanio będzie można polecieć z Gdańska do Londynu. Większość planowanych na lato połączeń pierwszych polskich tanich linii lotniczych airpolonia.com do miast europejskich będzie jednak omijać Trójmiasto.

- Dla nas sezon letni zaczyna się już w kwietniu i wtedy planujemy uruchomić połączenia Gdańsk-Londyn dwa lub trzy razy w tygodniu - mówi Marek Sławatyniec, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu airpolonia.com. - Na razie potrzebne są jeszcze końcowe ustalenia ze stroną brytyjską.

Generalna zasada jest taka, że im wcześniej rezerwujemy bilet, tym mniej zapłacimy, cena zależy też od obłożenia linii. Najtańsze bilety na połączeniach zagranicznych kosztują 55,55 zł, a na krajowych 19,99 zł. Do tego dochodzą jeszcze podatki i opłaty lotniskowe. Ceny wylotów z Gdańska będą podobne do tych, obowiązujących obecnie z Warszawy - w praktyce do Londynu i z powrotem można polecieć nawet za mniej niż 300 złotych.

W tym roku będzie też można polecieć tanimi liniami m.in. do Kolonii, Frankfurtu, Brukseli, Sztokholmu, Paryża, Mediolanu, Rzymu, Aten, Barcelony i Madrytu. Połączenia będą jednak przede wszystkim z Warszawy, Katowic i Wrocławia.

- Nasze doświadczenia pokazują, że lepszą inwestycją jest rozwijanie połączeń zagranicznych - mówi Marek Sławatyniec. - Jeśli chodzi o kraj, to nie ma jeszcze takiego obyczaju podróżowania.

Na razie nie polecimy więc z Gdańska do Wrocławia czy Katowic. Nawet istniejące już połączenie Gdańsk-Warszawa jest deficytowe. Jeśli w najbliższym czasie nie uda się osiągnąć średniej 70-80 pasażerów na lot (samoloty Boeing 737-400 używane przez airpolonia.com mieszczą na pokładzie 168 pasażerów), to liczba lotów może zostać ograniczona. Dokładne ceny biletów można sprawdzić na stronie www.airpolonia.com. Internet jest główną platformą handlową linii. Tu można dokonać rezerwacji i kupić bilet - niestety tylko za pomocą karty kredytowej. Jeśli ktoś nie dysponuje tym środkim płatniczym, może zarezerwować bilet przez call center. Tu usługa kosztuje jednak dodatkowo 20 złotych.

- Chcemy zastanowić się, jak możemy wesprzeć rozwój tanich linii lotniczych - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, która była gospodarzem konferencji. - W każdej chwili jesteśmy też gotowi przywrócić linię autobusową z gdańskim lotniskiem.

Konkretne pomysły mają już za to hotelarze. Wspólnie powołali Polską Grupę Marketingową, zrzeszającą już kilkanaście hoteli z Trójmiasta i województwa.

- Do Trójmiasta będą przylatywać goście z zagranicy, na początku najprawdopodobniej z Anglii i Irlandii - mówi Henryk Piekoś, prezes PGM. - Nasza inicjatywa postała z myślą o tanich liniach. Trudno sobie wyobrazić połączenia z głównymi miastami Europy bez współpracy z bazą hotelową. Turysta przyleci, i co dalej? Skoro tanio przyleciał, to chce również taniego noclegu. Współpraca umożliwia stworzenie pakietów, w których hotele poważnie obniżają ceny i za np. 100 euro będzie można spędzić weekend w Trójmieście z zapewnionym przelotem i noclegami.
Głos WybrzeżaTN

Opinie (129)

  • skąd problem Warszawa - Gdańsk:

    miejsca za 19,90 się sprzedają, ale kolejne miejsca są juz droższe, a kto np. za 250 złotych będzie chciał lecieć?
    może ktoś się znajdzie, ale niewielu.

    zatem reszta osób mając do wyboru np. pociąg dużo taniej, częściej, wybierze oczywiście pociąg, albo autobus albo samochód...

    stąd te 70 pas. na la lot. w dodatku mało płacą - najtańsze miejsca.

    • 0 0

  • nie wiem moze obmysla nowa "taktyke ataku"
    gdyz zapchana spacerowa i autobusy niskopodlogowe nie robia juz na nikim wrazenia :)

    • 0 0

  • skąd opłacalność zagranicznych wojaży

    międzynarodowe bilety kolejowe są drogie(można kombinować, ale to znowu mało wygodne i tylko dla znawców), a tłuc się autobusem 20 godzin nikt nie lubi.
    stąd takie tanie połączenia lotnicze wypadają zaskakująco opłacalnie.

    i tak duża część opłat to opłaty lotniskowe itp, a to czy samolot leci 40, czy 120 minut stanowi względnie niewielką różnicę.

    • 0 0

  • Tylko nie Mag, litości.

    • 0 0

  • tanie latanie

    Jesli mogłbym polecieć z gdanska do wrocławia za 150-200 zł to na pewno nie jechałbym samochodem albo pociagiem.
    To samo tyczy sie londynu..nie chce mi sie jezdzic do berlina zeby leciec do londynu za 300 zł w 2 strony.
    Jesli tylko bedą połaczenia z 3 miasta na stansted-londyn za 300zł to nikt nie bedzie jezdzic autobusami za 400 -jedyne 25 godzin_czysta przyjemność.Czesto bywam w londynie, wiec chtnie bym kupł bilet miesieczny na loty.szkoda tylko ze Trójmiasto traktuje sie jak prowincję----może przyłączymy sie do niemiec????

    • 0 0

  • no tak, bo do Wrocławia jedzie się dłużej niż do Warszawy
    powinni chyba ta połączenia uruchamiać poczynając od tych dalszych a nie od najbliższych

    • 0 0

  • A DO WARSZAFKI TO SIE OPLACA LATAC OBCOKRAJOWCOM CO?????

    JEST TO KOLEJNY DOWOD NA PROWINCJONALIZOWANIE ZA WSZELKA CENE TROJMIASTA PRZEZ PIERNICZONA WARSZAFKE!!!! CO ZA BZDURA!!!! JAK BILET LOTNICZY DO WARSZAFKI OKSZTUJE POWIEDZMY TYLESAMO, CO NA INTERCITY PKP RELACJI GDYNIA-KRAKOW, TO DLACZEGO JAKOS SIE OPALCA WOZIC LUDZI KOLEJOM PANSTWOWYM. NIGDY NI WIDZIALEM ABY IC BYL PUSTY!!! WNIOSEK ?? ; Z TROJMIASTA DO WARSZAFKI JEZDZI POCIAGAMI DUZO OSOB I DO TEGO REGULARNIE!!! A ZA TA SAMA CENE NAPEWNO WOLELI BY LECIEC SAMOLOTEM 50 MINUT, NIZ IC PKP 4 GODZINY!!!
    ARGUMENT O BRAKU CHETNYCH NA LOTY JEST BEZZASADNY MOIM ZDANIEM!! A POLACZENIA NP Z LONDYNEM, SA PODSTAWA ROZWOJU REGIONU, ALE ABY SIE O TYM PRZEKONAC, TO TRZA DZIALAC, JAK WSZEDZIE NA SWIECIE. ZACZETO WLASNIE TO ROBIC ALE "MOZNI TEGO KRAJU" UMOCZYLI PALUCHY W TEJ SPRAWIE..... POWIEDZCIE MI CZY Z WARSZAFKI DO WROCLAWIA CODZIENNIE LATAJA PELNE SAMOLOTY????? POPROSTU GDYBY TROJMIASTO MIALO POLASZENIA KOMUNIKACYJNE, ZACZELO BY SIE ROZWIJAC GOSPODARCZO, A NA TO STOLICA POLSKI POZWOLIC NIE CHCE!!!!!!!! POZDRAWIAM!!

    • 0 0

  • Sohc

    Ty poczytaj wcześniejsze post, pomyśl trochę, a potem pisz.
    Jakie 50 min do W-wy?, chyba jak będzie lotnisko na Długim Targu i pod pałacem kultury.

    • 0 0

  • fajnie ale zmień trzcionke tzn capsa wyłącz kotku

    • 0 0

  • BOLO

    NIE ZMIENIA TO FAKTU ZE DO WARSZAWY TLUCZESZ SIE IC NAPEWNO WIECEJ NIZ 3,5 GODZINY! JEZDZILEM NIE RAZ TYM POCIAGIEM I W CHWILI OBECNEJ MOZE 15 MINUT WCZESNIEJ JEST W WARSZAWIE NIZ ZWYKLY EKSPRES... NIE MOW MI TYLKO ZE LOT MA POROWNYWALNY KOMFORT, WOBEC MECZARNI W WAGONIE O KONSTRUKCJI Z LAT 60-TYCH... POWIEC MI WIEC JAK DLUGO TY AKURAT LECIALES TYM SAMOLOTEM Z GDANSKA DO WARSZAWY????? MAM NA MYSLI CZAS LOTU OD STARTU DO LONDOWANIA!!!!! PZDR

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane