- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (184 opinie)
- 2 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (15 opinii)
- 3 Licznik przy światłach na skrzyżowaniu (48 opinii)
- 4 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (104 opinie)
- 5 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (75 opinii)
- 6 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (463 opinie)
Seria kolizji przetrzebiła tabor GAiT. "Realizacja umowy niezagrożona"
Trzy tramwaje w naprawach po kolizjach i wypadkach, a kolejnych dziewięć z powodu prowadzonych modernizacji zostało wyłączonych z bieżącej eksploatacji w spółce GAiT. Aktualny stan floty nie zagraża jednak realizacji zamówionych kursów - zapewnia magistrat. Po ostatniej serii kolizji urzędnicy wspólnie z policją przeanalizują, jak można poprawić bezpieczeństwo kierowców i pasażerów na przejazdach przez torowiska.
W następnych dniach flotę przetrzebiły jeszcze kolizje na Siedlcach, Morenie i przede wszystkim na pętli Ujeścisko, gdzie kierowca dacii wjechał na przejazd na czerwonym świetle, zderzył się z tramwajem, a następnie go wykoleił. Sam cudem przeżył po tym, jak jego samochód owinął się wokół słupa trakcyjnego.
![Dacia wjechała pod tramwaj i go wykoleiła. Pechowa seria trwa](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3675/150x100/3675332__c_0_36_1440_1008__kr.webp)
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Idzie wiosna - kup rower
I choć stan taborowy mocno odczuł ostatnie wypadki, to realizacja umowy przewozowej nie jest zagrożona.
- GAiT posiada aktualnie 139 tramwajów pozostających w eksploatacji. Wymagana przez organizatora transportu liczba do obsługi gdańskich linii to 116 pojazdów. Aktualny stan floty tramwajowej spółki nie zagraża realizacji zamówionych kursów. Wszystkie zadania zlecone przez Zarząd Transportu Miejskiego są realizowane - podkreśla Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Do redukcji dostępnych wozów przyczyniły się nie tylko ostatnie wypadki i kolizje. Kolejnych dziewięć pojazdów zostało wyłączonych z ruchu z powodu prowadzonych modernizacji, napraw głównych i średnich (sześć pojazdów).
- Dodatkowo każdego dnia średnio od 5 do 7 pojazdów objętych jest planowymi czynnościami technicznymi, takimi jak np. wymiana kół, przeglądy techniczne lub naprawy awaryjne - dodaje Chełmińska.
Tak wyglądała akcja ratunkowa po wypadku na Hallera
Policja sprawdzi, czy potrzebne są zmiany
Ostatnia seria wypadków - zwłaszcza tego na pętli Ujeścisko - sprawiła też, że urzędnicy wraz z policją będą analizować, jak można poprawić bezpieczeństwo na przejazdach tramwajowych.
Tak się stało w ubiegłym roku choćby na rondzie w Letnicy, gdzie latem 2023 r. po serii kolizji ponownie przeanalizowano organizację ruchu na przecięciu jezdni z torowiskiem i wprowadzono szereg zmian, m.in. wymieniono soczewki w sygnalizacji świetlnej, zamontowano ekran kontrastowy poprawiający widoczność świateł i zainstalowano lustra dla motorniczych. Po wdrożeniu korekt kolizje i wypadki ustały.
Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie
Jakich zmian można spodziewać się w miejscach ostatnich wypadków? Na pewno nie będą to dodatkowe sygnały dźwiękowe. Jak mówią urzędnicy, w miejscach przecinania się torowiska z jezdnią oznakowania ostrzegawcze o tramwajach są stosowne, a nadmiar sygnałów nie jest korzystny w obszarach wymagających szczególnej uwagi przez kierującego, jakimi są skrzyżowania.
- Dokładna analiza miejsc piątkowego zdarzenia będzie przeprowadzona z udziałem policji. Sprawdzimy organizację ruchu i ocenimy, czy jest potrzeba zastosowania dodatkowych znaków - dodaje Chełmińska.
Wypadki tramwajów w Gdańsku
Miejsca
Opinie (134) 1 zablokowana
-
2024-03-13 09:08
Zatrudnieniajcie
więcej obcokrajowców.
- 1 2
-
2024-03-13 09:29
A w inną stronę...
Dlaczego całą winę obarczamy kierowców czemu nikt nie pisze, że to rozkłady też maja wpływ.. fatalnie ułożone prowadzący pojazd jadą w ciągłym stresie, że w szczycie pierwsze siku da się zrobić po 4 godzinach jazdy bo postoje wyrównawcze to 3 min a na końcowy przyjeżdżamy minus 5...że infrastruktura nie pozwala na taką eksploatację jaka jest narzucona, że podwyższenie prędkości tramwajów które to nie są konstrukcyjnie przystosowane do takich prędkości... taki N8C nie da rady wykonać planowo rozkładu... rozkłady mamy ułożone pod mercedesy a jeździmy w większości trabantami. Prowadzący myśli tylko żeby zdążyć żeby zrobić siku, żeby chwilę odpocząć, zestresowani, zmęczeni i w ciągłym napięciu...to nie ma wpływu na bezpieczeństwo????
- 12 1
-
2024-03-13 09:31
Kilka dni temu wypadek na głównym skrzyżowaniu miasta przy Galerii Bałtyckiej (1)
Sygnalizacja nie działała, ruch znacząco utrudniony, korki się tworzyły a na skrzyżowaniu nie było ani jednego policjanta, który by kierował ruchem.
- 33 2
-
2024-03-13 12:43
Niezła bzdura
Zazwyczaj jak światła nie działają to ruch idzie płynniej. Jest mniejsza prędkość, ale krócej się czeka i finalnie wychodzi na plus dla wszystkich.
- 2 2
-
2024-03-13 09:50
Idealnie teraz widac jak nieudolny jest trawajowy trasnport w Gdańsku jak drogi jest w utrzymaniu i jak wiele miejsca zajmuje (1)
Teraz wyobraźmy sobie ze Gdyni zamiast trolejbusów wprowadzaja tramwaj i zaczynaja zajmowac ulice torowiskami ,korki były by gigantyczne!!
A teraz wyobrazmy sobie by w agdaśńku tramwajowy złom zastapic autobusami a torowiska buspasami kroki by zniknęły z Gdańska a czas przejazdu karetki zmniejszył by sie o połowe- 1 6
-
2024-03-13 10:04
nieudolni to są co najwyżej polscy kierowcy
- 2 1
-
2024-03-13 10:01
niech posprawdzaja kamery w tramwajach - wiecznie widać przejeżdżajace wozy na późnym żółtym
- 5 3
-
2024-03-13 10:11
prawda jest taka ze wojna z Rosja wisi na wlosku
trzeba wszystlo przeznaczac teraz na Armie a nie na jakies tramwaje czy tory
- 2 2
-
2024-03-13 10:11
Dulkiewicz jest zajeta propaganda swoich sukcedow , a wy tu o jakichs tramwajach ! POmylka.
Do wyborów juz blisko. Czas na zmiany w ratuszu.
- 6 1
-
2024-03-13 10:24
wczorajszy wypadek na Marynarki to wina motorniczego. Samochód wjechał w bok tramwaju i miał zielone światło. To rozpędzony tramwajarz myślał że zdąży.
- 5 6
-
2024-03-13 10:42
Awaria, awaria (2)
Po wczorajszej awarii tramwaju nr 7 jadącego z Nowego Portu nie mam pytań. Ten sam duwag, co tydzień ma tą samą awarie drzwi. Od kilku tygodni drzwi nie chcą się zamykać i tramwaj stoi po 5 min na każdym przystanku bo nie może drzwi zamknąć i tramwaj nie chce ruszyć. Wczoraj ten tramwaj stał 20 min...ludzie stracili cierpliwość i poszli na następny przystanek na ulicę Twardą , gdzie jeździ tramwaj nr 8,oczywiście PESSA, a nie ten niemiecki złom Duwag. Może czas zakupić kilka nowych taborów zamiast ładować w remont i modernizację starych. Zamiast elektrycznych autobusów można były zakupić nowe tramwaje.
- 9 0
-
2024-03-13 11:03
A wystarczy ,nie poprawiać sprawdzonych napędów drzwi
Ktoś mądry zlecił firmie krzak 4ib modernizację i jest jak jest.z drzwiami bujamy się od początku modernizacji.a 4ibwystawia fakturami za które pan od konsultacji śmieciowych płaci ochoczo.takiego marnotrawstwa pieniędzy nie ma chyba nigdzie poza firmami powiązanymi z UM Gdańsk .A kierowca ma minimum krajowe,powodzenia życze ,za 3 miechy emerytura i adie.wiem co pisze przepracowałem ,w wpk ,pkm ,zkm i gaiT 48lat.nigdy nie było tak źle jak teraz
- 4 0
-
2024-03-13 12:13
Bzdury, najdalej trzecia awaria tych samych drzwi = wyłączenie, to minuta na opróżnienie wozu i wypad na zakład, musisz uwierzyć na słowo: drzwi to drażliwy temat w ostatnim czasie i już NIKT nie bawi się w jazdę na siłę, jeśli są trafione, z wielu względów, zatrudnij się, wszystko Ci wytłumaczymy. Jeśli ktoś stał 20 minut na drzwi (hehe) to jest d..a wołowa a nie motorniczy.
- 1 0
-
2024-03-13 11:04
Firemka
Potwyszka biletuf, biletomaty nie kradno.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.