• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Siedmiu wspaniałych na lotnisku

ms
20 marca 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 

Czy siedmiu pracowników i nowa instalacja na lotnisku mogą zwiększyć ruch turystyczny na całym Pomorzu? - Nowa baza paliwowa, to niższa cena paliwa. Tańsze paliwo, to więcej linii lotniczych. Więcej linii, to większy ruch pasażerski - przekonują władze portu lotniczego i Grupy Lotos. We wtorek podpisano porozumienie o nowej inwestycji na lotnisku w Rębiechowie.



List intencyjny dotyczy m.in. budowy na lotnisku bazy paliwowej, która będzie dostarczała paliwo lotnicze, smary oraz inne materiały techniczne niezbędne do eksploatacji samolotów korzystających z gdańskiego lotniska. Nowa baza ma obniżyć ceny paliwa, dziś dyktowane przez monopolistę w Gdańsku, czyli bazę należącą do Petrolotu, spółki Lotu i Orlenu.

- Kolejny dystrybutor paliw oznacza wzrost konkurencyjności Gdańska dla linii lotniczych - mówi Włodzimierz Machczyński, prezes Portu Lotniczego Gdańsk. - Powstanie nowej bazy paliwowej jest jednym z czynników, które zarówno zwiększą konkurencyjność, zapewnią wygodę, jak i podniosą bezpieczeństwo.

Budowa bazy, którą będzie obsługiwało jedynie siedmiu pracowników potrwa od 6 do 8 miesięcy. Lotos wybuduje m.in. nowe zbiorniki na paliwo lotnicze. Roboty ruszą jak tylko ustalone zostaną szczegóły przedsięwzięcia.

- To pierwszy krok w tworzeniu konkurencyjnego rynku dostaw paliw lotniczych w Polsce - komentuje Jarosław Kryński, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. handlu Grupy Lotos. - Na wspólpracy naszych firm skorzystają przede wszystkim region i jego mieszkańcy.

Niskie ceny paliwa lotniczego są jednym z argumentów, jakie mają znaczenie dla szefów tanich linii lotniczych rozwijających siatkę swoich połączeń oraz poszukujących nowych baz. W Gdańsku swoją bazę ma już węgierski Wizzair. Cały czas trwa rywalizacja o bazę największej taniej linii lotniczej w Europie - irlandzkiego Ryanaira.
Na Meroxie przez Atlantyk

Dziś w gdańskiej rafinerii paliwo lotnicze produkują dwie instalacje o nazwie Merox. W ciągu ok. 1,5 godziny jedna taka instalacja jest w stanie wyprodukować ok. 80 ton paliwa. Taka ilość wystarczy Boeingowi 767 na przelot z Warszawy do Nowego Jorku i z powrotem.

W 2006 r. Grupa Lotos wyprodukowała łącznie ponad 450 tys. ton paliwa lotniczego. Dla porównania w 2005 r. było to ok. 275 tys. ton.
ms

Opinie (108) ponad 10 zablokowanych

  • co za cholera

    Ty R~~FUNKCOJARIUSZKA SG, ty się zastanów co ty mówisz... to ze ktoś płaci mało za bilet lotniczy, ze leci pracować zagranica nie znaczy ze nie nalezy się mu szacunek. Co to w ogole ma byc tacy jak ty pracują i tylko na wymioty sie zbiera... gówno cie obchodzi ile wydaję na ten bilet i w jakim celu lece, twoim z****nym obowiazkiem jest obsłuzyc mnie fachowo i kulturalnie. Co za motłoch!!!!!!!!!!!

    • 0 0

  • Chamy w SG!!!

    To całkowita prawda, że w odziale SG Rębiechowo pracują największe kmioty w Europie. Zdarza mie się bardzo często poruszać po różnych lotniskach na świecie, jednak takich buraków jak SG w Gdańsku to nie ma nigdzie!! Nigdzie!!! Każdy myśli, że jest Rambo w tej swojej panterce a IQ 45! Jak już muszę na tym lotnisku się pojawić, to niedobrze mi sie robi...

    • 0 0

  • DO BORYSA

    Mam nadzieję że nie chodzi o taką kulturę jaką Ty sobą reprezentujesz.Wtedy rzeczywiście poziom obsługi nie byłby wysoki, ale wydaje mi się że mnie nie zrozumiałeś nie chodziło mi o to że im człowiek biedniejszy tym można go gorzej traktować tylko o to że czasami ten pasażer tanich linii zachowuje się jak burak na dworcu PKS i tyle. A tak w ogóle to bardzo lubię swoją pracę (nie jestem sfrustrowana), i chociaż jest mało opłacana nie zamieniłabym jej na inną. Pozdrawiam wszystkich przeciwników SG i zapraszam w nasze szeregi warto zobaczyć problem z innej perspektywy.

    • 0 0

  • Przewoźnicy lotniczy: strzeżcie się:P

    Bazgraczom najwidoczniej znudziły się już autobusy MZK oraz pociągi PKP i przerzucili się na samoloty. Na pierwszy ogień poszedł LOT w Poznaniu, którego udekorowano w pięknego bohomaza. Sprawców dewastacji w Wielkopolsce już złapano, ale pewno następni pójdą za ciosem, przy okazji dołącza się jeszcze skrobacze szyb i vlepkarze.
    Przewoźnicy lotniczy, miejcie się na baczności!

    • 0 0

  • Ojeeeej, Funkcjonariuszko. O ile ta tzw. "holota" moze Cie rugac, to Tobie - funkcjonariuszce robic tego nie wypada. Sama dajesz o sobie zle swiadectwo.
    Tekst o pasazerach z "gornej polki" to dowod na Twoje podejscie do podroznych. O ile rzeczywiscie nie natknalem sie jeszcze na nadgorliwca ze sluzb celnych, to SG niestety nie razi polotem i naleza im sie te wszystkie epitety, ktore tu padly. Poza tym o jakich Ty problemach mowisz dziewczyno? Co niby mielibysmy ogladac Twoimi oczami? Paranoje w stylu: podejrzenie Nowaka, ze cazkami do paznokci sterroryzuje samolot i zmusi go do "ladowania" na Sea Towers w Gdyni? :))))

    • 0 0

  • Panie Irys

    Od kiedy to i na jakim lotnisku Straż Graniczna lub celnicy podlegają Prezesowi Portu Lotniczego

    • 0 0

  • kurcze...jak tak czytam te opinie o tych waszych perypetiach ,ze sprawdzaja po 7 razy i w ogole straszne rzeczy i krzywda sie jakas dzieje to jestem w ciezkim szoku a moze powinnam czuc sie jakas wyrozniona,bo ja np.nie mam takich przygod.Sprawdzana jestem srednio(nie wiem czy ktos mial okazje byc sprawdzany np.w Detroit albo S.F. to jest dopiero sprawdzanie )i po przylocie podaje paszport ,pani badz pan zaglada i mowi dziekuje i cale ceregiele.
    Jedno jest tylko okropne ,kolejki do odprawy bagazowej.A cala reszta zupelnie normalna.
    A tak na marginesie.Gdyby sprawdzali po lebkach to bylyby zarzuty ,ze sobie jakies jaja robia i sa nierzetelni.Polakowi to sie nigdy nie dogodzi.

    • 0 0

  • ADAMOWICZ MUSI ODEJŚĆ

    ZA NIC NIE ZROBIENIA DLA GDAŃSKA
    ps.ZA GALERIA BAŁTYCKĄ chyba też

    • 0 0

  • acha i jeszcze chcialam dodac ,ze sami pasazerowie i grupy im towarzyszace robia czesto sztuczny tlok.Bo wyglada to tak ,ze stoi jedna osoba do odprawy bagazowej a wokol niej 5 osob znajomych sie klebi i robia sztuczny tlok.Powinni po prostu zrobic takie tasmy na kolejke i tam niech stoja w tej kolejce osoby ,ktore czekaja do oddania bagazu a nie cala kupa ludzi ,ktora przyszla pozegnac wylatujacego i tez stoi w tej kolejce.A ja sie pytam po co? Powinni stac z boku i poczekac az ta osoba odda bagaz .Buractwo to Wy sami podrozni robicie!!!

    • 0 0

  • SG

    Pracowałem kiedyś w SG, tyle, że na przejsciu morskim - przykro mi to stwuerdzić, ale niektórzy koledzy z pracy to niezłe buraki były...
    pozdrowienia dla SG

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane