• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Seria kolizji przetrzebiła tabor GAiT. "Realizacja umowy niezagrożona"

Maciej Korolczuk
13 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (134)
Ostatnia seria kolizji tramwajów unieruchomiła trzy składy, a kolejnych dziewięć przechodzi planowane remonty i modernizacje. Urzędnicy zapewniają, że obsługa linii i realizacja umowy nie są zagrożone. Ostatnia seria kolizji tramwajów unieruchomiła trzy składy, a kolejnych dziewięć przechodzi planowane remonty i modernizacje. Urzędnicy zapewniają, że obsługa linii i realizacja umowy nie są zagrożone.

Trzy tramwaje w naprawach po kolizjach i wypadkach, a kolejnych dziewięć z powodu prowadzonych modernizacji zostało wyłączonych z bieżącej eksploatacji w spółce GAiT. Aktualny stan floty nie zagraża jednak realizacji zamówionych kursów - zapewnia magistrat. Po ostatniej serii kolizji urzędnicy wspólnie z policją przeanalizują, jak można poprawić bezpieczeństwo kierowców i pasażerów na przejazdach przez torowiska.



Myśląc o sobie jako o kierowcy, uważasz, że:

Władze i pracownicy miejskiego przewoźnika liczą, że ostatnia seria kolizji i wypadków z udziałem tramwajów wyczerpała już tegoroczny limit pecha. W krótkim czasie z eksploatacji wyłączono trzy uszkodzone tramwaje i autobus, który pod koniec lutego na al. Hallera zapoczątkował niefortunny bieg zdarzeń.

W następnych dniach flotę przetrzebiły jeszcze kolizje na Siedlcach, Morenie i przede wszystkim na pętli Ujeścisko, gdzie kierowca dacii wjechał na przejazd na czerwonym świetle, zderzył się z tramwajem, a następnie go wykoleił. Sam cudem przeżył po tym, jak jego samochód owinął się wokół słupa trakcyjnego.

Dacia wjechała pod tramwaj i go wykoleiła. Pechowa seria trwa Dacia wjechała pod tramwaj i go wykoleiła. Pechowa seria trwa
  • Skutki ostatnich wypadków i kolizji z udziałem tramwajów.
  • Skutki ostatnich wypadków i kolizji z udziałem tramwajów.
  • Skutki ostatnich wypadków i kolizji z udziałem tramwajów.


I choć stan taborowy mocno odczuł ostatnie wypadki, to realizacja umowy przewozowej nie jest zagrożona.

- GAiT posiada aktualnie 139 tramwajów pozostających w eksploatacji. Wymagana przez organizatora transportu liczba do obsługi gdańskich linii to 116 pojazdów. Aktualny stan floty tramwajowej spółki nie zagraża realizacji zamówionych kursów. Wszystkie zadania zlecone przez Zarząd Transportu Miejskiego są realizowane - podkreśla Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Do redukcji dostępnych wozów przyczyniły się nie tylko ostatnie wypadki i kolizje. Kolejnych dziewięć pojazdów zostało wyłączonych z ruchu z powodu prowadzonych modernizacji, napraw głównych i średnich (sześć pojazdów).

- Dodatkowo każdego dnia średnio od 5 do 7 pojazdów objętych jest planowymi czynnościami technicznymi, takimi jak np. wymiana kół, przeglądy techniczne lub naprawy awaryjne - dodaje Chełmińska.

Tak wyglądała akcja ratunkowa po wypadku na Hallera


Policja sprawdzi, czy potrzebne są zmiany



Ostatnia seria wypadków - zwłaszcza tego na pętli Ujeścisko - sprawiła też, że urzędnicy wraz z policją będą analizować, jak można poprawić bezpieczeństwo na przejazdach tramwajowych.

Tak się stało w ubiegłym roku choćby na rondzie w Letnicy, gdzie latem 2023 r. po serii kolizji ponownie przeanalizowano organizację ruchu na przecięciu jezdni z torowiskiem i wprowadzono szereg zmian, m.in. wymieniono soczewki w sygnalizacji świetlnej, zamontowano ekran kontrastowy poprawiający widoczność świateł i zainstalowano lustra dla motorniczych. Po wdrożeniu korekt kolizje i wypadki ustały.

Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie



Jakich zmian można spodziewać się w miejscach ostatnich wypadków? Na pewno nie będą to dodatkowe sygnały dźwiękowe. Jak mówią urzędnicy, w miejscach przecinania się torowiska z jezdnią oznakowania ostrzegawcze o tramwajach są stosowne, a nadmiar sygnałów nie jest korzystny w obszarach wymagających szczególnej uwagi przez kierującego, jakimi są skrzyżowania.

- Dokładna analiza miejsc piątkowego zdarzenia będzie przeprowadzona z udziałem policji. Sprawdzimy organizację ruchu i ocenimy, czy jest potrzeba zastosowania dodatkowych znaków - dodaje Chełmińska.

Miejsca

Opinie (134) 1 zablokowana

  • Przy Galerii B obowiszkowo (11)

    fotoradar przejazdu na czerwonym plus pomiar prędkości.
    Głównie chodzi o życie pieszych i rowerzystów dla których idioci za kółkiem są prawdziwym zagrożeniem.

    • 36 44

    • (5)

      Artykuł o tramwajach?
      Najbardziej poszkodowani według komentującego? Rowerzyści.

      Dosłownie sekta.

      • 19 7

      • Najbardziej poszkodowani są piesi. (4)

        Ale przeczytałeś, co chciałeś przeczytać jak widzę :)

        • 9 8

        • "bo mi się należy" (3)

          pieszy nie jest najbardziej poszkodowany. wystarczy, że pieszy nie będzie się zachowywał jak święta krowa i wpychał pod koła "bo ja mam pierwszeństwo i musi mi ustąpić". pokolenie myślących życzeniowo. samochód może się zatrzyma, może nie. może mieć niesprawne hamulce, może mieć awarię, cokolwiek. ale kierowcy zapewne nic się nie stanie, oprócz późniejszych wyrzutów sumienia i odpowiedzialności karnej, ale pieszy może stracić zdrowie, a nawet życie.

          • 11 6

          • Dobrze mówisz. (1)

            Dlatego jadąc obwodnicą należy się zatrzymać przed każdą podporządkowaną i porządnie rozejrzeć.

            • 4 4

            • Chciałbym tylko zauważyć, że wbrew powszechnej opinii, to pierwszy (i rowerzysta) nie ma pierwszeństwa wejścia na pasy przed samochodem. Ma pierwszeństwo będąc już na pasach...

              Ostatnio widziałem jak matka dzieciaka ( na okolo 6 lat) malo nie wepchnęła swojej pociechy na rowerze pod tramwaj (krzycząc: "jedz, on musi sie zatrzymac"), bo samochód wyhamował, a tramwaj jadący obok już nie...
              Na szczęście dzieciak mądrzejszy od matki i sie zatrzymał.

              • 1 1

          • miasto jest dla ludzi, nie dla samochodów

            • 0 0

    • no patrz (4)

      to tak jak dla kierowców idioci na rowerach i d**ilni piesi. Ale mogą bo są bezkarni, w przeciwieństwie do kierowców

      • 11 12

      • (2)

        To prawda, sam widzialem jak pieszy biegl chodnikiem 120km/h po czym nagle wskoczyl na jezdnie, poprzewracal 3 samochody i wykoleil tramwaj.

        • 19 8

        • (1)

          A co na to Twój psychiatra?

          • 5 12

          • Psychiatra biegł obok!

            • 5 0

      • ach ci piesi, ciągle zabijają tych biednych kierowców, czy może odwrotnie?

        • 8 7

  • Za wjazd w tramwaj

    dożywotnie odebranie prawa jazdy. Widać że te osoby są niepoczytalne

    • 4 3

  • Dzban który spowodował wypadek powinien być sądzony i pokryć wszystkie straty.

    • 3 2

  • podziekujmy kieolofczykom

    może w związku z tym złożyliby się ze swoich prywatnych na pokrycie tych wszystkich strat?!
    Tak by wypadało....
    albo w końcu czas najwyższy na jakiś podatek od samochodu.
    ciągną z budżetu kosmiczne sumy, niszczą, paraliżują ..... i to wszystko mają za totalną darmochę na koszt wszystkich mieszkańców. to skandal

    • 0 8

  • Ankieta

    Tak mi się skojarzyło - wszelkie psychologiczne badania kierowców pokazują, że około 80% z nich uważa się za lepszego kierowcę niż średnia.
    Pozostawię to bez komentarza.

    • 2 1

  • No wow! Co drugi uważa się za świetnego kierowcę...

    Brak samokrytyki i samouwielbienie po prostu powala. Jak jestem w ruchu drogowym, to na oko widać, że właśnie ta połowa mocno przecenia swoje możliwości i... umiejętności, nie wspominając o kulturze i rozsądku. Osobiście robiłem szkolenia rozszerzone, zrobiłem licencję RN, ND-R i uważam się za przeciętnego kierowcę.

    • 3 0

  • Artykuł sponsorowany

    Szkoda ze portal nie jest rzetelny ze nie napisza ze brakuje tramwajow na podmiany
    W grudniu byl moment ze byly we wrzeszczu tylko 2 w zapasie

    • 4 0

  • A syćko to kierowcy - po kursach, egzaminach, płacący podatki...
    Nie to, co ci niedouczeni cykliści...

    • 3 2

  • Może w ramach usprawnienia uczuć kierowców patrzenia na drogę i tego, że nie są jedynymi uczestnikami ruchu drogowego bo tak się niestety zachowują. Pieszych nie widzą bo nie świecą sie jak choinki, przejść dla pieszych też nie pomimo sygnalizacji, rowerzyści mkną z taka prędkością, że wymykaja się percepcji kierowców. I okazuje się, że tramwajów też nie widzą. Dużych, oswietlonych, wlokacych z prędkością 7km na godzinę po torowisku obiektów. Śmiechu warte są te tłumaczenia kierowców. Po prostu mają w d......uważają się za jedynych uczestników ruchu A na pewno za najważniejszych. I urzędnicy ich w tym wciąż stwierdzają. Dopóki tak będzie nic się nie zmieni.

    • 1 3

  • Xd

    Nie rozumiem, w czym problem. Ja wam władzy nie wybierałam.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane