• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samoloty omijają Gdańsk

TN
22 stycznia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Na początek, już w kwietniu, tanio będzie można polecieć z Gdańska do Londynu. Większość planowanych na lato połączeń pierwszych polskich tanich linii lotniczych airpolonia.com do miast europejskich będzie jednak omijać Trójmiasto.

- Dla nas sezon letni zaczyna się już w kwietniu i wtedy planujemy uruchomić połączenia Gdańsk-Londyn dwa lub trzy razy w tygodniu - mówi Marek Sławatyniec, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu airpolonia.com. - Na razie potrzebne są jeszcze końcowe ustalenia ze stroną brytyjską.

Generalna zasada jest taka, że im wcześniej rezerwujemy bilet, tym mniej zapłacimy, cena zależy też od obłożenia linii. Najtańsze bilety na połączeniach zagranicznych kosztują 55,55 zł, a na krajowych 19,99 zł. Do tego dochodzą jeszcze podatki i opłaty lotniskowe. Ceny wylotów z Gdańska będą podobne do tych, obowiązujących obecnie z Warszawy - w praktyce do Londynu i z powrotem można polecieć nawet za mniej niż 300 złotych.

W tym roku będzie też można polecieć tanimi liniami m.in. do Kolonii, Frankfurtu, Brukseli, Sztokholmu, Paryża, Mediolanu, Rzymu, Aten, Barcelony i Madrytu. Połączenia będą jednak przede wszystkim z Warszawy, Katowic i Wrocławia.

- Nasze doświadczenia pokazują, że lepszą inwestycją jest rozwijanie połączeń zagranicznych - mówi Marek Sławatyniec. - Jeśli chodzi o kraj, to nie ma jeszcze takiego obyczaju podróżowania.

Na razie nie polecimy więc z Gdańska do Wrocławia czy Katowic. Nawet istniejące już połączenie Gdańsk-Warszawa jest deficytowe. Jeśli w najbliższym czasie nie uda się osiągnąć średniej 70-80 pasażerów na lot (samoloty Boeing 737-400 używane przez airpolonia.com mieszczą na pokładzie 168 pasażerów), to liczba lotów może zostać ograniczona. Dokładne ceny biletów można sprawdzić na stronie www.airpolonia.com. Internet jest główną platformą handlową linii. Tu można dokonać rezerwacji i kupić bilet - niestety tylko za pomocą karty kredytowej. Jeśli ktoś nie dysponuje tym środkim płatniczym, może zarezerwować bilet przez call center. Tu usługa kosztuje jednak dodatkowo 20 złotych.

- Chcemy zastanowić się, jak możemy wesprzeć rozwój tanich linii lotniczych - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, która była gospodarzem konferencji. - W każdej chwili jesteśmy też gotowi przywrócić linię autobusową z gdańskim lotniskiem.

Konkretne pomysły mają już za to hotelarze. Wspólnie powołali Polską Grupę Marketingową, zrzeszającą już kilkanaście hoteli z Trójmiasta i województwa.

- Do Trójmiasta będą przylatywać goście z zagranicy, na początku najprawdopodobniej z Anglii i Irlandii - mówi Henryk Piekoś, prezes PGM. - Nasza inicjatywa postała z myślą o tanich liniach. Trudno sobie wyobrazić połączenia z głównymi miastami Europy bez współpracy z bazą hotelową. Turysta przyleci, i co dalej? Skoro tanio przyleciał, to chce również taniego noclegu. Współpraca umożliwia stworzenie pakietów, w których hotele poważnie obniżają ceny i za np. 100 euro będzie można spędzić weekend w Trójmieście z zapewnionym przelotem i noclegami.
Głos WybrzeżaTN

Opinie (129)

  • I jeszcze jedno

    Jeśli pojedziemy do Warszawy samochodem, to będziemy mieli tam samochód. Nawet jeśli pojedziemy do Zakopanego autokuszetką, to samochód możemy zabrać ze sobą. Jak polecimy i nie mamy tam rodziny, co ma 3 samochody i jeden nam pożyczy, jesteśmy skazani na wypożyczalnię samochodów, co w naszym kraju brzmi z lekka jak kpina a z lekka jak science-fiction, albo na komunikację miejską i taksówki, co nie brzmi wcale zbyt dobrze.

    • 0 0

  • zapominasz bolo ze z centralnego w wawie i glownego w gdamsku tez rzeba gdzies dojechac - n to samo wiec wychodzi - co za roznica czy z lotniska czy z dworca? czas podrozy sie liczy

    • 0 0

  • Sohc

    Często korzystam z IC Kaszub do W-wy i wiedz, że komfort jazdy w tym pociągu już nie wiele odbiega od pociągów tego typu w Niemczech.
    I dla porównania: turysta mieszkaący np. w dawnym Hewleiuszu jedzie do Warszawy. Wybiera samolot. Do Rębiechowa ładny kawałek. Ma do wyboru ZKM lub taryfę. Za taryfę zabuli w najlepszym przypadku 100 PLN i jedzie albo Kartuską albo Słowackiego to jest dobra godzina /zależy do pory dnia/. Co najmniej 50 min przed odlotem - to już druga godzina, 50 min - optymistyczny czas lotu. Oczekiwanie na bagaż na Okęciu co najmniej 40 min i jazda z Okęcia do centrum nstępna godzina - to razem daje ok 4,5 godz. przy kosztach z dojazdami ok 450 PLN.
    Dla porównania IC Gdańsk Gł. - Warszawa Centralna /1.kl/ 3 godz 50 min przy kosztach 135 PLN + posiłek w pociągu gratis. Może od ostatniego miesiąca się to zmieniło, ale wątpie.

    • 0 0

  • Nie dziwie sie, ze samoloty omijaja Gdansk

    Wystarczy zobaczyc jak nazywa sie port lotniczy.

    • 0 0

  • Bolo: To nie jest kwestia tego w co wierzę. Mówię o tym co wczoraj słyszałem i widziałem. To że marketing u nich jest dupowaty (cityman) to też specyfika takich linii. Oni postawili wczoraj sprawę jasno tańsze loty za niższą jakość usług. I dotyczy to 4P (produkt, cena, dystrybucja i promocja). I nie ma się co na nich obrażać. Po pierwsze przyszli tu robić interesy a nie akcję dobroczynna. A po drugie specjalnie dla trójmiasta nie będą przewalać zasad funkcjonowania firmy, bo to kładzie całą koncepcję. Life is brutal. Upierdliwie powtarzam: nie zmieniać nazwę Portu Lotniczego tylko opracować spójną strategię dla regionu.
    Co do cen biletów, to pardąsik. Normalny nach Warschau intercity kl.1 płaciłem pod koniec listopada 108 zł (dowód do wglądu).

    • 0 0

  • wiesz co Lolek

    idz Ty lepiej Bolka poszukać.

    • 0 0

  • Grisza

    Fakt, ale z centralnego do wielu instytucji jest bliżej lub są pod samym nosem - choćby gospodarstwo ministra Pola do którego można dojść na piechotę.
    Olis,
    może, ja płaciłem 117 PLN za bilet + 18 za miejscówkę.
    A co do airpoloni, to niech stosują zasadę upchnąć ludzi i lecieć. Miejsce siedzące masz - to się ciesz.
    Ja w kraju z ich usług na pewno nie będę korzystał.

    • 0 0

  • michi
    "A cen piwa jakie są w UK raczej byś nie chciał mieć tutaj, fajek zresztą też"
    michi przejdź sie na artykuł o 100 dniach do UE:))
    dla nich będą to ceny ZWYCZAJNE:))
    jak w domu:)

    • 0 0

  • Nie Gallux, mylisz się! Tylko w Zjednoczonym Królestwie i Irlandii ceny piwa są wysokie, bo np w takich Niemczech dobre piwo kupisz już za jakieś 1.80 PLN w przeliczeniu. Natomiast w krajach skandynawskich (oprócz Danii) ceny piwa są katastrofalnie wysokie (6 zyka z małą puszkę w sklepie), nie wspomnę o jakości tego piwa i wszystkich restrykcjach związanych z jego zakupem. Tak więc nie generalizuj, bo każdy kraj w Unii ma inne ceny na piwo.

    A w tym temacie o Unii zadałem Ci pytanie i bardzo będę wdzięczny jeśli mi na nie odpowiesz.

    • 0 0

  • ano zobaczymy w kwietniu jak to bedzie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane