• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Siedmiu wspaniałych na lotnisku

ms
20 marca 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 

Czy siedmiu pracowników i nowa instalacja na lotnisku mogą zwiększyć ruch turystyczny na całym Pomorzu? - Nowa baza paliwowa, to niższa cena paliwa. Tańsze paliwo, to więcej linii lotniczych. Więcej linii, to większy ruch pasażerski - przekonują władze portu lotniczego i Grupy Lotos. We wtorek podpisano porozumienie o nowej inwestycji na lotnisku w Rębiechowie.



List intencyjny dotyczy m.in. budowy na lotnisku bazy paliwowej, która będzie dostarczała paliwo lotnicze, smary oraz inne materiały techniczne niezbędne do eksploatacji samolotów korzystających z gdańskiego lotniska. Nowa baza ma obniżyć ceny paliwa, dziś dyktowane przez monopolistę w Gdańsku, czyli bazę należącą do Petrolotu, spółki Lotu i Orlenu.

- Kolejny dystrybutor paliw oznacza wzrost konkurencyjności Gdańska dla linii lotniczych - mówi Włodzimierz Machczyński, prezes Portu Lotniczego Gdańsk. - Powstanie nowej bazy paliwowej jest jednym z czynników, które zarówno zwiększą konkurencyjność, zapewnią wygodę, jak i podniosą bezpieczeństwo.

Budowa bazy, którą będzie obsługiwało jedynie siedmiu pracowników potrwa od 6 do 8 miesięcy. Lotos wybuduje m.in. nowe zbiorniki na paliwo lotnicze. Roboty ruszą jak tylko ustalone zostaną szczegóły przedsięwzięcia.

- To pierwszy krok w tworzeniu konkurencyjnego rynku dostaw paliw lotniczych w Polsce - komentuje Jarosław Kryński, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. handlu Grupy Lotos. - Na wspólpracy naszych firm skorzystają przede wszystkim region i jego mieszkańcy.

Niskie ceny paliwa lotniczego są jednym z argumentów, jakie mają znaczenie dla szefów tanich linii lotniczych rozwijających siatkę swoich połączeń oraz poszukujących nowych baz. W Gdańsku swoją bazę ma już węgierski Wizzair. Cały czas trwa rywalizacja o bazę największej taniej linii lotniczej w Europie - irlandzkiego Ryanaira.
Na Meroxie przez Atlantyk

Dziś w gdańskiej rafinerii paliwo lotnicze produkują dwie instalacje o nazwie Merox. W ciągu ok. 1,5 godziny jedna taka instalacja jest w stanie wyprodukować ok. 80 ton paliwa. Taka ilość wystarczy Boeingowi 767 na przelot z Warszawy do Nowego Jorku i z powrotem.

W 2006 r. Grupa Lotos wyprodukowała łącznie ponad 450 tys. ton paliwa lotniczego. Dla porównania w 2005 r. było to ok. 275 tys. ton.
ms

Opinie (108) ponad 10 zablokowanych

  • SG nie wiem jak traktowac pasazerow!

    potwierdzam poprzednie opinie. poziom jaki reprezentuje straz graniczna w Rebiechowie to zenada i dno, tfu tfu i zadeptac ;)
    Mieszkam w Dublinie, latam na roznych trasach i takiej obslugi przejscia granicznego nie spotkalem na zadnym lotnisku. idiotyczne pytania, studiowanie paszportu jakbym byl conajmniej afganczykiem a nie Polakiem!
    Wszyscy moi znajomi maja podobne, przykre doswiadczenia.
    Panowie i Panie ze SG - mam nadzieje ze sami zaczniecie podrozowac i zobaczycie jak to sie robi gdzie indziej.

    • 0 0

  • A gdzie na świecie SG sprawdza

    pasazerów, i to jeszcze w mundurach. Od razu widać że trafilismy do państwa policyjnego. A nie można by tak pogonić strać, albo schować ich gdzieś a na pierwszy kontakt wystarczy dobrze przeszkolony cywil, miły uśmiechnięty przyjaznie nastawiony

    • 0 0

  • Lechu

    powinien sie zaangazowac jako "patron" i "zorganizowac" - co trzeba- zeby nie bylo tylu skarg i zazalen!
    Przelecialem przez te lotnisko pare razy i nie mialem specjalnych problemow- z wyjatkiem zaginionego bagazu (ale wina byla po stronie linii lotniczych).

    • 0 0

  • Werbalna sracz....a jak zwykle...

    ej tekst jest o paliwie lotniczym i łamaniu monopolu, a nie o waszych zas nych przygodach motłoszanych. Jak sami będziecie kurturarni i uśmiechnięci to sztrażniki też!

    • 0 0

  • Funkcjonariuszko,

    przez ciebie na pewno nie chce byc obslugiwany.
    Twoje wypowiedzi sa plytkie i bez polotu, juz o argumentacji nie wspomne. Juz sam fakt, ze dzielisz pasazerow na "gorna" i "niska" polke swiadczy, ze podzialy jednak stosujesz.
    Swoja droga dlaczego juz tam nie pracujesz? dorobilas sie trojki bachorow, czy wyjechalas za chlebem do Londynu? ;)
    Latam czasem tanimi liniami lotniczymi, poniewaz jesli mam bulic 500, a 100 Euro- czyli tyle, co Twoja zafajdana wyplata, to jako czlowiek logicznie myslacy polece za 100.
    A tak w ogole, tobie gowno do tego ile place, masz sie ladnie usmiechac, rozumiemy sie? Teraz smigaj do roboty.

    • 0 0

  • A ja do nich nic nie mam

    Ja nie latam tanimi liniami,bo mi się nie podobają. Raz leciałam Wizzair'em i zdecydowanie wolę chociażby nasz Lot. Dają jeść, na pokładzie pełna kultura i obsługa miła.
    A co do odprawy, to ostatnio mój mąż miał kłopot, ale w Londynie. Ja osobiście nigdy się z chamstwem i buractwem nie spotkałam. Nie wiem czy zawsze miałam szczęście, czy wy wszyscy tacy wrażliwi jesteście

    • 0 0

  • W Zbrojowni bedzie biedronka, a na lotnisku???

    • 0 0

  • WYBORCO

    Chciałabym odpowiedzieć na nurtujące Cię pytanie dlaczego już nie pracuję na lotnisku , a to dlatego że leżę w domku a taki Baran jak ty na mnie PRACUJE a ja tym czasem jestem sobie na emeryturze WIĘC DO ROBOTY BURAKU :-)

    • 0 0

  • KOLEżANKA FUNKCJONARIUSZKA MA RACJę DO ROBOTY BURAKI A NIE ROZPISYWAć SIę NA TEMATY O KTóRYCH NIE MACIE POJęCIA

    • 0 0

  • PEWNIE BURAKI DO ROBOTY

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane