• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samoloty omijają Gdańsk

TN
22 stycznia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Na początek, już w kwietniu, tanio będzie można polecieć z Gdańska do Londynu. Większość planowanych na lato połączeń pierwszych polskich tanich linii lotniczych airpolonia.com do miast europejskich będzie jednak omijać Trójmiasto.

- Dla nas sezon letni zaczyna się już w kwietniu i wtedy planujemy uruchomić połączenia Gdańsk-Londyn dwa lub trzy razy w tygodniu - mówi Marek Sławatyniec, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu airpolonia.com. - Na razie potrzebne są jeszcze końcowe ustalenia ze stroną brytyjską.

Generalna zasada jest taka, że im wcześniej rezerwujemy bilet, tym mniej zapłacimy, cena zależy też od obłożenia linii. Najtańsze bilety na połączeniach zagranicznych kosztują 55,55 zł, a na krajowych 19,99 zł. Do tego dochodzą jeszcze podatki i opłaty lotniskowe. Ceny wylotów z Gdańska będą podobne do tych, obowiązujących obecnie z Warszawy - w praktyce do Londynu i z powrotem można polecieć nawet za mniej niż 300 złotych.

W tym roku będzie też można polecieć tanimi liniami m.in. do Kolonii, Frankfurtu, Brukseli, Sztokholmu, Paryża, Mediolanu, Rzymu, Aten, Barcelony i Madrytu. Połączenia będą jednak przede wszystkim z Warszawy, Katowic i Wrocławia.

- Nasze doświadczenia pokazują, że lepszą inwestycją jest rozwijanie połączeń zagranicznych - mówi Marek Sławatyniec. - Jeśli chodzi o kraj, to nie ma jeszcze takiego obyczaju podróżowania.

Na razie nie polecimy więc z Gdańska do Wrocławia czy Katowic. Nawet istniejące już połączenie Gdańsk-Warszawa jest deficytowe. Jeśli w najbliższym czasie nie uda się osiągnąć średniej 70-80 pasażerów na lot (samoloty Boeing 737-400 używane przez airpolonia.com mieszczą na pokładzie 168 pasażerów), to liczba lotów może zostać ograniczona. Dokładne ceny biletów można sprawdzić na stronie www.airpolonia.com. Internet jest główną platformą handlową linii. Tu można dokonać rezerwacji i kupić bilet - niestety tylko za pomocą karty kredytowej. Jeśli ktoś nie dysponuje tym środkim płatniczym, może zarezerwować bilet przez call center. Tu usługa kosztuje jednak dodatkowo 20 złotych.

- Chcemy zastanowić się, jak możemy wesprzeć rozwój tanich linii lotniczych - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, która była gospodarzem konferencji. - W każdej chwili jesteśmy też gotowi przywrócić linię autobusową z gdańskim lotniskiem.

Konkretne pomysły mają już za to hotelarze. Wspólnie powołali Polską Grupę Marketingową, zrzeszającą już kilkanaście hoteli z Trójmiasta i województwa.

- Do Trójmiasta będą przylatywać goście z zagranicy, na początku najprawdopodobniej z Anglii i Irlandii - mówi Henryk Piekoś, prezes PGM. - Nasza inicjatywa postała z myślą o tanich liniach. Trudno sobie wyobrazić połączenia z głównymi miastami Europy bez współpracy z bazą hotelową. Turysta przyleci, i co dalej? Skoro tanio przyleciał, to chce również taniego noclegu. Współpraca umożliwia stworzenie pakietów, w których hotele poważnie obniżają ceny i za np. 100 euro będzie można spędzić weekend w Trójmieście z zapewnionym przelotem i noclegami.
Głos WybrzeżaTN

Opinie (129)

  • przepraszam mam pytanie
    gdzie w sezonie można w 3mieście "napić dobrego i taniego piwka "??
    lepszego jak w anglii?? taniego??
    w anglii maja na browar ceny zaporowe??
    to jest powielony sterotyp szwedzkiego lumpa na polskim promie
    wsiąść przyjąć ile się da zarzygać pokład wysiąść albo sie wytoczyć
    jak to mają być tacy turyści to ja dziekuje

    • 0 0

  • poprosiłbym jeszcze o podanie trasy jak po tanim i dobrym piwku BEZPIECZNIE wrócić do hotelu z kamerką i kaską??

    • 0 0

  • Gallux- na moje oko najtanższa!

    • 0 0

  • Gallux

    Na pewno w porówaniu z Wielką Brytanią ceny piwka sa niższe. W całej Unii teraz za piwko w knajpie trzeba liczyć od 12-25 zł i więcej (w Londynie raczej ta górna granica). Co do zas turystów typu Szwedzkiego to jest ich więcej innych nacji (Norwegowie robią to samo, tylko wsiadają na samolot na Karaiby, a nie prom do Gdyni). Z powrotami z knajpy i jakością usług bywa u nas różnie, ale to właśnie dodaje kolorytu wyprawie do dzikiej (ale nie znowu aż tak) Polski.

    Spotkałem kiedyś w pociągu ekipę wracającą gdzieś z Lublina i iz ich rozmów mozna było wywnioskować, ze co weekend jeżdzą się upić do innego miasta w Polsce. Ot taka fantazja - ludziska lubią podróżować, żeby wypić w różnej scenografii, więc szanse jakieś mamy.

    A czy takich chcemy? Podobno pecunia non olet.

    • 0 0

  • Gallux, a czy pomyślałeś ile te "zarzygane lumpy" zostawiają kasy u nas? Wolisz starych niemieckich pierdzieli w spodniach w kratkę, którym żal wydać 50 gr. na widokówkę?
    A cen piwa jakie są w UK raczej byś nie chciał mieć tutaj, fajek zresztą też. A może i lepiej jak by tyle kosztowały, bo byś przestał jarać:)))

    W Pradze jakoś nie narzekają na taki rodzaj "turystów". Poprostu robią na nich sporą kasę, więc raczej nie ucina się łebka kurze znoszącej złote jajka!

    • 0 0

  • Tak się składa, że byłem wczoraj na tym spotkaniu i w związku z tym mam informację z pierwszej ręki. Nie chcę się wymądrzać tudzież występować w roli rzecznika prasowego AP, ale mam wrażenie że niektórzy chcieliby taniej, ale tej samej jakości (np sposób zakupu biletów). Wczoraj AP dokładnie przedstawiła jakie stosuje mechanizmy żeby obniżyć cenę (zresztą na połączeniu Gdańsk-Warszaw też się trochę przejechali), co oczywiście obniża komfort usługi. W innych krajach jakoś nie ma problemu ze zrozumieniem prostego równania: niższa cena=niższa jakość.
    Co do szczątkowych połączeń. Cóż z punktu widzenia usług lotnicznych Trójmiasto zaczyna się jawić jako zadupie turystyczne i gospodarcze i może zamiast nadawiać partona Portowi Lotniczemu, trzeba zastanowić się jak zmienić tę sytuację.

    • 0 0

  • STRZELALI DO NICH TO OMIJAJA

    a kiedy poleca z gdanska do hamburga

    • 0 0

  • Olis

    I ty wierzysz we te pierdoły że z Trójmiasta do W-wy będzie się latać szybko i tanio. Tak było w latach 60. kiedy było lotnisko we Wrzeszczu. Teraz Rębiechowo może stawiać jedynie na loty zagraniczne, tylko nie wyobrażam sobie odprawy pasażerów, którzy przylecieli Jumbo-jetem lub innym tej klasy samolotem. Więc będą latały 737 i inne samolociki bo do tego lotnisko jest przystosowane.
    A plany rozbudowy lotniska oglądałem już w latach 70. 3 pasy startowe, drogi kołowania, olbrzymie budyki terminalu, cuda na kiju.

    • 0 0

  • tak do Hamburga to bylby przeboj
    jezdze tam regularnie i wiem ile lini autokarowych codziennie wyjezdza z Gdanska do Hamburga
    liczba pasazerarow mozna obdzielic kilka samolotow dziennie
    i jeszcze o liniach airpolonia to takie polskie
    plakac na konferencji tylko potrafia
    mysleli ze po 3 mies. beda zbijac kokosy
    moze niech poprawia marketing dotra do klienta
    rzucili haselko tanie linie to czekali na kolejka
    po bilety do ich samolotow
    po prostu "profesjonalisci" made in poland

    • 0 0

  • Cityman a gdzie się podział Twój wieczny adwersarz, słynny Gdynianin z Pustek - Mag?
    Hehe żartuję tylko, bo jakoś za nim wcale nie tęsknie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane