• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Seria kolizji przetrzebiła tabor GAiT. "Realizacja umowy niezagrożona"

Maciej Korolczuk
13 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (134)
Ostatnia seria kolizji tramwajów unieruchomiła trzy składy, a kolejnych dziewięć przechodzi planowane remonty i modernizacje. Urzędnicy zapewniają, że obsługa linii i realizacja umowy nie są zagrożone. Ostatnia seria kolizji tramwajów unieruchomiła trzy składy, a kolejnych dziewięć przechodzi planowane remonty i modernizacje. Urzędnicy zapewniają, że obsługa linii i realizacja umowy nie są zagrożone.

Trzy tramwaje w naprawach po kolizjach i wypadkach, a kolejnych dziewięć z powodu prowadzonych modernizacji zostało wyłączonych z bieżącej eksploatacji w spółce GAiT. Aktualny stan floty nie zagraża jednak realizacji zamówionych kursów - zapewnia magistrat. Po ostatniej serii kolizji urzędnicy wspólnie z policją przeanalizują, jak można poprawić bezpieczeństwo kierowców i pasażerów na przejazdach przez torowiska.



Myśląc o sobie jako o kierowcy, uważasz, że:

Władze i pracownicy miejskiego przewoźnika liczą, że ostatnia seria kolizji i wypadków z udziałem tramwajów wyczerpała już tegoroczny limit pecha. W krótkim czasie z eksploatacji wyłączono trzy uszkodzone tramwaje i autobus, który pod koniec lutego na al. Hallera zapoczątkował niefortunny bieg zdarzeń.

W następnych dniach flotę przetrzebiły jeszcze kolizje na Siedlcach, Morenie i przede wszystkim na pętli Ujeścisko, gdzie kierowca dacii wjechał na przejazd na czerwonym świetle, zderzył się z tramwajem, a następnie go wykoleił. Sam cudem przeżył po tym, jak jego samochód owinął się wokół słupa trakcyjnego.

Dacia wjechała pod tramwaj i go wykoleiła. Pechowa seria trwa Dacia wjechała pod tramwaj i go wykoleiła. Pechowa seria trwa
  • Skutki ostatnich wypadków i kolizji z udziałem tramwajów.
  • Skutki ostatnich wypadków i kolizji z udziałem tramwajów.
  • Skutki ostatnich wypadków i kolizji z udziałem tramwajów.


I choć stan taborowy mocno odczuł ostatnie wypadki, to realizacja umowy przewozowej nie jest zagrożona.

- GAiT posiada aktualnie 139 tramwajów pozostających w eksploatacji. Wymagana przez organizatora transportu liczba do obsługi gdańskich linii to 116 pojazdów. Aktualny stan floty tramwajowej spółki nie zagraża realizacji zamówionych kursów. Wszystkie zadania zlecone przez Zarząd Transportu Miejskiego są realizowane - podkreśla Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Do redukcji dostępnych wozów przyczyniły się nie tylko ostatnie wypadki i kolizje. Kolejnych dziewięć pojazdów zostało wyłączonych z ruchu z powodu prowadzonych modernizacji, napraw głównych i średnich (sześć pojazdów).

- Dodatkowo każdego dnia średnio od 5 do 7 pojazdów objętych jest planowymi czynnościami technicznymi, takimi jak np. wymiana kół, przeglądy techniczne lub naprawy awaryjne - dodaje Chełmińska.

Tak wyglądała akcja ratunkowa po wypadku na Hallera


Policja sprawdzi, czy potrzebne są zmiany



Ostatnia seria wypadków - zwłaszcza tego na pętli Ujeścisko - sprawiła też, że urzędnicy wraz z policją będą analizować, jak można poprawić bezpieczeństwo na przejazdach tramwajowych.

Tak się stało w ubiegłym roku choćby na rondzie w Letnicy, gdzie latem 2023 r. po serii kolizji ponownie przeanalizowano organizację ruchu na przecięciu jezdni z torowiskiem i wprowadzono szereg zmian, m.in. wymieniono soczewki w sygnalizacji świetlnej, zamontowano ekran kontrastowy poprawiający widoczność świateł i zainstalowano lustra dla motorniczych. Po wdrożeniu korekt kolizje i wypadki ustały.

Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie



Jakich zmian można spodziewać się w miejscach ostatnich wypadków? Na pewno nie będą to dodatkowe sygnały dźwiękowe. Jak mówią urzędnicy, w miejscach przecinania się torowiska z jezdnią oznakowania ostrzegawcze o tramwajach są stosowne, a nadmiar sygnałów nie jest korzystny w obszarach wymagających szczególnej uwagi przez kierującego, jakimi są skrzyżowania.

- Dokładna analiza miejsc piątkowego zdarzenia będzie przeprowadzona z udziałem policji. Sprawdzimy organizację ruchu i ocenimy, czy jest potrzeba zastosowania dodatkowych znaków - dodaje Chełmińska.

Miejsca

Opinie (134) 1 zablokowana

  • A ile awarii miesięcznie ma tabor? Przecież nawet bez wypadków oni sami eliminują z planowych kursów swój tabor.

    • 0 2

  • Autobusy

    Muszą odawać zadania bo nie mają autobusów ! Powinni kupić parę z Norwegii po obecnym kursie korony w Oslo wycofują dizle i gazowce nawet 5 letnie MAN i Solarisy do czasu wymiany na elektryczne i wodorowe przydały by się !? Ceny bardzo korzystne, słaby kurs Korony!!! Państwo z GAiT przyjżyjcie się tematowi !!

    • 0 1

  • Badania można przeprawadzić dla wszystkich kierowców - a zwłaszcza dla tych co uważaja się za świetnych kierowców !!!!

    • 0 4

  • Ciekawe czy tramwaje maja jakieś przeglady i ??? (1)

    • 3 0

    • Motorniczy rano robi przegląd

      Ma na to 5minut

      • 3 0

  • O zkm gdynia

    Takich artykułów nie ma prawie nigdy.
    Uwaga do władz: W Gdańsku prywatna firma przesiewa ludzi.

    U nas jest to tak jak definicją kontroli, sporadyczne. Ludzie nie łapią ma siłę dla wyniku prywatnych firm. Skm od tego odeszła
    Wy dajecie miliony lolejne

    • 0 0

  • Dywersja patałachów z BP Tour?

    • 1 0

  • GAiT na wojnie! Straty....

    • 0 0

  • Kaszuby (1)

    Tak się dzieje jak ludzie ze wsi tj Gdynia i Kaszuby przyjeżdżają do miasta .
    U nich na wsi się jeździ inaczej , nie mają skrzyżowań świateł , tramwajów itp
    No i czym się różni siekiera od Kaszuba ?
    Siekierę się ostrzy a Kaszubów tępi

    • 2 1

    • hahahahahhaa

      bosy antku weź wdech, taaaaki duży :D Widzę trauma nie przepracowana. Wiem, że ci ciężko zaakceptować fakt, czym i skąd przyjechali na wybrzeże twoi dziadkowie... Szukaj dobrego psychiatry.

      • 0 0

  • Czyli

    prawie na wymarciu cały ten gait.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane