• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Siódemka" na Warszawę przejdzie lifting

Maciej Naskręt
5 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Na drogę krajową nr 7 między Gdańskiem a Elblągiem wracają drogowcy. Na drogę krajową nr 7 między Gdańskiem a Elblągiem wracają drogowcy.

Drogowcy z GDDKiA planują jesienią wykonać lifting "siódemki" na odcinku od Koszwał do Jazowej. Drogę trzeba zabezpieczyć przed mrozami. Będą utrudnienia w ruchu.



Jak oceniasz stan jezdni na "siódemce" między Gdańskiem, a Elblągiem?

Kierowców, podróżujących droga krajową nr 7 w relacji Gdańsk-Elbląg, czekają utrudnienia. Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadzą lifting "siódemki".

Drogę budowano osiem lat temu. Dlaczego zdecydowano się już teraz na jej remont? - Prace wtedy wykonano zgodnie z projektem i sztuką budowlaną. Nie miały one jednak charakteru głębokiej modernizacji, lecz były realizowane w formie przebudowy nawierzchni istniejącej. W konsekwencji to oznacza, że niemożliwe było wyeliminowanie wszystkich ewentualnych skutków zastosowanych wcześniej rozwiązań - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.

Władze GDDKiA podkreślają, że zakładały podczas remontu "siódemki" w 2003 r. konieczność pielęgnacji nawierzchni w przyszłości.

Z punktu widzenia kierowcy stan nawierzchni i komfort jazdy pozostał niezmienny w stosunku do tego, jaki był w momencie oddania drogi do użytku. Jednak analiza stanu drogi krajowej nr 7, przeprowadzona przez drogowców, wykazała, że nadszedł czas wykonania dodatkowych zabiegów konserwacyjnych.

Na czym będą one polegać? - Sprowadzają się one do wykonania uszczelnienia miejsc, w których na nawierzchni pojawiły się spękania liniowe. Zabiegi te konieczne są do realizacji w celu uszczelnienia konstrukcji drogi i wyeliminowania negatywnego działania zamarzającej wody, która w konsekwencji może doprowadzić do pojawiania się spękań bardziej złożonych, a w konsekwencji nawet ubytków nawierzchni - tłumaczy Markowski.

Jak tłumaczą władze gdańskiego oddziału GDDKiA utrudnienia w ruchu podczas jesiennych prac nie powinny być dolegliwe. Spodziewane są miejscowe zwężenia, a na nich ruch będzie odbywał się wahadłowo. Wykonawcą robót będzie firma EuroAsfalt z Olsztyna.

Miejsca

Opinie (86) 5 zablokowanych

  • Zamącę ... (1)

    Trochę zamącę ... ze strategicznego punktu widzenia, S-7 powinna być drogą drugiej kategorii. Zresztą w planach nie istnieje jako droga szybkiego ruchu. W sytuacji braku środków (powtarzam, że przy takim założeniu) powinny być one kierowane w pierwszej kolejności na wykonanie S-10 jako trasy szybkiego ruchu z Torunia do Płońska. W ten sposób główny szlak na Warszawę powinien iść przez Toruń (po A-1) i Płońsk. Czas podróży skraca się o 2 godziny, odległość o 10 km, rośnie bezpieczeństwo, Państwo mniej dopłaca do A-1, a ruch na S-7 maleje i mniej niszczy tę drogę ułatwiając dostęp do miejscowości pośrednich na tej trasie itd itp. Kiedyś do tego dojdzie "samoczynnie", ale niestety na S-10 zmarnowano środki spowalniając ruch wyspami, tak jak i pompuje się duże środki na S-7 stwarzając posrednio konkurencję powstającej autostradzie. Jeżeli tych środków byłoby wystarczająco, to oczywiście problemu by nie było. Niestety nie ma w kraju osoby z wizją, za to jest sporo interesów lokalnych.

    • 15 2

    • S - 7??

      Jest tylko kawałkami S :) a w całości to się nazywa DK 7 na S możesz jechać 110 - 120 a na DK tylko 90 i co miejscowość powinieś deptać po hamulcach albo redukować bieg :)

      • 1 1

  • W POLSCE WIELU TO RACZEJ ""LIFTING ROZUMU " BY SIE PRZYDAŁ ! NIE MA CZEGOS TAKIEGO JAK LIFTING DROGI !!!

    Trzeba bylo z betonu budowac to by 100 lat wytrzymalo bo biednego nie stac na tanie drogi tylko trzeba robic solidnie i odrazu drogo bo to wytrzyma nawet sto lat a tak jak sie bedzie poprawki robic co piec lat to cena tego bedzie wiecznie obciazac mieszkancow miast . Chyba ze to taka taktyka zeby wiecznie ''grzebac dziure''. Zapewne nic by i tak nie bylo robione gdyby nie Euro . Co to za droga skoro sa juz spekania i woda w zimie jej zagraza ? niech sie ktos puknie ostro w glowe !!! STAJEMY SIE KRAJEM BUBLI , BYLEJAKOSCI I WSZELKIEJ MASCI PSEUDOFACHOWCOW I KOMBINATOROW KTORZY CZERPIA CIAGLE Z TYCH BUBLI ZYSKI BO WMAWIAJA LUDZIOM ZE NIE DA SIE NORMALNEJ DROGI ZBUDOWAC ! PARANOJA GONI PARANOJE A NIEMCY JEZDZA PO SUPER AUTOSTRADACH ! I CO ? DROGOWCY ! Po co wy studiujecie i sie uczycie skoro nic nie potraficie !!!!!

    • 7 1

  • waga (1)

    A może zarządca drogi zainwestuje w WAGI i zacznie ważyć przeładowane ciżarówki i TIR-y, a Inspekcja Transportu Drogowego zacznie egzekwować prawo i nakładać max mandaty za przeciążone samochody

    • 8 1

    • ITD

      Teraz może z radarami się czaić więc po co się wysilać co do ciężarówek skoro można łatwiej zarobić.

      • 1 0

  • czytać ze zrozumieniem!!! (2)

    w artykule wyraźnie napisano do czego mają sprowadzać się prace...i nie chodzi tu o nic innego jak zabezpieczenie nawierzchni przed wpływem zimy...każdy laik chyba wie że wystarczy choćby milimetrowa szczelina aby woda mogła wniknąć w głąb nawierzchni...a zimą w wyniku działania mrozu woda zamarza zwiększając swoją objętość, przez co "rozsadza" nawierzchnię powodując ubytki zwane dziurami, wyrwami itp....z natura nikt nie wygra...i nie musi to być wina wykonawcy..w Polsce mamy tak zmienny klimat, tak duże wahania temperatur w ciągu doby, że nawet zastosowanie sprawdzonych na zachodzie super technologi tu wiele nie pomoże...do tego w Polsce przewóz większości towarów odbywa się drogą kołową - samochodami ciężarowymi...a 1 TIR wywołuje takie zniszczenia jak przejazd około 160 000 pojazdów osobowych...a to że w Polsce mamy deficyt dróg dwujezdniowych co najmniej dwupasowych to już inna historia...

    • 6 6

    • ''laik'' co ty za tlumaczenia tu wypisujesz ! czy widziales zeby np. w Niemczech ktos wiecznie jakies naprawy i (1)

      robil ? a klimat jest tam identyczny jak u nas ! W Niemczech sie stosuje materialy wyzszej jakosci i nikt tam wiecznie niczego nie łata bo to chore . Ktos ci chyba wmowil jakies bzdury ze troche wody moze rozsadzac autostrady . Niemcy by sie posmiali z tego twojego tlumaczenia. Albo sie potrafi dobre drogi budowac albo nie i cala filozofia.

      • 3 1

      • ehhh, piszą a nie wiedzą o czym

        A byłeś Ty choć kiedyś w Niemczech? Bo mam wrażenie że ani razu. Niemcy też łatają drogi, spoinują je itp. O tyle lepiej to robią, że u nich te dziury łatane są lepiej. A jakbyś czytał ze zrozumieniem, to wiedziałbyś, że to co nazywasz piękną drogą to jest tylko warstwa zewnętrzna, podbudowa drogi robiona była wiele lat temu, wobec czego ta droga potrzebuje konserwacji.

        • 2 0

  • DROGA S7 GDAŃSK-ELBLĄG DWUJEZDNIOWA-TAK!

    • 11 0

  • DWÓJEZDNIOWA?

    Najpierw odremontowano tę drogę,pobudowano wysepki (kto to wymyślił??..na drodze ekspresowej) , a teraz będą wykonywać drugą nitkę?! NIE SĄDZĘ ŻE DOCZEKAM!

    • 1 2

  • Hitler wybudowal "berlinke"

    i do dnia dzxisiejszego zaden mroz jej nie grozny, a w naszym krajowym "burdelu", juz po kilku latach... do remontu, ktory, aby nie draznic spoleczenstwa, nazwano liftingem

    • 5 3

  • zabezpieczą drogę przed powstawaniem wyrw po zimie?

    I to gdański oddział GDDKiA? A TY ADAMOWICZ KIEDY NA TO WPADNIESZ GENIUSZU? JAK PRAWO JAZDY CI MIKOŁAJ PRZYNIESIE?

    • 1 1

  • tak własnie jest olewana północ i Trójmiasto - na południu i w centrum buduje sie drogi ekspresowe (od czasów Gierka), a tu

    pieprzy sie głupoty i to tyle w kwestii nastawienia sie na import/eksport, wykorzystania naszych portów, itd ----- GŁUPOTA, TEPOTA I POLITYCZNE CWANIACTWO (dziwne ze nasi politycy lokalni, jakiejkolwiek by nie byli partii, NIE potrafia dbac o region tak, jak to robia gdzie indziej)

    • 3 0

  • NAWET DROGI MAMY Z BIEDRONKI :)))

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane