- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (89 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (308 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (63 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (71 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (129 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (110 opinii)
Sąsiad walczący o porządek. Pożyteczny społecznik czy donosiciel?
Zastawianie autem chodnika, niesortowanie śmieci, zakłócanie ciszy, zostawianie bałaganu i zagracanie części wspólnych - to jedne z najczęstszych "świństewek", jakich względem siebie dopuszczają się sąsiedzi. Jedni z tym walczą informując odpowiednie służby, inni taką formę załatwiania spraw uważają za donosicielstwo.
Na wdzięczność społeczności lokalnej rzadko mogą liczyć. Mieszkańcy, którzy po prostu walczą o to, aby przestrzegano prawa i stosowano się do regulaminów, szybciej doczekają się takiej łatki, jak konfident, donosiciel czy sześćdziesiona. Czy słusznie, skoro tak naprawdę wyświadczają przysługę lokalnej społeczności?
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3372/150x100/3372623__c_30_0_568_398__kr.webp)
Miejsce parkingowe - osiedlowy obiekt pożądania
- Urodziłem się w roku 1981 - wspomina Marek, od dziecka mieszkający na Chyloni. - Przed naszym blokiem początkowo stały tylko cztery samochody. Syrenki. Potem kolejny sąsiad kupił trabanta. Miejsce wydzielone do parkowania było niewielkie, ale też nigdy nie było na nim tłoku. Nie to, co teraz.
Bo teraz miejsca parkingowe są na wagę złota. Zdarza się, że nie da się zaparkować nie tylko pod własnym domem, ale i w najbliższej okolicy. Kiedy się tak krąży autem bez celu, bo stanąć nie ma gdzie, zaczyna przeszkadzać wszystko. Nawet to, że nasze potencjalne miejsce zajął sąsiad, który... zaparkował prawidłowo.
![Sąsiedzkie groźby za parkowanie pod własnym blokiem](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3305/150x100/3305132__c_0_664_1152_831__kr.webp)
Nie brakuje kierowców, którzy brakiem miejsc usprawiedliwiają to, że parkują gdziekolwiek. I mają później pretensje, że ktoś życzliwy o parkowaniu mimo zakazu poinformował policję.
- Gdyby musiał tamtędy przejechać z wózkiem, to inaczej by myślał - komentował czytelnik w naszym raporcie. - Korona by mu z głowy nie spadła, gdyby zaparkował gdzieś dalej i podszedł. Moim zdaniem osoba, która zgłosiła to wykroczenie, jest bohaterem i takich bohaterów nam trzeba.
Tak parkują na Przymorzu (18 opinii)
Jak się okazało, nasz czytelnik zapożyczył fotografię z jednej z osiedlowych grup w mediach społecznościowych. To właśnie tam osoba, która dopuściła się wykroczenia, poinformowała o całej sytuacji. Kierowca nie wypierał się winy. Przyznał, że ta lekcja, której udzielił mu praworządny sąsiad, kosztowała go 800 zł. Celem wrzucenia nagrania miało być ostrzeżenie innych przed łamaniem zakazu zatrzymywania się, choć dało się wyczuć, że postawa sąsiada go zirytowała.
Co ciekawe, wiele osób potępiło postawę osiedlowego bohatera, który powiadomił policję.
- Różne są sytuacje i powody parkowania, ale donoszenie to słaba cecha - komentowała jedna z uczestniczek dyskusji. - Szkoda, że brakło odwagi, by stanąć i najzwyczajniej zwrócić uwagę.
Doniósł na sąsiadkę, ukarano wszystkich
O ile opisana powyżej sytuacja jest w zasadzie jednowymiarowa (kierowca zaparkował mimo zakazu, o czym doskonale wiedział), tak donos, jakiego dopuścił się jeden z mieszańców Ujeściska, słono kosztował całą wspólnotę.
- Sąsiad monitorował nasze śmieci i groził, że jeśli nie będziemy ich segregowali, to nas zadenuncjuje i będziemy płacili karę - opowiada Marta. - Nie wziął jednak pod uwagę tego, że kara zostanie nałożona na wszystkich użytkowników wiaty, a nie tylko na tych, którzy nie segregują śmieci. Brzmi jak banał, ale chciał ukarać innych - sam został ukarany. Rozumiem go jednak, bo nie zrobił tego złośliwie, tylko w obawie przed podniesieniem kosztu wywozu śmieci. No i poniekąd ta lekcja wyszła nam na dobre, bo choć przez jakiś czas musieliśmy płacić więcej, to teraz nie ma w naszej wspólnocie mieszkaniowej chyba nikogo, kto by śmieci nie segregował.
Złożenie donosu nie musi być złośliwością, ale wynikać z tego, że z sąsiadami, którzy łamią przepisy, w żaden sposób nie da się porozumieć.
- Pod nami mieszka rodzina z trójką dzieci- opowiada Tomasz, mieszkaniec Żabianki. - Na korytarzu regularnie rozstawione są wózki dziecięce, rowerki czy zabawki. Prosiliśmy wielokrotnie, żeby to uporządkowali, ale tłumaczą, że w domu nie będą tych gratów trzymać. Gdy zagroziliśmy, że przeniesiemy cały ten majdan do wózkarni, która jest na parterze i która jest zawsze pusta, bo to jedyna rodzina z dziećmi w naszej klatce, zaczęli przypinać wózki i rowerki do kaloryfera znajdującego się na korytarzu. Kiedy odwiedził mnie tata, poruszający się przy pomocy balkonika, nie był w stanie przejść. Kolejnym razem problem z przejściem mieli ratownicy medyczni. Musieli czekać 20 minut, aż sąsiedzi poodpinają wszystkie pojazdy, żeby móc przejechać z noszami. Gdyby pacjent miał zawał, mógłby tego nie przeżyć. Po tej akcji doniosłem na tę wesołą rodzinkę do spółdzielni, straży pożarnej, poinformowałem też dzielnicowego. Nie wiem, czy i w jaki sposób zostali ukarani, ale kilka dni po zgłoszeniu problemu korytarz był puściutki. Czy czuję się źle z tym, że doniosłem? Czułbym się gorzej, gdyby następnym razem ratownicy nie byli w stanie uratować człowieka przez to, że tego nie zrobiłem.
Opinie (538) ponad 20 zablokowanych
-
2023-02-25 18:22
Opinia wyróżniona
(36)
Jak ogromne jest dziś przyzwolenie na chamstwo, nieposzanowanie wspólnego mienia, brak szacunku dla współmieszkańców, ignorowanie potrzeb i praw innych, brak logiki i rozsądku w przestrzeni wspólnej (jak to się zwykło mówić "publicznej"). I przez takie przyzwolenie mamy: rozjechane trawniki, samochody zaparkowane na dwóch miejscach postojowych,
Jak ogromne jest dziś przyzwolenie na chamstwo, nieposzanowanie wspólnego mienia, brak szacunku dla współmieszkańców, ignorowanie potrzeb i praw innych, brak logiki i rozsądku w przestrzeni wspólnej (jak to się zwykło mówić "publicznej"). I przez takie przyzwolenie mamy: rozjechane trawniki, samochody zaparkowane na dwóch miejscach postojowych, śmieci wokół altany śmietnikowej, opony samochodowe w lesie, graty na klatce schodowej, hałas imprez na cała klatkę / osiedle, psie kupy na trawnikach, rozpakowane / rozbebeszone produkty w sklepach, błoto na całej klatce, śmieci na plażach,... Przykre.
- 984 38
-
2023-02-26 20:08
w ogóle idźcie sobie
Bo nie potraficie żyć ze sobą.
Błazny- 1 0
-
2023-02-26 19:58
No cóż,
tak właśnie zachowują się dorosłe dzieciaki, które były wychowywane b e z s t r e s o w o
- 2 0
-
2023-02-26 09:53
(1)
Panie Boczek to jest prywatna publiczna toaleta więc wypierdzielaj Pan do siebie. Żegnam.
- 9 4
-
2023-02-26 11:29
U nas pan Waldek jak za dawnych dobrych czasów, trzyma krótko za ryj.
- 4 3
-
2023-02-26 09:22
U nas krótko
King Kong i spokój
- 0 6
-
2023-02-25 23:48
Tak, parkuje na dwóch miejscach (1)
Na końcu parkingu. A dlaczego ? Bo jak zaparkuje na jednym bliżej, to mam 80% szans, ze zaparkuje ktoś obok kto otworzy zamaszyście drzwi i mnie puknie (wgniotka), oprze podczas pakowania zakupów swoje drzwi o moje auto, lub ma dziecko z tylu i uszkodzi mi lakier. Właśnie przez brak poszanowania i chamstwo. Raz nawet jak siedziałem w aucie na parkingu to pani przywaliła z impetem w moje drzwi, po czym jak zwróciłem jej uwagę to szła w zaparte, ze to nie ona xD No a ku.wa kto ? xD
- 30 23
-
2023-02-26 10:08
Spróbował byś u nas tak zaparkować
- 7 2
-
2023-02-25 22:17
To nie przez "przyzwolenie" mamy rozjechane trawniki
Tylko przez politykę miasta. Nie szczujcie ludzi na siebie tylko zajmijcie sie tymi co biorą kase od deweloperów, żeby nie musieli nic poza postawieniem domu. A sami realizują politykę c40 i zero aut. Zniechęcić. Wymawiajac się klimatem.
- 20 35
-
2023-02-25 20:00
Gdy byłem studentem zdarzało mi się mieszkać w miejscach, gdzie klatka schodowa była graciarnią. (27)
Najlepsi byli sąsiedzi, którzy wynieśli kanapę, by w komfortowych warunkach... palić na klatce papierosy. Mistrzowska też była rodzinka, której dzieci non stop bawiły się na korytarzu, zostawiając wszędzie zabawki... i co najlepsze? Rodzice wyprawili dziecku urodzinki! Dorośli siedzieli w mieszkaniu i pili, niech będzie, kawę, a wszystkie dzieci bawiły się na przystrojonym w tym celu w baloniki i serpentyny korytarzu.
- 64 2
-
2023-02-25 21:47
Takich buraków jak ty trzeba by wytykac palcami jak sasiadka wystawila kanape na klatke stała przez 2 tygodnie nikomu nie (2)
nawet sie zastanawiałem czy sie jej zapytac czy mam jej pomuc wynisc za darmo ale ona sama zniknęła,gydby tak sie niestało to mi nie przeszkadzala a jak by był problem to bym ja sam wyniósł
- 3 22
-
2023-02-25 23:16
Napisz jeszcze raz po polsku. To jakaś gwara buraczana? (1)
- 23 1
-
2023-02-26 13:30
Spokojnie, przedpiśca ma poprostu deficyt promili we krwi.
- 3 0
-
2023-02-25 21:17
To takie buraki, które nie powinny mieszkać ze społeczeństwem tylko w jakichś barakach lub kontenerach.
- 31 4
-
2023-02-25 20:39
Dużo dziś słoików z Braniewa Lipna (22)
Mazur od co. Wychowali sie na wsi i tyle potrafią buty na klatce zostawiac
- 59 31
-
2023-02-26 11:23
To fakt i wózki i rowerki pod drzwiami jak na wsi pod wejściem na werandę...
Oraz śmieci 2ystawiali na dwór żeby nie waliło w domu, a teraz na klatce schodowej stoją do rana. Witamy wieśniaków w Grodzie.
- 18 0
-
2023-02-25 21:39
(5)
hej ja jestem słoikiem z braniewa i zostawiam w gdańsku rocznie kilkadziesiąt tysięcy zł samego podatku (prowadzę działalność gospodarczą zarejestrowaną w GD). Mam prawo uważać się za mieszkańca gdańska czy jestem ciągle słoikiem który doi z miasta jak z mlecznej krówki? (butów na klatce nie zostawiam jakby co) bo nie wiem czy jestem wg tzw
hej ja jestem słoikiem z braniewa i zostawiam w gdańsku rocznie kilkadziesiąt tysięcy zł samego podatku (prowadzę działalność gospodarczą zarejestrowaną w GD). Mam prawo uważać się za mieszkańca gdańska czy jestem ciągle słoikiem który doi z miasta jak z mlecznej krówki? (butów na klatce nie zostawiam jakby co) bo nie wiem czy jestem wg tzw rodowitych gdańszczan podludzem czy nie. jakby co ja sam się nie uważam za rodowitego warmianina bo moi przodkowie przyjechali zza buga 70 lat temu, gdańszczanie to jak rozumiem mają korzenie sięgające aż wczesnego średniowiecza
- 46 27
-
2023-02-26 11:28
Masz rację w Gdańsku gdańszczanami są ci co na ruskich czołgach przyjechali (1)
- 1 13
-
2023-02-26 13:30
Twoi to przyjechali w tym czołgu kacapie PiSowski.
- 7 7
-
2023-02-26 07:56
Podludz ten co jak podludz robi
- 5 3
-
2023-02-25 23:56
super!
ale na Twoje miejsce jest 5x sloikow z Warmii co maja to w tylku :)
- 18 12
-
2023-02-25 21:56
To miłe usłyszeć, jak przybywający do Gdańska za pracą dbają o czystość wokół siebie.
Myślę, że słoikami nazywa się osoby, które nie szanują to co wspólne. Nie umieją po sobie sprzątać, bo do tej pory mamusia tym się zajmowała. A ci co tworzą graciarnie i magazyny na częściach wspólnych to takie cwaniaki-buraki.
- 63 3
-
2023-02-25 21:38
Polecam przejażdżkę na Mazury. (3)
Nigdzie poza Gdańskiem nie uświadczysz butów ani śmieci na klatce.
- 26 17
-
2023-02-26 10:03
Bo w wiejskich domach nie ma wspólnych klatek schodowych (2)
- 27 2
-
2023-02-26 11:25
Jest weranda (1)
- 4 3
-
2023-02-26 23:45
Jest sień.
- 2 0
-
2023-02-25 21:18
Buty zostawić. (7)
A na schodach wyciśnięte błoto z pod podeszwy. Wchodzi do klatki jak bydło, którego nic nie obowiązuje.
- 63 4
-
2023-02-26 07:54
(6)
W falowcu w NP buty potrafią czyścić z błota w windzie lub na klatce schodowej.
- 12 5
-
2023-03-05 07:25
działkowcy
- 0 0
-
2023-02-26 11:24
Kiedyś sprzątaczki były (4)
Teraz prezes SM woli przytulać
- 1 16
-
2023-02-26 12:59
(3)
Sprzątaczki są,ale nie nadążają ze sprzątaniem po psich kupach i brudasach.Lokatorzy swoich dzieci też nie uczą porządku,ulotki reklamowe i papiery nie wrzucają do wystawionego kosza.Panie posprzątają,a rano znowu nabrudzone i naśmiecone,czyli syzyfowa praca.
- 20 2
-
2023-02-28 07:16
(2)
Klatka B
- 0 0
-
2023-03-02 17:56
(1)
Psy w tej klatce to chyba śpią do południa.Tak zanieczyszczonej klatki schodowej i windy to jeszcze nie widziałam.Współczuję tej pani sprzatającą tą klatkę.Sp.Kolejarz powinna opodatkować właścicieli psów.
- 0 0
-
2023-03-05 07:28
a pani sprzątającej przyznać premie za ta niewdzięczną pracę,syzyfową pracę
- 0 0
-
2023-02-25 21:09
Ale przynajmniej nie są analfabetami, ot co. (2)
- 24 49
-
2023-02-26 11:23
Wieśniaka po zachowaniu poznasz (1)
- 20 5
-
2023-02-26 21:49
Co gorsza, taki jeszcze zwyzywa Cię od konfidentów ;]
- 12 0
-
2023-02-25 18:41
Opinia wyróżniona
ja nigdy nie donoszę , nie kłócę sie z nikim, tylko do skrzynki pocztowej wrzucam kartkę tej osobie pisząc (54)
co mi się nie podoba i podpisuję sąsiedzi lub sąsiad ,
- 167 139
-
2023-02-26 22:27
Ale Ty masz silną psychikę
- 0 1
-
2023-02-26 20:34
Rudy
jestes Rudy z Blok Ekipy?
- 0 2
-
2023-02-26 11:05
Nie mów, że pomaga.
- 2 2
-
2023-02-26 09:47
Nie zrobisz tego na wieloklatkowym osiedlu
- 1 1
-
2023-02-26 08:31
A jak ci sąsiad o 2 rano imprezuje nad głową i pół nocy nie możesz spać
a rano trzeba wstać do pracy to też wrzucasz karteczkę?
- 6 4
-
2023-02-25 21:52
Ludzie parkuja gdzie sie da bo niemaja gdzie indziej zostawiaja rowery na klatkach bo niema miejsc do zostawienia rowerów (5)
ale znajdzie sie burak co bedzie donosił i ma wszystko gdzies a sam jak go popilnować to bedzie co naniego pisac
- 4 59
-
2023-02-27 10:01
(1)
to niech wyłożą pieniążki i zbudują rowerownie a nie myślą ze łaskawy pan przyjdzie i się nimi zaopiekuje... tak to nie działa każdy za swoje mienie jest odpowiedzialny. jak chce udogodnienia to trzeba płacić a jak nie ma/nie chce to niech rower stoi w mieszkaniu. ez
- 2 0
-
2023-03-05 07:37
rowery trzyma się w garażach
- 0 1
-
2023-02-25 23:20
A słownik trzymasz chyba gdzieś wysoko, i nie możesz dosięgnąć? (1)
- 17 5
-
2023-02-26 14:56
Czy stawiamy przecinek przed "i"?
- 6 1
-
2023-02-25 22:15
Lodówkę i pralkę też trzymasz na klatce żeby mieć więcej miejsca w domu?
- 61 3
-
2023-02-25 19:23
Czyli zachowanie typowego tchórza
I jeszcze pisze "sąsiedzi" bo się boi żeby przypadkiem z nim nie skojarzyć.
- 20 38
-
2023-02-25 18:52
Odwagi brakuje żeby się podpisać? (26)
I nie rozumiem, dlaczego podpisujesz się w imieniu innych.
U mnie na klatce sąsiad wywiesił kartkę, że hałas remontu u pana spod 13 wszystkim sąsiadom przeszkadza i tym podobne bzdury, podpisał "sąsiedzi". To wziąłem markera i dopisałem, że nie wszystkim sąsiadom i że sobie nie życzę żeby się wypowiadał w moim imieniu. Potem podpisało kartkęI nie rozumiem, dlaczego podpisujesz się w imieniu innych.
U mnie na klatce sąsiad wywiesił kartkę, że hałas remontu u pana spod 13 wszystkim sąsiadom przeszkadza i tym podobne bzdury, podpisał "sąsiedzi". To wziąłem markera i dopisałem, że nie wszystkim sąsiadom i że sobie nie życzę żeby się wypowiadał w moim imieniu. Potem podpisało kartkę podobnie kilku innych sąsiadów i kartka znikła bezpowrotnie. Masz odwagę zwracać komuś uwagę publicznie, często bezczelnie podając jego konkretny numer mieszkania/nazwisko, to znajdź odwagę się pod tym podpisać osobiście.- 49 39
-
2023-02-26 14:45
Gdzie Twój podpis? Ta oslawiona odwaga?
- 0 3
-
2023-02-26 11:22
Ja nie lubię takich, którzy innych pouczają, a sami siebie nie. (1)
Ktoś żle zrobił, że się nie podpisał, a Ty na końcu swego wywodu się podpisałeś?
- 5 6
-
2023-02-26 12:41
Tu nie muszę, bo moje nazwisko i tak by ci nic nie powiedziało.
- 4 1
-
2023-02-26 08:35
Wiesz. Dlaczego (1)
Dlaczego wolałbym zostawić kartkę w skrzynce czy pod drzwiami? Bo niemam ochoty rozmawiać z ludźmi którzy nic sobą nie reprezentują niemam ochoty wchodzić w szczegóły z gościem który jest zwykłym plebsem. Po co mi to? Ty mówisz tchórz a ja mma spokój a głowę
- 25 7
-
2023-02-26 14:53
"Plebs" i wiadomo, jak traktujesz ludzi.
- 2 7
-
2023-02-25 23:48
nie koniecznie, anonimowa kartka jest
jak dyplomacyjna rozmowa, jesli upominany nie zrozumie aluzji czeka go rozmowa ze społdzielnia lub dzielnicowym wszystko w temacie ja nikomu zycia nie uprzykrzam i żadam tego samego od innych po paru wybrykach sąsiadów nade mna i pode mna spokoj i mowimy do siebie dzien dobry ale nie wiedza jak to sąsiad napisał ;)
- 19 7
-
2023-02-25 21:13
(8)
Zobaczymy, jak hałas remontu trafi na Ciebie od sąsiada z za ściany. Czy będziesz szukał poparcia u innych. A swoją drogą to każdy ma prawo na remont ale w określonych godzinach.
- 32 5
-
2023-02-26 14:50
Wypada oinformować sąsiadów przed rozpoczęciem remontu. (3)
- 9 2
-
2023-02-26 15:39
Przed zmianą bielizny też mam cię informować? (2)
Powiedz mnie proszę co ci da informacja kiedy sąsiad remont będzie robił?
- 2 8
-
2023-02-26 18:29
naprawdę tak kiepsko u Ciebie z wyobraźnią? (1)
ta informacja daje to, że człowiek może sobie na ten czas zaplanować wyjazd, bo np zamieni się z kimś w pracy w grafiku, albo weźmie urlop, żeby nie musieć słuchać Twojego napie.... w ścianę
- 11 1
-
2023-02-26 19:18
Oczywista oczywistość.Tego wymaga kultura sąsiedzka.Robię remont do kiedy i przepraszam.Odgłosy kucia i wiercenia rozchodzą się po całym bloku.Sąsiedzi nie są zaskakiwani ogromem hałasu i ewakuują się z pieleszy domowych.
- 5 0
-
2023-02-25 21:21
No widzisz, ja rozumiem, że ludzie robią czasem remonty, niektórzy najwidoczniej nie rozumieją. (3)
Mieszka taki dziad 40 lat i nawet ścian nie odświeżył w tym czasie, to myśli, że wszyscy tak mają.
- 19 18
-
2023-02-26 13:05
Przy odświeżaniu to akurat nie ma dużego hałasu,jak przy wierceniu czy skuwaniu tynku.Stoją takie torby wypełnione gruzem pod klatką ,czasem mam wrażenie,że reszta bloku to tylko wydmuszka.
- 6 3
-
2023-02-25 22:01
Wiadomo, remonty ludzka rzecz, ale w granicach rozsądku i prawa. Nie 7 dni w tygodniu do 22.45. (1)
- 35 8
-
2023-02-26 11:05
Przecież to oczywiste.
Ale kiedy sąsiad hałasuje remontem w godzinach innych niż 8:00-18:00 (takie mamy zasady w swojej spółdzielni) to się mu idzie zwrócić uwagę, a nie pisze anonim i podpisuje za innych.
- 9 3
-
2023-02-25 19:53
Pacan (6)
Odwagi brakuje i dobrego wychowania żeby nie łamać standardów a chlew przynosić do nas. Jak pies sika na w domu to dostaje po tyłku i tyle. Po to są slużby. To nie grzech wytykać grzech ale grzech czynić.
- 37 12
-
2023-02-26 06:55
Jak pies sika w domu to go trzeba na dwór wyprowadzić frajerze a nie bić. (1)
- 26 6
-
2023-02-27 09:57
trzeba lać aż będzie piszczał mua ha ha ha już się obrońcy zwierząt podniecili. Dbaj o swojego a nie udajesz dobrego samarytanina
- 0 3
-
2023-02-25 23:04
Pieska się nie bije
To nie jest wychowanie kto to widział żeby bić psa!!!!!
- 18 6
-
2023-02-25 21:19
To miej odwagę i wytknij, a nie zasłaniasz się anonimem z podpisem "sąsiedzi". (2)
- 12 15
-
2023-02-26 14:47
Mowa o odwadze czy o reagowaniu na niewłaściwe zachowanie?
- 5 1
-
2023-02-26 07:58
Spróbuj zwrócić uwagę delikatnie,masz wrogów do końca życia całej katolickiej rodzinki.
- 17 13
-
2023-02-25 19:19
U mnie było podobnie (3)
To ktoś napisał na kartce:
"Spi***aj k**o z 4 piętra"
I kartka znikla- 8 18
-
2023-02-25 22:21
nie ''znikła'' (2)
lecz zniknęła
- 26 9
-
2023-02-26 11:05
Obie formy są poprawne nieuku
- 6 4
-
2023-02-26 11:02
Jak chcesz kogoś poprawiać
To napisz zdanie z poprawną składnia i interpunkcją
- 6 0
-
2023-02-25 18:51
No to jesteś najgorszym, tchórzliwym robakiem. Od tego tylko krok do przecinania opon czy wybijania szyb (14)
- 42 145
-
2023-02-25 19:32
Najgorszy zawsze jest nie ten kto donosi, ale ten kto z dumą to popiera. (13)
Zero wstydu i upadek moralności.
- 34 74
-
2023-02-25 20:02
Zero wstydu i moralności mają właśnie ci, którzy przestrzeń wspólną traktują jak własną. (12)
Popieram donoszenie na takich.
- 148 9
-
2023-02-26 13:01
Butelek po piwie nie sprzątają...
- 1 1
-
2023-02-25 21:31
Tak, rzeczywiście ale donoszenie jest najgorszą formą działania. (10)
Kiedyś takie zachowania były bardzo negowane. Teraz widzimy upadek zasad.
- 15 82
-
2023-02-26 07:38
Upadkiem zasad jest nieprzestrzeganie zasad współżycia społecznego,takich właśnie jak choćby traktowanie wspólnej przestrzeni jak swojej.
- 32 3
-
2023-02-26 00:01
ktosik2226
Tez takie zasady popier**lam az zostalem kierownikiem
Donoszenie jest dobre - po to sa sluzby
uczciwego nikt nie meczy
kreatczy trzeba tepic :)- 19 10
-
2023-02-25 22:39
Kiedyś, czyli za okupacji. (7)
Teraz niszczone i zagracone mienie jest nasze, nie okupanta.
- 65 8
-
2023-02-26 11:30
Połowę Gdańska Niemcom PO sprzedało.. M (4)
Jakie.. U siebie?
- 5 19
-
2023-02-26 11:47
Kwicz kacapie PiSowski, kwiiiiiiicz... (3)
Wy byście woleli ruskom za darmo oddać, żeby tylko hiacyntowa teczka naszczalnika nie wypłynęła z Moskwy.
- 12 8
-
2023-02-26 12:40
Lotos już oddali za pół darmo ruskim słupom z Węgier, czyli się zgadza. (2)
- 13 5
-
2023-02-26 15:32
(1)
A tak konkretnie, to co z firmy Lotos "za pół darmo oddali ruskim słupom z Węgier"?
- 3 7
-
2023-02-26 16:51
Troll ci nie odpowie, bo nie wie, o czym pisze:)
- 3 3
-
2023-02-25 23:34
Jakby było nasze to byśmy mieli na nie wpływ
ale nie mamy wpływu. Dlatego to mienie należy do deweloperów i urzędników a nie do nas. Oni nie są w naszej drużynie i działają na naszą zgodę. My mamy płacić podatki i siedzieć cicho.
- 4 22
-
2023-02-25 22:59
Brawo
- 10 6
Wszystkie opinie
-
2023-02-25 18:04
(12)
Pożyteczny społecznik, donosiciel... A tak na serio. Teraz część mnie zagryzie. Do pewnego momentu nie było większości tych problemów. Do pewnego momentu w Gdańsku było inaczej... Pozdro dla ludzi z nawykami, które ściągnęli że sobą.
- 135 45
-
2023-02-25 18:12
Do pewnego momentu
to poprostu nie było gdzie o tym czytać, a teraz jest.
- 29 19
-
2023-02-25 18:14
Nawet butów nie wytrą, a są trzy wycieraczki na dole. (1)
Uważam, że po Covidzie i wcześniejszych zmianach politycznych część społeczeństwa schamiała, część to wszystko olewa, a część to są "przesiedleńcy" do miast nie przystosowani do życia w blokowej społeczności. I co tu wymagać skoro to jest "tumiwisizm"?
- 30 11
-
2023-02-25 21:22
Nawet butów nie wytrą,
Wieczorem dzień sprzątanej klatki wygląda jakby tydzień nie był sprzątany.
- 9 5
-
2023-02-25 18:14
Niestety, ale nam chodnik blokuje swojak (1)
wredny i złośliwy, taka patola.
- 22 8
-
2023-02-25 19:27
To zgłaszaj codziennie na SM !
- 18 3
-
2023-02-25 20:02
Przecież gdańscy autochtoni (1)
to mniej niż2 %
- 7 11
-
2023-02-26 13:13
Teraz nie ma obowiązku meldunku,nie wiadomo kto w wynajętym lokalu mieszka, 1 osoba czy 10 gości.
- 4 2
-
2023-02-25 22:08
zawisc ludzie jest coraz wieksza i donosiciele zaczynaja sie panoszyc (1)
- 5 20
-
2023-02-26 20:52
to nie zawiść, to tworzenie porządku publicznego
- 5 0
-
2023-02-26 08:05
(2)
Były od kiedy pamiętam: moi dawno nieżyjący dziadkowie zostawiali na klatce schodowej buty i wystawiali kubeł ze śmieciami.
- 0 13
-
2023-02-26 11:37
W naszej klatce schodowej pewna rodzina, (1)
też miała taki zwyczaj. Ktoś jednak znalazł sposób, aby to zmienić i postawił solidnego klocka w kilku butach. Teraz mamy porządek.
- 10 2
-
2023-02-26 12:42
No to gratulacje dla d**ila.
Bo jeśli tobie się zdaje, że trzymanie butów na klatce jest gorsze niż stawianie klocka, to gratuluję IQ rozwielitki.
- 1 11
-
2023-02-25 18:04
(5)
Jak ktoś lubi blokować chodnik swoim zardzewiałym szrotem, to sam się prosi. Ja zamiast dzwonić na pały wolę podzielić się flegma lub psim g..nem na klamki lub szybę:)
- 54 77
-
2023-02-25 18:07
A jak Ci ktoś ukradnie coś to już pały sa potrzebne?
A może walisz z prośbą do księdza?:) A tak naprawdę to sam jesteś pałą!
- 21 6
-
2023-02-25 18:14
Szrotem? (1)
Panie moje auto (co mi rodzice kupili) jest warte pewnie tyle co 30 twoich wypłat miesięcznych
- 5 21
-
2023-02-26 15:01
Czy rodzice też myją to auto?
- 1 2
-
2023-02-25 20:40
Dno
- 7 1
-
2023-02-26 12:21
No dobra, ale potem ty dostaniesz flegmę i tyle. Albo dadzą twojemu psu pinezki w kiełbasie do wszamania. Sprawy z sąsiadami nie są takie proste, jak tu napisałeś, bo obowiązuje zasada wzajemności. A jak ktoś cię nagra, jak smarujesz czyjś samochód, bo dziś wszędzie kamery, to masz wyrok (może w twoim przypadku kolejny?) i do tego będziesz gwiazdą na youtube. Także fajnie popisać w necie, ale życie jest trudniejsze. Nie to, żebym nie trzymał twojej strony, ale to trzeba by było jednak rozwiązywać inaczej.
- 5 3
-
2023-02-25 18:05
Przecież w PL nie ma dobra wspólnego! Proszę zobaczyć jak w Skandynawi podchodzi się do NASZE!! (4)
Zawsze są jakieś tarcia a czy nie przyjemniej żyło by się na czystych bezpiecznych i łądnych częsciach wspólnych? A później płacz że trzeba płącić na fundusz remontowy albo syf na klatkach i piwnicach!
- 116 7
-
2023-02-25 19:59
(3)
A co to jest "skandynawi"?? Bo odróżnianie kiedy jest jedno, a keidy dwa "i" to jest peirwsza klasa podstawówki.
- 6 15
-
2023-02-25 20:38
Jak już jesteś taki pedantyczny, to co to za klasa "peirwsza"?
- 19 1
-
2023-02-25 21:22
A co to jest "peirwsza" i "keidy" panie Miodek?
- 10 1
-
2023-02-26 13:27
To dlaczego piszemy jedno "i" : Gdyni, Rumi...
- 0 2
-
2023-02-25 18:06
Robie porzadek w inny sposob .... (28)
Kupiłem "klucz" do skrzynki elektrycznej. Jak jest glosno po 22, wykrecam bezpiecznik, wkladam do kieszeni, zamykam skrzynke. Pieknie obserwowac jak z rana sasiad jedzie do Castoramy na dzial elektryczny:)
- 101 40
-
2023-02-25 18:10
Dlatego najlepsze są akcje w sobotę wieczór (10)
Wtedy sąsiad albo imprezowicze z mieszkania na wynajem krótkoterminowy mają problem aż do poniedziałku :D
- 53 7
-
2023-02-25 18:23
Zgadza sie (3)
Od soboty od 22 do poniedzialku przy swieczce, a ja mam ubaw:):):)
- 39 11
-
2023-02-25 22:24
dzięki za pomysł :) (2)
jw
- 20 5
-
2023-02-26 08:04
(1)
Lodówka się rozmrozi sąsiadom?
- 7 2
-
2023-02-26 10:40
Ojej
- 4 7
-
2023-02-25 20:17
Pogotowie elektryczne 24/7 (3)
Polecam sie.
- 9 6
-
2023-02-26 10:41
I 300zł mniej w kieszeni (2)
Za taką usługę
- 4 7
-
2023-02-26 10:49
Tyle, że z twojej kieszeni.
Bo prędzej czy później ktoś cię złapie złodzieju bezpieczników.
- 7 7
-
2023-02-26 11:11
A ciebie ile już kosztowała wymiana uzębienia?
- 7 4
-
2023-02-25 20:18
Dodam (1)
Ze w blokach na jednym bezp jest kilka mieszkan. Moze i wasze zyczliwi. Moze lodowka jak rozmrozi wam 15kg miesa to da do myslenia
- 10 20
-
2023-02-25 21:24
Przecież to jakiś d**il napisał, już widzę jak on korki wykręca, jak on się boi nos za drzwi wystawić.
- 15 9
-
2023-02-25 18:35
A smoki też występują w tej bajce? (10)
Ja swoją skrzynkę elektryczną mam w swoim mieszkaniu, więc nie wiem w jakim kurniku ty mieszkasz.
- 14 24
-
2023-02-25 19:31
(7)
Bo mieszkasz w falowcu ! Tylko tam takie cuda ! W domach nowoczesnych , skrzynki w specjalnym pomieszczeniu !
- 25 8
-
2023-02-25 19:54
Zonk! W blokach z wielkiej płyty są skrzynki elektryczne na klatce schodowej. (5)
- 22 3
-
2023-02-25 21:25
Tak.Ale z takimi bezpiecznikami co pół bloku wyłączą a nie jedno mieszkanie. (1)
Od mieszkań są w środku i możesz sobie wykręcić ale gacie po praniu.
- 13 11
-
2023-02-26 11:43
Każde mieszkanie ma swoją skrzynkę na klatce.
- 6 2
-
2023-02-26 08:04
Falowiec (1)
Tak,ale są zabezpieczone przed intruzami,nikt nie ma prawa przy nich grzebać.
- 6 2
-
2023-02-26 13:29
Klucz ma administracja do liczników na klatkach schodowych ,a w mieszkaniach są liczniki i słabsze korki.
- 0 2
-
2023-02-28 13:41
Jak mieszkalem w bloku z lat 70, to licznik i bezpieczniki byly w mieszkaniu.
- 0 0
-
2023-02-26 09:24
W blokach z 1969-1970 - i liczniki elektr., bezpieczniki są na korytarzu w skrzynce dla piętra!
Budynek 4-piętrowy, nie wieżowiec. Było to robione, aby ludzie nie kombinowali z licznikami elektr, nie dostawiali magnesów itp. Aby zmniejszyć odczyty i rachunki.
- 2 7
-
2023-02-25 22:35
Nawet chlew w mieszkaniu !
- 2 5
-
2023-02-26 07:44
Przed licznikowe zabezpieczenie jest na korytarzu w szafcie.
- 5 3
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2023-02-25 19:13
Typowy PiSowiec jest typowy, kradnie sąsiadom bezpieczniki i się jeszcze z tego cieszy.
- 19 28
-
2023-02-26 09:54
Odemnie byś miał klapsa i rachunek za zeosutą zywność z lodówki
- 7 3
-
2023-02-26 11:07
I ile razy już musiałeś zęby wstawiać? Bo nie wierzę, że cię nie złapali.
- 6 3
-
2023-02-26 12:05
Przecież to jest kradzież (1)
Bezpiecznik sąsiada nie należy do ciebie a sąsiad nie jest twoim dzieckiem żebyś go wychowywał i wyłączał światło po dobranocce.
- 9 3
-
2023-02-26 16:31
Powiem więcej
Ten bezpiecznik nie należy nawet do sąsiada, tylko jest własnością dostawcy prądu.
- 1 1
-
2023-02-25 18:06
Społecznik i aktywista to chyba najgorszy możliwy sąsiad. (21)
- 59 195
-
2023-02-25 18:11
`Społecznik` i `aktywista` - czytaj - dawniej w ORMO a dzisiaj w PiS :)))) (9)
- 21 45
-
2023-02-25 20:11
To i tak lepiej niż etat trolla w ruskim konsulacie (4)
- 20 9
-
2023-02-25 21:11
Nie każdy pracuje dla kacapów PiSowskich jak ty. (3)
- 13 10
-
2023-02-26 09:56
Byłem w zomo byłem w ormo dzisiaj jestem za platformą (2)
technik maliniak z nowogrodzkiej
- 5 12
-
2023-02-26 10:37
Jarek nie był w ORMO ale donosił na kolegów jako TW Balbina
- 10 9
-
2023-02-26 10:51
Solidaruch Duda jest za platformą?
- 6 6
-
2023-02-25 21:59
Dzbanie 80% tych postów nienawisci napisały POKemony (1)
- 11 14
-
2023-02-26 07:27
Kwicz kaczkodałnie PiSowski, kwiiiiiiicz..
Kwiiiiii.. kwiiiiii..
- 11 10
-
2023-02-26 15:06
maliniak
- 0 1
-
2023-02-26 16:56
Głosowałem na PiS a nie jestem aktywistą ani społecznikiem. Przemyśl lepiej to co mówisz!
- 3 5
-
2023-02-25 19:48
Najgorszy sąsiad to taki, przez którego sąsiad społecznik ma co robić. (4)
Zachowuj się jak człowiek, to społecznicy nie będą musieli zajmować się twoim chamstwem.
- 58 12
-
2023-02-25 21:05
Sąsiad społecznik często wymyśla inni nie wiedzą często o co chodzi. (2)
- 8 27
-
2023-02-25 22:04
Zazwyczaj nie wymyśla, to ty zagracasz albo imprezujesz po nocach.
- 22 14
-
2023-02-26 12:59
Nie wiedzą o co chodzi, bo są za tępi, żeby samemu się domyśleć, że...
- głośno puszczaną muzykę lub twoje (twoich znajomych) darcie mordy słychać również w innych mieszkaniach;
- części wspólne są wspólne, czyli nie dla twoich mebli/rowerów/wózków/śmieci/butów;
- parkując jak de*il na dwóch miejscach zabierasz sąsiadowi możliwość zaparkowania na jednym z nich;
- nie zbierajaąc kup po swoim psie, narażasz sąsiadów i ich dzieci, że ktoś będzie miał przykry problem przez ciebie;
- nie segregując śmieci narażasz całą wspólnotę mieszkaniową na wyższe opłaty za odbiór śmieci.
I wiele innych przykładów można by podać.
Ale mam nadzieję, że już choć trochę czaisz "o co chodzi".- 16 2
-
2023-02-25 23:09
Aktywista przywali sie absolutnie do wszystkiego. Zalezy po prostu od tego, co jest na topie danego dnia.
- 8 19
-
2023-02-25 20:40
Najgorszyto (1)
Słoik z Lipna i braniewa
- 9 10
-
2023-02-26 08:08
Nie ,mieszkanie wynająć gościom z Ukrainy.
- 12 3
-
2023-02-25 21:32
(1)
Za to najlepszy to taki co podłącza sobie "złodziejkę" w miejsce żarówki i pracuje na wspólnym prądzie remontując co potrzeba. Czasem akumulator naładuje. Czasem korki wysadzi. Taki słodziak klatkowy.
- 16 2
-
2023-02-26 00:54
Zlodziej.
- 9 0
-
2023-02-25 23:43
Przez takich ludzi słowo "aktywista" jest dzisiaj pejoratywne
- 8 5
-
2023-02-25 23:51
jak słysze aktywista to mnie mdli
- 10 13
-
2023-02-25 18:08
(10)
Co z wami ludzie jest ,każdy na każdego teraz donosi.To nie fajne
- 50 153
-
2023-02-25 18:16
racja - trzeba po Polsku! Nie donosić ale temat wziąć w swe ręce
- 15 5
-
2023-02-25 18:19
(6)
No właśnie co z tymi ludźmi, którzy się z innymi nie liczą? Dlaczego są tak egoistyczni? Kiedyś tak nie było to i donosów było mniej
- 30 7
-
2023-02-25 18:44
co 3 ksiądz w komunie był konfidentem SB ,a za to bez problemów wyjeżdzali do państw ościennych (4)
przywożąc bez cła luksusowe auta i towary . Zawsze byli donosiciele tylko się o tym nie mówiło
- 17 9
-
2023-02-25 19:14
Dlaczego atakujesz kościół lewaku?!? (3)
- 15 18
-
2023-02-25 21:26
Bo kościół odpowiada za to co się teraz dzieje w kraju (1)
- 10 11
-
2023-02-26 08:15
Liczba wiernych jest odwrotnie proporcjonalna do liczby konfidentów więc to nie jest wina Kościoła.
- 6 7
-
2023-02-25 22:43
Dlaczego lewakiem nazywasz osobę atakującą kościół wyznający wiarę w największego lewaka w historii?
- 6 9
-
2023-02-25 21:36
Zawsze tak było.
Tylko, że kiedyś było wszystko wspólne państwowe. Teraz prywatne albo wspólne. Dlatego nikt nie lubi być obskubywany przez buraków.
- 4 6
-
2023-02-26 08:38
(1)
Poinformowanie odpowiednich służb to nie donosicielstwo, tylko reakcja na niezgodne z prawem zachowanie i utrudniające życie innym zachowanie. PiS dlatego okrada nas, że prawie nikt nie reaguje.
- 11 7
-
2023-02-26 15:10
niezguła?
- 0 1
-
2023-02-25 18:09
Sam tak ostatnio zrobiłem (10)
Piwnica w częściach wspólnych była zagracona już dosłownie wszystkim.
Zrobiłem fotki, wysłałem do administracji z informacją że jeśli tego nie ogarną, zgłaszam do PSP.
Szybko dali ogłoszenie na klatce i 2 tygodnie na usunięcie gratów.
Po tym czasie przyjechał kontener i wszystko wyjechało. Z 5 klatek łącznie tyle było śmieci że głowa mala!
Gro ludzi to syfiarze niestety...- 249 9
-
2023-02-25 18:11
(1)
*gros
- 21 1
-
2023-02-25 18:14
Oczywiście gros
Uroki pisania na telefonie ;)
- 10 4
-
2023-02-25 18:21
Bo może się przyda .
- 4 5
-
2023-02-25 22:01
Ziejacy nienawisccia buraczek pisze zyczliwy co za ironia Nkogo nie obchodzi co kto trzyma w piwnicy (3)
i niejest to zadnym zagroszeniem poza głupota inanawiscia takiej patologi która chodzi uszuka wrecz do kogo sie doczepic komu zaszkodzic.
- 2 38
-
2023-02-26 00:46
Doprowadzenie pomieszczeń wspólnych do porządku nazywasz patologią, nienawiścią ? (1)
To może jeszcze wystawmy pod klatki śmietniki. Zróbmy sobie takie magazyny z paczkami niepotrzebnych na chwilę obecną rzeczy i postawmy na klatkach schodowych. Meble, rowery, kartony z butami, worki z ciuchami. Wszyscy ! Żeby ta "patologia" nie musiała szukać i czepiać się. Będziemy tak wszyscy żyć, a co tam.
- 38 1
-
2023-02-26 15:12
Śmietniki na klatkach już były.
- 4 0
-
2023-02-26 00:59
właśnie widac kto to patalogia ,właśnie się przedstawiłeś
- 10 2
-
2023-02-26 00:21
U nas ma klatce schodowej stojak pod choinkę leży na podeście od Gromnicznej, a inni na poręczy wywiesili 2 tygodnie temu (1)
jakiś materiał "futrzasty" podłogowy. Dywanik przed sofę czy co. Za 2 dni wysechł, ale wisi już od 14-tu !
- 6 2
-
2023-02-26 01:37
To wez to i wyrzuć
Po prostu
- 9 3
-
2023-02-26 08:39
ależ to nie donosicielstwo, ktoś musi poinformować o nieprawidłowościach.
- 8 1
-
2023-02-25 18:09
Donosić a nie rozmawiać - bo to jest taki Kraj :))) I podsłuchiwać :))) (3)
- 27 72
-
2023-02-26 11:54
Jak rozmawiać z durnym karkiem osiłkiem,
który za rozmowę uznaje rozwiązania siłowe?
- 8 1
-
2023-02-26 15:13
technik maliniak
- 0 1
-
2023-03-03 20:41
Wg ciebie mam czekać przy nieprawid) owo zaparkowanym samochodzi aż właściciel przyjdzie aby go pionformować, że złamał prawo :-D Niedoczekanie fotka i leci do policji nich się im tłumaczy.
- 1 0
-
2023-02-25 18:10
Co zrobić z takim chamskim sąsiadem który ciągle wspólny wjazd zastawia? (15)
człowiek nie chce donosić na Policję, ale on się z nikim nie liczy, ma gdzieś wszelkie uwagi i czuje się zupełnie bezkarny!
- 137 4
-
2023-02-25 18:13
Płyn hamulcowy działa cuda z lakierem. (4)
- 37 5
-
2023-02-26 08:17
To jest wandalizm (3)
Mam nadzieję że ciebie złapią i sam będziesz musiał płacić za lakiernika
- 11 20
-
2023-02-26 10:52
Naucz się parkować, to się nie będziesz o lakier martwił.
- 18 5
-
2023-02-26 11:56
Ale jakiś smar nie jest szkodliwy,ale uciążliwy do usunięcia.
- 7 3
-
2023-02-26 16:41
Niszczeniu mienia mówię nie
Ale naklejka z karnym ku**sem na szybę dla takiego "parkowacza" zwykle działa bardzo skutecznie. Na szybę - nie na lakier!
- 7 2
-
2023-02-25 18:15
ziarno na maskę i dach (2)
- 28 6
-
2023-02-26 11:59
Na wilgotnym dachu tak, ale na suchym bardzo słabo działa. (1)
Wystarczy ziarno lub nasiona traw zmoczyć, a się przylepią i będą wypełniać zadanie.
- 5 2
-
2023-02-28 13:43
On mial chyba na mysli zwabienie golebi.
- 0 0
-
2023-02-25 18:16
Nie mieć żadnych skrupułów, dzownic i zadać interwencji (1)
Skoro zobaczy taki ogar że nikt nie reaguje, to będziecie mieć jeszcze gorzej. A tak jest szansa jak u mnie na osiedlu. Koleś parkował gdzie chciał i jak chciał. Oczywiście niezgodnie z przepisami. Kilka wizyt straży miejskiej i już parkuje jak należy i gdzie powinien.
Nic tak nie przemawia do rozsądku i**oty jak pieniądze. Z jego portfela oczywiście- 60 3
-
2023-02-26 00:20
Konkretna rada
faktycznie nic tak nie przemówi do i...ty jak strata pieniędzy.
- 15 3
-
2023-02-25 18:18
(1)
Nie chcesz, bo?
Przecież oni właśnie od tego są.- 25 3
-
2023-02-25 18:24
Też mi się wydaje, że w końcu będzie to jedyna skuteczna metoda.
ale życie nam zatruje, bo jest wredny.
- 20 4
-
2023-02-25 20:41
Kup karnego k.tasa
I obklej mu szýbki koszt 15 zł
- 18 11
-
2023-02-26 12:28
Kostka smalcu i wysmarować szyby.
- 7 2
-
2023-02-26 21:56
Na felgach ciężko się jeździ.
- 0 1
-
2023-02-25 18:11
Jak ktoś jest niereformowalny rozmową, to trzeba sięgać po środki które go przekonają.
- 128 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.